שירותי תקשורת בענן של ספק סלולר – מה החידוש והאם זה מתאים לעסק שלי?

visual ivr

שירותי תקשורת בענן של ספק סלולר – מה החידוש והאם זה מתאים לעסק שלי?

 

 
חברות הסלולר הגדולות, כדי לאזן את הירידה ברווחיות משירותי סלולר רגילים, החלו לספק שירותי תקשורת וטלפוניה עסקיים מגוונים. חברת פלאפון הציגה לאחרונה מגוון רחב של פתרונות חדשים לעסקים.

 

מה החידושים ואיך בוחרים את השירות המביא את הערך הכלכלי הטוב ביותר לעסק בלי "ליפול בפח"?

 

 

עולם הסלולר הישראלי כולל בתוכו רק 3 ספקי Telecom בסלולר גדולים בעלי תשתיות סלולר: סלקום, פלאפון ופרטנר. כל שאר הספקים הסלולריים "רוכבים" על התשתיות הפיזיות של 3 הספקים הללו, בין בהסכם "שת"פ אנטנות" (הוט-מובייל עם פרטנר, מרתון-018 וגולן טלקום עם סלקום) ובין בהסכם מסוג MVNO – "ספק וירטואלי" (רמי לוי תקשורת וסלקט תקשורת על רשת פלאפון, טלזר-019 על רשת פרטנר). כל שאר הספקים הסלולריים אלה רק מותגים שיווקיים ("מותג הבית") על אחת מהרשתות הקיימות (דוגמת: וואלה! מובייל, היי-מובייל, ג'יני-מובייל, קרביץ-מובייל, 012-מובייל, הום סלולר, יופון, ועוד).

אולם, לסלקום ולפרטנר יש גם פעילות קווית ועסקית מגוונת ביותר כמפעיל מפ"א (מפעיל פנים ארצי), פעילות, שמקורה ברכישת נטוויז'ן-013 ע"י סלקום ו-012-סמייל ע"י פרטנר. זו הסיבה מדוע חברת פלאפון מנסה לאזן את חוסר הסימטריה הזו בין המפעילים הסלולריים מול לקוחותיהם, ע"י כניסה לתחומים חדשים, בשת"פ חברות נוספות בשוק התקשורת והטלפוניה הישראלי.

החברה המקבילה בפעילותה לנטוויז'ן (בסלקום) ול-012 (בפרטנר) בקבוצת בזק היא בזק בינלאומי. אולם, בגלל אילוצי הרגולציה ("הפרדה מבנית") בקבוצת בזק, יש הפרדה בין הפעילויות של בזק, בזק בינלאומי ופלאפון.

היות ואין לפלאפון תשתיות קוויות ו-Data Centers כמו לסלקום ולפרטנר (כי ה-Data Centers הגדולים בקבוצת בזק מצויים בבזק ובבזק בינלאומי), פלאפון נעזרת בספקים חלופיים הקיימים בשוק, כדי לפתח ולהציע פתרונות מגוונים למגזר העסקי.

שירותי תקשורת בענן של ספק סלולר

אילו שירותי תקשורת בענן מציעה פלאפון ללקוחותיה?

שירותי התקשורת העיקריים בענן של פלאפון מכונים בשם Cloudit והם מבוססים על תשתיות ה-Data Center והענן של חברת טריפל סי (Triple C) מפתח-תקווה. פלאפון פתחה מוקד עסקי ייעודי משלה לשירותי Cloudit. כך, שהלקוח שלה לא אמור להיות קשור ישירות עם טריפל סי, שהיא מספקת את התשתיות והמערכות העיקריות לרבות התוכנות לשירותים בענן. זה מאפשר לפלאפון לשלב בין הפתרונות של טריפל סי לבין פתרונות הסלולר וה-Data המגוונים שלה עצמה, שמיועדים למגזר העסקי.

 

שירותי התקשורת והמחשוב העיקריים בענן, שפלאפון מציעה בשירות Cloudit:
  • שירותי אופיס 365 מלאים בענן. השירות כולל טלפוניה: Skype For Business.
  • שיתוף קבצים מאובטח עם התאמה למגוון מכשירי קצה: מחשב, טאבלט או סמארטפון.
  • שירותי גיבוי לעסק לרבות גיבוי בענן. זה כולל רמות גיבוי שונות בהתאם לצרכי ההגנה הנדרשים לעסק, גיבוי כל הפלטפורמות בעסק: שרתים, תחנות עבודה וניידים, עם הגדרת לוח זמנים קבוע לגיבוי אוטומטי של קבצים, שנבחרו מראש.
  • שירותי אנטי-וירוס מבית סימנטק. כולל שירותי אבטחת מידע המשלבים הגנה על מערכות קצה, מחשבי PC, מחשבים ניידים ומערכות שרתים.
  • רישום וניהול דומיינים.
  • שירותי vCloud – Data Center as a Service, לסביבת תשתית פרטית ללקוח בענן, כולל מעבדים, זיכרונות ונפח אחסון.

 

המחירים בפלאפון זולים יותר מאשר בחברת האחות שלה בקבוצה, בזק בינלאומי. דוגמאות:

  • Office 365 Business Essentials (עד 300 משתמשים):
    בפלאפון עולה 18.9 ₪ לחודש למשתמש ובבזק בינלאומי 40 ₪ לחודש.
  • Office 365 Business Premium:
    בפלאפון עולה 47.9 ₪ לחודש למשתמש ובבזק בינלאומי 65 ₪ לחודש.

 

מהם הפתרונות החדשים של תקשורת בענן של פלאפון ללקוחותיה העסקיים?

 

בחודשים האחרונים פלאפון הוסיפה מספר שירותים חדשים ובכלל זה:

 

א.  פתרון חדש בעולם ה-Marketing Automation בשיתוף פעולה עם חברות IBM ו-Be2See. פלאפון מפעילה מערכת חכמה המאפשרת להעניק ללקוחות חווית שירות פרסונלית מבוססת דאטה והצעות מותאמות אישית, בהתאם לצרכים ובפלטפורמות המתאימות ללקוח –  דוא"ל, SMS, אפליקציית פלאפון, אתר החברה, רשתות חברתיות ועוד. השיפור ביכולות מגיע מסנכרון בין המידע הקיים במאגר של פלאפון לבין המידע הפתוח הקיים במרחב הדיגיטלי באינטרנט. כרגע היכולת הזו מופעלת רק בתוך פלאפון.

ב. שירות חיצוני של חברת ארטימדיה, שתציע מיקוד יכולות הפרסום על בסיס נתונים מרשתות סלקום ופלאפון. רשת הפרסום תשלב Data של הסטארטאפ BehavioReal, שאוסף נתוני גלישה ממנויים סלולריים תוך שיתוף פעולה עם המפעילות, מנתח אותם ובונה קבוצות מפולחות המיועדות לפרסום. 2 סוגי דאטה הנחשבים לאיכותיים יותר הם אלה המצויים בחברות כרטיסי האשראי ובחברות סלולר, כששיתוף הפעולה עם חברות הסלולר מבוסס על חלוקת רווחים של החברה עם המפעילות. אין מדובר במידע אישי המועבר לצורך פרסום אלא בזהויות דיגיטליות. המפרסם יכול לקבל קלאסטרים (אשכולות או תבניות) מבוססי התנהגויות גלישה ולספק פרסומות מפולחות לקבוצות אוכלוסייה ממוקדות. ארטימדיה היא רשת פרוגרמטית (פרסום ממוחשב אוטומטי) לפרסום על גבי תוכני וידאו, והיא מאגדת את פרסום הווידיאו של הרוב המכריע של אתרי התוכן בישראל.

ג. שירותי IoT. פלאפון מציעה מגוון שירותים בתחום זה, שנמצא בתחילת דרכו בישראל, ובכלל זה:

1) מסלולי DATA מותאמים ללקוח עם קומת מספרים ייעודית ל-M2M.

2) ערכת IoT Starter KIT לבניית פתרון IoT מלא, באמצעות יחידת הקצה השונות מבית פרויקט MangOH. הערכה ניתנת לשימוש באופן עצמאי או בשילוב של כל רכיב אחר המתחבר על גבי פלטפורמות IoT.

3) ממשק ניהול ובקרת סימים.

4) ערכת פיתוח מתקדמת: פלטפורמת קוד פתוח Sensor-To-Cloud.

5) הרחבות ומודולים סלולריים מתקדמים: מגוון מודולים וכרטיסי הרחבה אלחוטיים (WiFi, NFC, בלוטוס') ניידים (כולל לרכב) ונייחים. אלה פתרונות המאפשרים לדבר עם מספר רב של חיישנים המספקים מידע על: טמפרטורה, לחות, גובה מים, אקלים, מהירות רוח, משקל, חיישן תנועה, חיישן מרחק, קורן אינפרה-אדום, קרן לייזר, חיבור למיקרופון, GPS ,WIFI, מצלמה ועוד.

ד. שירותי סייבר. מדובר בשירות רשתי בשם Pelephone Cyber המגן על לקוחות פלאפון בעת גלישה ברשת הסלולרית בארץ ובחו"ל. השירות ניתן ללא צורך בהתקנת אפליקציה וללא השפעה על זמן הסוללה וביצועי המכשיר.

האם יש מתחרים לפלאפון בתחום שירותי תקשורת בענן?

 

בהחלט, השוק של מחשוב ענן לעסקים רווי מתחרים. למעשה, כל האינטגרטורים הגדולים בשוק (החל מבינת וכלה בנס) מספקים שירותי ענן לעסקים בישראל, וכך גם ספקי התקשורת השונים וספקי ענן עצמאיים דוגמת מד-1. יש בישראל לא פחות מ-15 עננים המציעים מגוון של פתרונות ללקוחות העסקיים. זה לא כולל את שפע העננים הבינלאומיים, ששירותיהם נרכשים ע"י לקוחות עסקיים בישראל, דוגמת שירותי הענן של אמזון – AWS, שהיא מובילת שוק עולמית וגם בישראל.

לכן, לפני שבוחרים בפלאפון כספק שירותי הענן לעסק, מומלץ לבצע תיחור בין הספקים השונים הקיימים בשוק. מדובר במשא ומתן עסקי – מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום שירותי הטלפוניה והתקשורת שלו, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון, או אפילו למכור לו שירותי תקשורת ישנים ויקרים, במסווה של שירותים חדשים ומתקדמים. יש לא מעט ספקים בישראל, בגלל חוסר הידע של לקוחותיהם, שמרשים לעצמם לכנות שירותי תקשורת וטלפוניה ישנים כ"שירותי ענן", בעוד שאין כל יכולת טכנולוגית לשדרג את השירותים הללו לענן.

השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת בענן היא: מה העלות הכוללת לעסק, עלות הכוללת הכל: עלות הרכישה חיבור והרישיונות לכל השימושים (אם יש), עלויות התקנה (אם יש), עלויות הביטוח, עלויות התחזוקה (אם יש), מלאי חלפים נדרש (אם נדרש), עלויות הגיבויים (אם נדרש), תוכנות נדרשות, מכשירי קצה נדרשים וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון.

לכן, מומלץ לנקוט באחת מ-2 הדרכים הבאות (או לשלב ביניהן) בבחירת מערכת תקשורת וטלפוניה בענן:

  • Best of breed. כלומר: מי הספק המספק את פתרון התקשורת והטלפוניה בענן הטוב ביותר מבחינת ביצועים, שירות, יכולות, תכונות, נוחות השימוש, גמישות הפעלה, יכולת התמיכה של הספק וכך הלאה.
  • המחיר הטוב ביותר (בד"כ הכוונה למחיר הזול ביותר).

מדובר בתהליך מקצועי, שיש לבצע בלי "ליפול במלכודת" של אנשי שיווק ממולחים מחברות התקשורת והאינטגרציה, שמסוגלים "למכור קרח לאסקימוסים".

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות" ו"איכות עבודה" בפתרונות ענן למחשוב ולמרכזיות עסקיות, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה (דוגמת IPVPN), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט). חיבור סלולרי לענן יהיה בד"כ רק כחיבור לצרכי גיבוי ושרידות.

 

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי תקשורת בענן:  

בבחירת ספק שירותי מחשוב ותקשורת בענן, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. קודם כל, יש לקבל החלטה אם בכלל מעוניינים במערכת המופעלת בענן (מול התצורה החלופית לעסקים – בהתקנה מקומית – On Premise), או בתצורה אחרת, המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת במערכות המחשוב והתקשורת של העסק, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לענן? 

אם יש לך כבר פתרון תקשורת בענן, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון? שתף אותנו. 

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את ספק שירותי הענן המתאים לצרכיך?

 

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה בטלפון 077-8123111.

 

 Pelephone CloudIt

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך? שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות