מוצר חדש – iPECS Cloud – פתרון תקשורת וטלפוניה מנוהל בענן של בזק בינלאומי (מידע חדש)

פתרון תקשורת וטלפוניה מנוהל בענן

 iPECS Cloud – פתרון תקשורת וטלפוניה מנוהל בענן של בזק בינלאומי

 

בזק בינלאומי מעוניינת להוביל את תחום שירותי התקשורת המנוהלים בענן. החברה מציגה פתרון חדש לתחום "התקשורת האחודה" מבוסס על הענן של LG  ואריקסון.

 

האם זה הפתרון הנכון?

 

מהן האופציות שיש לעסקים בתחום תקשורת המחשבים והטלפוניה ואיך לבחור את תשתית החיבור והספק המתאים לעסק מבלי "ליפול בפח"?

 

כל עסק, בעת שהוא מעוניין לבחור בפתרונות של תשתיות תקשורת, מחשוב וטלפוניה המתאימות לצרכיו, עומד בפני השאלה: במה לבחור?

המעבר של השוק העסקי והארגוני לשירותי ענן מוביל את השוק למעבר לשיטה של בחירת שירותי מחשוב ותקשורת במקום אחד, בדפדפן מתוך פורטל רכישות עסקי, בדיוק כמו שאנשים פרטיים רוכשים בחנויות מקוונות באינטרנט. זו כיום הגישה המומלצת לבחור ספק תשתיות תקשורת מחשבים – אינטגרטור, שיספק את כלל שירותי תשתיות התקשורת לעסק, במעטפת שירות אחת, שרובה תנוהל בענן של ספק השירות.

כיום, המגמה השלטת בעולם והתובנות מאחוריה: הגדלת מספר אנשי הפיתוח, עבודה בתצורה של מחשוב ענן, הרחקת המערכות מחצר הלקוח הארגוני וחלוקה שונה של תקציבי ה-IT.

מכאן, שעולמות הענן והשירותים הולכים יחדיו והם הדוחפים ארגונים להתחיל במסע הדיגיטלי. העולם הולך לענן כי הוא מוריד עלויות, מגדיל את רמת השירותיות ומייתר מאנשי ה-IT את הצורך להיות טרודים בשאלות האם השרת עובד ומתי צריך לעדכן גרסה לתוכנה.

כרגע יש בישראל כמה ספקים גדולים, שכבר מספקים "שירותים מאוחדים" (תקשורת, מחשוב וטלפוניה) בפורטל שירותים מנוהלים בענן ובכללם: בינת עסקים, טריפל סי, בזק בינלאומי, Med-1 ועוד.

 

מה החידוש של בזק בינלאומי בתחום "התקשורת האחודה"?

 

בזק בינלאומי פתחה לאחרונה "זירת מסחר" למוצרי ענן לשותפותיה העסקיים (והרחיבה בכך את שלל הפתרונות, שהיא מציעה). הזירה, ששמה IT Factory. מקשרת בין ספקים ללקוחות ומשמשת למכירת שירותי ענן ודאטה סנטר. החברה מציעה מגוון של כ-300 שירותי Cloud ו-Hosting. המערכת כוללת אוטומציה לשותפים העסקיים, שיוכלו להציע שירותי IT וענן במודל תשלום חודשי ללקוחותיהם העסקיים (B2B2B).

מדובר, למעשה, ב"סופרמרקט" ענק למוצרי IT מבוססי XaaS (כלומר: הכל בגישת התשלום לפי צריכת השירות בפועל). זאת, עם היקף שירותים הגדול ביותר בתחום זה בישראל ב-3 סוגי עננים שונים שיש זה מכבר לבזק בינלאומי (עננים של: מיקרוסופט, סיסקו ורקספייס).

השירות הנמכר ביותר כרגע במערכת IT Factory הוא שירות "אופיס 365" ואחריו מבחינת פופולריות אלה שירותי הסייבר ואחריהם שירותי הטלפוניה. כבר מעל ל-70 משווקים ושותפים הצטרפו למערכת, שעלתה לאוויר אך בפברואר 2017 וכבר בזק בינלאומי רואים את ההצלחה של הגישה החדשנית והייחודית הזו בשוק ה-ICT הישראלי.

החידוש המרכזי בשנה האחרונה: בזק בינלאומי הקימה Data Center רביעי (בפתח-תקוה) ומשקיעה בפתרונות תקשורת מנוהלים ובענן בצורה מאוד משמעותית, כדי להוביל את השוק הישראלי בתחום שירותי הענן. המתקן החדש פועל לצד שני Data centers, שכבר יש לחברה בפתח-תקווה ו-Data Center תת קרקעי נוסף בתל אביב (שהועבר אליה מבזק), מתקן המחובר ישירות לנקודת הנחיתה של הכבל התת-ימי של החברה. עם המתקן החדש, יש לבזק בינלאומי מעל ל-5,000 מ"ר של חוות שרתים בישראל, שמספקות שירותי אירוח, DR וענן לחברות מכלל מגזרי המשק, לרבות לממשלה. בכך, לטענת בזק בינלאומי, היא הספקית הגדולה ביותר במדינה לעולמות הדאטה סנטר והאינטגרציה.

החידוש של בזק בינלאומי, שהוצג לשוק הישראלי אך בפברואר 2018 בתחום התקשורת והטלפוניה העסקית, הוא במערכת חדישה, ששמה iPECS Cloud, פיתוח של חברת LG (כיום חלק מקבוצת אריקסון). המערכת החדשה הזו היא פיתוח המשך חדשני וחלק מהענן החדש של LG,  שבזק בינלאומי התקינה ב-Data center החדש, ענן הנקרא LG Cloud.

מדובר בפתרון כולל, שמספק תחת קורת גג אחת את הכל: כל שירותי התקשורת, כל סוגי השירותים (לרבות "עבודה חברתית"), כל סוגי טלפוני הקצה, כל סוגי פתרונות הטלפוניה והווידיאו, לכל צורך של כל עסק מכל סדר גודל. אולם, בגלל שמדובר במערכת כל כך משוכללת, היא מתאימה כרגע יותר לעסקים מרמת ה-SME ומעלה, במיוחד לשווקים ורטיקאליים עם צרכי תקשורת וטלפוניה מורכבים. יש פתרון גם לעסקים ברמת ה-SoHo וה-SMB, פתרון בשם ARIA SOHO, שייכנס לשוק המקומי בישראל במהלך 2018. הפתרון הזה מתאים לכל עסק קטן עד 48 שלוחות פורטים.

הפתרון תחת שם המותג iPECS Cloud מספק פתרון השייך למשפחת הפתרונות המכונים בשם UCaaS (ר"ת: Unified Communications as a Service). כלומר: "תקשורת אחודה" כשירות בענן (בתשלום לפי שימוש או לפי פורטים). מדובר בפתרון המספק פשטות, גמישות מרבית, יישומים מתקדמים, עושר של תכונות, מגוון רחב של מוצרי קצה כולל טלפונים שולחניים. זה נותן מענה לכל לקוח קצה ולכל דרישה, נייחת או ניידת, מענה, שמנוהל ומספק את השירות בענן (ולא בחומרה של מרכזיה טלפונית ותשתיות שרתים וציוד מקומי – On-Premise). בעסק עצמו מותקן מתג המספק את הכל.

בזק בינלאומי מספקת לשוק פתרונות של LG מאז 1999 ועד היום. LG עברה כמה תהפוכות וכיום היא נקראת אריקסון- LG, כי רוב המניות בידי אריקסון השבדית, אבל הפיתוח והייצור נשארו ב- LG בדרום קוריאה.

אצל רוב הלקוחות שלה, בזק בינלאומי נמצאת בתהליכי מעבר מפתרונות של מערכות היברידיות למערכות IP טהורות. אולם, החידוש והעתיד של הטלפוניה הוא בענן. כאמור לעיל, בזק בינלאומי השיקה במחצית 2017 ענן חדש של  LG שנקרא LG Cloud, המבוסס על תשתיות מתקדמות ביותר, שפותחו ב LG -ויש כבר מאות לקוחות על הענן הזה.

בשלב ראשון בזק בינלאומי הקימה ענן בקיבולת של 50 אלף שלוחות והענן הזה יכול לגדול עד 1 מיליון שלוחות. זה ענן הטלפוניה שלהערכתה יהיה הגדול והמוביל בישראל. כעת נוסף מעבר לענן הראשוני הזה השירות החדש: iPECS Cloud.

הענן מספק ללקוחות את הכל. ממש הכל. סביב הענן הזה פותחו אפליקציות רבות ועדיין מפותחות אפליקציות, לכל צורך, כולל לחדרי שיחות ועידה, לעובדים ניידים, למוקדי תמיכה ומוקדי שירות, לעבודה חברתית, לגיבויים, להקלטות, להגנת סייבר, להעברת פקס למייל, לסמארטפונים, ופתרונות ייעודיים לפי דרישות של הלקוחות, למשל, פתרונות התפורים לצרכים של בתי מלון, ויש כבר כמה רשתות של בתי מלון על מערכת הענן הזו.

המערכת החדשה מוגנת ב-SBC (מערכת הגנה לטלפוניה) ובפיירוול ויש לה יכולות רבות, שכל הזמן מוסיפים לה, למשל, התממשקות שקופה לסקייפ של מיקרוסופט. המערכת הזו מתאימה גם לדילרים, שיכולים לנהל בעצמם את לקוחות הקצה שלהם.

הפתרון הזה מספק הכל ומה שעולה כצורך חדש מצד לקוח או לקוחות בתחום מסוים, מפותח כפתרון ב-LG או בבזק בינלאומי ממש מהר. זה כולל שרידות מקומית. כך, שגם אם יש נתק בתקשורת, המערכת המקומית אצל הלקוח תמשיך לעבוד, גם בלי קישור לענן.

בניגוד למערכות וירטואליות אחרות, שצריכות אינטגרציה מצד ג' ליכולות נדרשות דוגמת הקלטות, ניידות וחיבוריות לסלולר ו – Call Center, במערכת הענן של LG יש את היכולות הללו כחלק מובנה במערכת. זו מערכת מתקדמת המדברת בעברית עם ממשקים בעברית, עם אינטגרציה מלאה ל WiFi -בפתרון חדש המשחרר את מכשירי הקצה מחיבור קווי, מה שמאפשר לחבר ביחד מחשב נייח או נייד עם טלפון שולחני והם מחוברים על רשת ה-WiFi העסקית לענן.

 

פתרון תקשורת וטלפוניה מנוהל בענן

 

מהם השירותים הנוספים המוצעים בענן של בזק בינלאומי?

המגמה החדשה בעולם ה-ICT כוללת את היתרונות הטמונים בה: מעבר של יותר ויותר עבודה למתכונת של "שירותים מנוהלים". בדרך זו, הארגון יכול לקבל יותר חדשנות וה-IT יכול להתמקד בליבתו העסקית של הארגון ולא בתחזוקה. תפיסת עולם השירותים משחררת את המנמ"ר והנהלת הארגון מהעיסוק בכאב הראש, שנקרא בנייה ותחזוקת התשתיות, כי מישהו אחר עושה את העבודה במקומו. כך, המנמ"ר יכול לממש את ייעודו החשוב: להתמקד בפיתוח אפליקציות עסקיות ולייצר חדשנות טכנולוגית ועסקית.

אחד היתרונות המשמעותיים של בזק בינלאומי הוא ביכולת להעניק מגוון שירותים סביב ה-Data Center שלה והענן: הגנה מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרת (DDoS), אבטחה רשתית, איזון עומסים רשתי ועוד. מה שבזק בינלאומי אומרת למנמ"ר הוא: "קח, לא רק שטח רצפה, אלא אתה כלקוח תביא את השרתים ותקבל את כלל השירותים המנוהלים מה-Data Center שלנו".

לדברי החברה, העבודה עמה מקנה ללקוח הארגוני יתרון מהותי: הוא יכול לרכוש שטח ב-Data Center או לקנות חלק מהשירותים אותם היא מציעה, או את כולם, לרבות ציוד נילווה, דוגמת מתגים, שרתים, מערכות אחסון, פיירוול ו-Data Center כשירות   Data Center as a Service)- DCaaS). לדבריה, יש לה היצע במגוון השירותים, שאין לאף חברה מתחרה.

בזק בינלאומי מציעה כמה שירותים מנוהלים, ביניהם Contact Center כשירות, IP Telephony כשירות, שרתים וירטואליים, פתרונות DR והמשכיות עסקית בענן, פתרונות שירותי גיבוי בענן מנוהלים, פתרונות למשרד מנוהל בענן ו-WiFi כשירות ועוד.

עולם השירותים המנוהלים מוריד מאנשי ה-IT בארגונים את התקורות ומוביל אותם קדימה, כי כל שכבת הניהול בענן מבוצעת בבזק בינלאומי במודל של תשלום לפי צריכה, עם מעטפת של אבטחת מידע במתכונת של פתרון מקצה לקצה. החוות של החברה מותאמות לפתרונות התאוששות מאסון ויש בהן הקפדה על התקנים הגבוהים ביותר, כולל רעידות אדמה, הצפות, כיבוי אש, מיגון מהדף טילים ועוד.

בזק בינלאומי טוענת, שהיא מובילה בנושאי אבטחת מידע וסייבר, SDN (ר"ת: רישות מוגדר תוכנה) ופיתוח יכולות של הדור הבא של ה- Data Center, כדי להיערך לעתיד לבוא בצורה מיטבית.

לדברי החברה, היא משקיעה הרבה בטכנולוגיות החדישות והמתקדמות ביותר כדי להתגונן בצורה יעילה ולהגן על הלקוחות מפני סוגים שונים של איומים ומתקפות. בחלק מהעולמות ניתן ליישם פתרונות מוכנים, אך תמיד יש איומים חדשים ומתוחכמים יותר, ולכן היא נאלצת לבחון דרכים שונות ויצירתיות כדי להתמודד כנגד כולם. היא הקימה רשת הגנה מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרות ושילבה ברשת פתרונות אבטחה של סיסקו (Cisco) ו-Arbor. המטרה: להגן על הרשת עוד לפני שהפגיעה מתקרבת לארגון ולשרתים שלו, לוודא זמינות מרבית ולהעניק ללקוחות שירותי הגנה מלאים. כחלק מכך, במאי 2017 בזק בינלאומי הקימה מרכז לבקרה וניטור סייבר (SOC) ללקוחות עסקיים בארץ ובחו"ל.

 

פתרון תקשורת וטלפוניה מנוהל בענן – האם יש מתחרים?

בהחלט. יש בישראל עוד שפע של אינטגרטורים המציעים פתרונות לתשתיות תקשורת מחשבים עם כל שירותי המחשוב לעסק במקום אחד וספק אחד, דוגמת: בינת, טלדור, נס, מלם-תים, IBM, מטריקס, ווי-אנקור, אמזון-AWS, מיקרוסופט Azure, גוגל Cloud ועוד. יש גם שפע של ספקים קטנים יותר. רובם ככולם משתמשים בתשתיות הפיזיות של בזק לצרכי תקשורת ל-Data Center.

 

אילו תשתיות חיבור זקוק הלקוח העסקי כדי להתחבר לענן?

הלקוח העסקי אמור להחליט, בשלב ראשון, האם הוא יבצע את חיבור רשת תקשורת הנתונים שלו (כולל אינטרנט לעסקים וטלפוני מסוג IPT) ברשת קווית, או ברשת סלולרית (או בשתיהן גם יחד, לצרכי גיבוי הדדי ושרידות התקשורת).

לכן, יש חשיבות לבחירה נכונה של קווי תקשורת מחשבים, בין ישירות מבזק ובין מכל הספקים הרוכבים על בזק (ולרוב זולים מבזק, כי מחירי בזק נמצאים תחת פיקוח רגולטורי).

רוב הלקוחות העסקיים בישראל בוחרים ויבחרו בתקשורת נתונים מבוססת תקשורת קווית. זאת, גם בטווח הזמן הנראה לעין, כל עוד ביצועי רשתות הסלולר בישראל אינם משביעי רצון בתחום המענה לדרישות של תקשורת נתונים עסקית.

לכן, מומלץ לעסקים בלי תשתית קווית אמינה, לבחון יישום גיבוי בתשתית תקשורת סלולרית.

 

פתרון תקשורת וטלפוניה מנוהל בענן

 

מדריך קצר לבחירת ספק תשתיות תקשורת מחשבים ושירותי הענן:

המחיר הוא פרמטר חשוב לבחירת ספק התקשורת, אבל לא הפרמטר היחיד. בחירת ספק תקשורת המחשבים ושירותי הענן אמורה להיות פרי ניתוח כלכלי וטכנולוגי הכולל כמה שלבים:

א. ניתוח כל צרכי העסק. יש לנתח מהם הצרכים של העסק לשירותי תקשורת מחשבים במבט של 3 עד 5 שנים קדימה, כדי לתכנן את התפתחות התשתיות בתוך הארגון העסק (רשת, מתגים ונתבים, אמצעי אבטחה וכיו"ב) וכל שירותי התקשורת והמחשוב הנלווים.

ב. קביעת סדרי עדיפויות לצרכים וקביעת מדיניות שימוש בשירותים השונים.

ג. קביעת רמת האבטחה, הגיבוי וההמשכיות העסקית הנדרשת בשירותים השונים.

ד. קביעת מסגרת תקציבית אפשרית לכלל הצרכים.

ה. חיפוש חלופות טכנולוגיות למתן מענה לכל הצרכים, שנקבעו כחשובים.

ו . קיום מו"מ מול הספקים שנבחרו.

ז. חתימה חוזה או עדכון חוזה קיים.

ח. קבלת השירות תוך ביצוע כל ההתאמות הנדרשות לאורך זמן (לרבות הוספת או הורדת שירותים, הוספת או הורדת רוחבי סרט של החיבורים וכיו"ב).

מנהלים רבים נופלים בטעויות של ניהול הוצאות תקשורת המחשבים לעסקים. הטעות הראשונה היא ההתעלמות מהמצב ויציאה מנקודת הנחה, שמה שהיה הוא מה שיהיה. רבים כלל אינם יודעים על החלופות של חבילות תשתיות תקשורת משולבות וגם לא שמעו על תשתיות ושירותי תקשורת מנוהלים בענן. בנוסף, רבים מנהלים מו"מ לא מקצועי מול חברות התקשורת ובשורה התחתונה מפסידים כסף רב, נופלים ל"מלכודות דבש" של אנשי מכירות מיומנים, תוך חתימה על "חוזים דרקוניים" מקפחים.

יש פתגם האומר: If it works, don't fix it ("אם זה עובד, אל תנסה לתקן את זה"). כנראה, שזו הגישה של מנהלים רבים, שמשמרים את המערכות שלהם בתצורות חיבור יקרות ובטכנולוגיות ישנות, לא יעילות ולא עדכניות. כל עוד מנהלים בוחרים להישאר עם ציוד תקשורת פיזי בתוך העסק, השימוש בשירותי ענן הוא מצומצם וחסר משמעות. אולם, זה לא הכיוון המומלץ.

חשוב להפנים, שאין גופים צרכניים המגנים על הלקוחות העסקיים בעולם התקשורת. לכן, כל מנהל ובעל עסק חייב לבחור את הדרך הנכונה להתנהלות שלו מול ספקי התקשורת.

 

טיפים לבחירת פתרונות תקשורת ותשתיות תקשורת מחשבים בחיבור לענן:

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות" ו"איכות עבודה" בפתרונות תקשורת, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה לענן (דוגמת IPVPN), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט).

חיבורי ה-SIP המומלצים למרכזיה הם חיבורי SIP Trunk של בזק או הוט (ולחילופין של סלקום או פרטנר, או מספקים מתחרים בעלי "רישיון אחוד"). הפתרונות של בזק והוט מבוצעים ברשת סגורה ולא על רשת האינטרנט, מה שמבוצע בסלקום, בפרטנר ואצל בעלי "רישיון אחוד".

 

שורה תחתונה בתחום פתרונות תקשורת וטלפוניה מנוהלים בענן:

השוק נמצא כיום בתזזית ובתחרות חריפה והכוח עבר לידי הצרכנים. בגלל שהכוח מצוי כיום בידי הלקוחות, אין להתפתות למבצעי שיווק מטעים, מבצעים, שבהם מוכרים סחורה ישנה בעטיפה חדשה ללקוחות העסקיים, תוך ניצול העובדה, שאין לרוב הלקוחות העסקיים את הידע המתאים להבחין, שמוכרים להם "סחורה ישנה" ואף יקרה, שפג תוקפה מזמן, דוגמת VPS.

מומלץ וחובה לבקש מספק תקשורת המחשבים המנוהלים בענן הסכם רמת שירות – SLA, במיוחד אם יש תלות בספק אחד המספק את כל השירותים במעטפת שירות אחת לעסק.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור בבחירת פתרון של שירותי תקשורת מנוהלים בענן המסופקים ע"י ספק אחד דוגמת בזק בינלאומי?

 אם אתה כבר משתמש בשירותי תקשורת המנוהלים בענן – ממה אתה לא מרוצה מהשירותים הללו? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לחסוך בהוצאות ולהתייעל ע"י שימוש בפתרון של שירותי תקשורת מנוהלים בענן, בחבילה אחת משולבת המתאימה לצרכיך ולתקציבך?

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות IP בענן לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

 iPECS UC Solutions for Vertical Martkets 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות