האם יש הצדקה כלכלית להעביר את התקשורת והטלפוניה שלי לענן? האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי?

CLOUD - טלפוניה בענן

האם יש הצדקה כלכלית להעביר את
התקשורת והטלפוניה שלי לענן?

 

התרחבות האפשרויות לשירותי תקשורת כולל טלפוניה בענן, מעלה את הסוגיה:

 

האם זה כדאי לי?

האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי?

איך מודדים ROI (החזר השקעה) במעבר לענן?

איך בוחרים ספק שירותי ענן?

 

 במהלך השנה האחרונה, "נפל האסימון" לעסקים ולארגונים רבים בישראל. מנהלים ובעלי עסקים רבים הבינו, שלא ניתן להישאר לנצח עם המערכות הישנות, היקרות והמסובכות, שמלוות בסעיפי הוצאה בלתי נשלטים וקלטו שיש לחפש חלופות. החלופה העיקרית היא העברת שירותי התקשורת והמרכזייה לענן, בדיוק כמו ששירותי המחשוב עברו בעשור הקודם לווירטואליזציה ואחר כך לענן.

חברת Mitel מציינת, שלמרות שהוכח כבר בעבר (גם בתחום שירותי המחשוב והאחסון המידע וגם בתחומי התקשורת), שה-ROI (החזר ההשקעה) במעבר לענן הוא ברור וחד משמעי, עדיין מנהלים רבים שואלים את עצמם: האם המהלך הזה (של מעבר הטלפוניה לענן) הוא מהלך המביא לעסק שלי יתרונות כלכליים?

 

 

האם אכן המעבר של התקשורת לענן הוא כלכלי לעסקים קטנים עד בינוניים?

 

על פי Mitel, מנהלים רבים לא מבחינים בהבדלים בין המושגים השונים של כלכלת העסק. 4 המושגים העיקריים הם:

  • ROI (החזר השקעה), אותו מודדים ביחידות זמן: תוך כמה זמן ההשקעה במעבר לענן תחזיר את עצמה לעסק ותצדיק כלכלית את המעבר הזה?
  • TCO (עלות בעלות כוללת). כאן מודדים את העלות הכוללת של השיטה החדשה (בענן), מול השיטה הישנה (שלא בענן). נמדדים גם כל העלויות העקיפות, כולל ההשפעה על תפוקת העובדים, הקשר עם הלקוחות, ההכנסות משירותים חדשים האפשריים רק בענן, השקעות בלימוד, אימון והכשרה של העובדים להשתמש במערכות החדשות בענן, וכל ההוצאות הנלוות (תחזוקה, ביטוח, שטח רצפה, מיזוג אוויר, רישיונות, שדרוגים וכיו"ב).
  • OPEX – הוצאות התפעול השוטף.
  • CAPEX – ההוצאות על ההקמה והתשתיות.

במעבר לענן, העסק מעביר את כל הוצאות בתחום ה-CAPEX שלו לסעיף ה-OPEX (כלומר: להוצאה חודשית שוטפת). לכן, קל להוכיח "החזר השקעה" די מהיר במעבר לענן, רק בשימוש במדידת השינוי הכלכלי הזה, מ-CAPEX ל-OPEX.

ההשוואה בין עלויות תקשורת וטלפוניה המותקנות מקומית (On-Premise), לבין עלויות תקשורת וטלפוניה בענן, אינה קלה, מכיוון שמדובר במוצרים שונים לגמרי, שהעסק משלם עליהם בצורה שונה, כשמרכיבי סעיפי ההוצאה שלהם שונים לגמרי. לכן, מנהלים נוטים להתבלבל בהשוואות הללו, כי אי אפשר להשוות את מחיר העגבנייה למחיר של המלפפון, כי אלה 2 גידולים שונים, שמחיריהם מתומחרים שונה ע"י מגדלים שונים.

לכן, הכל מתחיל ונגמר בבדיקת צרכי העסק, במבט קדימה לשנתיים-שלוש הבאות. בבדיקה ומדידה כזו, ניתן לתמחר את כלל ההוצאות (TCO) ולהשוות בין כלל ההוצאות על תקשורת וטלפוניה מקומית בתוך העסק, לבין כלל ההוצאות לתקשורת וטלפוניה בענן. במצב השוואתי כזה, המספרים מאוד ברורים. הם נהיים עוד יותר ברורים, אם מבצעים את ההשוואה לטווח זמן של 5 שנים קדימה, או אף 7 עד 10 שנים קדימה.

מדוע ככל שמתכננים לטווח זמן יותר ארוך, ה-ROI במעבר לענן נהיה יותר ברור? מפני שבטווחי זמן יותר ארוכים, יש צורך לבצע שדרוגים לתקשורת ולמרכזיה מקומית, שדרוגים, שעולים המון כסף. ממש המון. בענן – אין בכלל הוצאה כזו (כי כל השדרוגים נעשים באופן שקוף ללקוחות ע"י ספק שירותי הענן, והשדרוגים העתידיים כבר מתומחרים במחיר החודשי של השימוש בענן, מהיום הראשון בו עוברים לענן).

לכן, כל בעל עסק ומנהל אמור לשאול את עצמו את השאלות הבאות:

  • האם אני בטוח שרכישת מרכזיה פיזית לעסק, תחזיק מעמד לפחות 5 שנים ולא תתיישן, או תתקלקל, או שהיצרן שלה ייעלם? מול זה יש לשאול: האם ספק הענן יישאר בשוק גם בעוד 5 שנים?
  • מהי מפת הפיתוח של ספק שירותי התקשורת והמרכזיה שאני בוחר (בין מקומית ובין בענן)? מהם אבני הדרך לפיתוחים, שהספק מתכנן? האם בכלל הספק משקיע במו"פ, כדי לפתח ולהתקדם עם המוצר או השירות, שאני בוחר לרכוש?
  • מה היציבות הפיננסית של הספק או היצרן בו אני בוחר? אין להסתפק רק בקבלת פרסומות ודברי שבח והלל של הספק על עצמו. יש לחפש מידע אודות מצבו הפיננסי, כולל באילו הליכים משפטיים הוא מעורב ומה מידת הסיכון, שהתהליכים המשפטיים הללו מקרינים על יציבותו הפיננסי. בין היתר, יש לבדוק האם יש לספק את כל הזכויות של קודי התוכנה, שהוא מספק ויש לו הגנה נאותה על הפטנטים הנוגעים למוצרים ולשירותים שלו, אותם אני רוכש.
  • יש לבדוק אם הספק אינו מועמד לרכישה או למיזוג עם חברה אחרת. יש לתהליכים כאלה השלכות מאוד משמעותיות על הלקוחות והשירות, שהם מקבלים אחרי המיזוג, או הרכישה של ספק הציוד, או ספק השירות שלהם. יש גם לבדוק בחוזים, שנחתמים עם הספק, האם אתם מובטחים בהמשך שירות באותה רמה והיקף, גם אם הספק שלכם נרכש או מתמזג עם חברה אחרת בעתיד.
  • האם יש לספק, שאתם בוחרים, תוכניות לפתח מוצרים חדשים בתחום, שבו אתם מקבלים ממנו מוצר או שירות וכיצד אפשר יהיה לעבור מהמוצר או השירות המתיישנים למוצר או שירות, שהוא מפתח ושיצא לשוק בעוד זמן לא ידוע. יש להבטיח את היכולת הזו, לעבור למוצרים ולשירותים חדשים של הספק בתנאים מועדפים ככל שניתן. זה הכי גרוע עבורכם, להיתקע עם מוצר או שירות, שהספק הפסיק לתמוך בו, וכדי לעבור למוצר או שירות חדש, שהוא פיתוח, אתם נדרשים לשלם על זה כאילו אתם מתחילים מאפס.
  • האם הספק מספק לכם SLA (הסכם רמת שירות) ברור, שיש בו גם החזר כספי, אם הספק לא עומד ברמת השירות והזמינות הזו?
  • כמה צריך להשקיע באינטגרציה של המוצר או השירות, שאני רוכש, עם המערכות הקיימות כבר אצלי בעסק?
  • האם יש לספק הענן (או המרכזיה המקומית שלי) יכולות של שרידות, "המשכיות" עסקית ו"הגנת סייבר"? מהי רמת הסיכון, שאני נכנס אליה, בבחירה בספק ובפתרון, שהחלטתי עליו?
  • מה קורה אם אני לא מרוצה מספק הענן שלי? הם אני יכול להעביר את המשאבים שלי לספק ענן אחר (מתחרה) וכמה יעלה לי המעבר הזה?

 Mitel פיתחה מחשבון (הנמצא כאן), שבו כל בעל עסק יכול להעריך את עלויותיו בענן (המחירים מתייחסים לשירותי ענן בארה"ב). בהמשך נדגים, כיצד התחרות בארץ יצרה רמת מחירים בענן בישראל, שמתחרים במחירים הקיימת לאותם שירותים בארה"ב.

 ההבדל העיקרי בין העלויות של שירות מקומי לבין שירות וירטואלי לבין שירות הניתן בענן, הוא, שבגישת הענן הכל משולם כ-SaaS, או “Pay‐as‐you go”: כלומר: תשלום חודשי קבוע, או לפי צריכה (או לפי כמות פורטים), וזו הוצאה ידועה מראש ונשלטת בצורה מלאה ע"י בעל העסק. יתרון נוסף הוא היכולת להוסיף או להוריד משאבי תקשורת וטלפוניה בהתאם לצרכים המשתנים של העסק, מה שבלתי אפשרי למימוש במצב של מרכזיה מקומית ותקשורת מקומית.

 

בנוסף, מחקרים מראים, שהמעבר לשירותי ענן מוביל לחיסכון מאוד משמעותי בשירותים נוספים של העסק ובהתנהלותו הפנימית. כמה דוגמאות להמחשה:

 

  • חיסכון ממוצע של 53% בשיחות ועידה (בקול ווידיאו).
  • חיסכון ממוצע של 50% ביעילות ובפריון של עבודות המשרד ובמשרד.
  • חיסכון ממוצע של 46% בעבודה ניידת (של עובדים ומנהלים ניידים).
  • חיסכון של 55% בהוצאות הנסיעה של מנהלים ועובדים.

 

האם הפתרונות של תקשורת בענן מעניינים גם עסקים ברמת ה-SMB וה-SME?

בהחלט. לעסקים קטנים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם.

במושג "שלוחות" נכללים גם המקרים בהם העסק מעוניין, ששלוחת טלפון בביתו של בעל תפקיד בעסק תהיה מחוברת למרכזיה הארגונית וכן בכל המקרים, שבהם יש רצון או עניין לחבר את הסמארטפונים של המנהלים והעובדים למרכזיה העסקית, כשהם נמצאים בכל מקום ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

 

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות ולמנוע גניבת שיחות וגניבת מידע.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד).
  • בעבר, בשירותי הטלפוניה האנלוגית, חיבור שלוחות וסניפים היה דבר יקר, שחייב התקנת מרכזיות קטנות בכל שלוחה סניף, מרכזיות קטנות המחוברות למרכזיה הראשית, בקווי תקשורת יקרים עם ציוד ייעודי (למשל קווי PRI). חיבור מכשירי סלולר למרכזיה חייב התקנת "מתאם סלולרי" על כל מרכזיה בעלות חודשית בלתי נשלטת. המעבר למרכזיות Pure IP פתר, בין היתר, את הבעיות הללו, מה שמאפשר חיבור של כל שלוחה, כל סניף, כל מכשיר קצה (כולל סלולר), בכל מקום בעולם, בחיבורים ברשתות IP ציבוריות או פרטיות, בצורה פשוטה ודי מהירה.
  • כל "כאב הראש" של: תחזוקה, רישיונות, שדרוגים, ביטוח, גיבויים, המשכיות עסקית, הגנת הפרטיות, תאימות לרגולציות חדשות (דוגמת GDPR), הקלטות, הגנת סייבר, שירותי ערך מוסף (דוגמת נתב שיחות עסקי), נמצא בידיים של ספק שירותי הענן, שיודע לספק פתרונות מקצועיים וטובים לנושאים הללו, מה שעסק קטן עד בינוני אינו יודע לספק ואינו מסוגל לספק.

 

מה התחדש בישראל בתחום שירותי התקשורת והטלפוניה בענן?

תחום הטלפוניה העסקית בישראל נכנס ל"מרוץ" מדהים של חיזור אחרי הלקוחות, תוך הורדת מחירים דרמטית. מה שקרה ב"מהפכת הסלולר" עובר כעת על הטלפוניה העסקית בישראל. ה"כוח" גם במגזר העסקי עבר לידי הצרכנים (כלומר: הלקוחות העסקיים).

התחרות הזו החלה כשחברת אומניטלקום הכריזה של שירות "מרכזיה בענן" במחיר של 8.5 ₪ לשלוחה לחודש, ללא מינימום שלוחות וללא כל התחייבות. זה ממשיך במרכזיה בענן של עד 10 שלוחות כולל הכל (כולל 1 גיגה הקלטה בענן, מה שדורש תשלום נוסף באומניטלקום) ב-70 ₪ (כלומר: 7 ₪ לשלוחה לחודש) בחברת הלו-015. אפשרות נופת זו מרכזיה שלמה בענן ב-70 ₪ לחודש (לא מוגדרת כמות השלוחות) מ-Voxia, או מרכזיה בענן כולל 5 שלוחות ונתב שיחות עסקי ב-"מרכזיות לעסקים", ב-100 ₪ לחודש.

מחירים תחרותיים ברמה הזו ניתן גם לקבל מ"בינת עסקים" ומספקים אחרים של טלפוניה עסקית לרבות מחברת בזק בינלאומי (שנכנסה לאחרונה לשת"פים מובילים, גם עםLG  בענן וגם עם מיקרוסופט בענן – פתרון מקיף "מקצה לקצה" כולל של שיחות ישירות מפלטפורמת Microsoft Teams). אלו ספקים שנכנסו למרוץ של "מחירי רצפה" ללקוחות העסקיים.

בנוסף, עסקים רבים בישראל בוחרים בשירותי התקשורת והטלפוניה של מיקרוסופט, ובראשם מערכת "סקייפ לעסקים" באופן עצמאי, ישירות מהענן של מיקרוסופט.

 

מה סוד ההצלחה של סקייפ לעסקים (מלבד המחיר) בעולם כמו גם בישראל?

על פי סקר של Owl Labs, נכון לרבעון ראשון 2018, 48% מהחברות והעסקים בארה"ב בחרו בסקייפ לעסקים או ב-Zoom כמערכת המועדפת שלהם לשימוש בשיחות ועידה ולעבודה קבוצתית. מבין החברות, שמעסיקות 500 עובדים ויותר, 64% מהעסקים והארגונים בארה"ב בחרו במערכת "סקייפ לעסקים", מה שמצביע על הניצחון הבולט של המערכת של סקייפ בעסקים בינוניים ומעלה, תחום, שנשלט בעבר ע"י סיסקו ופוליקום (חברה שממש לאחרונה נרכשה ע"י פלנטרוניקס).

לדברי הסקר, כבר 52% מכוח העבודה בארה"ב עובד מרחוק, בתנועה או מהבית, מה שמחזק את הצורך של עסקים וארגונים בכל התחומים להפעיל מערכות של עבודה מרחוק, עבודה קבוצתית ושיחות ועידה, גם על תשתיות הסלולר, ללא תלות במכשיר הקצה תוך מתן "חווית שימוש" טובה וקלה למשתמשי הקצה באשר הם. זה הרקע להצלחה של מערכות כאלו דוגמת סקייפ לעסקים.

לאחרונה, החברות אמזון – Chime, אוויה, סיסקו ו-Zoomעוד כמה), מנסות לנגוס בהצלחה היפה הזו של "סקייפ לעסקים". כך, שמיקרוסופט חייבת להשתפר כל הזמן כדי לשמור על מעמד הבכורה, שתפסה בשוק.

התחרות החריפה בעולם מערכות "העבודה הקבוצתית והחברתית" הובילה את מיקרוסופט להכריז בסוף ספטמבר 2017 על התכנית החדשה שלה, שבמסגרתה המערכת החדשה Microsoft Teams תחליף את מערכת סקייפ לעסקים (Skype for Businesses), שכזכור החליפה את מערכת Lync הוותיקה של מיקרוסופט לשירותי תקשורת וטלפוניה עסקית.

חברת מיקרוסופט מובילה את השוק של הטלפוניה העסקית מבוססת IP בעולם כמו גם בארץ, במיוחד לאור הצלחת שירותי מיקרוסופט אופיס 365, סקייפ לעסקים וחלונות 10 (מערכות תוכנה מתקדמות, שניתנות להפעלה בענן ציבורי של מיקרוסופט Azure, או בכל ענן ציבורי אחר, שהותאם למתן שירות לפלטפורמות של מיקרוסופט, בענן פרטי, בענן היברידי, או בהתקנה מקומית – On Premise).

התמחור של סקייפ לעסקים הוא מאוד פשוט והוא חלק משירות אופיס 365: עד 25 משתתפים הוא חינם ומעל לזה העלות היא 2 דולרים לחודש למשתמש (תלוי בחבילת האופיס 365. יש חבילות, שבהן הסקייפ הוא חלק מהחבילה, ללא תשלום נוסף). חבילות אופיס 365 מתחילות ב-12.5 דולרים לחודש למשתמש (או 5 דולרים לחודש למשתמש יחיד), בהתחייבות לשנה.

רכישה של אופיס 365 לא דרך אתר מיקרוסופט, אלא מבזק בינלאומי (לרבות תמיכה מבזק בינלאומי) עולה בחבילה הבסיסית לעסק קטן, חבילה הכוללת אופיס שולחני: 65 ₪ בחודש למשתמש, כולל תיבות דואר וסקייפ לעסקים, או רק אופיס שולחני ו-One Drive בלי סקייפ ב-40 ₪ לחודש למשתמש. יש 50% הנחה ל-3 חודשים ראשונים, ואין התחייבות.

יודגש, שגרסת Teams המצויה בכל החבילות של אופיס 365 לעסקים (ללא עלות נוספת), היא באנגלית (או בשפות רבות נוספות, אבל עדיין לא בעברית)  זאת, לעומת גרסת סקייפ, שנמצאת אף היא בחבילות העסקיות של אופיס 365, אבל תומכת מלא בעברית.

 

CLOUD - טלפוניה בענן

 

למרות שהפתרון של גוגל לעסקים (נקרא כיום G Suit) זול יותר בצורה משמעותית מהפתרון המתחרה של מיקרוסופט (בגוגל המחיר לעמדת קצה מתחיל ב-5 דולרים לחודש ובמיקרוסופט הוא מתחיל ב-12.5 דולרים לחודש), רוב השוק העסקי בישראל (ובמדינות רבות בעולם) בחר ובוחר במיקרוסופט. הסיבה המרכזית: החיבור ההדוק, הנוח והשקוף בענן בין מערכות העסקיות (אופיס 365) למערכות התקשורת והטלפוניה (סקייפ לעסקים ושאר הכלים העסקיים), הדוא"ל (אאוטלוק) והעבודה הקבוצתית (Yammer).

הכיוון שבו מיקרוסופט תלך בו בשנתיים הקרובות הוא: לקוחות סקייפ לעסקים ייהגרו בהדרגה למערכת Teams. היות ושתי המערכות חולקות "מנוע" זהה, ההגירה תבוצע בצורה חלקה (כך מבטיחים במיקרוסופט).

תשומת לב, שהמנוע של Team פועל רק בענן הציבורי של מיקרוסופט (או בעננים תואמים), בעוד שהמנוע של סקייפ לעסקים יכול לפעול גם בענן פרטי ו-On Premise. כך, שמי שמשתמש בסקייפ לעסקים בענן מקומי-פרטי, או בהתקנה מקומית (On Premise), יצטרך עם הזמן לתכנן ולבצע הגירה לענן הציבורי (או לענן היברידי).

מיקרוסופט מתכוונת לשלב יכולות AI (ר"ת: Artificial Intelligence) – "בינה מלאכותית" לתוך מערכת Teams, בדיוק כמו שעשתה זאת בסקייפ לעסקים. כך, שזו תהיה מערכת מתקדמת יותר מ-Slacks, שאין לה את יכולות הפיתוח, שיש למיקרוסופט בעולם ה-AI.

מיקרוסופט תשקיע מאמצי פיתוח בגישת ה-Machine Learning כדי לשפר את מערכת Teams לפי צרכי הלקוחות ולתת פרסונליזציה מתקדמת ומשופרת לכל לקוח. במסגרת זו, ישולבו כלים מתקדמים של זיהוי דיבור, לרבות שילוב של Alexa של אמזון עם Cortana של מיקרוסופט. כבר כעת, קביעת פגישות במערכת אאוטלוק יכולה להיעשות במערכת הזו של Teams רק בפקודות קוליות. כ"כ, ניתן יהיה לשלוח תזכירים ותזכורות, כחלק מכל מפגש ב-Teams, רק בפקודות קוליות.

לצורך ההגירה, מיקרוסופט החלה לבנות תשתית חדשה של תעבורה קולית, וידיאו, שיחות ועידה, ניהול חדרי ישיבות, ניהול יומנים ו-Data מכל סוג, הכל מוצפן ומאובטח, כדי לספק תשתית חדשה ללקוחות Teams וגם ללקוחות סקייפ לעסקים, כשהמערכת החדשה של Teams תכלול את כל מה שיש כבר בסקייפ לעסקים. המערכת הזו תהיה מוכנה לשירות עבור הלקוחות של מיקרוסופט במחצית השנייה של 2018 וההגירה הממשית במדינות שמחוץ לארה"ב (לרבות בישראל) תחל בתחילת 2019 ותימשך בין שנה לשנתיים.

מיקרוסופט החלה להמליץ לכל לקוח של שירותי אופיס 365, להתחיל להשתמש ב-Teams, במקביל לכלים האחרים שלה במסגרת אופיס 365, ומאוד רצוי לקבל את העצה הזו, כדי להתרגל למערכת החדשה.

במהלך השנה הקרובה, מיקרוסופט תוסיף למערכת Teams את רוב יכולות הטלפוניה הקיימות כבר בסקייפ לעסקים, כך שבמחצית השנייה של 2018, המערכות הללו (סקייפ לעסקים ו-Teams) תפעלנה במקביל, עם יכולות דומות על אותה פלטפורמת ענן של מיקרוסופט וההגירה ממערכת אחת לשנייה תהיה חלקה לגמרי (כך, כאמור, מבטיחה מיקרוסופט). זאת, בשונה מההגירה של Lync לסקייפ לעסקים, שבכלל לא הייתה פשוטה או קלה.

להערכת מיקרוסופט, עד סוף 2019 או תחילת 2020, רוב לקוחות סקייפ לעסקים (לפחות בארה"ב) כבר ישתמשו במערכת Teams וייהנו מהיכולות המתקדמות של ,Teams שתכלולנה, בין היתר, יכולת הפעלה מלאה בפקודות קוליות, במקום שימוש בעכבר ומקלדת (או שימוש באצבעות, על מסך הסמארטפון או הטאבלט).

התמחור של פלטפורמת Teams החדשה טרם ידוע. אולם, ככל הנראה, בשנה או שנתיים הקרובות, מיקרוסופט תספק את השירות הזה בחינם למשתמשי אופיס 365 וגם למשתמשי Dynamics 365 ו-Microsoft SharePoint. זאת, במטרה להשאיר את כל הלקוחות אצלה ושלא יחשבו לעבור לפלטפורמות מתחרות.

 

מהן השאלות, שאני צריך לשאול את ספק המערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן, לפני קבלת הצעת המחיר לעסק שלי?

מדובר במשא ומתן עסקי – מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום זה, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון.

השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לחודש לעסק, עלות הכוללת הכל: כל השירותים הנחוצים לעסק לרבות: מערכות הגנה, גיבוי ושרידות, מערכות ניטור ושליטה, הביטוח, התחזוקה, רישיונות (אם יש), תוכנות וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון.

לא פחות חשוב הוא לבחון את היכולת לקיים "המשכיות עסקית", בכל מקרה של תקלה או נפילה של התקשורת לעסק, או נפילה של הקשר לענן. גיבוי ושרידות הם נושאים חשובים ביותר, אבל הם אינם מספקים לצורך "המשכיות עסקית". נתוני הלקוחות ושמירת רצף הטיפול בהם בכל מצב, הם עניין קריטי לכל עסק (אחרת הלקוחות יברחו ממנו ברגע הראשון שיש תקלה).

"המשכיות עסקית" דורשת לעיתים השקעות לא קטנות ותרגול של עובדי השירות בעסק. לכן, מומלץ לחפש חלופות, שתאפשרנה "המשכיות עסקית" בכל מצב.

כמובן שאין לשכוח נושאים חשובים לא פחות דוגמת הגנת סייבר, מניעת הונאות, עמידה ברגולציות (לעסק שכפוף לרגולציות) וקבלת הסכם רמת שירות – SLA  מהספק.

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי תקשורת וטלפוניה בענן:

הפעלת או רכישת פתרונות תקשורת וטלפוניה מתקדמים לעסקים בכל גודל, פתרונות המחוברים לענן, כמו כל רכישה בעסק, דורשות בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו, ובניית תכנית עסקית ברורה לטווח זמן של לפחות 3 שנים קדימה.

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות ספק תקשורת אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן (אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור), יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק אינטגרטור והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהו האתגר הכי משמעותי בשירותי התקשורת של העסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לשירותים המחוברים לענן?

 אם יש לך כבר פתרון של תקשורת וטלפוניה בענן, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את פתרונות הטלפוניה לעסקים בענן, המתאימים לצרכיך?

 

מחפש פתרון מרכזית טלפון / טלפוניה בענן? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה בטלפון 077-8123111.

Introduction to Cloud Telephony

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך? שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות