אבטחת מידע בענן - זו הסיבה שעליך להתקדם לטכנולוגיות תקשורת של הדור הבא!

אבטחת מידע בענן – זו הסיבה שעליך להתקדם לטכנולוגיות תקשורת של הדור הבא! (מידע חדש וטיפים)

אבטחת מידע בענן SD WAN

 

 

תקציר:

 

  • עסקים בכל העולם עוברים לשירותי ענן. אולם, תשתיות התקשורת לענן ובענן אינן מאובטחות ואינן עונות על הרגולציות וההנחיות החדשות, שנוגעות לעסקים מכל הסוגים ומכל סדר גודל.

     

  • איך בוחרים את פתרון שירותי התקשורת המתאים לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME מבלי לפשוט את הרגל מחד, ומאידך לשמור על רמת הגנה ושרידות עסקית של הרשת ונכסי המידע של העסק בענן ובתקשורת לענן?

     

  • האם הפתרונות החדשים של טכנולוגיות SD-WAN מתאימים לעסק שלי?

     

  • מי מוביל את שוק ה-SD-WAN בישראל?

     

  • מי ספק ציוד הקצה לעסקים המוביל ב-SD-WAN בעולם כמו גם בישראל?

 

כל מי שמשתמש בסמארטפון לצרכים עסקיים נמצא כבר 100% בענן, כי כל האפליקציות בסמארטפון מנוהלות בענן והמידע שנצבר שוכן בעננים שונים (לפי ספקי האפליקציות והשירותים הקיימים בסמארטפון, שירותים המשמשים לצרכים עסקיים).

על פי ממצאי סקר, שערכה חברת IDG, צפוי שב-2019, 9 מכל 10 חברות וארגונים בארה"ב (90%), חלק מהאפליקציות או מהתשתיות שלהם – יהיה בשירותי ענן. עד 2021, 100% מהעסקים ומהארגונים יפעילו את התשתיות ואפליקציות שלהם (במלואם או בחלקם) מהענן.

כך, שנת 2018 הייתה שנת מפנה של העסקים והארגונים וב-2018, 73% מהעסקים והארגונים דיווחו במחקר, שיש להם לפחות אפליקציה ארגונית אחת (או תשתית עסקית אחת, מלאה או חלקית) המופעלת בענן. 17% דיווחו, שהם מתכוונים לעשות כך תוך פחות משנה.

 

אלה נתונים ממש מטורפים (אבל מבוססים היטב), שמקדימים את כל התחזיות, שהיו לגבי התפשטות שירותי הענן בעולם העסקי והארגוני במדינות המערב. זה קורה גם בישראל. על פי כל הנתונים הנבדקים בישראל, אנו נמצאים בארץ בדיוק באותו כיוון, עם איחור קל בלבד, מול הנתונים של ארה"ב.

 

יש פלחי שוק בעולם העסקים והארגונים בישראל, שבהם יש כבר מצב של 100% בענן. כלומר, שכל התשתיות והאפליקציות העסקיות נמצאות בענן, דוגמת שוקי חברות ההזנק וחברות ההייטק הישראליות וכל החברות התומכות מסביב (מעל ל-25 אלף עסקים, חברות וארגונים).

 

 

לאן מתפתח תחום החיבורים הקווים העסקיים גם בישראל?

 

העסקים והארגונים בעולם עברו מזמן לשירותי מחשוב, תקשורת וטלפוניה בענן ולחיבורי סיבים אופטיים לתשתיות האינטרנט הללו. קרוב ל-90% מכל ההתקנות החדשות של תשתיות תקשורת וטלפוניה בעסקים בארה"ב וברוב מדינות העולם המערבי הן בענן (ענן פרטי, ציבורי או היברידי, כשבשנה האחרונה עולה חשיבותו ותפוצתו של שירות הענן ההיברידי).

 

רשת האינטרנט הפכה להיות רשת התקשורת, הטלפוניה והמחשוב המרכזית של העסק המודרני, גם בישראל.

 

החברה עם הכי הרבה התקנות חדשות בארה"ב (ובמדינות רבות בעולם) היא Microsoft Skype for Business, שמוכרת היטב בישראל. המחירים בארה"ב לעסקים ברמת ה-SMB בארה"ב מתחילים ב-19.99 דולרים לחודש. מחירי סקייפ של מיקרוסופט זולים יותר (נעים בין 5 דולרים ל-12.5 דולרים לחודש, כולל "אופיס 365 בענן" והשירות המחליף העתידי לסקייפ: Microsoft Teams, כרגע ללא עלות נוספת).

לא צריך להיות מומחה להנהלת חשבונות וכספים, כדי להבין, שריבוי רשתות הוא גם ריבוי הוצאות. המדובר בהוצאות ההופכות להיות בלתי נשלטות עם הזמן, עם תלות הולכת וגוברת באינטגרטורים וספקי תחזוקה רבים.

לכן, ככל שתשתיות התקשורת מסוגלות לספק יותר שירותים על תשתית אחת, כך החיסכון בהוצאות גדל והיעילות של הפעלת הרשת הזו גוברת.

 

פתרונות התקשורת לעסקים אמורים להיות מותאמים כבר היום לעידן הענן. המשמעות: סיבים אופטיים בכל מקום, גם בתוך העסק וגם בחיבור של העסק לרשת האינטרנט המובילה לענן, או לרשת הפרטית המובילה לשירותי הענן.

 

מה החידוש בתקשורת מאובטחת לענן ובענן?

יצוין, שתחום תשתיות התקשורת לעסקים נמצא כיום במהלך של מהפכה מאוד מהירה. מצד אחד מבוצע מעבר לתשתיות מבוססות סיבים עם פתרונות חדשים, דוגמת פתרונות מתקדמים המכונים בשם המקצועי SD-WAN (ר"ת: Software Defines WAN), שמסופקים, למשל, ע"י בינת עסקים, בזק בינ"ל ופרטנר, ומצד שני, פתרונות אלחוטיים, שכוללים פתרונות סלולר רחב פס, פתרונות של רשתות אלחוט WiFi ולאחרונה הלהיט בשוק הישראלי – חיבורים אלחוטיים בגלים מילימטריים (בתחום ה-60 – 70 גיגהרץ), עם רוחבי פס באוויר עד ל-10 גיגה ויותר, ולמרחקים של מאות מטרים עד כמה קילומטרים. יש כבר כמה ספקים \ אינטגרטורים שמציעים חיבורים עסקיים כאלו דוגמת: SMBIT, גטר-טק, ORIL תשתיות רדיו ועוד.

לאחרונה, חברת הענק הבינלאומית VMware דיווחה, שיש לה בישראל כבר מעל ל-250 לקוחות בחיבורי SD-WAN (חלקם הגדול חוברו לרשת באינטגרציה ע"י פרטנר). זאת, תוך פחות משנתיים מאז שהחלה להציע את השירות הקווי החדש הזה בשוק הישראלי. בהחלט התפתחות מהירה ביותר של חיבורים קווים חלופיים לעסקים, שמתחרים "ראש בראש" בפתרונות של קבוצת בזק. כך, הפכה VMware למובילת שוק בתחום זה בעולם, כמו גם בישראל.

 

המעבר של השוק לכיוון SD-WAN מביא טכנולוגיה חדשה, שמשנה את כל מה שהכרנו עד היום בתחום התקשורת. הפיכת הרשתות לווירטואליות גם בתחום ה-WAN (הרשת המרחבית שמחוץ לעסק) זו מהפכה של ממש. אין יותר צורך בחיבורי ה-WAN היקרים מאוד והמסורבלים של העבר.

לקבלת הצעת מחיר לאבטחת מידע בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

היתרון במעבר ל-SD-WAN הוא לא רק במהירות החיבור, קלות הפריסה והוזלה משמעותית של עלויות התקשורת, אלא בכך, שהכול הופך לווירטואלי, גם ה-WAN. הכל מבוסס תוכנה. בכך, "עוקפים בסיבוב" את ספקי החומרה ובזק, ששלטו עד היום ובמשך שנים רבות בתחום ה-WAN.

על פי חברת המחקר IDC, היקף המעבר של עסקים וארגונים לחיבורי SD-WAN בארצות המערב נמצא בעלייה מסחררת של כ-70% בכל שנה וזה יימשך כך לכל אורך העשור הקרוב. המחירים האטרקטיביים, החיסכון בהוצאות, פשטות ההתקנה, קלות ההפעלה ורמת האבטחה המשופרת, כל אלה דוחפים את המנהלים ובעלי העסקים בכל העולם וגם בישראל, לזנוח את הטכנולוגיות הישנות ולעבור ל-SD-WAN.

כיום מוסיפים למערכות ה-SD-WAN יכולות אנליטיות (AI, "אינטליגנציה מלאכותית") ויכולות "למידת מכונה" (ML- Machine Learning). כך, שמדובר בפתרונות המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית בשוק ה-ICT.

ב-2020 או לכל המאוחר ב-2021 נתחיל להכיר גם בישראל, די באיחור, את חיבורי הסלולר רחב הפס ב-5G, שכבר קיים ברחבי העולם, ברוחבי פס מצוינים (עד 10 גיגה), לבתים ולעסקים קטנים עד בינוניים. יצוין, שרשתות SD-WAN וגם רשתות IoT (אינטרנט של הדברים, דהיינו: בעיקר סנסורים מכל סוג), שהם חלק בלתי נפרד מרשתות התקשורת של ההווה והעתיד, תוכננו לפעול גם על רשתות 5G של עולם הסלולר, וגם על רשתות האלחוט בגלים מילימטריים.

 

אבטחת מידע בענן SD-WAN

 

איך מספקים בישראל תקשורת מאובטחת לענן בגישת ה-SD-WAN?

קבוצת פרטנר (אחת מספקי הפתרונות הללו, שמובילה כרגע בשוק), מציעה פתרונות עסקיים במגוון רחב של תצורות. הלהיט הטרי ביותר, כאמור לעיל: חיבורי SD-WAN עם NFV (ניהול וירטואלי של היישומים בענן, יישומים ואפליקציות של שירותי התקשורת). זאת, בשת"פ הדוק של פרטנר עם חברת הענק VMware ביחד עם חברת ההזנק Cloudify הישראלית. זה משולב עם פתרונות טלפוניה קווית במגוון רחב של תצורות, החל ממרכזיות פיזיות בעסק וכלה במרכזיות בענן ומגון פתרונות משלימים בכל תחום, החל מסייבר, דרך מולטימדיה וטלוויזיה וכלה בתקשורת בינלאומית. זאת, בתוספת שירותי ערך מוסף לכל צורך ובראשם שירותים מאוד מבוקשים דוגמת גיבוי בענן (קרוי בפרטנר: CloudUp360), אירוח שרתים ואתרים ועוד. זה כולל שירותי אינטגרציה, תכנון, הקמה, תפעול, תחזוקה, ניטור, שליטה ובקרה ועוד, לכל חיבורי הענן. הפתרון החדיש ביותר קרוי: V-Net – לניהול תשתיות התקשורת בענן. פרטנר מציעה שירותי תמיכה ושירות לרבות באתר הלקוח 24X7. התחייבות (SLA) ל-4 שעות לטיפול בתקלה מרגע הדיווח על התקלה.

 

בכל מקרה, מומלץ מאוד בטרם בחירת ספק שירות לבצע תיחור מקצועי בין ספקי השירות ולשקלל לא רק את המחיר, אלא גם את רמת השירות, ה-SLA המובטח ואת יכולת ההתאמה האישית והגמישות של ספק השירות מול צרכי הלקוח העסקי. 

 

אבטחת מידע בענן – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. איך עוברים לשירותי התקשורת לעסקים בענן?

חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון.

כל התהליכים הללו מחייבים מנהלים ובעלי עסקים לשקול החלפה או שדרוג של רשתות התקשורת הפנימיות – LAN, או החיצוניות – WAN. אם אפשר, להחליף הכל בו זמנית וב"מכה אחת".

התשתיות הוותיקות בעסקים בישראל, ברוב המקרים, מבוססות על טכנולוגיות אנלוגיות וטכנולוגיות ISDN המכונות בישראל בשם PRI, או טכנולוגיות נל"ן ישנות אחרות (דוגמת SDH). גם חיבורי IP-PRI הם למעשה אמולציות של ISDN, ולא Pure IP קצה לקצה. כדי לקבל את כל היתרונות של עולם ה-IP והיכולות הקיימות בשירותי הענן, יש צורך, שמערכות ה-IP תהיינה Pure IP "קצה לקצה".

 המגמה היום היא, שהכול דיגיטלי, והגבולות הטכנולוגיים בין ה-LAN וה-WAN מיטשטשים. לכן, ספקי התקשורת המובילים בכל העולם מתקדמים ועוברים לטכנולוגיות וירטואליות, שנקראות בשם SD-WAN, שמשמעותן: מהענן הנמצא ב-Data Center אי שם בעולם ועד לפורט המחשב או הטלפוניה בתוך העסק בכל פינה של העסק, הכל אותו דבר, עם אותם פרוטוקולים, יכולות והגנות, "קצה לקצה".

המעבר לשיטת SD-WAN מייתר את כל שיטות החיבור הקודמות ובכללן את חיבורי ה-MPLS וה-IP-VPN היקרים למינם. זה ייקח זמן עד שהשיטה הזו תתפשט בכל רשתות התקשורת בישראל. אולם, המהפכה כבר החלה ומומלץ לכל עסק לבחון כבר היום הצטרפות למהפכה הזו, שמובילה לצד חיסכון אדיר בהוצאות, גם לשיפור משמעותי ביכולות של הרשת העסקית.

אם עוברים לאתרנט קצה לקצה, ניתן לשלב ממש הכל "קצה לקצה" בתשתית אחודה כולל: תשתיות המחשוב, הטלפוניה, הווידיאו (למשל ממצלמות אבטחה), ה-WiFi, מערכות "עסק חכם", מערכות חיבור לסלולר, שירותי אינטרנט, אבטחת סייבר ועוד.

 מי שרוכש כיום מרכזיה מבוססת IP (ותקשורת SIP) מבטיח לעצמו תאימות מלאה למתגי התקשורת של ספק התקשורת שלו, לטלפוני ה-IP שלו ולכל המוצרים האחרים המתחברים למרכזיה. זאת, משום שכל מרכזייתIP , מקומית או בענן, דורשת חיבור לספק תקשורת לפחות אחד, כדי לצאת לרשתות התקשורת הוותיקות (הנייחות והניידות) בארץ ובעולם, בד"כ בחיבור מסוג SIP, שמאחד את כל המוצרים התומכים בתקן זה.

 

  1. מה המצב בתחום שירותי תקשורת בענן בישראל?

שירותי מרכזיות בענן בישראל מסופקים בד"כ באמצעות אינטגרטורים גדולים דוגמת: טלדור, בזק, בזק-בינלאומי, מלם-תים, ווי-אנקור, פרטנר, הוט, סלקום, טריפל-סי, MedOne, בינת עסקים ועוד, שמפעילים את שירותיהם באמצעות שימוש בעננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, עננים, שמפעילים אותם אינטגרטורים גדולים ב-,Data Centers שבבעלותם ובתחזוקתם, או בתחזוקת עסקים המתמחים בבניה ובתחזוקה של Data Centers גדולים (דוגמת MedOne שיש לה, כמו בינת, פרטנר ובזק בינלאומי, כמה Data Centers ענקיים ברחבי הארץ, אצל MedOne זה מיושם על בסיס תשתית הענן של Dimension Data הגלובלית, חברת בת של NTT – חברת הטלקום הגדולה בעולם).

סה"כ יש כבר בישראל כמה עשרות (מעל ל-45) מתקני ענן ציבוריים והיברידיים. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי הצומח במהירות. אין שום סיבה מדוע עסקים קטנים ובינוניים לא יצטרפו למהפכה הזו (שהחלה בעשור הקודם מהסטארטאפים ומהעסקים הקטנים עד הבינוניים בארה"ב).

בנוסף, יש שירותים מעננים ציבוריים והיברידיים של חברות ענק דוגמת: אמזון, מיקרוסופט, Alibaba Cloud וגוגל, שהעננים שלהן לא נמצאים פיזית בישראל, אבל ניתן לקבל את השירות שלהן בישראל ללא כל בעיה, בגלל שימוש במערכות מקומיות (המכונות בשם CDN) המקושרות למתקנים הבינלאומיים של החברות הללו. למיקרוסופט יש אינטגרטורים המספקים את שירותי הענן שלה בישראל דוגמת טריפל-סי, בזק בינלאומי והוט. בקרוב, גם בזק עצמה תקים Data Centers חדשים משלה ותציע שירותים מתחרים.

יש גם עננים מקומיים לחברות נוספות המספקות פתרונות תקשורת וטלפוניה, דוגמת חברת ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) וכן תדיראן טלקום, שיש לה כבר 2 עננים מקומיים בישראל (בנוסף לשירותי הענן הוותיקים שלה במערכות איוניקס, על תשתיות הענן של חברת אמזון – AWS).

כך, שהלקוח של שירותי התקשורת והטלפוניה של העולם החדש, מאחד מהאינטגרטורים הגדולים (וגם הלא גדולים) הקיימים בשוק, מקבל שירות מלא –  End-to-end Solution מאינטגרטור אחד ומתוך מתקני שירותי ענן הנמצאים בישראל (או בעולם) והעונים על כל הרגולציות הישראליות המחמירות ביותר בתחומי התקשורת, השרידות והגנת הסייבר.

 

  1. אילו תשתיות צריך להכין מי שמעוניין לעבור לשירותי תקשורת עסקית בענן?

הכיוון של השוק הוא: Unified Infrastructure, "תשתית אחודה" לכל צורך. מכנים זאת בשם: xTTx, "תשתית לכל", החל ממתח נמוך דרך האינטרנט, כולל הזנת חשמל. כל מי שדורש להעביר ביטים של מידע לכל צורך ולכל מקום, יכול העביר את הביטים הללו על כבל יחיד ללא הצורך, שהיה עד היום, לסלול לכל מערכת רשת נפרדת של תשתיות חיווט וכבלים בעסקים. זה נגמר.

"שיטוח" הרשת הפנימית בפתרון אתרנט "קצה לקצה" מוביל ליתרונות נוספים: כך, מבטלים את הצורך לרשתות נפרדות והיררכיה של רשתות לשימושים השונים. כל הרשת נעשית "שטוחה" באמצעות מתג בטכנולוגיית Campus Fabric (מתג רשת).

כך, כל הרשת מנוהלת במערכת אחת וקל לבצע בה שינויים והתאמות לפי הצרכים המתפתחים בעסק ללא צורך בטכנאי ומהנדסי רשת לכל שינוי. ה-TCO (עלות הבעלות הכוללת) של הרשת מוזל בעד 75% במעבר ל"רשת שטוחה".

 

  1. מיהם ספקי ציוד הקצה המובילים בישראל בתחום ה-SD-WAN?

פתרונות SD-WAN (שהם פתרונות מבוססי תוכנה) ניתנים למימוש בצורה המיטבית על חיבורים מבוססי אתרנט קצה לקצה (כלומר: גם ב-LAN וגם ב-WAN).

כך, פתרונות החיבור הישנים, שמבוססים על פרוטוקולים דוגמת MPLS, מוחלפים בפתרון מהיר יותר, גמיש יותר וזול הרבה יותר. ניתן גם לקבל "שרידות" ו"המשכיות עסקית" טוב יותר כשמחברים את תשתיות ה-SD-WAN בתקשורת הקווית עם חיבורי אלחוטיים ו \ או סלולריים. כך, שאם החיבור הקווי נופל, התקשורת עוברת אוטומטית לרשת הסלולרית או האלחוטית.

מובילת השוק בעולם, כמו גם בישראל, בתחום ציוד הקצה לSD-WAN היא חברת פורטינט. פורטינט, שהיא מובילה עולמית בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, הכריזה אך לאחרונה על פתרונות חדשים בתחום ה-SD-WAN המאובטח, שכוללים את ה-SD-WAN ASIC הראשון בתעשייה, שנועד כדי לאפשר לארגונים ולעסקים בכל סדר גודל להטמיע רשתות המונעות ע"י אבטחה.

ארגונים מאמצים כיום SD-WAN כדי לקבל חיבוריות מהירה וחסכונית יותר, אך יחד עם זאת, האבטחה עדיין נשארת האתגר העיקרי עבורם. לפי דו"ח של חברת המחקר גרטנר (Gartner), "72% מהמשתתפים העידו שאבטחה היא הדאגה המשמעותית ביותר בכל הנוגע ל-WAN".

פורטינט רואה חשיבות רבה במתן מענה לצרכים המשתנים של לקוחותיה וממשיכה להניע אותם לפרוס רשתות המונעות ע"י אבטחה באמצעות השקת החידושים הבאים:  SoC4 SD-WAN ASIC הראשון בתעשייה; FortiGate100F Appliance המספק ביצועים מהירים פי 10; מאפיינים חדשים של SD-WAN במערכת ה-FortiOS 6.2, שהושקה לאחרונה; ושירותי Fortinet 360 Protection.

 

חידושים אלה מספקים מענה לאתגרים הדחופים ביותר של הלקוחות ומתייחסים למקרים הבאים:

א. טרנספורמציה דיגיטלית בקצה רשת התקשורת המרחבית הארגונית – השימוש הגובר ביישומי SaaS (תוכנה כשירות) ועננים מרובים יצר את הצורך לייצר מודעות ליישומי קצה ה-WAN. פורטינט השיקה את ה-SoC4 SD-WAN ASIC הראשון בתעשייה המספק את הניווט וזיהוי היישומים המהיר ביותר עבור למעלה מ-5,000 יישומים. הדבר מאפשר למשתמשים להימנע מעיכובים בגישה ליישומים שלהם ולהאיץ את הביצועים, מה שיוצר זמן השהייה נמוך ואת חוויית המשתמש הטובה ביותר עבור יישומים עסקיים קריטיים.

כמו כן, פורטינט השיקה את הפיירוול של הדור הבא – FortiGate 100F Next-Generation Firewall, שמופעל ע"י ה-SoC4 SD-WAN ASIC החדש בשילוב פונקציות של SD-WAN עם אבטחה מתקדמת וכל זאת במוצר אחד.

פיירוול ה-FortiGate100F מספק ביצועים מהירים פי 10 בהשוואה למתחרים והוא משולב עם ממשקי 10G כהתאמה להרחבות עתידיות ללא צורך במכשיר נוסף.

 

ב. הפחתת הוצאות תפעוליות (OpEx) של WAN מבלי לפגוע בביצועי היישומים – ארגונים עוברים מ-MPLS (החלפת תוויות בפרוטוקולים מרובים) לפס רחב כדי לענות על דרישות רוחב הפס עם עלות נמוכה יותר של WAN, אך מעבר זה מוריד לעיתים קרובות את איכות החוויה עבור יישומי תקשורת מאוחדים. המאפיינים החדשים של ה-SD-WAN במערכת ה-FortiOS 6.2 מאפשרים ללקוחות למנף את תיקון ה-WAN Link החדש כדי להתמודד עם חיבורי ה-WAN התנודתיים ביותר ולספק ביצועי יישומים באיכות גבוהה לתקשורת מאוחדת.

כמו כן, המאפיינים החדשים מאפשרים ללקוחות למדוד את רוחב פס ה-WAN לפי דרישה ולקבץ את רוחב הפס כדי לוודא כי משתמש הקצה מקבל את חוויית המשתמש וביצועי היישומים הטובים ביותר בכל זמן נתון.

 

ג. פישוט פעולות קצה ה-WAN ואיחוד עם סניפים ארגוניים מבוססי תוכנה לקוחות רבים נאלצים להשתמש כיום במוצרים נקודתיים וקונסולות ניהול, כדי להשיג את קצה ה-WAN. פוריטנט השיקה את שירותי ה-Fortinet 360 Protection המציעים ניהול ואורקסטרציית (תזמון) SD-WAN, כדי לפשט את הפריסות המורכבות ביותר. שירותי ה-Fortinet 360 Protection כוללים תזמון בקרה כוללת כדי לפשט את פריסת ה-VPN באמצעות ניהול משופר.

בנוסף, ה-FortiManager של פורטינט זמין כעת בכל הסביבות – באתר המקומי ועננים מרובים, כדי לספק ניהול מרכזי עבור קצה ה-WAN.

 

כדי לפשט אף יותר את פעולות קצה ה-WAN, פורטינט ממשיכה להרחיב את האינטגרציה העמוקה בין ה-SD-WAN לשכבת הגישה של הסניף. ה-SoC4 SD-WAN ASIC החדש של פורטינט מאיץ את הרחבות האבטחה לאורך קצה ה-WAN, נקודות גישה ומתגים כדי לאפשר את טרנספורמציית הסניפים מבוססי התוכנה.

אלכסנדר סאקר, מנמ"ר בקבוצת פולקסווגן צרפת: "בחרנו בפתרון ה- SD-WANהמאובטח של פורטינט, שמופעל ע"י ,FortiGate NGFW כדי לפשט את הפעולות שלנו תוך שמירה על נראות מלאה, ניהול קל ואבטחה מתקדמת. הצלחנו לקבל מענה לכל הדרישות שלנו בפתרון ה-SD-WAN של פורטינט, שאפשר לנו לאמץ רשת תקשורת מרחבית היברידית המסייעת לנו לחבר גיאוגרפית בין רשתות תקשורת מרחביות מבוזרות ולנתב את התעבורה על פני מגוון של לינקים, כולל MPLS, מבלי לחשוש מירידה בביצועים. הפתרון חיזק את היכולת של צוות ה-IT שלנו להבחין בין סוגי תעבורה שונים לאורך ה-WAN, דבר המאפשר לנהל את זמן ההשהייה ולתעדף יישומים עסקיים קריטיים ותעבורה".

ג'ון מדיסון, סגן נשיא בכיר לתחום מוצרים ופתרונות בפורטינט: "קצה ה-WAN הוא כעת חלק משטחי התקיפה [בסייבר] הדיגיטליים, אך זה לא אומר, שקצה הרשת שלכם צריך לשמש כצוואר בקבוק. עבור סניפים מבוזרים, היכולת לספק את קצה ה-WAN הטוב מסוגו, ובכלל זה SD-WAN, אופטימיזציית WAN, אבטחה ותזמון, עם אבטחה וביצועים אופטימליים, היא קריטית כדי לאפשר את החוויה הדיגיטלית. ה-SoC4 SD-WAN ASIC של פורטינט מאפשר לארגונים לממש רשת המונעת ע"י אבטחה, בין אם מדובר ב-10, או ב-,100 או ב-10,000 סניפים מבוזרים".

 

אבטחת מידע בענן SD WAN

 

  1. האם הפתרונות של תקשורת וטלפוניה, שמסופקים במלואם בענן, מעניינים גם עסקים ברמת ה-SMB וה-SME?

בהחלט. לעסקים קטנים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם.

במושג "שלוחות" נכללים גם המקרים בהם העסק מעוניין, ששלוחת טלפון בביתו של בעל תפקיד בעסק תהיה מחוברת למרכזיה הארגונית וכן בכל המקרים, שבהם יש רצון או עניין לחבר את הסמארטפונים של המנהלים והעובדים למרכזיה העסקית, כשהם נמצאים בכל מקום ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

 

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות ולמנוע גניבת שיחות וגניבת מידע.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד).
  • בעבר, בשירותי הטלפוניה האנלוגית, חיבור שלוחות וסניפים היה דבר יקר, שחייב התקנת מרכזיות קטנות בכל שלוחה \ סניף, מרכזיות קטנות המחוברות למרכזיה הראשית, בקווי תקשורת יקרים עם ציוד ייעודי (למשל קווי PRI). חיבור מכשירי סלולר למרכזיה חייב התקנת "מתאם סלולרי" על כל מרכזיה בעלות חודשית בלתי נשלטת. המעבר למרכזיות Pure IP פתר, בין היתר, את הבעיות הללו, מה שמאפשר חיבור של כל שלוחה, כל סניף, כל מכשיר קצה (כולל סלולר), בכל מקום בעולם, בחיבורים ברשתות IP ציבוריות או פרטיות, בצורה פשוטה ודי מהירה.
  • כל "כאב הראש" של: תחזוקה, רישיונות, שדרוגים, ביטוח, גיבויים, המשכיות עסקית, הגנת הפרטיות, תאימות לרגולציות חדשות (דוגמת GDPR ו"חוק 6 הדקות"), הקלטות, הגנת סייבר, שירותי ערך מוסף (דוגמת נתב שיחות עסקי), נמצא בידיים של ספק שירותי הענן, שיודע לספק פתרונות מקצועיים וטובים לנושאים הללו, מה שעסק קטן עד בינוני אינו יודע לספק ואינו מסוגל לספק.

 

  1. אילו עוד יתרונות יש לשירותי תקשורת עסקית וטלפוניה בענן?

עסק, שמכין עצמו לעתיד, חייב לתמוך כיום בלפחות 6 מערכות לניהול האינטראקציות עם הלקוחות והשותפים שלו במקביל, תוך שמירה על הרצף הטיפולי ולכך יש להוסיף גישה לכ-2-3 מערכות של רשתות חברתיות. רק תקשורת וטלפוניה בענן מאפשרת לעסק לעבוד עם מערכת אחת אחודה, לניהול כל הערוצים הדיגיטליים ובו-בזמן מקל על הלקוחות ליצור קשר עם שירות הלקוחות בכל זמן ומכל מקום.

בעידן הערוצים הדיגיטליים והרשתות החברתיות, אנשים רוצים לדבר עם עסקים וחברות באותה הדרך שהם מדברים עם משפחה וחברים. לכן, צריך לאפשר ללקוחות לפנות לארגונים ולעסקים בערוץ המועדף להם, ברשת התקשורת המועדפת אליהם (ולא לכפות עליהם חיוג טלפוני רגיל בשיטה הישנה) ולספק להם "מסע לקוח אחיד" ונוח, על פי עקרונות גישת ה-OmniChannel.

בשנתיים האחרונות ראינו התפתחות די מהירה בטכנולוגיות ובשיטת התפעול של מוקדי שירות הלקוחות, בעולם כמו גם בישראל. שנת 2018 הייתה "שנת מפנה דרמטית" (לפחות במדינות המערב וגם בישראל), בכל הקשור למוקדי שירות לקוחות. הסיבה די ברורה: הלקוחות פונים למוקדי השירות כמעט רק מהסמארטפונים. לכן, הם מבקשים רמת שירות המתאימה לסמארטפונים. הלקוחות משתמשים ברשתות חברתיות ומצפים לקבל שירות גם ברשתות חברתיות.

כיום, עסק קטן יכול ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים דוגמת תקשורת בענן, שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, שהשקיעו מעל 10,000$ לעמדת עבודה, בנוסף להשקעות ב-IVR, הכשרת מוקדנים, מערכות שליטה וניהול, עלויות תחזוקה ורישיונות ועוד.

 

כפי שכבר הודגש על ידינו לא אחת, הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות, לא בתקשורת ובציוד תקשורת וטלפוניה. לכן, את נושא התקשורת והטלפוניה אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

 

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק, כי בגלל התחרות הרחבה בשוק הזה, הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.

 

 

שורה תחתונה בתחום בחירת ספק שירותי תקשורת קווית ושירותי תקשורת בענן מאובטחים קצה לקצה, גם בחיבורי התקשורת עצמם:

בבחירת ספק שירותי תקשורת וטלפונית IP לעסק מאובטחת ומוגנת בענן, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. יש לקבל החלטה אם מעוניינים במערכת המופעלת ב"ענן מרובה" (Multi-Cloud – התצורה המומלצת כיום), או בתצורה אחרת המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

 

יודגש שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

בכל מקרה, מומלץ מאוד בטרם בחירת ספק שירות לסיבים אופטיים (או סלולריים ואלחוטיים) ולחיבורי SD-WAN לענן \ ל-Multi-Cloud, לבצע תיחור מקצועי בין ספקי השירות ולשקלל לא רק את המחיר, אלא גם את רמת השירות, ה-SLA המובטח ואת יכולת ההתאמה האישית והגמישות של ספק השירות מול צרכי הלקוח העסקי. 

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בתחום אבטחת והגנת שירותי התקשורת והטלפוניה בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות חיבור העסק שלך בסיבים לענן ובטכנולוגיית SD-WAN?

 אם יש לך כבר פתרון של תקשורת וטלפוניה בסיבים המחוברים לענן ב-SD-WAN, ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את מערכת התקשורת והטלפוניה העסקית המוגנת והמאובטחת בענן וספק השירות המתאים בדיוק לצרכיך?

 נמאס לך לבזבז כל כך הרבה כסף על הקמת רשת תקשורת מחשבים ו\או טלפוניה לענן, שאינה מאובטחת "קצה לקצה"? – לחץ כאן.

 

לקבלת הצעת מחיר לאבטחת מידע בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

What is SD-WAN? say GOODBYE to MPLS, DMVPN, iWAN… w/ SDN, Cisco and Viptela

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות