חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים - השוואת מחירים ואיך לבחור ספק מתאים?

חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים – השוואת מחירים בשוק ואיך לבחור ספק מתאים? (מידע חדש וטיפים)

חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים

חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים – השוואת מחירים בשוק ואיך לבחור ספק מתאים? 

 

תקציר:

  • מסרונים (SMS) עדיין משרתים בהיבט השיווקי בעלי עסקים, בגלל אחוזי פתיחה גבוהים משמעותית מול דיוור במייל.

  • עסקים ומשרדים ברמת ה-SMB וה-SME מוצפים בהצעות לשליחת הודעות טקסט ב-SMS, בכמויות ובמחירים די אטרקטיביים.

  • מה חשוב לעסקים לדעת ולשקול, טרם בחירת פתרון של שירותי הודעות טקסט עסקיים?

  • מי מספק שירותי SMS עסקיים בישראל?

 

בעלי עסקים ומנהלים מוצפים בהצעות לחבילות שירותי SMS, כלי שיווקי, שמוכיח את עצמו מול כל חלופה אפשרית: דוא"ל, מודעה בעיתון, פרסומת בדואר רגיל, התקשרות קולית ממוקד מכירות, פרסומת באתר אינטרנט, פרסומת ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, פרסומת בגוגל ועוד.

יש בשוק הרבה בלבול ואי הבנה, באיזה פתרון לבחור בהיבט התפעולי והתמחורי, בתחום חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים.

 

לקבלת הצעת מחיר עבור חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

למה מוצע לעסקים להמשיך ולהשתמש עם SMS?

 

היות וכמעט כל האוכלוסייה בעולם כמו גם בישראל (למעט תינוקות וקשישים סיעודיים) מחזיקה בידיה מכשירי סלולרי, אחת מצורות התקשורת הנפוצות בין אנשים ובין עסקים לאנשים נעשית באמצעות הכלי הוותיק, ששמו SMS.

למרות כל ההתקדמות בכלים הנמצאים בסמארטפונים להעברת הודעות (דוגמת סקייפ, WhatsApp, טוויטר, מסנג'ר, Telegram, אינסטגרם, WeChat וכיו"ב), עדיין שירותי SMS לעסקים הם כלי יעיל, אפקטיבי ונפוץ ביותר לקשר עם הלקוחות ולהשגת לקוחות חדשים.

 

יש חברות הטוענות, שהן מספקות כ-90% פתיחת מסרונים שנשלחו, בזכות ניסוח נכון של המסרון, עיתוי נכון ופילוח נכון של קהל היעד.

 

כיום, כל מערכות שליחת SMS  מבוססות על אפליקציות מחשב ולעיתים גם על אפליקציות סלולר, בין אם הן מותקנות מקומית במחשבי העסק ובין אם הן מותקנות בענן, מה שמאפשר נגישות טובה יותר למערכת הזו – באמצעות דפדפן, מכל מקום ומכל מכשיר קצה, שיש לו גישה לאינטרנט.

הבעיה המרכזית בשימוש בכלי הפצה המוניים של הודעות טקסט ב-SMS  היא, ששליחת ההודעות הללו כפופה ל"חוק הספאם". עסקים לא מעטים נתבעו (ושילמו ביוקר בבתי המשפט), כתוצאה מאי הבנה כיצד ליישם את "חוק הספאם" בכל הנוגע להפצת מסרים לסמארטפונים של לקוחותיהם ולקוחות בפוטנציה.

בנוסף, רבים אינם יודעים, ששליחת SMS למספר קווי ולמספרים מיוחדים (דוגמת כוכביות) עולה כסף (כ-30 אגורות למסרון) לשולח (ובמקרה של בית עסק – לעיתים גם למקבל), בלי שום תלות בחבילת הסלולר שיש לשולח, שבה לכאורה שיגור SMS הוא ללא עלות, במסגרת מגבלות חבילת הסלולר של הלקוח הפרטי או העסקי. זה גם כולל מענה למשלוח מסרון פרסומת, שבה המקבל מבצע איזו פעולה, למשל משיב "הסר" (כשרוצים להפסיק לקבל מסרוני פרסומת וקידום מכירות מאותו עסק או גוף), כשברוב המקרים המענה הזה מנותב למספר קווי. כך, שהמשתמש משלם על המסרון הזה בלי לדעת על כך מראש.

 

חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים

 

מכאן, שבחירת ספק מתאים ופלטפורמה מתאימה לשירות אינה רק עניין כלכלי, שיווקי ומסחרי, אלא קודם כל יש לבדוק אם הפלטפורמה \ הספק של השירות עונה ב-100% על "חוק הספאם", שעבר עדכונים כדי לסגור את כל הפרצות, שהיו בחוק הזה, ופועלים לפי הפסיקה המשפטית הענפה, לרבות הנחיות גופי הצרכנות האמונים על אכיפת חוקי הצרכנות, על פי הפרקטיקה, שהתפתחה ביישום החוק הזה בישראל.

 

אילו סוגי פתרונות קיימים לעסקים קטנים עד בינוניים בתחום חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים?

 

בתחום שליחת חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים יש כמות גדולה של פתרונות מתחרים, במיוחד בתחום שליחת sms ל"רשימת תפוצה":

  • שליחת מסרונים בחינם או במחיר סמלי ביותר. יש בתחום הזה עשרות פלטפורמות ואפליקציות למשלוח מסרונים בחינם או במחיר אפסי. אפשר למצוא אותן בקלות בהרצת המילים "SMS חופשי" בגוגל ובחנויות של האפליקציות הסלולריות. הבעיה: יש לבדוק אם הן אינן עונות על "חוק הספאם", הן מוגבלות ביכולות, לא תמיד נוחות לתפעול ולמעשה אינן מומלצות כלל למגזר העסקי, אלא לאחר בדיקה על עמידות הפתרון ב"חוק הספאם". לכל היותר ניתן להתנסות בשירותים החינמיים הללו באופן חד פעמי, בשליחת מסרונים לרשימת נמענים לא גדולה, נמענים, שהסכימו בכתב לקבל מסרונים מהעסק. יש ספקים המאפשרים הרשמה למערכת והתנסות בחינם. כך, שמי שמעוניין בשיגור מסרונים באופן חד פעמי או בזמן מוגבל בזמן, יכול להתנסות בשירותים החינמיים הללו, שמוגבלים בזמן ובכמות, דוגמת אלה של חברת Pulseem, וחברות נוספות דוגמת: freeSMS, SMS4Free, SMS Free Sender, יש גם ספקי תקשורת המספקים אפשרות להתנסות חינמית, דוגמת 019-מובייל. ניתן להוציא SMS גם מ-Gmail החינמי, אבל זה ממש לא ידידותי לעסקים.
  • שליחת מסרונים מספקי שירותי הפצת דוא"ל, Newsletters והודעות שיווקיות למינן. כל ספק של שירות להפצת הודעות ודוא"ל לצרכים שיווקיים מספק גם שירותי הפצת SMS לאותם נמענים (בתנאי שנרשמו במאגר הנמענים עם מספר מכשיר הסלולר שלהם). יש בשוק ספקים רבים להפצת הודעות שיווקיות (הגדולים: רב-מסר, מסר10 ואקטיב-טרייל) ושירות זה מומלץ לבחינה למי שמעוניין לשלב גם שליחת דוא"ל וגם SMS ללקוחותיו. יש בתחום הזה מספר רב נוסף של ספקים מתחרים וביניהם אפשר למנות את: InforUMobile, PayCall, Pulseem, iSend, Global SMS, SMSender, OmniTelecom, SMSIM, Israel Number, 019-מובייל ועוד.
  • פתרונות מכל ספקי התקשורת (Telecom). הספק הגדול ביותר והמוביל בתחום זה הוא בזק עסקים עם שירות BSMS. השירות של המסרונים יכול להיות מסופק בבזק (שהיא, כאמור, מובילת שוק) ב-2 דרכים: כחלק מחבילת Bdirect, שהיא חבילה לשיווק עסקי הכוללת כמה כלים בנוסף למסרונים (דוגמת דוא"ל, אתר, ניוזלטרים, דפי נחיתה, SMS נכנס ועוד), או שרת מסרונים עצמאי – BSMS. המחירון של בזק: 9.90 ₪ לחודש ועוד מחיר המסרון: 15 אג' בכמות עד אלף לחודש וזה יורד עד 7 אג' במשלוח מעל למיליון מסרונים בחודש. בכל מקרה, אפשר לנהל מו"מ מול בזק, כי כל הזמן יש לה מבצעים והנחות על השירותים הללו. מתחרים בבזק כל ספקי התקשורת הקווית והסלולרית האחרים ואפשר לציין כאן שניים בולטים:
    1) חברת סלקט תקשורת (המכוונת למי שמנהלים פעילות שיווקית ענפה ואינטנסיבית של SMS מול לקוחותיהם ושרשרת הערך שלהם) ומספקת שירות שלם ומקיף לעסקים לצרכי קידום עסקי ושיווק, לרבות מספר נוסף על אותו מכשיר.
    2) חברת 019-מובייל (טלזר-019), שהיא הזולה בישראל בתחום שליחת כמויות גדולות עד עצומות של מסרונים לחודש (במחירים היורדים עד מתחת ל-1 אג' למסרון, בכמויות של מאות אלפים ומעלה, או סביב ה-1 אג' למסרונים בכמויות של מאות מסרונים עד עשרות אלפים מסרונים).
  • פתרונות מספקי שירותי SMS עצמאיים. חלק מהספקים העצמאיים מספקים שירות מאוד זול, בגלל שהם מפעילים את השירות מהענן. כמה דוגמאות לספקים בתחום זה: SMS Sender של חברת קארדקום, יוניסל (מציעה מבצע של 1+1), פייקול, Pigimi, "פולסים" (Pulseem), InfroUMobile ,SMSiM ,SMS זול, VIPlus ,Callbiz ,Global SMS, iSend ועוד.
  • פתרון לשליחת SMS שהוא חלק בלתי נפרד ממערכת ה-Call Center (מוקד טלפוני) של העסק. כמעט כל ספקי הפתרונות ל-Call Centers מספקים יכולת שליחת מסרונים מתוך המערכת של המוקד הטלפוני. יש גם ספקים עצמאיים בתחום זה דוגמת LivePerson. תדיראן טלקום, אומניטלקום ואוויה, מובילים את התחום הזה במוקדי השירות הקטנים עד הבינוניים. כיום במוקדי השירות המתקדמים יותר פונים ללקוחות בצ'אט (במקום במסרון) או ברשת חברתית. הלקוחות של היום מעדיפים את הגישה הזו, מול הגישה של המסרון, שהיא חד-צדדית ומוגבלת.

 

חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים

 

חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. האם יש פתרונות חלופיים לשליחת הודעות טקסט SMS?

בהחלט, יש לא מעט. כיום, השוק של מסרים מיידים עובר לטכנולוגיות חדשות כמו צ'ט -בוטים (המתבססים על השימוש ב-WhatsApp. חברת אוויה הייתה הראשונה להציע שירות מסחרי כזה בישראל ואחריה הלכו כל שאר הספקים), צ'אט קולי (כיום השימוש ב"עוזרת אישית" מתחיל להיות נפוץ), או לשירות בטכנולוגיית WebRTC בהתבסס על שימוש בדפדפן בלבד (דפדפן כרום עונה כיום בצורה הטובה ביותר לצרכים, למי שמשתמש בגישה הזו). השימוש בטכנולוגיה זו החל מזמן בעולם והגיע בשנה האחרונה גם לישראל, למשל למוקד שירותי בריאות כללית.

היתרון של השירותים החדשים הללו: לעסק יש רק עלות ראשונית די נמוכה של הקמת השירות. מול זה, שליחת המסרים אינה עולה כסף לעסק, בכל היקף שימוש, כי היא נעשית על גבי רשת האינטרנט הסלולרית (לקוח הקצה הוא המשלם לחברת הסלולר שלו, על החיבור לרשת האינטרנט הסלולרית). מכאן גם מגיע החיסרון של השירותים החדשים הללו: הם אינם מתאימים למי שאין לו חיבור לאינטרנט הסלולרי (למשל, במגזר החרדי ומי שמחזיק במכשיר סלולר ללא אינטרנט).

 

  1. מה הנושא הכי חשוב בחירת ספק שירותי SMS?

חשוב לזכור, שבשליחת מסרון כל המסרונים זהים ונשלחים באותה שיטה בסלולר. לכן, תכונות המערכת, שעומדת מאחור, היא החשובה לבעל העסק, ויש לבחון בקפדנות האם היכולות של המערכת הזו עונים על הצרכים השיווקיים והניהוליים הספציפיים העסקיים.

בנוסף, לאחר בחירת במערכת טובה, שעונה בצורה מיטבית על צרכי העסק, יש להתמקח ולא להסכים לשלם מעל ל-5 אג' למסרון, בכמויות של עד אלף מסרונים לחודש, שזה הצורך של רוב העסקים הקטנים.

 

  1. איך בוחרים ספק לשליחת הודעות טקסט SMS לעסקים?

בבחירת שירות SMS לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מאוד מומלץ לבצע ניתוח של צרכי העסק בתחום הקשר שלו עם לקוחותיו, לרבות השימוש של העסק בקמפיינים פרסומיים המבוססים על שליחת מסרונים ודוא"ל בכמויות, ולרבות מה העלויות של קמפיינים אלה, והאם יש הצדקה כלכלית ועסקית לשימוש בכלים הללו.

מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום שירותי המסרים המידיים ללקוחות, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות המגוונות הקיימות בשוק. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות משלוח SMS ללקוחותיך?
 
אם יש לך כבר שירותי SMS, ממה אתה לא מרוצה מהשירות הזו? שתף אותנו.
 
איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את ספק שירותי המסרים המידיים והמסרונים (SMS) המתאים לצרכיך?

 

לקבלת הצעת מחיר עבור חבילות לשליחת הודעות SMS לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 קורס שימוש בסמס לעסקים

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים