טלפוני IP חדשים: האם יש טלפוני אנדרואיד חכמים בפחות מ-300$? האם בכלל יש בהם צורך? (מידע חדש וטיפים)

טלפוני IP חדשים מבית ארגוקום

טלפוני IP חדשים: האם יש טלפוני אנדרואיד חכמים בפחות מ-300$? האם בכלל יש בהם צורך?

 

תקציר:

  • עסקים ומשרדים ברמת ה-SMB וה-SME מוצפים בהצעות ומבצעים לשדרוג או החלפת המרכזיה שלהם ולרכישת טלפוני IP חדשים.
  • איך בוחרים טלפון IP חדש המתאים לצרכי העסק?
  • מה חשוב לעסקים לדעת טרם בחירת פתרון של טלפון IP למשרד?
  • ממה יש להיזהר בבחירת טלפון IP למשרד? האם בכלל הטלפון הזה נחוץ לעסק?
  • האם הפתרונות של ארגוקום ErgoCom מתאימים לעסק שלך?

 עסקים רבים בישראל (בשונה מהעסקים ברחבי העולם המערבי וגם לא המערבי) עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות טלפוניה פיזיות המותקנות בעסק וטלפוניים פיזיים המוצבים על השולחנות בעסקים.

כיום, עסקים רוכשים רק טלפוני IP, בגלל שכל המרכזיות הקיימות כיום בשוק (בין אם מקומיות, וירטואליות או בענן) הן מרכזיות IP. האם זה עדיין הכרחי? מה מתאים למנהלים ועובדים הנמצאים במשרד מול אלה הנמצאים בתנועה ובדרכים? מה התחדש בתחום זה?

חברות התקשורת הגדולות בישראל ממשיכות להציע ללקוחות העסקיים חיבורים של PRI (דהיינו: ISDN – הטכנולוגיה שכבר נעלמה בכל העולם) למרכזיות עסקיות בטכנולוגיה ישנה ביותר, כששירות כזה לא קיים ולא מוצע כבר לעסקים בעולם המערבי, ושיטה זו אינה נתמכת ע"י יצרני הציוד הגדולים בעולם לטלפוניה עסקית. הסיבה מאוד ברורה: יש לקוחות עסקיים בישראל המוכנים לשלם מחירים מופרזים עבור טכנולוגיות ישנות ועי"כ הם משמשים כ"פרת מזומנים" תמידית עבור ספקי התקשורת.

בנוסף, בגלל רגולציית תקשורת הקיימת בישראל, חברות התקשורת מציעות (במחיר דומה לחיבורים הישנים) חיבורי IP-PRI, שאין להם כל קשר (אפילו לא מקרי) ל-PRI, משום שמדובר בקישור אינטרנטי לחלוטין, מבוסס פרוטוקול האיתותים SIP. זה למעשה חיבור SIP-Trunk רגיל ולכן אמור להיות מאוד זול.

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי IP-PRI. זה בדיוק אותו דבר. לכן, הם בוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מרכזיות וירטואליות ובענן.

יתרה מכך, גם עסקים, שבחרו במרכזיה בענן או במרכזיה וירטואלית, לא מוכנים לעבור לשימוש ב-Softphones (טלפונים וירטואליים מבוססי תוכנה) ורוצים לראות טלפון פיזי על השולחן שלהם. כיום רוכשים טלפוני IP הנראים די דומה לטלפונים האנלוגיים הוותיקים והישנים, רק בתוספת של גימיקים. למשל, מסך קטן עד בינוני וצבעוני, לרוב זה מסך מגע, בד"כ עם מערכת הפעלה אנדרואיד, מערכת הפעלה קלה לתפעול והמוכרת לרבים מעולם הסמארטפונים.

 

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל, אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם – הסמארטפון, שיש להם ולעובדיהם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו.

 

לכן, בגלל הביקוש, שעדיין קיים לטלפונים עסקיים פיזיים על השולחן, חברה כמו ארגוקום (מקבוצת אבדור, ששוכנת בראשון לציון) מוכרת בשנה מעל ל-20 אלף טלפוני IP פיזיים מדגמים שונים (דרך רשת של מפיצים, חברות תקשורת, ספקי האינטרנט ואינטגרטורים), בגלל הדרישה הבלתי נגמרת הזו לטלפונים פיזיים על השולחן, בעסקים ובארגונים. מרכזיה פיזית מארגקום נמכרת במחיר של 1,500 ₪ ומעלה (תלוי בכמות השלוחות, התכונות והיכולות של המרכזיה ובשם המותג של המרכזיה. ארגוקום מקדמת מכירת מרכזיות בשם המותג YeaStar).

ארגוקום היא לא החברה היחידה בשוק הזה בישראל (של הפצה ומכירה של טלפונים עסקיים פיזיים ומרכזיות פיזיות), גם קבוצת גטר (שבין היתר, רכשה את קו המוצרים של פוקוס טלקום), מייבאת ומוכרת כמות דומה (ואולי אף גדולה יותר) של טלפונים פיזיים ומרכזיות פיזיות לעסקים בישראל. גטר-טק, מקבוצת גטר, מתמחה בקו המוצרים הטלפוניים של המותגים: Snom, Positron ו-Grandstream. יש עוד יבואנים רבים בתחום זה בישראל, אבל הם די קטנים (יחסית) וזניחים, מול גטר וארגוקום, שהם מובילי השוק הזה בישראל.

 

טלפוני IP חדשים מבית ארגוקום

 

מבצעים חדשים בתחום טלפוני IP מבית ארגוקום:

לארגוקום השוכנת בראשון לציון ולה רשת ענפה של משווקים, אינטגרטורים ומפיצים, יש 3 פורטלים מרכזיים בתחומי התקשורת והטלפוניה:

  • הפורטל הראשי המכיל את כל קווי המוצרים.
  • פורטל מוצרי Yealink המתמחה במוצרי Yealink, שהיא ספק מוביל בעולם לטלפוני IP, מערכות לשיחות ועידה ומערבות משלימות למרכזיות ולטלפוני IP.
  • פורטל ל"מערכות ראש" – Headsets ולמוצרים נוספים דוגמת פאנל דלתות כניסה, טלפונים אנלוגיים, טלפוני ועידה וערכות למרכזי שירות לקוחות וטלמרקטינג.

לארגוקום יש סדרה מאוד גדולה, שכל הזמן מתחדשת, של מוצרי תקשורת וטלפוניה, היכולים להתאים לכל צורך ולכל כיס, לעסקים מכל סדר גודל.

 

המבצעים החדשים והאטרקטיביים של ארגוקום:

  1. טלפון IP חכם מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד.

מדובר במכשיר מאוד משוכלל עם עברית מלאה. זאת, מהדגם המבוקש ביותר: T58V מתוצרת Yealink במחיר חסר תקדים של 290$ במקום 355$ !

קו דגמי T5 של Yealink כולל כיום 3 טלפונים מתקדמים מבוקשים: T52S, T54S ו-T58V, שהוא החדש ביותר עם המסך הגדול ביותר. ההבדלים בין הדגמים הוא בגודל המסך (בכל 3 הדגמים אלה מסכי מגע מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד), היקף התכונות המצויות במכשיר וכמות השלוחות, שניתן לחבר למכשיר.

 

התכונות של דגם T58V:
  • מצלמת HD קדמית מתכווננת M-pixel2 עם "סגר פרטיות".
  • מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ’ ברזולוציה של X6001024 פיקסלים עם תאורה אחורית.
  • מערכת הפעלה .Android 5.1.1
  • ממשקי Bluetooth 4.0 ו – WiFi 2.4Ghz מובנים.
  • ממשק Bluetooth מאפשר סנכרון עם ספר הטלפונים של טלפון נייד.
  • עד 16 חשבונות SIP.
  • תמיכה בקודק אודיו Opus, תמיכה בקודק ווידאו H.264, VP8.
  • תמיכה בוועידת וידאו של 3 משתתפים, ועידת אודיו של עד 5 משתתפים.
  • רמקול-דיבורית בדופלקס מלא עם AEC.
  • p 30fps HD Video Call720
  • תמיכה ב-BLF, BLA.
  • ספר טלפונים מקומי (1,000 רשומות), ספר טלפונים מרוחק XML/LDAP, "רשימה שחורה".
  • 27 מקשי מגע הניתנים לתכנות.
  • 8 מקשי פעולות: הודעות, מערכת ראש, החזק, השתק, העבר, עוצמת שמע, חיוג חוזר, דיבורית.
  • 2 יציאות (Gigabit Ethernet, PoE (Class 3.
  • יציאת USB לחיבור מערכת ראש או התקן אחסון.
  • אפשרות תלייה על הקיר (אופציונאלי).

 

  1. טלפון מנהלים מהודר- מדגם T46S במתנה (!) בקנייה של 10 טלפונים מסוג T41S במחיר כולל של 820$ (דהיינו: 82$ לכל טלפון T41S בתוספת טלפון T46S במתנה).

 

התכונות של דגם T41S:
  • מסך LCD  192X64 פיקסל בגודל 2.7 אינץ’ עם תאורה אחורית.
  • שמע HD: שפופרת HD, דיבורית HD.
  • Yealink Optima HD Voice.
  • תמיכה בקודק Opus.
  • 6 חשבונות SIP, שיחת ועידה 3 אתרים.
  • ממשק משתמש אינטואיטיבי עם אייקונים ומקשים הניתנים לתכנות.
  • 6 מקשים קבועים ניתנים לתכנות עם נורית חיווי, עד 15 מקשים ניתנים לתכנות (3 דפי מסך).
  • 5 מקשים קבועים: הודעות, מערכת ראש, השתק, חיוג חוזר, דיבורית.
  • תמיכה במספר שפות (עברית, אנגלית…).
  • ספר טלפונים מקומי (1,000 רשומות), מרוחק XML / LDAP, רשימה שחורה.
  • דיבורית בדופלקס מלא עם .AEC
  • יציאת USB מובנית לתמיכה ב:
    • חיבור אוזניות Bluetooth (באמצעות התקן BT40).
    • קישור לרשת WiFi (באמצעות המתאם WF40).
    • הקלטת שיחות להתקן אחסון מסוג USB.
  • יציאה למערכת ראש קווית (YHS33), ואלחוטית באמצעות המתאם EHS36.
  • 2 יציאות M 10/100 .PoE (Class 2),
  • בסיס עם 2 מצבים מתכווננים, אפשרות תלייה על הקיר (אופציונאלי).

 

התכונות של דגם T46S:
  • מסך צבעוני 480×272 פיקסל בגודל 4.3 אינץ’ עם תאורה אחורית.
  • שמע  :HDשפופרת HD דיבורית  .HD
  • 16 חשבונות .SIP שיחת ועידה 3 אתרים.
  • תמיכה בקודק .Opus
  • 10מקשים קבועים ניתנים לתכנות עם נורית חיווי, עד 27 מקשים ניתנים לתכנות (3 דפי מסך.(
  • 7 מקשים קבועים: הודעות, מערכת ראש, החזק, השתק, העבר, חיוג חוזר, דיבורית
  • תמיכה במספר שפות (עברית, אנגלית…).
  • ספר טלפונים מקומי (1,000 רשומות), מרוחק ,XML / LDAP רשימה שחורה.
  • דיבורית בדופלקס מלא עם  .AEC
  • יציאת USB מובנית לתמיכה ב:
    • חיבור אוזניות Bluetooth (באמצעות התקן .BT40
    • קישור לרשת WiFi באמצעות המתאם  .WF40
    • הקלטת שיחות להתקן אחסון מסוג  .USB
  • יציאה למערכת ראש קווית (YHS33) ואלחוטית, באמצעות המתאם .EHS36
  • 2 יציאות:  .Gigabit Ethernet, PoE Class 3
  • תמיכה בחיבור של עד 6 יחידות הרחבת מקשים דגם  .EXP40
  • בסיס עם 2 מצבים מתכוננים, אפשרות תלייה על הקיר (אופציונאלי(.

 

  1. טלפון ועידה המתקדם והמוביל בתחומו לחדרי ישיבות מדגם CP920, במחיר ללא תחרות של 290$, שמשקף הנחה של 35% ממחיר מפיץ.

מבצע זה מותנה ברכישה של 10 טלפוני Yealink  לפחות, מכל סוג.

 

התכונות של דגם CP920:
  • הטלפון תומך בכל מרכזיה העובדת בפרוטוקול SIP סטנדרטי כגון: קוד פתוח, אסטריקס,freepbx ,Yestar ,3cx , אוויה, סיסקו, ועוד רבים. מאוד מתאים לחדרי ישיבות קטנים ובינונים.
  • Optimal HD Audio, טכנולוגיית דופלקס מלא.
  • חשבון VoIP בודד.
  • תמיכה בשיחת ועידה הכוללת עד 5 אתרים שונים.
  • הקלטת שיחות באמצעות ממשק  .USB
  • מקשי מגע.
  • מסך LCD גרפי בגודל 3.4 אינץ' ברזולוציה של X120240 פיקסלים, עם תאורה אחורית.
  • ספר טלפונים מקומי (1,000 רשומות), מרוחק ,XML / LDAP "רשימה שחורה".
  •  3מיקרופונים מובנים. שטח כיסוי כל מיקרופון – 360 מעלות, עד 6 מטרים (!).
  • רמקול מובנה בעוצמה של עד W 5.
  • תמיכה בטכנולוגיית ביטול הד ודיכוי רעשי סביבה להשגת איכות שמע מכסימלית.
  • תמיכה בקודק  .Opus
  • ממשקי Bluetooth 4.0 ו- WiFi 2.4Ghz & 5Ghz מובנים.
  • אפשרות חיבור לקו אנלוגי באמצעות המתאם  .CPN10
  • יציאת רשת אחת .RJ45, PoE (Class 3)

 

טלפוני IP חדשים מבית ארגוקום

 

תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. מה נדרש לבדוק טרם רכישת מרכזיה וטלפוני IP למשרד?

טרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:

  • לבדוק את צרכי העסק בתחום התקשורת והטלפוניה במבט של 5 שנים קדימה (לפחות).
  • השאלה הבסיסית הראשונה, שיש לשאול: האם בכלל יש צורך במרכזיה טלפונית (פיזית) בעסק והאם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית, שתהיה בענן?
  • להחליט אם העסק זקוק למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות (On Premise), או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן.
  • להחליט אם בעסק יהיה שימוש כעת או בקרוב במערכות טלפוניה חברתיות – עסקיות דוגמת "סקייפ לעסקים" המשולבות עם "אופיס 365" (או מערכות חברתיות מספקים מתחרים הקיימים בתחום הזה).
  • להחליט מהן התכונות הנדרשות מהמרכזייה ומהטלפונים הנלווים למרכזיה לצרכי העבודה ובמיוחד בתחום "העבודה הקבוצתית" ומעבר ל"תקשורת אחודה".

 

  1. מה נדרש לבדוק ברכישת דגם מסוים של מרכזיה או טלפון IP למשרד?

  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל מרכזית IP ולכל טלפון IP מכל סוג.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים בישראל).
  • תאימות לסקייפ (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של כל חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה והגנה מלאה ומקיפה מובנית במרכזיה, או כשירות נלווה למרכזיה.
  • רמת שרידות והתאוששות מתקלות (או מאסון) מהירה.
  • יכולת הקלטת שיחות מובנית (דרישה רגולטורית, שכבר קיימת בתחומי פעילות עסקית רבים).
  • יכולות של Call Center בסיסיות עם ממשק CTI (נדרש בכל עסק המספק שירות ותמיכה טלפונית).
  • תמיכה ב"שיחות ועידה" מכל סוג לפי צרכי העסק.
  • יכולות של BI (ר"ת: Business Intelligence), כדי להפיק תועלת עסקית מהמרכזיה ויכולת ניתוח והסקת מסקנות מהתעבורה העוברת בה.
  • תאימות ומוכנות לטכנולוגיות טלפוניה חדשות (ובמיוחד טכנולוגית WebRTC).
  • חיבור לנתב שיחות (אם נתב השיחות אינו חלק מובנה במרכזיה).
  • חיבור קל ומהיר לשלוחות סלולריות בסמארטפון (וברשתות WiFi, היכן שיש).
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" (Unified Communication-UC), אפשרות לזיהוי קולי (ולניתוב שיחות קולי), אפשרות תמיכה מלאה ב"עבודה קבוצתית", אפשרות לניהול עצמי בפורטל אינטרנטי, כולל ניהול יכולות המתקדמות דוגמת: Fax2Mail, העברת הודעות תא קולי למייל, ניהול קל של המספרים והתאים הקוליים של כל העובדים, פורטל אישי לכל עובד בשליטתו המלאה, חיבור קל לשירותים נוספים ומקבילים ולמערכות מקבילות דוגמת: מערכות פיקוח כניסה, מצלמות אבטחה, מערכות אבטחה אלקטרוניות, מערכות כיבוי אש וגילוי עשן, מערכות כריזה ועוד.

 

  1. האם אפשר לשרוד בלי המרכזיות העסקיות הפיזיות וטלפוני IP הללו במשרד?

התשובה הנחרצת היא: כן.

אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צא'טים, סקייפ (קול ו\או וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

דהיינו: ככל המסתמן, העידן של הטלפון הפיזי השולחני – מת. יש לו כבר כיום חלופות טובות הרבה יותר. כך, גם העידן של המרכזיה הפיזית.

לפי המחקר של Frost & Sullivan, השוק העסקי והארגוני מתלבט (כלומר: המנהלים מתלבטים) בין פתרון מקומי – On Premise, שהוא כיום די יקר אבל נראה להם יותר מאובטח ותחת שליטה (מנקודת הראות של המנהלים, שאינם בקיאים בהתפתחויות עולם התקשורת והטלפוניה), לבין פתרון בענן ציבורי, שהוא הרבה יותר זול ומופעל במודלים כלכליים מאוד אטרקטיביים דוגמת SaaS (ר"ת: Software as a Service), שבו הלקוחות של השירות בענן משלמים רק עבור שימוש (כלומר: לפי מספר הפורטים, שנעשה בהם שימוש לצרכי תקשורת \ טלפוניה עסקית ב-IP) והם יודעים מראש כמה ישלמו כל חודש על הטלפוניה שלהם.

לכן, פתרונות, שמשלבים את 2 העולמות (אם יש בעסק עדיין את "העולם הישן" הפיזי), הם "הפתרון המנצח", לדעת החוקרים. יש בכך גם שמירה על השקעות העבר ועל המערכות הישנות הנמצאות עדיין בעסק (דוגמת פקס, טלפונים אנלוגיים ו-IP פשוטים ומערכות ישנות אחרות), וגם קפיצת מדרגה קדימה ליתרונות הטמונים בענן הציבורי.

כיום, לעסקים קטנים ובינוניים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם, או שהמנהלים והעובדים (לפחות חלקם), מבצעים את עבודתם כשהם בתנועה (בארץ או בעולם), מחוץ לכותלי המשרדים שלהם.

 

  1. מהם היתרונות בשימוש בטלפוני IP ובמרכזיית IP בענן?

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים, הגנות סייבר, גיבוי ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות כיום בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד). מיקרוסופט החלה לדחוף במהלך של 2018 את הפתרון של Microsoft Teams (מגיע גם בחבילת אופיס 365), שיחליף במהלך הדרגתי, שייקח כמה שנים, את הפתרונות האחרים של "עבודה קבוצתית" דוגמת Yammer וסקייפ לעסקים. מול אלה יש את הפתרון בשם Rainbow של ALE, שהוא חינמי לחלוטין לעסקים ברמת ה-SMB, עם יכולות מתקדמות ביותר, והפתרון של פייסבוק דוגמת Workplace הזוכה בשנה האחרונה להצלחה עצומה בקרב עסקים קטנים עד בינוניים בכל רחבי העולם. החלק החשוב ביותר בשירות Workplace של פייסבוק: השירות הזה, ברמה הבסיסית שלו, הוא חינמי לחלוטין. ניתן להתנסות 90 יום ללא עלות בשירותי הפרימיום, ולהחליט אם לקחת את חבילת הפרימיום, שמסופקת במחירים מצחיקים: 3 דולרים לחודש לכל משתמש קצה עד 1,000 משתמשים, 2 דולרים לחודש מ-1,000 משתמשים עד 10,000 משתמשים, ו-1 דולר לכל משתמש נוסף מעל ל-10,000 משתמשים. לרוב העסקים ברמת ה-SMB וה-SME, החבילה הבסיסית והחינמית מספקת, למעשה, כמעט את כל הצרכים שלהם ל"עבודה קבוצתית" ותקשורת עסקית.
  • יש גם פתרונות נוספים ופחות מוכרים ל"עבודה קבוצתית וחברתית" הקיימים בשוק העולמי והישראלי וחלקן פרי פיתוח ישראלי: Unison, TIBCO, Huddle, CotApp, ButN, MailBox, MeetTheBoss, Fastsee Zoho Social, Dapulse, Connecteam, PROCOMZO, (BroadSoft) Team-One, Trello (Altassian) ,Samsung DeX Sprinklr Memeni, Zoom, Veon,Unify Circuit, Fuze  MiTeam, Glip ,Redkix ,Avaya -Zang Space, Harmon.ie  ועוד. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי עם מחירים נוחים (שמייתרים את הצורך במרכזיות פיזיות ישנות ויקרות).
  • ניתן לשלב במרכזיות בענן מערכות עיבוד וניתוח נתונים חכמות (AI, BI) וניתן לשלב בקלות טכנולוגיות תקשורת וטלפוניה מתקדמות (שהן העתיד של הטלפוניה העסקית) דוגמת WebRTC.
  • אין הוצאות הכרוכות בניהול של מרכזיה פיזית בעסק ובכלל זה: הקצאת שטח למרכזיה, חשמל, מיזוג אוויר, כבלים, תחזוקה שוטפת, ביטוח, חלפים, רישיונות, שדרוגים, עלויות הקלטות, עלויות הגנה (גם פיזית וגם מפני סייבר והונאות) וכיו"ב. בקיצור: "בור בלי תחתית" של הוצאות בלתי נשלטות, לאורך זמן, למי שנשאר "בעולם הישן" של מרכזיות פיזיות בעסק.

כיום, עסק בכל סדר גודל יכול ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים דוגמת תקשורת בענן, שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, שהשקיעו מעל 10,000$ לעמדת עבודה, בנוסף להשקעות ב-IVR, הכשרת מוקדנים, מערכות שליטה וניהול, עלויות תחזוקה ורישיונות ועוד.

 

  1. האם צריך תשתית נפרדת למחשוב ולטלפוניה?

לא. ספקי השירות הוותיקים מעוניינים להנציח את המצב, שבו לעסק יש לפחות 2 תשתיות (למחשוב וטלפוניה).

כך, העסק ממשיך להיות "פרה חלבת" עבור הספקים הללו.

ספק, שאינו מציע לעסק לעבור לתשתית אחת אחודה, אינו ראוי להיות הספק של העסק. זאת, כי טובת העסק כלל לא עומדת מול עיניו, מעניין אותו רק זרם ההכנסות, שהוא יכול להמשיך לקבל לנצח מהעסק.

 

טיפים נוספים בתחום רכישת טלפוני IP לעסק:

כמו בכל מערכת תקשורת, לניסיון ולהתמחות בתחום ספציפי יש יתרון, מאשר רכישה של עודפי ציוד מסוחר ממולח מהמזרח הרחוק, שמציע מבצעים אטרקטיביים ל"טלפונים מתקדמים" ו"מרכזיה חדשה" ונעלם מהר מאוד מהשטח כשמבקשים ממנו תמיכה ושירות.

כיום, לפני שרוכשים טלפוני IP עסקיים, יש צורך לענות על השאלה: האם בכלל יש צורך במכשירים כאלה בעסק? התשובה לשאלה הזו לא תמיד פשוטה או ברורה לבעלי העסק. 

ככלל, אין שום הבדלים בין טלפוני SIP בהתייחס לחיבור למרכזיית IP פיזית, וירטואלית או בענן. אולם, כשהמרכזיה נמצאת בענן, היכולת להשתמש בשירותי ענן לתקשורת מעל לכל מכשיר קצה (ובמיוחד הכוונה למכשירים ניידים – סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים ומסופונים) נעשית קלה יותר וזולה יותר. דהיינו: הצורך במכשירי טלפון IP שולחניים – יורד.

קל (יחסית) לשלב מכשירים ניידים (סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים חכמים ניידים אחרים דוגמת: מסופונים, שעונים וצמידים חכמים ועוד) במרכזיה בענן. למעשה, זו הדרך הטובה ביותר לספק שירותי מרכזיה בענן לכל העובדים, גם כשהם בתנועה בכל מקום בארץ וברחבי העולם.

מכאן, שיש צורך בבדיקה מקצועית של הצרכים העסקיים הרבה לפני שמוציאים כסף ורוכשים מרכזיה פיזית לעסק, וכמובן כשרוכשים טלפוניים פיזיים לשולחן.

 

שורה תחתונה בתחום טלפוני IP למשרד ולעסק הקטן עד הבינוני:

למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים (מנהלים ועובדים מכל סוג) עדיין זקוקים לטלפונים כדי לענות לשיחות טלפון ולקיים שיחות טלפון, רצוי בלי רעשי רקע. יש רמות שונות של מערכות טלפוניה חדישות בהתייחס למחיר, אמינות ונוחות.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת מערכת טלפוניה לעובדים ומנהלים בעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.

בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

בעת קבלת ההחלטה על רכישת טלפוני IP לעסק, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

  • מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בקיום שיחות טלפוניות אצלך במשרד, שאתה מאמין, שתוכל לפתור בבחירת פתרון של "טלפוני IP חכמים"?
  •  אם אתה כבר משתמש במערכת "טלפוני IP חכמים", ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.
  •  איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור בפתרון של מערכת "טלפוני IP חכמים", פתרון זול ומתקדם, פתרון המתאים בדיוק לצרכיך?

 Yealink T58V IP Phone Review – CommsTrader.com

השאר תגובה

פוסטים נוספים