מחשוב ענן בשירותי טלפוניה לעסקים- זו הסיבה שתוותר על מרכזיה פיזית ותעבור לענן!

מחשוב ענן בשירותי טלפוניה לעסקים – זו הסיבה שתוותר על מרכזיה פיזית בעסק ותעבור ל"פורטל וירטואלי" בענן!

מחשוב ענן בשירותי טלפוניה לעסקים Vonage Business Cloud

 

תקציר:

 

  • בלב הפתרון העסקי של חברת Vonage לעסקים – נמצאת פלטפורמת התקשורת העסקית הווירטואלית בענן.

     

  • המחיר הזול והיכולות המתקדמות הובילו לפופולריות של הפתרונות הללו בתשתיות מחשוב ענן.

     

  • Vonage מרחיבה כל הזמן את היכולות של מערכות התקשורת, הטלפוניה ו"העבודה הקבוצתית" שלה, לאור התפתחות הצרכים של העסקים בשוק.

     

  • האם הפתרונות של Vonage הם הפתרונות המתאימים לעסק שלי?

     

  • מי הם המתחרים בשוק? כמה טיפים מעשיים למנהלים ובעלי עסקים.
     

  • מי מתאים ויכול לסייע לי לבחור במערכת הטלפוניה העסקית משולבת ב"עבודה קבוצתית" המתאימה לעסק שלי?

 

Vonage היא חברה אמריקאית עם קשר הדוק לישראל המפעילה מרכז פיתוח בישראל. החברה מספקת שירותי תקשורת מבוססי ענן, שירותים המכסים את כל הצרכים של עסק מכל סוג, אותם ניתן לבחור בקלות בקליק של עכבר מפורטל וירטואלי לשירותים, שמיועדים בעיקר ללקוחות ארגוניים ולמפתחים ומאוד מתאימים לחברות המספקות שירות וקשר עם לקוחותיהן (ועובדיהן ושותפיהן) באמצעות אפליקציות, תוך שימוש מסיבי בסמארטפונים.

החברה אחראית להעברת נתונים ביותר מ-100 אלף אפליקציות, רובן מוכרות לצרכן הישראלי. השירות של Vonage מקל על מפתחי האפליקציות ובעלי העסקים המספקים שירותים באמצעות אפליקציות. כך, שהם יכולים להתמקד בשיפור השירות ובהענקת "חוויית שירות" לכל לקוח, שזה המפתח להצלחה בעסקים – בכל תחום.

יחד עם זאת, הפתרונות של החברה מתאימים לכל: החל ממשתמש בודד בעסק זעיר העובד מביתו -SoHo , דרך עסקים ברמת הSMB- וה-SME ועד חברות בינלאומיות וארגוני ענק (Big Enterprises).

המחירים של Vonage  מאוד זולים, במיוחד תעריפי השיחות והמסרונים (ולכן היא זוכה לפופולריות רבה). היות והיא מספקת את שירותיה בענן, אין הפתעות בעלויות החודשיות של לקוחותיה, כי כמעט רוב השירותים הם במודל SaaS ("תוכנה כשירות" בתעריף חודשי ידוע, שכולל הכל). ניתן להתנסות בחינם בכל שירות של Vonage ללא התחייבות, כדי להיות בטוחים, שזה הפתרון המתאים לצרכים של העסק..

החברה היא אחת הגדולות בארה"ב בתחום שירותי התקשורת (בדגש על שירותי ענן), עם הכנסות של יותר ממיליארד דולרים בשנה, כאשר בין לקוחות החברה נמנים חברות מובילות ובעיקר חברות מתקדמות וחדשניות דוגמת: Uber, Airbnb, KLM, WeWork ו-Gett.

יודגש, שהפלטפורמה החדשה והמובילה כיום לתקשורת ארגונית בעולם כמו גם בישראל נעשית כולה בענן, דרך רשת האינטרנט. אפילו משרדי הממשלה וגופי הסמך הממשלתיים עברו ועוברים לענן, בפרויקט בשם "שירלי", שמבוצע באינטגרציה של בינת עם פלטפורמת הענן של סיסקו וספקי שירותי ענן נוספים.

תקשורת בענן זו פלטפורמה המאפשרת לקיים פגישות ושיחות וידאו מכל מקום ובכל זמן. זה מאפשר לייצר מוקד שירות וירטואלי ללקוחות, ליצר מזכירה וירטואלית לכל אחד ולספק יכולות "עבודה קבוצתית" על "תשתיות אחודות", מכל מכשיר קצה ובכל מקום בעולם, מעל לכל רשת תקשורת.

הפתרון החדש של העולם העסקי החדש כולל שירות תקשורת מלא: שירותי מרכזיה מתקדמת, פלטפורמת ניהול שיחות ועידה מכל התקן באיכות הגבוהה ביותר, מערכות וידאו לשיחות ועידה, התאמה מלאה לכל סוגי חדרי הישיבות בארגון והעיקר: עבודה קבוצתית במתכונת של עבודה ברשת חברתית המוכרת לכל אחד מהסמארטפון שלו. זאת, תוך הגנה מלאה על כל המערכות, תאימות לכל הרגולציות, גיבויים על כל המערכות ושרידות של 99.999% מהזמן.

לקבלת הצעת מחיר עבור מחשוב ענן לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

מה מציעה Vonage בתחום שירותי התקשורת במתכונת "מחשוב ענן"?

שגיא דודאי, CTO חברת Vonage האמריקאית: "בעבר, כאשר אדם החליט לפתוח משרד, הוא היה צריך גם חדר תקשורת ושרתים. היום המשרדים כבר מרושתים והכל עובר דרך הענן. כבעל עסק אתה יכול להיכנס לפורטל וירטואלי ולבחור את השירותים, שאתה רוצה עבור המשרד שלך, בין אם זה שיחות רגילות או וידאו, תמלול, הקלטות, כמות השלוחות וכד'. ואם העסק שלך משתנה אתה יכול להרחיב או להקטין את השירותים אונליין והכל דרך הענן.

יש 2 ספקים בעולם של שירותי תקשורת בין אפליקציות למשתמשים המוכרים במעל 100 מיליון דולרים וכל היתר מוכרים בפחות מעשרה מיליון דולרים. 2 הספקים הם Twilio ואנחנו. יש לנו מעל ל-100 אלף חברות בכל רחבי העולם וגם בישראל המשתמשות בשירותי הענן שלנו, שמפתחות אפליקציות למשתמשי קצה.

אנחנו מספקים תקשורת חכמה בענן עם AI (בינה מלאכותית) ו-Machine learning וכל חברה מפתחת את האפליקציה המתאימה לה על התשתית שלנו, שנותנת לך מעבר לתקשורת עצמה שימושים נוספים.

לדוגמא, יש לנו שירות המנתח 'סנטימנטים'. כך, כשבאפליקציה רפואית החולה מדבר עם הרופא, ואחד מהצדדים מתעצבן, זה מנוטר ומיד עולה התראה, שקיימת בעיה בשיחה. זה מסוג הפיתוחים, שאנו מבצעים ומספקים לחברות המשתמשות בשירותים שלנו.

בעבר, המפתחים היו בונים הכל מאפס, אם היית רוצה לשלוח הודעה בין טלפונים או יכולת תמלול, הקלטה או שיחות ועידה בווידאו. אולם, היום כולם עוברים לענן ומשתמשים בנו או בשירותים דומים.

אנו עושים בתחום תשתית התקשורת את מה שאמזון עשתה בתחום השרתים. אנו מוכרים שירותי תקשורת למשתמשי קצה עסקיים, וכך הם לא צריכים להקים במשרד שום דבר. דבר זה נקרא מרכזיה בענן.

כל משרד צריך להיות עם חיבוריות בין כל הטלפונים. מרבית בעלי העסקים צריכים, שהשיחות תהיינה מוקלטות ושמורות, והמוצר שלנו מאפשר לדבר עם כולם בשיחות אודיו/וידאו ותקשורת פנים ארגונית. אחד המוצרים, שאנו נותנים, נקרא WORLD OFFICE, משרד וירטואלי שבו אתה לא תלוי במקום ויכול לנוע ממשרד למשרד עם השירותים וה-Data שלך בלי לדאוג להעברות של תשתיות ושרתים, שכל תכונה, שאתה רוצה להוסיף או לגרוע מהמשרד שלך, בין אם זה שיחות וידאו או תמלול והקלטה, זה באמצעות לוח וירטואלי, בלחיצת כפתור ובזמן אמת.

היתרון האמיתי במעבר לתקשורת בענן זה הגמישות, היכולת לבצע שינויים בפורטל וירטואלי. כך, אתה או אנשי ה-IT שלך לא צריכים להיות במשרד כדי לעשות התאמות.

דור העובדים של היום פחות מרותק למשרד. העובדים יותר חופשיים ורגילים לעבוד בכל מקום עם מחשב נייד, טאבלט וסמארטפון והענן נותן לך את החופש הזה".

מהם החידושים של Vonage ללקוחות בישראל במסגרת שירותי "מחשוב ענן"?

Nexmo Socials של Nexmo היא פלטפורמת ה-API של Vonage המעניקה פתרונות תקשורת לעסקים בשוק הישראלי, תוך תאימות מלאה ושקופה לכל מערכת אחרת מכל סוג, שקיימת כבר בעסק.

במערכת הזו אפשר, למשל, להקים Contact Center שלם, שכולו וירטואלי (בענן), עם כל השירותים הנלווים, לכל סדר גדול של עסק ובכל שוק ורטיקלי.

פלטפורמת Nexmo מספקת כלים לשיחות קוליות, וידאו, העברת הודעות ושירותי אימות טלפוני, שמאפשרים, לדוגמה, למפתחים להטמיע תקשורת הקשורה לתכנות יישומים, לאתרים ולמערכות עסקיות. זאת, תוך הגברת מעורבות הלקוחות והעברתם במסע משמעותי ואפקטיבי יותר מול העסק.

בהשקת השירות הזה בישראל בתחילת יוני 2019, הוצגו טכנולוגיות חדשות המביאות למהפכה בחוויית הלקוח עבור העסקים. המשתתפים באירוע ההשקה, שכבר התנסו במערכת, סיפרו כיצד ניתן למנף את פלטפורמת ה-API כדי לפתח את הדרך בה עושים עסקים היום.

מנכ"ל Vonage, אלן מסארק, שהגיע לישראל לרגל האירוע, הציג את עוצמת היכולות של ממשק ה-API ואת האופן, שבו יכולות הניתנות בפלטפורמה מאפשרות ליצור קשרים טובים יותר עם הלקוחות.

באירוע הציג גם יועץ התקשורת הדיגיטלית והאנליסט צחי לבנט-לוי מייסד BlogGeek.me, שדיבר על החשיבות של בעלות על אינטראקציות של לקוחות ומינוף ה-API כדי לתקשר עם לקוחות באשר הם, ללא קשר לערוץ.

לבנט-לוי: "עסקים כיום לא יכולים להסתמך רק על ערוץ תקשורת אחד אם הם רוצים להישאר בקשר עם הלקוחות שלהם. ממשקי ה-API מספקים לחברות את היכולת לקיים עם לקוחות אינטראקציות משמעותיות ומפורטות במספר הולך וגדל של ערוצים, מ-SMS ועד אפליקציות ורשתות חברתית. כל זאת, מבלי לאבד את ההקשר של השיחה".

שגיא דודאי: "אנו שמחים לארח את Nexmo Socials בתל אביב ולהציג את הלקוחות החדשניים, שעושים שימוש בפלטפורמת ה-API לתקשורת, כדי לשנות ולפתח את הדרך, שעושים עסקים בתחום שלהם. הפלטפורמה מסייעת לעסקים ליצור אינטראקציות אינטליגנטיות כדי לתקשר עם הלקוחות שלהם דרך הערוצים השונים בהם בוחרים, כדי ליצור חוויה מותאמת אישית ומצוינת".

כריסטינה קונסטנדצ'ה, CRO ב-Viber, חברה, שנולדה בישראל ומשתמשת בתשתיות התקשורת בענן של Vonage: "Viber מגדירה היום עידן חדש של דרכים חדשניות לדבר ישירות עם לקוחות. עם הניסיון של החברה בתעשיות משמעותיות בהן בנקים, קמעונאות ושוק מוצרי הצריכה, אנו מספקים היום אפשרות בחירה ופתרון לעסקים המעוניינים לייצר אינטראקציות עם לקוחות".

 

האם יש מתחרים בתחום שירותי "מחשוב ענן" לצרכי תקשורת?

בהחלט. יש כיום מספר מערכות מובילות בשוק. מס' 1 בשוק העולמי כמו גם הישראלי זו מערכת אופיס 365 משולבת עם "סקייפ לעסקים", שכיום מוחלפת ע"י מערכת Microsoft Teams. המתחרה הגדולה של מיקרוסופט בתחום הזה בעולם היא חברת Slack, שזוכה לפופולריות בכל העולם, אבל לא בישראל.

מערכת מתחרה חזקה נוספת היא מערכת של סיסקו, שהייתה מובילה עולמית ועדיין יש לה מקום מכובד ומוביל בתחום. המערכת החדישה של סיסקו קרויה Webex Teams  והיא חלק מהפתרון הכולל תחת שם המותג: Webex.

השוואה מלאה של התכונות והיכולות בין 3 המערכות המתחרות הגדולות בעולם: מיקרוסופט – Teams, Slack וסיסקו – Webex (מנקודת הראות של סיסקו) יש כאן.

אגב, ניתן להתנסות בחינם לתקופה מוגדרת (חודש) וללא כל התחייבות, בכל אחת מ-3 המערכות המתחרות הללו ולבחון לבד מה מתאים לעסק, למנהליו, עובדיו ולקוחותיו (אם יש בעסק בעל מקצוע, שיכול לבצע את ההשוואה המאוד מקצועית הזו).

 

מחשוב ענן בשירותי טלפוניה לעסקים Vonage

 

טיפ בתחום מחשוב ענן:

 

לעסק חדש, שנכנס לתחום הטלפוניה העסקית, מומלץ לדלג ישירות למערכת Vonage, Webex או Teams. לעסק, שיש לו כבר מערכת סקייפ לעסקים, מומלץ להתחיל לבדוק את תהליכי המעבר למערכת  Teams או Webex או Vonage (מערכת Slack לא פופולרית בישראל אולי בגלל היעדר התמיכה בעברית) ולהתנסות בשימוש במערכת הזו, לקבוצה קטנה ומוגדרת של משתמשים, במיוחד, כשהגרסה הבסיסית שלה היא עדיין חינמית.  

 

מחשוב ענן – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. למה בוחרים בפתרון Office 365 של מיקרוסופט ולמה מיקרוסופט הפכה למובילה בתחום זה?

בישראל, די בדומה לעולם המערבי, חבילת "אופיס 365" היא חבילת התוכנה המבוקשת ביותר, בקרב עסקים ברמת ה-SoHo, SMB וה-SME, כלומר: עסקים קטנים ובינוניים, שהם הרוב מוחלט של העסקים בישראל, כמו גם בעולם.

שירות Teams Microsoft כחלק מחבילת "אופיס 365" הופך בהדרגה לפלטפורמת הטלפוניה העסקית המובילה מ-2019 והלאה ומערכת זו תחליף כמה מערכות עסקיות של מיקרוסופט ובכלל זה את מערכת סקייפ לעסקים (Skype for Business).

בשנת 2018 הוסיפה מיקרוסופט מגוון כלים משלימים לחבילות התוכנה העסקיות שלה, כשהחבילה של אופיס 365 היא הפופולרית ביותר בקרב עסקים ובין השירותים והמערכות החדשות נכלל, כאמור, שירות Microsoft Teams (שירות לעבודה קבוצתית בצ'טים ובצ'טבוטים) המצטרף לכלי הפופולרי Yammer, שמספק בעיקר יכולות של עבודה קבוצתית ותקשורת יעילה פנים ארגונית.

מערכת נוספת, שנוספה בשנת 2018 לחבילה הזו, היא Meeting Room Systems, כששם המערכת עודכן לאחרונה ל-Microsoft Teams Rooms, לאור ההחלטה, ש-Teams תהיה הפלטפורמה המובילה לעסקים. זו מערכת All-In-One המספקת שליטה וניהול של חדרי ישיבות בענן, בעיקר באמצעות טאבלט, עם יכולת לחבר לדיון בקול או בווידיאו כל מחזיק בכל מכשיר קצה המחובר לאינטרנט, שנמצא בכל מקום בעולם.

ההצלחה של מיקרוסופט נובעת, בין היתר, מהמחיר (האפסי), קלות ופשטות ההפעלה והשילוב המלא בין תוכנות אופיס לרבות אופיס 365 עם מערכות הטלפוניה העסקית (סקייפ ו-Teams).

המציאות היא, שרוב השוק העסקי בישראל (ובמדינות רבות בעולם) בוחר במיקרוסופט. הסיבה המרכזית מבחינה מעשית מנקודת הראות של מנהלים בעסקים: החיבור ההדוק, הנוח והשקוף בענן, בין מערכות העסקיות (אופיס 365) למערכות התקשורת והטלפוניה (סקייפ לעסקים ו-Teams), למרכזיות IP מכל סוג, לדוא"ל (אאוטלוק), ל-CRM, ל-ERP ו"העבודה הקבוצתית".

למיקרוסופט יש חבילות אופיס 365 המתאימות לקהלי יעד ספציפיים. רק לשם הדוגמה: חבילת אופיס 365 המותאמת ספציפית לסטודנטים בשם: Microsoft Students Toolbox.

סיבה לא פחות חשובה: זה זול יותר מניהול של שרת אופיס מקומי (כולל שרת דוא"ל מקומי). בנוסף, בתחרות "ראש בראש" מול פתרון מתחרה, למשל Google G Suite, היתרונות של המערכת של מיקרוסופט הם די בולטים.

 

  1. מתי מנהלים ובעלי עסקים מתעניינים ברכישת אופיס 365 ו-Teams (או Webex, או Vonage)?

בעיקר כשהם מעוניינים להחליף שרת, להחליף מרכזיה, להתחבר למערכות דוא"ל ו"עבודה קבוצתית" מתקדמות, או במקרה של מיקרוסופט, כשיש להם גרסאות קודמות של אופיס מבית מיקרוסופט ומעוניינים להתקדם ולשדרג.

סיבה לא פחות חשובה: התחרות גדלה והם נדרשים לספק מענה מתקדם וידידותי יותר ללקוחותיהם ועובדיהם.

המחירון של מיקרוסופט אופיס 365 הוא גלוי ונע בין 5 דולרים לחודש למשתמש ועד 12.5 דולרים לחודש למשתמש, בהתחייבות לשנה. המחירון של Webex מעט יותר יקר ומתחיל מ-13.5 דולרים לחודש למשתמש, בהתחייבות לשנה.

אולם, מדובר במחירים של התקנה עצמית ותחזוקה עצמית. המחיר הסופי מותאם לעסק ע"י הספק \ אינטגרטור, אם העסק לא מתקין את המערכות הללו לבד (ברוב המקרים אין לעסקים הקטנים עד הבינוניים הידע והניסיון המתאימים והנדרשים כדי להתקין את המערכות הללו לבד).

לכן, למי שאין לו את היכולות ואנשי המקצוע המתאימים להתקנה עצמית ולתחזוקה עצמית, מומלץ לבחור באחד מהמשווקים והאינטגרטורים הרשמיים הרבים של מיקרוסופט וסיסקו או  Vonage בישראל.

המחיר אצל האינטגרטור מעט יותר גבוה ממחיר המחירון המקוון של מיקרוסופט, Vonage או סיסקו, בגלל השירות, שהאינטגרטור מספק לעסק, ובכלל זה: התקנה, תחזוקה ותמיכה שוטפת, אינטגרציה עם מערכות עסקיות המצויות בעסק, הגנות נוספות, שירותי פורטל עסקי, ניהול השדרוגים, תמיכה בחיבורי מכשירי סלולר וטאבלטים מסוגים ספציפיים הקיימים בעסק, שילוב כלים חדשים דוגמת צ'טבוטים ורובוטים, שילוב יכולות "זיהוי דיבור" לרבות בניתוב שיחה, שילוב גאדג'טים חדשים דוגמת Alexa (ומתחרותיה), שילוב יכולות AI (אינטליגנציה מלאכותית), שילוב מערכות "שיחות ועידה" מגוונות, שילוב מערכת אזעקה, מצלמות אבטחה, סנסורים (IoT – בית ועסק חכם), בקרת כניסה וניהול עובדים, קופה רושמת, חיבור לרשתות תקשורת מהדור החדש דוגמת רשתות SD-WAN, ועוד.

ניתן ומומלץ לתחר ולבחור את המשווק \ אינטגרטור המספק את השירות הזה בצורה ובמחיר המתאימים לצרכי העסק, לאחר ניתוח הצרכים של העסק.

 

  1. האם אופיס 365 (ומתחרותיה: מערכת Webex, מערכת Vonage) היא מערכת בטוחה, שרידה ומוגנת?

בהחלט. אין מה לחשוש בכלל. המערכת של מיקרוסופט (וגם זו של סיסקו ו-Vonage) עונה לכל דרישות הרגולציות הכי מחמירות הקיימות בישראל וב-EU. בנוסף, הפתרון של מיקרוסופט (וגם של סיסקו ו-Vonage) מגיע עם SLA (הסכם רמת שירות), כדי לספק "שקט נפשי" לבעל העסק.

אולם, זה לא מוריד מהצורך בנקיטת אמצעי הגנה מקומיים נוספים בעסק, בהתאם לרמת הסיכונים של כל עסק, אותם יש לנתח ולרענן לפחות אחת לשנה. ניתן להוסיף הגנות ספציפיות לעסקים בעלי מידע רגיש ביותר ולהוסיף הגנות בתחום מניעת הונאות וגניבת מידע במערכות הטלפוניה, לאור ניתוח צרכי העסק.

 

  1. האם אפשר לחבר את הסמארטפונים שבידי המנהלים והעובדים לאופיס 365 או ל-Webex או ל-Vonage?

בהחלט. זה אחד מהיתרונות הבולטים של המערכות הללו.

 

טיפ:

לעסק, שיש בו מערכות מחשוב ותקשורת ישנות (מעל ל-5 שנים), מומלץ, בכל מקרה, לשקול מעבר ל-Teams של מיקרוסופט, או ל-Webex של סיסקו, או ל-Vonage, כבר כעת!  

 

מחשוב ענן בשירותי טלפוניה לעסקים Vonage Business Cloud

 

שורה תחתונה בתחום מערכות הטלפוניה החדשות במתכונת "מחשוב ענן":

רכישת פתרונות מתקדמים של טלפוניה עסקית בענן המשולבת עם "עבודה קבוצתית" ובדגש על המערכות החדשות, כמו כל רכישה בעסק, דורשת בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות \ ספק תקשורת \ אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן. אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור, אך יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק \ אינטגרטור ואם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

בעת קבלת ההחלטה על רכישת פלטפורמת Teams לעסק ממיקרוסופט ובין אם בוחרים במערכת מתחרה למשל של סיסקו או Vonage, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, של משרד סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מחשוב ענן לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 The Vonage Business Cloud Platform

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות