מסכי מגע חכמים לעסקים: הדור החדש של שיחות ועידה בענן | Telecom Experts

מסכי מגע חכמים לעסקים: מה יגרום לך לקפוץ לדור החדש של המערכות לשיחות ועידה ובענן?

מסכי מגע חכמים לעסקים

 

תקציר:

 

  • איך בוחרים פתרונות מתקדמים וחכמים לחדרי ישיבות, דוגמת מסכי מגע חכמים ולוחות חכמים ואינטראקטיביים, שמתאימים לצרכי העסק שלי?

     

  • מה חשוב לעסקים לדעת טרם בחירת פתרון של מסכים \ לוחות חכמים לחדרי ישיבות?

     

  • מהם החידושים בתחום זה? כמה טיפים מעשיים.

     

  • האם הפתרונות של DM הם הפתרונות המתאימים לצרכי העסק שלי?

     

  • ממי אפשר לקבל ייעוץ ותשובות לגבי פתרונות למסכים חכמים ולוחות חכמים ואינטראקטיביים לצרכים מגוונים, לרבות לשיחות ועידה – לעסק שלי?

 

חדרי ישיבות מתקדמים וגם כל משרד בכל עסק בכל סדר גודל, יכולים להפוך בקלות, במהלך יום העבודה, לחדרי ישיבות, שכוללים בתוכם שיחות ועידה (בד"כ בווידאו. שיחות ועידה בקול – כבר יצאו מהאופנה), ויכולת שימוש במסכים ולוחות אינטראקטיביים.

זאת, כדי לדון ולשתף את כל מי שנדרש לקבל החלטות, או נדרש לתרום לדיון, שבגינו התכנסו המשתתפים לחדר הישיבות או למשרד. שיתוף במידע מוחשי – ויזואלי, שמוצג על גבי המסך או הלוח, מידע, שניתן להעביר אותו, למשל, היישר מהמסך או הלוח למצגת במחשב או בטאבלט \ סמארטפון. איסוף המידע, שנדון בחדר הישיבות או במשרד, חשוב גם לצרכי תיעוד ותחקור עתידי ככל שיידרש.

הפתרונות הללו גם מתאימים לכיתות הדרכה, חדרי לימוד, חדרי ועידה וכל מקום, שבו קבוצה של אנשים חולקת מידע, מקבלת מידע ודנה במידע.

תכנון והקמת מערכת מולטימדיה עסקי \ ארגוני חייב להיות מותאם אישית לכל כיס ולצרכי העסק הספציפיים. אין פתרון אחד המתאים לכולם.

ישנם עסקים רבים, שהמיקומים שלהם על המפה מגוונים, בין אם בתוך ישראל או ברחבי העולם, כארגון המפוזר ברחבי הארץ והעולם. שירות של שיחות וידאו הוא בגדר חובה לעסקים כאלה כיום.

 

כיום ישנם 2 סוגים עיקריים של שיחות וידאו:

 

א. שיחות 1 על 1, או 1 מול 2-3 משתתפים, שמבוצעות בד"כ מעמדת העבודה האישית (מחשב נייח), או מהמחשב הנייד, מהטאבלט, או מהטלפון השולחני, או מהסמארטפון.

ב. שיחות וידאו מרובות משתתפים, שמאפשרות שיחות וידאו עם משתתפים רבים. במהלך השיחות, כל המשתתפים יכולים לשמוע אחד את השני, לצפות בתוכן יחדיו (בין אם זה מצגות, סרטונים או כל דבר אחר) ולעבוד יחדיו. בד"כ ,השיחה מתבצעת בחדר ישיבות, שיש בו ציוד מולטימדיה, או בחדר ייעודי לשיחות ועידה עם ציוד מולטימדיה, אם כי בד"כ ניתן להשתתף בשיחה הזו גם מהמחשב הנייד, מהטאבלט או מהסמארטפון, מכל מקום בעולם, דרך רשת האינטרנט.

יודגש, שעולם הפתרונות של שיחות ועידה וציוד תקשורת, מסכים חכמים, לוחות חכמים, טלפוניה ווידיאו לעסקים, שמבצעים שיחות ועידה, עובר טלטלה ושינויים מהירים ביותר.

 שיחות ועידה בווידאו, שמתקיימות בעיקר בחדרים ייעודיים דוגמת "חדרי ישיבות", כיתות הדרכה, חדרי לימוד, אולמות תצוגה ועוד, שיש בהם גם מסכים חכמים, מניעות את העסקים המודרניים להצלחה, באמצעות ייעול התקשורת והפחתת העלויות. שיחות ועידה הן מוצר הנדרש כיום יותר מתמיד לעסקים מכל סדר גודל ובכל תחום.

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל, אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם – הסמארטפון, או הטאבלט, שיש להם ולעובדיהם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית וניתן לקיים בו שיחות ועידה, בדיוק כמו כל מערכת עסקית שולחנית משוכללת, ואין צורך בכפילות הזו. כך, גם הצורך בחדרי ישיבות יקרים ומשוכללים עם מסכים וציוד קצה יקר לשיחות ועידה – פשוט נעלם.

 בנוסף, חלק מהתקשורת בין אנשים ובמיוחד בסביבה העסקית טמון במה שלא נאמר. לכן מנהלים מוודאים, שהם יוכלו לראות כל תגובה ולשמוע כל מילה, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות וזה אפשרי רק בשיחת וידיאו. הכיוון היום המומלץ לכל בעל עסק ומנהל: מחק את המרחקים באמצעות טכנולוגיה שעובדת, ללא תלות בפלטפורמה, שבה אתה משתמש ובמיקום, שבו אתה משתמש בכלים הללו.

ניתן כיום לספק שיחות ועידה באיכות של חדר ישיבות מתוך חדרים צפופים ורועשים, אך גם מהרכבת, מהאוטובוס, מהרכב, מהרחוב ועד למשרד הפתוח – וכל המרחב ביניהם.

עם טשטוש הגבולות בין הבית למשרד, הפתרונות החדשים מאפשרים לשמוע, לשתף ולראות בקלות רבה יותר מכל מקום ובכל עת. הפתרונות החדשים מגיבים להתנהגות אנושית ונעשים מתוחכמים יותר כל הזמן. כלי ניהול הענן של היום מספקים נתונים אנליטיים לתובנות כעת ועוד הרבה מעבר לכך מחר.

רבים מעוניינים לשלב את שיחות הוועידה עם מערכות העבודה הקבוצתית ועם הכלים החברתיים, שכה שימושיים היום בסמארטפונים. השילוב המבוקש ביותר כיום הוא שילוב של שיחות ועידה עם מערכת Microsoft Teams (המערכת המחליפה את Skype, שתצא במהלך של כמה שנים, מהשוק).

לקבלת הצעת מחיר עבור מסכי מגע חכמים לחדרי ישיבות ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

בנוסף, טלפוני IP השולחנים העסקיים של הדור החדש, הפכו להיות סוג של "מכשיר סלולרי" קבוע המונח על השולחן במשרד, משום שהטלפונים הללו הפכו להיות מבוססי מסך מגע צבעוני ומערכת הפעלה אנדרואיד, בדיוק כמו בסמארטפונים מבוססי אנדרואיד, שכמעט כל אחד מחזיק בידו. כך, שגם הם הפכו לכלי של שיחות ועידה, ללא צורך בציוד נפרד וייעודי לשיחות ועידה.

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי IP-PRI. זה בדיוק אותו דבר. לכן, הם בוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית ומערכות שיחות ועידה פיזיות אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה, מהחלופות הקיימות של מערכות טלפוניה ושיחות ועידה וירטואליות ובענן.

עסקים מגלים את היתרונות בהכנסת מערכות אודיו ווידיאו מתקדמות לחדרי ישיבות ומעבר לשיטות "עבודה קבוצתית". לכל עסק וארגון, קטן כגדול, יש לפחות חדר ישיבות אחד, והצורך של העסק לייצר מפגשים איכותיים ובעלי משמעות עסקית לכל המשתתפים בישיבות בחדרי הישיבות הוא ממשי ואף אקוטי.

עולם התקשורת והטלפוניה העסקית מתפתח מהר והלקוחות לא מוכנים להסתפק היום בטלפוניה הישנה ובמערכות הישנות, כשביד יש להם סמארטפונים מתקדמים עם יכולות מולטימדיה מתקדמות ואיכותיות.

לכן, חדרי ישיבות, כולל משרדים קטנים וגדולים, שמשמשים אף הם כ"חדרי ישיבות" לכל עניין וצורך, מקבלים שדרוג והופכים ל"חדרי ישיבות חכמים" עם מערכות AV (אודיו וידיאו), שמשלבות שירותי מולטימדיה בענן ושירותי תצוגה על מסכים חכמים ולוחות חכמים ואינטראקטיביים, עם יכולת גישה איכותית מכל מכשיר קצה, מכל מקום, גם ממנהלים ועובדים הנמצאים בנסיעה בדרכים או בחו"ל.

חדר ישיבות חכם ואינטראקטיבי משנה את כל שיטת העבודה בעסק, משנה את התצוגה של מצגות, מסמכים, סרטונים וכל מידע, בחדר הישיבות. כך, "עבודה שיתופית" ויעילה הופכת לדבר קל, פשוט וגם מהנה.

ההתקדמות הטכנולוגית הפכה את היכולת לשתף אנשים בישיבות גם באופן וירטואלי לדבר ממשי ומוחשי וכבר כיום יש יכולת לשלב משתתפים במערכות וירטואליות תלת-ממדיות הקרויות VR – Virtual Reality. בשוק העולמי יש פתרונות מלהיבים לא מעטים בתחום הזה, דוגמת שירות Facebook Spaces, עם פוטנציאל לשימושים עסקיים רבים, ושירותים נוספים מתחרים בתחום "העבודה הקבוצתית" דוגמת אלה של חברת Slack, שמתחרה "ראש בראש" בפתרונות של מיקרוסופט, סיסקו וכיו"ב.

 

מסכי מגע חכמים לעסקים

 

מה מציעה חברת DM בתחום מסכי מגע חכמים ולוחות חכמים ואינטראקטיביים

 

בסוף ינואר 2019, קבוצת אפקון (קבוצת חברת האם של קבוצת תדיראן טלקום), רכשה את חברת DM הנדסה (שהמטה שלה שוכן בפארק ההייטק בקיסריה), מידי כונס הנכסים של חברת יורוקום (חברת "DM הנדסה", בקצרה – DM, הייתה במשך שנים חלק מקבוצות יורוקום). כך, חברת DM הצטרפה לקבוצת החברות של תדיראן טלקום והשתלבה בה במסגרת שלל הפתרונות לעסקים שיש בקבוצה הזו ובקבוצת האם – אפקון. כך, שהלקוח העסקי יכול לקבל פתרונות מקיפים לכל צרכיו.

DM עוסקת באספקת שירותי אפיון, תכנון והקמה, ניהול ואינטגרציה בפרויקטים עתידי ידע וטכנולוגיה, ומתמחה, בין היתר, בתחומי הקמת מרכזי שליטה ובקרה, "חדרים חכמים", שילוט דיגיטלי, ציוד ומערכות AV (אודיו-וידאו) לחדרי ישיבות ועוד.

אחד מקווי הפתרונות המובילים הוא התקנה של מסכי מגע חכמים לחדרי ישיבות, כחלק מפתרון מתקדם ואינטגרטיבי לחדרי ישיבות, בעסקים וארגונים מכל סדר גודל.

בתחום הזה מוביל קו מסכי מגע חכמים של חברת CTOUCH, שהמטה שלה שוכן בהולנד והמסכים מיובאים לישראל ע"י חברת "נקסטל מערכות". חברת DM היא האינטגרטור המבצע את כל הנדרש לעסקים (החל מתכנון וכלה בתחזוקה שוטפת), תחת קורת גג אחת, לכל דרישה וצורך, בעסקים מכל סדר גודל.

 

בקו של מוצרי CTOUCH יש 2 קווי מוצרים עיקריים:

  • דגמי SKY עם מערכת חכמה סגורה (לא אנדרואיד פתוח) והביקוש המרכזי בישראל הוא למסכים של 65 אינץ' ו-75 אינץ'. יש גם מסכים של 86 אינץ' ו-55 אינץ'.
  • דגמי NOVA עם מערכת חכמה פתוחה מבוססת אנדרואיד (כשיש לאנדרואיד יתרונות רבים, כולל השימוש בעברית) והביקוש המרכזי בישראל הוא למסכים של 65 אינץ' ו-75 אינץ'. יש גם מסכים של 86 אינץ'.

 

מה מאפיין את 2 קווי המסכים החכמים הללו (מלבד השוני במערכת ההפעלה החכמה הקיימת במסכים)?

  • רזולוציה של הקצה העליון – UHD (4K). בעתיד הקרוב נראה מסכים של 8K.
  • מסך מגע רגיש, כולל אפשרות שימוש בעט (Dynamic Pen), בדיוק כמו השימוש במסך של סמארטפון מתקדם וטאבלט.
  • רמקולים איכותיים של הקצה העליון בעוצמה של 80 וואט תוצרת JBL.
  • חיבורים חיצוניים מכל סוגים ולכל צורך, כולל חיבור WiFi מובנה.
  • יכולת גישה לעד 64 איש בו זמנית מרחוק, דרך מערכת שיחות הוועידה.
  • עדכון המערכת מרחוק דרך רשת האינטרנט.
  • מערכת חסכונית בצריכת אנרגיה.
  • תאימות למערכות חיבור של מצגות של מיקרוסופט, גוגל (Google Cast), אפל (AirPlay) ועוד.
  • שליטה מרחוק דרך הענן.

למי שמתלבט בבחירת מסכי מגע חכמים ולוחות אינטראקטיביים לעסק שלו, מומלץ פשוט להגיע ולהתנסות עם המסכים הללו, באולמות הדגמה, וכך לקבל החלטה מושכלת בבחירת המסך החכם המתאים לעסק.

 

האם יש מתחרים בתחום הפתרונות החכמים לחדרי ישיבות בעסקים?

 

בהחלט. לא מעט. זאת, בעיקר בתחום המערכות לחדרי ישיבות. בתחום המסכים החכמים, חברת DM היא "מובילת שוק".

אחת ההתפתחויות המרתקות היא המיזוג בין חברת הענק פלנטרוניקס (Plantronics) לבין חברת פוליקום (Polycom) (פלנטרוניקס רכשה את פוליקום), שהתמחתה בפתרונות של טלפוני IP  חכמים ומערכות לשיחות ועידה. בעבר היה לפוליקום מרכז פיתוח די גדול בישראל, שנסגר. המיזוג הזה יצר חברה חדשה, מתקדמת ומאוד חזקה בשוק העולמי בשם פולי (Poly), עם מגוון רחב של פתרונות לעסקים, לרבות בתחום שיחות הוועידה.

הפתרונות של Poly נמכרים בארץ ע"י מגון רחב של יצרנים, מפיצים ספקי תקשורת וגם ע"י אינטגרטורים המתמחים בשיחות ועידה דוגמת: חברת ועידן מקבוצת סלקום, חברת "נקסטל מערכות", קבוצת בינת תקשורת מחשבים ועוד.

המתחרה אולי הגדולה ביותר בישראל של Poly, בעיקר עם פתרונות מהמזרח הרחוק מבית Yealink, היא ארגוקום מראשון לציון. היא לא החברה היחידה בשוק הזה בישראל ויש כאן מגוון מתחרים לרבות קבוצת גטר מפתח-תקווה (שבין היתר, רכשה את קו המוצרים של פוקוס טלקום). יש עוד יבואנים רבים בתחום זה בישראל, אבל הם די קטנים (יחסית) ודי זניחים מול גטר וארגוקום, שהן מובילות את השוק של ייבוא והתקנת ציוד לחדרי ישיבות בישראל. מולן, יש ספקים ישראלים גדולים, שמפתחים ומספקים פתרונות "כחול לבן", דוגמת חברת קרמר קונטרול הירושלמית.

 

מי עוד מספק מערכת ניהול, מולטימדיה, תקשורת אודיו \ וידאו לחדרי ישיבות חכמים?

רוב העסקים יעדיפו לקבל שירות מלא "קצה לקצה" כולל התקנת כל האביזרים הנלווים בחדר הישיבות החכם (כולל מסכים, רשת אלחוטית, חשמל, תוכנות שליטה על המקרן וכיו"ב), מספק \ אינטגרטור אחד, שמספק פתרון  All-In-One.

מתחרים נוספים בשוק הזה (חלק מספקים את הפתרונות דרך מפיצים ואינטגרטורים ולא ישירות ללקוחות הקצה): Cisco Spark Board  ,DM – Dedicated Micros קרסטרון (Crestron), לדיקו-בוש, Oricon ,CSP ,Avcom  לוגיטק, Surf Communications מוטורולה ארגונים, One1SaMBa א.ד. מערכות ,רם-טל, AVD, גרינוייר טכנולוגיות, Skype Room System (שם המערכת הזו עודכן לאחרונה ל-Microsoft Teams Rooms, לאור ההחלטה, ש-Teams תהיה הפלטפורמה המובילה לעסקים מבית מיקרוסופט ובענן בשם Azure ובעננים נוספים), אודיוקודס, גולדטופ, סוני, אוויה, ריסקו, בינת מערכות יישום, ,iDigital בזק, בזק בינלאומי, ועידן ועוד.

 לאחרונה, דרור מערכות תקשורת, הנציגה הבלעדית של חברת ATEN בישראל, החלה להציע ללקוחותיה מגוון פתרונות AV מתקדמים, והשיקה בישראל 2 ממתגי 4K חדשים לחדרי ישיבות. פתרונות מסוג זה מקלים משמעותית על אופן ניהול המערכות, שכן הם מאפשרים ממשק ניהולי יחיד ונח לתפעול, במיוחד במערכות מולטימדיה מבוססות איכות של 4K, לכל סדר גודל של משרד או חדר ישיבות.

 

מסכי מגע חכמים לעסקים – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. מה נדרש לבדוק טרם רכישת מערכת לשיחות וידיאו למשרד?

טרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:

  • לבדוק את צרכי העסק בתחום שיחות הוועידה התקשורת והטלפוניה במבט של 5 שנים קדימה (לפחות).
  • לשאול את השאלה הבסיסית הראשונה: האם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית ולמערכת שיחות הוועידה, שתהיה בענן?
  • להחליט אם העסק זקוק למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות (On Premise), או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן (מה שמומלץ כיום בצורה בולטת על פני כל חלופה אחרת).
  • להחליט אם בעסק יהיה שימוש כעת או בקרוב במערכות טלפוניה חברתיות – עסקיות דוגמת "סקייפ לעסקים", ובעתיד Microsoft Teams"", שמשולבות עם "אופיס 365" (או מערכות חברתיות מספקים מתחרים הקיימים בתחום הזה).
  • להחליט מהן התכונות הנדרשות מהמרכזייה ומהטלפונים הנלווים למרכזיה לצרכי העבודה ולשיחות ועידה, ובמיוחד בתחום "העבודה הקבוצתית" ומעבר ל"תקשורת אחודה". למשל:
  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל מערכת שיחות ועידה, לכל מרכזיית IP ולכל טלפון IP מכל סוג.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים בישראל).
  • תאימות לסקייפ (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של כל חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה והגנה מלאה ומקיפה מובנית במערכת, או כשירות נלווה למערכת.
  • רמת שרידות והתאוששות מתקלות (או מאסון) מהירה.
  • יכולת הקלטת שיחות מובנית (דרישה רגולטורית, שכבר קיימת בתחומי פעילות עסקית רבים). אם שיחות הוועידה הם חלק ממוקד שירות (Call Center), יש לבדוק היטב האם הרגולציה החדשה של "חוק 6 הדקות" חלה על השירות הזה.
  • יכולות של Call Center בסיסיות עם ממשק CTI – "ממשק טלפוניה" (נדרש בכל עסק המספק גם שירות ותמיכה טלפונית).
  • תאימות מלאה לרגולציות קיימות במיוחד בתחום ההגנה על הפרטיות (דוגמת GDPR).
  • יכולות של BI (ר"ת: Business Intelligence) ו-AI (אינטליגנציה מלאכותית), כדי להפיק תועלת עסקית מהמערכת ויכולת ניתוח והסקת מסקנות מהתעבורה העוברת בה.
  • תאימות ומוכנות לטכנולוגיות טלפוניה חדשות (ובמיוחד טכנולוגית WebRTC).
  • תמיכה בווירטואליזציה: VMWare או Hyper-V (במה שמשתמשים במערכות המחשוב בעסק) ותאימות לכל המערכות העסקיות המשלימות שיש בעסק, במיוחד מערכות CRM ו-ERP.
  • לשאוף, שהמצלמות במכשירי הקצה תהיינה ברמת איכות של 4K והשמע מהרמקולים ממכשירי הקצה יהי ברמת איכות של HD.
  • חיבור לנתב שיחות (אם נתב השיחות אינו חלק מובנה במערכת).
  • חיבור קל ומהיר לשלוחות סלולריות בסמארטפון (וברשתות WiFi, היכן שיש).
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" (Unified Communication-UC), אפשרות לזיהוי קולי (ולניתוב שיחות קולי), אפשרות תמיכה מלאה ב"עבודה קבוצתית", אפשרות לניהול עצמי בפורטל אינטרנטי, כולל ניהול יכולות המתקדמות דוגמת: Fax2Mail, העברת הודעות תא קולי למייל, ניהול קל של המספרים והתאים הקוליים של כל העובדים, פורטל אישי לכל עובד בשליטתו המלאה, חיבור קל לשירותים נוספים ומקבילים ולמערכות מקבילות דוגמת: מערכות פיקוח כניסה, מצלמות אבטחה, מערכות אבטחה אלקטרוניות, מערכות כיבוי אש וגילוי עשן, מערכות כריזה ועוד.
  • שימוש רק במערכת חסכונית בצריכת אנרגיה בכל מרכיביה (מוצרים "ירוקים").
  • חובה: תאימות למערכות חיבור של מצגות של מיקרוסופט, גוגל (Google Cast), אפל (AirPlay) ועוד, לפי הדרישה המקומית של התלמידים \ סטודנטים \ מרצים \ עובדים \ מנהלים וכיו"ב.
  • שליטה מרחוק במערכת המולטימדיה דרך הענן.

 

  1. מהם היתרונות בשימוש במערכת הנמצאת בענן?

היתרונות של שימוש במערכת בענן, שתספק שירותים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות (לרבות שיחות וידיאו באיכות) בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על הוצאות הטלפוניה והתקשורת מקומית ובינ"ל, שנדרשת לצרכי שיחות ועידה.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות רגישות וחשובות.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים, הגנות סייבר, גיבוי ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות כיום בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד). כאמור לעיל, מיקרוסופט החלה לדחוף את הפתרון של Microsoft Teams (מגיע גם בחבילת אופיס 365), שיחליף במהלך הדרגתי, שייקח כמה שנים, את הפתרונות האחרים של "עבודה קבוצתית" דוגמת Yammer וסקייפ לעסקים. מול אלה יש את הפתרון בשם Rainbow של ALE, שהוא חינמי לחלוטין לעסקים ברמת ה-SMB, עם יכולות מתקדמות ביותר, והפתרון של פייסבוק דוגמת Workplace הזוכה בשנתיים האחרונות להצלחה עצומה בקרב עסקים קטנים עד בינוניים בכל רחבי העולם. החלק החשוב ביותר בשירות Workplace של פייסבוק: השירות הזה, ברמה הבסיסית שלו, הוא חינמי לחלוטין. ניתן להתנסות 90 יום ללא עלות בשירותי הפרימיום, ולהחליט אם לקחת את חבילת הפרימיום, שמסופקת במחירים מצחיקים: 3 דולרים לחודש לכל משתמש קצה עד 1,000 משתמשים, 2 דולרים לחודש מ-1,000 משתמשים עד 10,000 משתמשים, ו-1 דולר לכל משתמש נוסף מעל ל-10,000 משתמשים. לרוב העסקים ברמת ה-SMB וה-SME, החבילה הבסיסית והחינמית מספקת, למעשה, כמעט את כל הצרכים שלהם ל"עבודה קבוצתית" ותקשורת עסקית.
  • ניתן לשלב במערכת בענן מערכות עיבוד וניתוח נתונים חכמות (AI, ML, BI).
  • אפשרות לשלב בקלות טכנולוגיות תקשורת וטלפוניה מתקדמות (שהן העתיד של הטלפוניה העסקית) דוגמת WebRTC ומערכות VR (ר"ת: Virtual Reality) ו-AR (ר"ת: Augmented Reality), טכנולוגיות, שתתפוסנה מקום חשוב ומרכזי בחדרי שיחות ועידה בשנים הקרובות.
  • אין הוצאות הכרוכות בניהול של מערכת פיזית בעסק ובכלל זה: הקצאת שטח למערכת, חשמל, מיזוג אוויר, מסכים מיוחדים, כבלים, תחזוקה שוטפת, ביטוח, חלפים, רישיונות, שדרוגים, עלויות הקלטות, עלויות הגנה (גם פיזית וגם מפני סייבר והונאות) וכיו"ב. בקיצור: "בור בלי תחתית" של הוצאות בלתי נשלטות, לאורך זמן, למי שנשאר "בעולם הישן" של מרכזיות פיזיות בעסק.

 

מסכי מגע חכמים לעסקים

 

  1. האם צריך תשתית נפרדת למחשוב ולטלפוניה (כולל שיחות ועידה) בעסק?

לא. ספקי השירות הוותיקים מעוניינים להנציח את המצב, שבו לעסק יש לפחות 2 תשתיות (למחשוב וטלפוניה).

כך, העסק ממשיך להיות "פרה חלבת" עבור הספקים הללו.

ספק, שאינו מציע לעסק לעבור לתשתית אחת אחודה, אינו ראוי להיות הספק של העסק. זאת, כי טובת העסק כלל לא עומדת מול עיניו, מעניין אותו רק זרם ההכנסות, שהוא יכול להמשיך לקבל לנצח מהעסק.

בנוסף, החידוש המרכזי הקיים כיום בשוק הוא מערכות מולטימדיה גם לשיחות ועידה המבססות על חיבור USB. כיום מקובל להשתמש בחיבור USB מהיר (Type C) הנמצא בכל מוצר חדש בשוק. כלומר: חיבור תקני, קל לתפעול ולא דורש שום תחזוקה או קונפיגורציה. אין צורך בכל ידע טכני מוקדם כדי להתקין ולתפעל את המערכת הזו. הכל Plug & Play. תוקעים כל מכשיר קצה (החל מהמסך, דרך הרמקולים וכלה במקרן או כל מכשיר אחר) לנתב שיחות הוועידה (או לנתב העסקי) בחיבור ה-USB וזה מיד עובד, כי הכל מסונכרן בענן.

מערכות מולטימדיה מבוססות WiFi וחיבורי USB, בד"כ תואמות לכל מערכות שיחות ועידה המצויות בשוק, לכל מערכות "עבודה קבוצתית" המקובלות בשוק, כולל תאימות מלאה לטכנולוגיות התקשורת המתקדמות ביותר הקיימות בשוק, דוגמת WebRTC. המערכות הללו ניתנות להתחברות ישירות, או דרך הענן, לכל מחשב, לפטופ, טאבלט וסמארטפון.

קל (יחסית) לשלב מכשירים ניידים (סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים חכמים ניידים אחרים דוגמת: מסופונים, שעונים וצמידים חכמים ועוד) במערכת שיחות ועידה בענן. למעשה, זו הדרך הטובה ביותר לספק שירותי שיחות ועידה בענן לכל העובדים והמנהלים, גם כשהם בתנועה בכל מקום בארץ וברחבי העולם.

 על פי מחקר של ZK Research, בממוצע כ-15 דקות הראשונות של כל ישיבה בחדר הישיבות מתבזבזות ע"י עיסוק בבעיות טכניות שונות הקשורות בהפעלת האביזרים השונים המצויים בחדר, החל מהמקרן, דרך המחשב וכלה במסך. כך, במקום לעבוד ולדון בנושא שלמענו התכנסו כל המשתתפים בחדר הישיבות, הם מתעסקים במציאת הכבל הנכון לחיבור המחשב למקרן, מנסים לפתור את הבעיה למה התמונה לא מוצגת נכון על המסך, למה אין חיבור לאינטרנט, או למה אין קול בסרטון המוצג על המסך. לכן, מנהלים ובעלי עסקים בכל העולם מחפשים פתרונות של Plug & Play, שבהם הכל מופעל מיידית, בקלות וללא כל עיכובים טכניים. זה אפשרי כשעובדים במודל של שירותי ענן.

 

שורה תחתונה בתחום מסכי מגע חכמים ולוחות חכמים ואינטראקטיביים למערכת מתקדמת לשיחות ועידה למשרד ולעסק:

 

למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים (מנהלים ועובדים מכל סוג) עדיין זקוקים לתקשורת פנים אל פנים ולקיים שיחות וידיאו, רצוי בלי רעשי רקע. יש רמות שונות של מערכות שיחות ועידה חדישות בהתייחס למחיר, אמינות ונוחות.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת מערכת מסכי מגע חכמים לשיחות ועידה לעובדים ומנהלים בעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.

בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

 

בעת קבלת ההחלטה על רכישת מערכת חכמה לשיחות ועידה לעסק, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או משרד של רואי חשבון.

 

נמאס לך לחפש ציוד לחדרי ישיבות, לרבות מסכי מגע חכמים, לוחות חכמים ואינטראקטיביים, ציוד קצה IP וטלפונים לשיחות ועידה המתאימים לעסק שלך? – לחץ כאן!

 

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מסכי מגע חכמים לחדרי ישיבות ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

מסכי מגע חכמים: Smarboard or interactive LCD/LED
(Smart board Vs Smart tv)

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים