מרכזיה בענן בזק בינלאומי – האם זו הסיבה שעסקים נוטשים את המרכזיות המקומיות הוותיקות?

מרכזיה בענן בזק בינלאומי

תקציר:

 

  • עסקים מכל סדר גודל ובכל העולם עוברים לשירותי ענן, גם בתקשורת וטלפוניה.

     

  • איך בוחרים את פתרון שירותי התקשורת והטלפוניה המתאים לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME מבלי לפשוט את הרגל מחד, ומאידך לשמור על רמת הגנה ושרידות עסקית של הרשת ונכסי המידע של העסק בענן ובתקשורת לענן?

     

  • האם פתרונות התקשורת והטלפוניה של בזק בינלאומי בענן, על בסיס מערכת LG – מתאימים לעסק שלי?

     

  • לאן הולך עולם שירותי התקשורת והטלפוניה בענן?

 

בעלי עסקים מוצפים כיום בהצעות "מפתות", שלעיתים מלוות במתנות לרכוש מרכזיות מקומיות -On- Premise. אולם, עולם התקשורת והטלפוניה מתקדם במהירות לענן. לא רק לעסקים ולארגונים גדולים יש צרכי תקשורת וטלפוניה מגוונים ומתקדמים. גם לעסקים קטנים ובינוניים יש צרכים ורצון לחסוך בהוצאות, מבלי להתפשר על רמת הביצועים והיכולות העסקיות שלהם.

 

העיקר: "אין מתנות חינם", במיוחד בעולם העסקי. המטרה של "מתנות החינם" היא ללכוד את הלקוח (Locked-In) ב"חתונה קתולית", כדי שניתן יהיה לעשות על כיסו "קופה" בהמשך הדרך ולאורך השנים, בהן הוא "כבול בשלשלות" לספק אחד.

 

אחד החידושים הקיימים בשוק הוא פתרונות בענן על בסיס מערכות של חברת LG, שהיא כיום חברת בת של חברת אריקסון (Ericsson), שהקימה בחברת בזק בינלאומי ובשת"פ עמה, ענן טלפוניה בשם iPECS CloudLG.

תזכורת: בזק בינלאומי מספקת לשוק פתרונות של LG מאז 1999 ועד היום, בעיקר בתחום המרכזיות המקומיות המסורתיות. LG עברה כמה תהפוכות וכיום היא נקראת אריקסון- ,LG כי רוב המניות בידי אריקסון השבדית, אבל הפיתוח והייצור נשארו ב- LG בדרום קוריאה.

הפתרון של מרכזיה בענן של בזק בינלאומי יכול להיות מותקן מקומית בענן פרטי, בענן של בזק בינלאומי, או בענן הציבורי העולמי שלLG  בשם iPECS Cloud.

 

מה המיוחד בפתרון המרכזיה בענן של בזק בינלאומי?

בזק בינלאומי מעוניינת להוביל את תחום שירותי התקשורת המנוהלים בענן – בישראל. החברה מציגה לשוק פתרון לתחום "התקשורת האחודה" מבוסס על הענן של LG ואריקסון.

בזק בינלאומי הקימה Data Center רביעי (בפתח-תקוה) ומשקיעה בפתרונות תקשורת מנוהלים ובענן בצורה מאוד משמעותית, כדי להוביל את השוק הישראלי בתחום שירותי הענן. המתקן החדש פועל לצד שני Data centers, שכבר יש לחברה בפתח-תקווה ו-Data Center תת קרקעי נוסף בתל אביב (שהועבר אליה מבזק), מתקן המחובר ישירות לנקודת הנחיתה של הכבלים התת-ימיים של החברה.

עם המתקן הרביעי, יש לבזק בינלאומי מעל ל-5,000 מ"ר של חוות שרתים בישראל, שמספקות שירותי אירוח, DR ושירותי ענן מקיפים, לחברות מכלל מגזרי המשק, לרבות לממשלה. בכך, לטענת בזק בינלאומי, היא הספקית הגדולה ביותר במדינה לעולמות ה-Data Center והאינטגרציה.

החידוש של בזק בינלאומי, שהוצג לשוק הישראלי אך בפברואר 2018 בתחום התקשורת והטלפוניה העסקית, הוא במערכת ששמה, כאמור לעיל, iPECS Cloud, פיתוח של חברת LG (כיום חלק מקבוצת אריקסון). המערכת הזו היא פיתוח המשך חדשני וחלק מהענן החדש של,LG  שבזק בינלאומי התקינה ב-Data center החדש, ענן הנקרא LG Cloud.

מדובר בפתרון כולל, שמספק תחת קורת גג אחת את הכל: כל שירותי התקשורת, כל סוגי השירותים (לרבות "עבודה חברתית"), כל סוגי טלפוני הקצה, כל סוגי פתרונות הטלפוניה והווידיאו, לכל צורך של כל עסק מכל סדר גודל.

אולם, בגלל שמדובר במערכת כל כך משוכללת, היא מתאימה כרגע יותר לעסקים מרמת ה-SME ומעלה, במיוחד לשווקים ורטיקאליים עם צרכי תקשורת וטלפוניה מורכבים. יש פתרון גם לעסקים ברמת ה-SoHo וה-SMB, פתרון בשם ARIA SOHO, הפתרון הזה מתאים לכל עסק קטן עד 48 שלוחות \ פורטים.

 

צילום ארכיטקטורת הפתרון:

מרכזיה בענן בזק בינלאומי

 

מחיר חבילה לעסק קטן, שכוללת: 500 דקות שיחה יוצאת, 3 טלפוני IP מתקדמים של LG,  כולל 3 קווי חוץ, כל עלויות הציוד, השירות וההתקנה, נתב שיחות, אבטחה ע"י SBC 3 , תאים קוליים ועוד, הוא: 209 ₪ (ללא מע"מ) לחודש. בהחלט מחיר מאוד אטרקטיבי לעסק הקטן עד הבינוני.

 

אילו חידושים טכנולוגיים יש בפתרון מרכזיה בענן של בזק בינלאומי מבית LG?

 

הפתרון תחת שם המותג iPECS Cloud מספק פתרון השייך למשפחת הפתרונות הטכנולוגיים המכונים בשם UCaaS (ר"ת: Unified Communications as a Service). כלומר: "תקשורת אחודה" כשירות בענן (בתשלום לפי שימוש או לפי פורטים).

מדובר בפתרון המספק פשטות, גמישות מרבית, יישומים מתקדמים, עושר של תכונות ומגוון רחב של מוצרי קצה כולל טלפונים שולחניים. זה נותן מענה לכל לקוח קצה ולכל דרישה, נייחת או ניידת, מענה, שמנוהל ומספק את השירות בענן (ולא בחומרה של מרכזיה טלפונית ותשתיות שרתים וציוד מקומי – On-Premise). בעסק עצמו מותקן מתג המספק את הכל.

אצל רוב הלקוחות שלה, בזק בינלאומי נמצאת בתהליכי מעבר מפתרונות של מערכות היברידיות למערכות IP טהורות. אולם, החידוש והעתיד של הטלפוניה הוא בענן. כאמור לעיל, בזק בינלאומי השיקה כבר במחצית 2017 ענן חדש של  LG הנקרא LG Cloud, שמבוסס על תשתיות מתקדמות ביותר, שפותחו ב LG -ויש כבר מאות רבות של לקוחות על הענן הזה. הענן הזה שודרג ונקרא כיום iPECS Cloud.

בשלב ראשון, בזק בינלאומי הקימה ענן בקיבולת של 50 אלף שלוחות והענן הזה יכול לגדול עד 1 מיליון שלוחות. זה ענן הטלפוניה, שלהערכתה יהיה הגדול והמוביל בישראל.

הענן מספק ללקוחות את הכל. ממש הכל. סביב הענן הזה פותחו אפליקציות רבות ועדיין מפותחות אפליקציות, לכל צורך, כולל לחדרי שיחות ועידה, לעובדים ניידים, למוקדי תמיכה ומוקדי שירות, לעבודה חברתית, לגיבויים, להקלטות, להגנת סייבר, להעברת פקס למייל, לסמארטפונים, ופתרונות ייעודיים לפי דרישות של הלקוחות. למשל, פתרונות התפורים לצרכים של בתי מלון, ויש כבר כמה רשתות של בתי מלון על מערכת הענן הזו.

המערכת החדשה מוגנת ב-SBC (מערכת הגנה לטלפוניה) ובפיירוול ויש לה יכולות רבות, שכל הזמן מוסיפים לה, למשל, התממשקות שקופה לסקייפ ול-Teams של מיקרוסופט. המערכת הזו מתאימה גם לדילרים, שיכולים לנהל בעצמם את לקוחות הקצה שלהם.

הפתרון הזה מספק הכל ומה שעולה כצורך חדש מצד לקוח או לקוחות בתחום מסוים, מפותח כפתרון ב-LG או בבזק בינלאומי ממש מהר. זה כולל שרידות מקומית. כך, שגם אם יש נתק בתקשורת, המערכת המקומית אצל הלקוח תמשיך לעבוד גם בלי קישור לענן.

בניגוד למערכות וירטואליות אחרות, שצריכות אינטגרציה מצד ג' ליכולות נדרשות דוגמת הקלטות, ניידות וחיבוריות לסלולר ו Call Center במערכת הענן של LG יש את היכולות הללו כחלק מובנה במערכת.

זו מערכת מתקדמת המדברת בעברית עם ממשקים בעברית, עם אינטגרציה מלאה ל- WiFi בפתרון חדש המשחרר את מכשירי הקצה מחיבור קווי, מה שמאפשר לחבר ביחד מחשב נייח או נייד עם טלפון שולחני והם מחוברים על רשת ה-WiFi העסקית לענן.

 

לקבלת הצעת מחיר למרכזיה בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

 

מרכזיה בענן בזק בינלאומי LG IPECS

 

טיפ חשוב בנושא מרכזיה בענן של בזק בינלאומי:

 

למי שמהסס להיכנס לעולם "תקשורת אחודה ועבודה קבוצתית" בשירותי ענן, מומלץ להתחיל "בקטן". דהיינו: לבחור מרכזיה של סניף יחסית קטן ולהעביר את השירות של הטלפוניה שיש בה לענן, כולל במכשירי הסלולר של העובדים והמנהלים. בחירה בפתרון הנכון דורשת ייעוץ מהמומחים לנושא.

צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק שירותי תקשורת מכל הסוגים ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן, תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק.

 

מרכזיה בענן של בזק בינלאומי  – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. לאן מתפתח תחום החיבורים הקווים העסקיים גם בישראל?

העסקים והארגונים בעולם עברו מזמן לשירותי מחשוב, תקשורת וטלפוניה בענן ולחיבורי סיבים אופטיים לתשתיות האינטרנט הללו. קרוב ל-90% מכל ההתקנות החדשות של תשתיות תקשורת וטלפוניה בעסקים בארה"ב וברוב מדינות העולם המערבי הן בענן (ענן פרטי, ציבורי או היברידי, כשבשנה האחרונה עולה חשיבותו ותפוצתו של שירות הענן ההיברידי בגישת ה-Multi-Cloud – "עננים מרובים").

 

רשת האינטרנט הפכה להיות רשת התקשורת, הטלפוניה והמחשוב המרכזית של העסק המודרני, גם בישראל.

 

לא צריך להיות מומחה להנהלת חשבונות וכספים, כדי להבין, שריבוי רשתות הוא גם ריבוי הוצאות. המדובר בהוצאות ההופכות להיות בלתי נשלטות עם הזמן, עם תלות הולכת וגוברת באינטגרטורים וספקי תחזוקה רבים.

לכן, ככל שתשתיות התקשורת מסוגלות לספק יותר שירותים על תשתית אחת, כך החיסכון בהוצאות גדל והיעילות של הפעלת הרשת הזו גוברת.

 

פתרונות התקשורת לעסקים אמורים להיות מותאמים כבר היום לעידן הענן. המשמעות: סיבים אופטיים בכל מקום, גם בתוך העסק וגם בחיבור של העסק לרשת האינטרנט המובילה לענן, או לרשת הפרטית המובילה לשירותי הענן.

 

  1. מהם היתרונות של פתרון מרכזיה בענן של בזק בינלאומי:

היתרונות המרכזיים:

  • יכולת השתלבות קלה בתוך ארכיטקטורת רשת קיימת בארגון.
  • רמת שרידות וגיבוי גבוהה ביותר.
  • מגוון רחב של יישומי טלפוניה מתקדמים. הפתרון הוא בשיטת "הכל כלול", כולל הקלטות, שיחות ועידה, דואר קולי, מוקד שירות, חיבור ל-WiFi, חיבור עולם המובייל באופן שקוף, ניהול מרכזי בדפדפן, ועוד.
  • סל פתרונות תקשורת מקצה לקצה.
  • מחיר ידוע מראש (על הכל), בגישת ה-SaaS. אין הפתעות בעלויות.
  • "המשרד הווירטואלי" – ביטול מגבלות גיאוגרפיות בניהול העסק ומתן שירות ללקוחותיו.
  • תמיכה במספר רב של שיחות VoIP בו זמנית, ללא כל הגבלה באופן מעשי.
  • תמיכה בפרוטוקולים, שיאפשרו אבטחת איכות שירות ואבטחת מידע על גבי הרשת.
  • הפעלת מערכת שליטה ובקרה מבוססת Web – המערכת מאפשרת גישה לכלל המרכיבים באמצעות Web (ממשק GUI) כדי לבצע גיבוי ואחזור של מידע השמור במערכת, בדיקת התראות של המערכת, עדכון גרסאות תוכנה, שינויים ותוספות במערכת וכן לאפשר בדיקת ביצועים לשיחות המתקיימות.
  • המערכת מאפשרת גם שליטה על מכשירי הטלפון המותקנים בסניפים השונים. מאפשרת חיבור שקוף של סמארטפונים למערכת וכן מכשירי קצה מתקדמים מכל סוג ומעל לכל רשת תקשורת.
  • תמיכה מלאה בפרוטוקול התקני לעולם התקשורת החדשה: SIP.
  • לבזק בינלאומי יש שוק של שירותים ואפליקציות – Market Place, שוק בענן של בזק בינלאומי בשם IT-Factory, שבו ניתן לרכוש כל שירות הנדרש לעסקים. השירות המבוקש ביותר מהשוק הזה הוא אופיס 365 בענן. אחריו: שירותי סייבר (בענן).
  • על אותה מערכת אפשר לפתוח שיחת וידיאו ולנהל מספר שיחות, בשיחות ועידה, הכל בקליקים של עכבר, היישר מהדפדפן – WebRTC. כך, כל הערוצים של התקשורת נמצאים תחת מעטפת אחת: שיחות, וידיאו, צ'ט, העברת קבצים, שיתוף קבצים, שיחות ועידה, עבודה קבוצתית, רשתות חברתיות ועוד. הכל נמצא במערכת אחת. כך, שיש פתרונות לכל סדר גדול של עסקים ולכל צורך.

 

מרכזיה בענן בזק בינלאומי

 

  1. מהם השירותים הנוספים המוצעים בענן של בזק בינלאומי?

המגמה החדשה בעולם ה-ICT כוללת את היתרונות הטמונים בה: מעבר של יותר ויותר עבודה למתכונת של "שירותים מנוהלים". בדרך זו, הארגון יכול לקבל יותר חדשנות וה-IT יכול להתמקד בליבתו העסקית של הארגון ולא בתחזוקה.

תפיסת עולם השירותים בענן משחררת את המנמ"ר והנהלת הארגון מהעיסוק בכאב הראש, שנקרא בנייה ותחזוקת התשתיות, כי מישהו אחר עושה את העבודה במקומו. כך, המנמ"ר יכול לממש את ייעודו החשוב: להתמקד בפיתוח אפליקציות עסקיות ולייצר חדשנות טכנולוגית ועסקית.

אחד היתרונות המשמעותיים של בזק בינלאומי הוא ביכולת להעניק מגוון שירותים סביב ה-Data Center שלה והענן: הגנה מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרת (DDoS), אבטחה רשתית, איזון עומסים רשתי ועוד. מה שבזק בינלאומי אומרת למנמ"ר הוא: "קח, לא רק שטח רצפה, אלא אתה כלקוח תביא את השרתים ותקבל את כלל השירותים המנוהלים מה-Data Center שלנו".

לדברי החברה, העבודה עמה מקנה ללקוח הארגוני יתרון מהותי: הוא יכול לרכוש שטח ב-Data Center או לקנות חלק מהשירותים אותם היא מציעה, או את כולם, לרבות ציוד נילווה, דוגמת מתגים, שרתים, מערכות אחסון, פיירוול ו-Data Center כשירות   Data Center as a Service)- DCaaS). לדבריה, יש לה היצע במגוון השירותים, שאין לאף חברה מתחרה.

בזק בינלאומי מציעה כמה שירותים מנוהלים, ביניהם Contact Center כשירות, IP Telephony כשירות, שרתים וירטואליים, פתרונות DR והמשכיות עסקית בענן, פתרונות שירותי גיבוי בענן מנוהלים, פתרונות למשרד מנוהל בענן ו-WiFi כשירות ועוד.

עולם השירותים המנוהלים מוריד מאנשי ה-IT בארגונים את התקורות ומוביל אותם קדימה, כי כל שכבת הניהול בענן מבוצעת בבזק בינלאומי במודל של תשלום לפי צריכה, עם מעטפת של אבטחת מידע במתכונת של פתרון מקצה לקצה. החוות של החברה מותאמות לפתרונות התאוששות מאסון ויש בהן הקפדה על התקנים הגבוהים ביותר, כולל רעידות אדמה, הצפות, כיבוי אש, מיגון מהדף טילים ועוד.

בזק בינלאומי טוענת, שהיא מובילה בנושאי אבטחת מידע וסייבר, SDN (ר"ת: רישות מוגדר תוכנה) ופיתוח יכולות של הדור הבא של ה- Data Center כדי להיערך לעתיד לבוא בצורה מיטבית.

לדברי החברה, היא משקיעה הרבה בטכנולוגיות החדישות והמתקדמות ביותר כדי להתגונן בצורה יעילה ולהגן על הלקוחות מפני סוגים שונים של איומים ומתקפות. בחלק מהעולמות ניתן ליישם פתרונות מוכנים, אך תמיד יש איומים חדשים ומתוחכמים יותר, ולכן היא נאלצת לבחון דרכים שונות ויצירתיות כדי להתמודד כנגד כולם. היא הקימה רשת הגנה מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרות ושילבה ברשת פתרונות אבטחה של סיסקו (Cisco) ו-Arbor. המטרה: להגן על הרשת עוד לפני שהפגיעה מתקרבת לארגון ולשרתים שלו, לוודא זמינות מרבית ולהעניק ללקוחות שירותי הגנה מלאים. כחלק מכך, בזק בינלאומי הקימה מרכז לבקרה וניטור סייבר (SOC) ללקוחות עסקיים בארץ ובחו"ל.

 

  1. איך עוברים לשירותי התקשורת לעסקים בענן, מרכזיה בענן של בזק בינלאומי?

חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון.

כל התהליכים הללו מחייבים מנהלים ובעלי עסקים לשקול החלפה או שדרוג של רשתות התקשורת הפנימיות – LAN, או החיצוניות – WAN. אם אפשר, להחליף הכל בו זמנית וב"מכה אחת".

התשתיות הוותיקות בעסקים בישראל, ברוב המקרים, מבוססות על טכנולוגיות אנלוגיות וטכנולוגיות ISDN המכונות בישראל בשם PRI, או טכנולוגיות נל"ן ישנות אחרות (דוגמת SDH). גם חיבורי IP-PRI הם למעשה אמולציות של ISDN, ולא Pure IP קצה לקצה. כדי לקבל את כל היתרונות של עולם ה-IP והיכולות הקיימות בשירותי הענן, יש צורך, שמערכות ה-IP תהיינה Pure IP "קצה לקצה".

 המגמה היום היא, שהכול דיגיטלי, והגבולות הטכנולוגיים בין ה-LAN וה-WAN מיטשטשים. לכן, ספקי התקשורת המובילים בכל העולם מתקדמים ועוברים לטכנולוגיות וירטואליות, שנקראות בשם SD-WAN, שמשמעותן: מהענן הנמצא ב-Data Center אי שם בעולם ועד לפורט המחשב או הטלפוניה בתוך העסק בכל פינה של העסק, הכל אותו דבר, עם אותם פרוטוקולים, יכולות והגנות, "קצה לקצה".

אם עוברים לאתרנט קצה לקצה, ניתן לשלב ממש הכל "קצה לקצה" בתשתית אחודה כולל: תשתיות המחשוב, הטלפוניה, הווידיאו (למשל ממצלמות אבטחה), ה-WiFi, מערכות "עסק חכם", מערכות חיבור לסלולר, שירותי אינטרנט, אבטחת סייבר ועוד.

 מי שרוכש כיום מרכזיה מבוססת IP (ותקשורת SIP) מבטיח לעצמו תאימות מלאה למתגי התקשורת של ספק התקשורת שלו, לטלפוני ה-IP שלו ולכל המוצרים האחרים המתחברים למרכזיה. זאת, משום שכל מרכזייתIP , מקומית או בענן, דורשת חיבור לספק תקשורת לפחות אחד, כדי לצאת לרשתות התקשורת הוותיקות (הנייחות והניידות) בארץ ובעולם, בד"כ בחיבור מסוג SIP, שמאחד את כל המוצרים התומכים בתקן זה.

הלקוח העסקי אמור להחליט, בשלב ראשון של חיבור לענן, האם הוא יבצע את חיבור רשת תקשורת הנתונים שלו (כולל אינטרנט לעסקים וטלפוני מסוג IPT) ברשת קווית, או ברשת סלולרית (או בשתיהן גם יחד, לצרכי גיבוי הדדי ושרידות התקשורת).

לכן, יש חשיבות לבחירה נכונה של קווי תקשורת מחשבים, בין ישירות מהחברות מקבוצת בזק (בזק, בזק בינלאומי, פלאפון), ובין מכל הספקים הרוכבים על בזק (ולרוב זולים מבזק, כי מחירי בזק נמצאים תחת פיקוח רגולטורי) או המתחרים בקבוצת בזק (בעיקר: הוט, סלקום ופרטנר).

 

  1. מה המצב בתחום שירותי תקשורת בענן בישראל ומי מתחרה מרכזיה בענן של בזק בינלאומי?

שירותי מרכזיות בענן בישראל מסופקים בד"כ באמצעות אינטגרטורים גדולים דוגמת: טלדור, בזק, מלם-תים, ווי-אנקור, פרטנר, הוט, סלקום, טריפל-סי, MedOne, בינת תקשורת, בינת עסקים, אומניטלקום, הלו-015 ועוד, שמפעילים את שירותיהם באמצעות שימוש בעננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, עננים, שמפעילים אותם אינטגרטורים גדולים ב-,Data Centers שבבעלותם ובתחזוקתם, או בתחזוקת עסקים המתמחים בבניה ובתחזוקה של Data Centers גדולים (דוגמת MedOne שיש לה, כמו בינת, פרטנר ובזק בינלאומי, כמה Data Centers ענקיים ברחבי הארץ. אצל MedOne זה מיושם על בסיס תשתית הענן של Dimension Data הגלובלית, חברת בת של NTT – חברת הטלקום הגדולה בעולם).

 

סה"כ יש כבר בישראל כמה עשרות (מעל ל-45) מתקני ענן ציבוריים והיברידיים. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי הצומח במהירות. אין שום סיבה מדוע עסקים קטנים ובינוניים לא יצטרפו למהפכה הזו (שהחלה בעשור הקודם מהסטארטאפים ומהעסקים הקטנים עד הבינוניים בארה"ב).

 

בנוסף, יש שירותים מעננים ציבוריים והיברידיים של חברות ענק דוגמת: אמזון, מיקרוסופט, Alibaba Cloud וגוגל, שהעננים שלהן לא נמצאים פיזית בישראל, אבל ניתן לקבל את השירות שלהן בישראל ללא כל בעיה, בגלל שימוש במערכות מקומיות (המכונות בשם CDN) המקושרות למתקנים הבינלאומיים של החברות הללו. למיקרוסופט יש אינטגרטורים המספקים את שירותי הענן שלה בישראל דוגמת טריפל-סי, (גם בזק בינלאומי) והוט. בקרוב, גם בזק עצמה תקים Data Centers חדשים משלה ותציע שירותים מתחרים.

יש גם עננים מקומיים לחברות נוספות המספקות פתרונות תקשורת וטלפוניה, דוגמת חברת ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים), חברת תדיראן טלקום, שיש לה, 2 עננים מקומיים בישראל (בנוסף לשירותי הענן הוותיקים שלה במערכות איוניקס, על תשתיות הענן של חברת אמזון – AWS) ולחברת אוויה (Avaya) יש ענן בינלאומי וגם ענן מקומי בישראל, על בסיס שירות בענן של אבנט.

כך, שהלקוח של שירותי התקשורת והטלפוניה של העולם החדש מאחד מהאינטגרטורים הגדולים (וגם הלא גדולים) הקיימים בשוק, מקבל שירות מלא –  End-to-End Solution מאינטגרטור אחד ומתוך מתקני שירותי ענן הנמצאים בישראל (או בעולם) והעונים על כל הרגולציות הישראליות המחמירות ביותר בתחומי התקשורת, השרידות והגנת הסייבר.

 

  1. האם הפתרונות של תקשורת וטלפוניה, שמסופקים במלואם בענן, דוגמת מרכזיה בענן של בזק בינלאומי, מעניינים גם עסקים ברמת ה-SMB וה-SME?

בהחלט. לעסקים קטנים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם.

במושג "שלוחות" נכללים גם המקרים בהם העסק מעוניין, ששלוחת טלפון בביתו של בעל תפקיד בעסק תהיה מחוברת למרכזיה הארגונית וכן בכל המקרים, שבהם יש רצון או עניין לחבר את הסמארטפונים של המנהלים והעובדים למרכזיה העסקית, כשהם נמצאים בכל מקום ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

 

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:
  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות ולמנוע גניבת שיחות וגניבת מידע.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד).
  • בעבר, בשירותי הטלפוניה האנלוגית, חיבור שלוחות וסניפים היה דבר יקר, שחייב התקנת מרכזיות קטנות בכל שלוחה \ סניף, מרכזיות קטנות המחוברות למרכזיה הראשית, בקווי תקשורת יקרים עם ציוד ייעודי (למשל קווי PRI). חיבור מכשירי סלולר למרכזיה חייב התקנת "מתאם סלולרי" על כל מרכזיה בעלות חודשית בלתי נשלטת. המעבר למרכזיות Pure IP פתר, בין היתר, את הבעיות הללו, מה שמאפשר חיבור של כל שלוחה, כל סניף, כל מכשיר קצה (כולל סלולר), בכל מקום בעולם, בחיבורים ברשתות IP ציבוריות או פרטיות, בצורה פשוטה ודי מהירה.
  • כל "כאב הראש" של: תחזוקה, רישיונות, שדרוגים, ביטוח, גיבויים, המשכיות עסקית, הגנת הפרטיות, תאימות לרגולציות חדשות (דוגמת GDPR ו"חוק 6 הדקות"), הקלטות, הגנת סייבר, שירותי ערך מוסף (דוגמת נתב שיחות עסקי), נמצא בידיים של ספק שירותי הענן, שיודע לספק פתרונות מקצועיים וטובים לנושאים הללו, מה שעסק קטן עד בינוני אינו יודע לספק ואינו מסוגל לספק.

 

  1. אילו עוד יתרונות יש לשירותי תקשורת עסקית בענן דוגמת מרכזיה בענן של בזק בינלאומי?

עסק, שמכין עצמו לעתיד, חייב לתמוך כיום בלפחות 6 מערכות לניהול האינטראקציות עם הלקוחות והשותפים שלו במקביל, תוך שמירה על הרצף הטיפולי ולכך יש להוסיף גישה לכ-2-3 מערכות של רשתות חברתיות. רק תקשורת וטלפוניה בענן מאפשרת לעסק לעבוד עם מערכת אחת אחודה, לניהול כל הערוצים הדיגיטליים ובו-בזמן מקל על הלקוחות ליצור קשר עם שירות הלקוחות בכל זמן ומכל מקום.

בעידן הערוצים הדיגיטליים והרשתות החברתיות, אנשים רוצים לדבר עם עסקים וחברות באותה הדרך שהם מדברים עם משפחה וחברים. לכן, צריך לאפשר ללקוחות לפנות לארגונים ולעסקים בערוץ המועדף להם, ברשת התקשורת המועדפת אליהם (ולא לכפות עליהם חיוג טלפוני רגיל בשיטה הישנה) ולספק להם "מסע לקוח אחיד" ונוח, על פי עקרונות גישת ה-OmniChannel.

בשנתיים האחרונות ראינו התפתחות די מהירה בטכנולוגיות ובשיטת התפעול של מוקדי שירות הלקוחות, בעולם כמו גם בישראל. שנת 2018 הייתה "שנת מפנה דרמטית" (לפחות במדינות המערב וגם בישראל), בכל הקשור למוקדי שירות לקוחות. הסיבה די ברורה: הלקוחות פונים למוקדי השירות כמעט רק מהסמארטפונים. לכן, הם מבקשים רמת שירות המתאימה לסמארטפונים. הלקוחות משתמשים ברשתות חברתיות ומצפים לקבל שירות גם ברשתות חברתיות.

כיום, עסק קטן יכול ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים דוגמת תקשורת בענן, שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, שהשקיעו מעל 10,000$ לעמדת עבודה, בנוסף להשקעות ב-IVR, הכשרת מוקדנים, מערכות שליטה וניהול, עלויות תחזוקה, רישיונות על כל דבר שיש במערכת ועוד.

 

כפי שכבר הודגש על ידינו לא אחת, הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות, לא בתקשורת ובציוד תקשורת וטלפוניה. לכן, את נושא התקשורת והטלפוניה אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק, כי בגלל התחרות הרחבה בשוק הזה, הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.

 

שורה תחתונה בתחום בחירת ספק שירותי תקשורת בענן דוגמת מרכזיה בענן של בזק בינלאומי:

 

בבחירת ספק שירותי תקשורת וטלפונית IP לעסק בענן, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. יש לקבל החלטה אם מעוניינים במערכת המופעלת ב"ענן מרובה" (Multi-Cloud – התצורה המומלצת כיום), או בתצורה אחרת המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

יודגש, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

בכל מקרה, מומלץ מאוד בטרם בחירת ספק שירות ולחיבורי מרכזיה לענן, לבצע תיחור מקצועי בין ספקי השירות ולשקלל לא רק את המחיר, אלא גם את רמת התמיכה והשירות, ה-SLA המובטח ואת יכולת ההתאמה האישית והגמישות של ספק השירות מול כלל צרכי הלקוח העסקי, היום ומחר. 

 

נמאס לך לבזבז כל כך הרבה כסף וזמן על מרכזיה ישנה ואתה שוקל ומחפש איך לעבור לשירותי תקשורת וטלפוניה בענן? – לחץ כאן.

 

 

לקבלת הצעת מחיר למרכזיה בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

 

 iPECS Cloud – Smart Option to Own Your Communication Systems

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות