שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים – האם זו הסיבה שעסקים נוטשים את המערכות הוותיקות ועוברים ל"ענן מרובה"?

שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים Fortinet

 

תקציר:

 

  • עסקים מכל סדר גודל ובכל העולם עוברים לשירותי מחשוב בעננים ("ענן מרובה" – Multi Cloud), גם בתקשורת וטלפוניה.

     

  • איך בוחרים את פתרון שירותי המחשוב, התקשורת והטלפוניה המתאים לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME מבלי לפשוט את הרגל מחד, ומאידך לשמור על רמת הגנה ושרידות עסקית של הרשת ונכסי המידע של העסק בענן ובתקשורת לענן?

     

  • האם פתרונות ההגנה על המחשוב והתקשורת מבוססי מערכות של פורטינט ב"ענן מרובה", מתאימים לצרכים שלי?

     

  • לאן הולך עולם שירותי המחשוב, התקשורת והטלפוניה בענן? כמה טיפים מעשיים.

     

  • ממי אפשר לקבל ייעוץ ותשובות לגבי פתרונות הגנה לשירותי מחשוב ותקשורת בענן המתאימים לעסק שלי?

 

המונח ענן מרובה –  Multi-Cloud נשמע מפחיד או מסובך, למי שלא מכיר מה זה שירות ענן. אולם, כל משתמש בסמארטפון (מי לא?) משתמש מזה כמה שנים, באופן שקוף, מהיר וקל, בלי להרגיש, ב-Multi-Cloud. קלי קלות.

זה מתבצע פשוט מאוד: אם אתה משתמש ב-Gmail – אתה משתמש בענן של גוגל. אם אתה מחזיק באייפון – אתה משתמש ב-iCloud של אפל. אם אתה משתמש ב-WhatsApp  – אתה משתמש בענן של פייסבוק. כך הלאה והלאה.

מאחורי כל יישום, שאתה משתמש בו בסמארטפון, מסתתר הענן, שבו היישום הזה מופעל. אתה לא מרגיש בזה וגם לא אכפת לך, כי השירות של היישום הוא החשוב עבורך. לכן, אתה, בלי ששאלו אותך, מצוי ב-Multi-Cloud מזה שנים, בלי שתרגיש. כי זה קל, שקוף ופשוט.

לשם בדיוק גם העולם העסקי הולך. לעבור לאותה מתכונת בדיוק של שירותים בעננים מרובים במקביל, באופן שקוף לחלוטין למשתמשי הקצה.

אולם, בעולם העסקי זה קצת יותר מסובך. יש רגולציות, יש תקנים, יש צורך בהגנות מפני התקפות סייבר, יש צורך בשמירה על הפרטיות, יש צורך בהגנות מפני הונאות וגניבות מידע, הגנות מפני שיבושי מידע (מבפנים או מבחוץ), יש צורך בגיבויים, יש צורך בשרידות, יש צורך בהמשכיות עסקית ועוד ועוד דרישות וצרכים בהתאם לסוג העסק ומטרותיו.

 

מה קורה במציאות הישראלית של שירותי מחשוב לעסקים ובתחומי התקשורת לעסקים?

 

בעלי עסקים מוצפים כיום בהצעות "מפתות", שלעיתים מלוות, למשל, במתנות לרכוש מרכזיות מקומיות -On-Premise. אולם, עולם התקשורת והטלפוניה מתקדם במהירות לענן. לא רק לעסקים ולארגונים גדולים יש צרכי תקשורת וטלפוניה מגוונים ומתקדמים. גם לעסקים קטנים ובינוניים יש צרכים ורצון לחסוך בהוצאות, מבלי להתפשר על רמת הביצועים והיכולות העסקיות שלהם.

העיקר: "אין מתנות חינם", במיוחד בעולם העסקי. המטרה של "מתנות החינם" היא ללכוד את הלקוח (Locked-In) ב"חתונה קתולית", כדי שניתן יהיה לעשות על כיסו "קופה" בהמשך הדרך ולאורך השנים בהן הוא "כבול בשלשלות" לספק אחד.

 הכי חמור: לא מספרים ללקוחות, שאין למערכות הללו שום הגנות. שום שרידות. כלום.

לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן


 

מה המיוחד בפתרון של פורטינט לעננים מרובים – Multi Cloud במסגרת שירותי מחשוב לעסקים?

 

פורטפוליו פתרונות ה-Multi-Cloud של פורטינט מאבטח את המעבר לסביבות ענן, הענן המרובה. פורטינט מאבטחת את המעבר ל-Multi-Cloud עם אינטגרציה מקומית, הגנה וניהול מקיפים, ויכולות אוטומציה המתאימים לכל סביבת ענן.

פורטינט היא מובילה עולמית בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, עם כ-360 אלף לקוחות עסקיים בכל העולם וגם בישראל (דרך מערך רחב של מפיצים ואינטגרטורים). פורטינט מספקת ללקוחותיה הגנה מקיפה, מתקדמת ורציפה על פני שטחי תקיפה מתרחבים ואת הכוח להתמודד עם דרישות ביצועים הולכות וגוברות של הרשת חסרת הגבולות – היום ובעתיד.

פורטינט הכריזה לאחרונה, שהחברות Aspire Global – פלטפורמת משחקי רשת, MediaKind – מובילה עולמית בטכנולוגיית מדיה, MLP Finanzberatung SE – ספקית שירותים פיננסיים ו-Nubank – חברת הפינטק המובילה באמריקה הלטינית, תטמענה את פתרונות ה-Multi-Cloud של פורטינט לקבלת חיבוריות מאובטחת, נראות רציפה ובקרה על סביבות הענן שלהן.

פתרונות אבטחת ה-Multi-Cloud של פורטינט שומרים על רמת אבטחה קבועה של יישומים ועומסי עבודה, בין אם מדובר בסביבות פיזיות, וירטואלית וענן וניתנים לניהול בצורה מרכזית בענן פרטי, ציבורי, היברידי או באתר המקומי.

ארגונים המעוניינים לשמור על גמישות ולהפחית את עלויות התפעול, ימצאו יתרונות רבים בהעברת עומסי עבודה ויישומים לסביבות ענן, בניית יישומי ענן מקומיים ושימוש ביישומי SaaS.

יחד עם זאת, המעבר ל-Multi-Cloud מעלה חששות אבטחה, שיכולים בקלות לבטל את היתרונות, אם אלה לא יזכו להתייחסות הולמת.

בחברת גרטנר (Gartner, חברת מחקר עולמית מובילה) צופים, ש"עד 2021, 50% מהארגונים יחזיקו בטעות ומבלי לדעת שירותי אחסון IaaS, מקטעי רשת, יישומים או ממשק תכנות יישומים (API), שחשופים ישירות לרשת האינטרנט הציבורית, וזאת לעומת 25% ב-2018".

מוצרי האבטחה המקיפים של פורטינט לסביבות ה-Multi-Cloud, שמהווים חלק ממארג האבטחה (Security Fabric) של החברה, מתמודדים עם אתגרי האבטחה ומציעים את הפתרונות הבאים:

  1. נראות ובקרה: ארגונים זקוקים לפתרון מאוחד כדי לקבל נראות עמוקה, להגדיר מדיניות אבטחה קבועה לאורך כל תשתית הענן ולנהל סיכונים בצורה יעילה. פתרון ה-FortiCASB-Cloud מאפשר ללקוחות למנף את ניהול ה-API של הענן הציבורי, כדי לפקח על הפעילות והקונפיגורציה של משאבי ענן מרובים וכדי להיפטר משטחים מתים בשטח התקיפה המתרחב.

הפתרון מבצע הערכה מתמשכת של קונפיגורציות באזורים שונים ובעננים ציבוריים, בעודו מנתח באופן דינמי את הפעילות בתשתית הענן הציבורי, כדי לזהות פעילויות בעלות פוטנציאל זדוני. ניתן לחבר את הממשקים של ה-FortiCASB-Cloud אל ה-FortiView במארג האבטחה של פורטינט ולקבל נראות של כל שטח התקיפה בתשתיות ה-Multi-Cloud.

  1. אבטחת יישומים: בניית יישומים רבים מבוססי ענן, שנועדו לספק גישה ישירה לרשת או לשמש כיישומי backend עבור מגוון יישומי מובייל ועסקים, מגבירה את סיכוני האבטחה והאיומים בארגון.

פורטינט מספקת בקרות מתקדמות לאבטחת שכבת היישום. כך, שהלקוחות יוכלו לבחור פלטפורמות ענן בהתבסס על סדר העדיפויות של העסק ולא לפי הגבלות אבטחה.

באמצעות פתרון ה-FortiWeb-VM לקוחות יכולים לאבטח את ה-API של ה-Web ויישומי Front-end ב-Web, כדי להתגונן מפני איומים ידועים ולא ידועים.

מדובר בפתרון פשוט לשימוש, שמספק דיוק גבוה המונע ע" יכולות למידת מכונה מובנות (Machine Learning).

בנוסף, ה-FortiWeb משולב עם ה-FortiGate-VM באמצעות הממשקים של FortiView ומשתף מודיעין אבטחה, כדי לאכוף בקביעות את מדיניות האבטחה ולספק נראות מוגברת.

השילוב של ה-FortiCloud Sandbox Service מאפשר לבצע ניתוח דינמי של קבצים ושירותי אחסון, כדי לזהות תוכנות זדוניות לא מוכרות.

  1. חיבוריות מאובטחת: בעוד ארגונים ועסקים פורסים מערך של תשתיות ענן ועוברים אל ה-Multi-Cloud, חיבוריות מאובטחת לאורך סביבות אלו היא קריטית, כדי להגן על מידע רגיש ותקשורת חסויה. FortiGate-VM מספק את המאפיינים הגמישים והסקלביליים ביותר בתעשייה עם תמיכה בנקודות קטנות של חיבוריות עומסי עבודה, שניתנת להרחבה.

הפתרון תומך גם בחיבורים עם מידע גדול יותר הדורשים היקף רחב של חיבור VPN לתעבורה של ג'יגה בייטים רבים לשנייה. טכנולוגיית מעבד האבטחה הווירטואלי (vSPU) של FortiGate-VM מאיצה את הביצועים בעננים פרטיים וציבוריים, מה שמאפשר ללקוחות להעביר בביטחון יישומים בעלי ביצועים גבוהים אל הענן.

היתרונות המתקבלים ממינוף "מארג האבטחה" של פורטינט ל-Multi-Cloud כוללים בקרת אבטחה ומדיניות עקבית ללא תלות בתשתית היישום, נראות אחידה לאבטחת ה-Multi-Cloud לניהול סיכונים מקיף בסביבה דינמית ומגוונת, היכולת למנף יכולות אבטחה אישיות קיימות בעת אבטחת הענן, הביטחון לפרוס כל יישום על כל ענן ותמיכה בהחלטות העסקית הרצויות.

ג'ון מדיסון, סגן נשיא בכיר לתחום מוצרים ופתרונות בפורטינט: "רשתות היברידיות וה-Multi-Cloud יהוו חלק ניכר מהארכיטקטורה הארגונית ב10- השנים הקרובות. לקוחותינו פורסים את 'מארג האבטחה' כדי לקבל נראות של כל שטח התקיפה הדיגיטלי שלהם, דבר המאפשר פעולות באיכות גבוהה, יחד עם תגובה מהירה ומתוזמרת לכל איום פוטנציאלי".

 

שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים

 

אילו עוד חידושים טכנולוגיים בתחום שירותי מחשוב לעסקים יש לפורטינט?

 

פורטינט השיקה לקראת סוף 2018 פתרון בקרת גישה לרשת המיועד לסביבת IoT (אינטרנט של הדברים. זה בעיקר סנסורים חכמים).

שירות ה-FortiNAC החדש מספק נראות ובקרה של רכיבי IoT, תגובה אוטומטית לאיומים ובקרת גישה בדירוג הנדרש בסביבות מרובות ספקים.

שירות ה-FortiNAC הוא פתרון בקרת גישה לרשת המספק חלוקת רשת ותגובות אוטומטיות לאיומי אבטחה בסביבת IoT (סנסורים ומוצרי קצה חכמים, לרבות לבית חכם, עסק חכם ועיר חכמה).

פתרון בקרת גישת הרשת החדש של פורטינט מקטין את סיכוני האבטחה הקשורים לרכיבים לא מאובטחים בעלי גישה לרשת, באמצעות הענקת שקיפות מלאה לארגונים בכל הנוגע לנקודות קצה, משתמשים, התקנים מהימנים ולא מהימנים ויישומים.

ברגע שקיימת שקיפות, ה-FortiNAC מבסס בקרים דינמיים המוודאים, שכל ההתקנים, בין אם הם חוטיים או אלחוטיים, מורשים או לא מורשים, כפופים למדיניות המונחה על פי ההקשר, שמגדירה את הזמן ואת סוגי המשתמשים וההתקנים בעלי הגישה.

הדבר מבטיח, שרק האנשים ורכיבי ה-IoT המתאימים יוכלו להתחבר ולגשת ליישומים, לתשתיות ולנכסים המתאימים. כמו כן, FortiNAC יכול לאכוף מדיניות חברה לגבי עדכון התקנים וגרסאות קושחה והוא מכיל יכולות ניהול אוטומטיות רשתיות עוצמתיות, לצורך אספקת תגובות אוטומטיות לאיומים מזוהים ויכול לבצע בלימת איומים בשניות, בעוד שתהליך ידני עלול לקחת ימים או שבועות.

תמיר שטיינברג, מנהל צוות ההנדסה בפורטינט ישראל: "השימוש ברכיבי IoT דוגמת חיישנים צומח בקצב חסר תקדים כתוצאה מאימוץ הטרנספורמציה הדיגיטלית ע"י ארגונים ועסקים, כדי לאפשר יעילות תפעולית טובה יותר.

לפי גרטנר, נקודות הקצה של האינטרנט של הדברים תגדלנה בשיעור צמיחה שנתי של 32% מ-2016 ועד 2021 ותגענה ל-25.1 מיליארד של יחידות מותקנות. ניתוח ותחזית של התחומים בהם תהיה התפשטות מהירה של סנסורים והתקנים שלIoT  יש כאן, למתעניינים.

הנפח העצום של רכיבי ה-IoT ובכלל זה חיישני IoT, התקנים תאגידיים ו-BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device) – המחפש גישת רשת חוטית ואלחוטית (דוגמת WiFi), מגדיל את שטח התקיפה בצורה מעריכית (אקספוננציאלית) ומגביר את עלויות הקצאת המשאבים הפנימיים, הניהול והדרישה לעמידה בתקנות רגולציה.

הנושא של חיבור ואבטחת הגישה לא מתמקד כיום ברשת עצמה, אלא דווקא בנושא האבטחה ומהווה אתגר עבור ארגונים. כעת, מנהלי אבטחה צריכים לאבטח כל רכיב קיים בכל זמן נתון וזאת בעוד שפושעי הסייבר זקוקים ליציאה אחת פתוחה, רכיב אחד פגיע או לא ידוע, או איום בלתי מוכל אחד בלבד, כדי לעקוף את המאמצים המתמשכים המושקעים באבטחת הרשת.

המצב כיום הוא, שהרשתות נמצאות בשטף קבוע, כאשר רכיבים חדשים מתחברים ומתנתקים ולכן, שליטה על הרשת ע"י שליטה בגישה לכל התקן המחפש גישה, מהווה חלק מהותי בבואנו לוודא את שלמות הרשת.

גישה כזו – לפיה אף התקן לא ידוע לא יקבל גישה לתשתית הארגונית, התקנים מאושרים מחולקים בצורה אוטומטית בהתבסס על מדיניות והגדרות תפקיד, ורכיבים מחוברים, שמתחילים להפר את הפרופיל, מבודדים באופן מידי מהרשת – הופכת לבסיס עבור יציבות אבטחה מקיפה.

בנוסף לכך, פתרון ה-FortiNAC הוא חסכוני בעלויות, סקלבילי מאוד והוא מרחיב את הנראות וההגנה למספר בלתי מוגבל של התקנים ומחסל את הצורך שבפריסת התקנות באתרים מרובים בכל אחד מהמיקומים".

 עם השקת פתרון ה-FortiNAC, פורטינט מחזקת את מארג האבטחה (Security Fabric) של החברה ע"י הרחבת היכולת שלו לתקשר עם התקני רשת, שאינם נכללים בתוכנית השותפים ,Fabric-Ready כדי להרחיב את הסביבה מרובת הספקים, ובכלל זה פיירוולים של צד ג', מתגים, נקודות גישה אלחוטיות ונקודות קצה.

פתרון ה-FortiNAC משולב יחד עם FortiGate Next-Generation Firewall, FortiSwitch, FortiWLC Wireless Controllers, FortiSIEM  ו-FortiAP – כדי למזער את הסיכון וההשפעה של איומי סייבר ולספק נראות ואבטחה רחבות יותר עבור רשתות מורכבות.

 

טיפ חשוב בנושא שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים:

 

למי שמהסס להיכנס לעולם "תקשורת אחודה ועבודה קבוצתית" בשירותי ענן, מומלץ להתחיל "בקטן". דהיינו: לבחור מרכזיה של סניף יחסית קטן ולהעביר את השירות של הטלפוניה שיש בה לענן, כולל במכשירי הסלולר של העובדים והמנהלים. בחירה בפתרון הנכון דורשת ייעוץ מהמומחים לנושא.

צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק שירותי מחשוב ותקשורת מכל הסוגים ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן, תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק.

 

שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. לאן מתפתח תחום שירותי מחשוב ותקשורת עסקיים גם בישראל?

העסקים והארגונים בעולם עברו מזמן לשירותי מחשוב, תקשורת וטלפוניה בענן ולחיבורי סיבים אופטיים לתשתיות האינטרנט הללו.

קרוב ל-90% מכל ההתקנות החדשות של תשתיות תקשורת וטלפוניה בעסקים בארה"ב וברוב מדינות העולם המערבי הן בענן (ענן פרטי, ציבורי או היברידי, כשבשנה האחרונה עולה, כאמור, חשיבותו ותפוצתו של שירות הענן ההיברידי בגישת ה-Multi-Cloud – "עננים מרובים").

רשת האינטרנט הפכה להיות רשת התקשורת, הטלפוניה והמחשוב המרכזית של העסק המודרני, גם בישראל.

לא צריך להיות מומחה להנהלת חשבונות וכספים, כדי להבין, שריבוי רשתות הוא גם ריבוי הוצאות. המדובר בהוצאות ההופכות להיות בלתי נשלטות עם הזמן, עם תלות הולכת וגוברת באינטגרטורים וספקי תחזוקה רבים.

לכן, ככל שתשתיות התקשורת מסוגלות לספק יותר שירותים על תשתית אחת, כך החיסכון בהוצאות גדל והיעילות של הפעלת הרשת הזו גוברת.

 

פתרונות התקשורת לעסקים אמורים להיות מותאמים כבר היום לעידן הענן. המשמעות: סיבים אופטיים בכל מקום, גם בתוך העסק וגם בחיבור של העסק לרשת האינטרנט המובילה לענן, או לרשת הפרטית המובילה לשירותי הענן.

 

  1. מהם היתרונות של פתרון שירותי מחשוב ותקשורת בענן?

היתרונות המרכזיים:

  • יכולת השתלבות קלה בתוך ארכיטקטורת רשת קיימת בארגון.
  • רמת שרידות וגיבוי גבוהה ביותר.
  • מגוון רחב של יישומי טלפוניה מתקדמים. הפתרון הוא בשיטת "הכל כלול", כולל הקלטות, שיחות ועידה, דואר קולי, מוקד שירות, חיבור ל-WiFi, חיבור עולם המובייל באופן שקוף, ניהול מרכזי בדפדפן, ועוד.
  • סל פתרונות תקשורת מקצה לקצה.
  • מחיר ידוע מראש (על הכל), בגישת ה-SaaS. אין הפתעות בעלויות.
  • "המשרד הווירטואלי" – ביטול מגבלות גיאוגרפיות בניהול העסק ומתן שירות ללקוחותיו.
  • תמיכה במספר רב של שיחות VoIP בו זמנית, ללא כל הגבלה באופן מעשי.
  • תמיכה בפרוטוקולים, שיאפשרו אבטחת איכות שירות ואבטחת מידע על גבי הרשת.
  • הפעלת מערכת שליטה ובקרה מבוססת Web – המערכת מאפשרת גישה לכלל המרכיבים באמצעות Web (ממשק GUI) כדי לבצע גיבוי ואחזור של מידע השמור במערכת, בדיקת התראות של המערכת, עדכון גרסאות תוכנה, שינויים ותוספות במערכת וכן לאפשר בדיקת ביצועים לשיחות המתקיימות.
  • אפשרות שליטה גם על מכשירי הטלפון המותקנים בסניפים השונים. אפשרות חיבור שקוף של סמארטפונים למערכת וכן מכשירי קצה מתקדמים מכל סוג ומעל לכל רשת תקשורת.
  • תמיכה מלאה בפרוטוקול התקני לעולם התקשורת החדשה: SIP.
  • יכולת שילוב קלה של השירות המבוקש ביותר בשוק הזה שהוא אופיס 365 בענן. אחריו: שירותי סייבר (בענן).
  • אפשרות לפתוח שיחת וידיאו ולנהל מספר שיחות, בשיחות ועידה, הכל בקליקים של עכבר, היישר מהדפדפן – WebRTC. כך, כל הערוצים של התקשורת נמצאים תחת מעטפת אחת: שיחות, וידיאו, צ'ט, העברת קבצים, שיתוף קבצים, שיחות ועידה, עבודה קבוצתית, רשתות חברתיות ועוד. הכל נמצא במערכת אחת. כך, שיש פתרונות לכל סדר גדול של עסקים ולכל צורך.

 

שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים Fortinet

 

  1. מהם השירותים הנוספים המוצעים בענן כחלק משירותי מחשוב לעסקים?

המגמה החדשה בעולם ה-ICT כוללת את היתרונות הטמונים בה: מעבר של יותר ויותר עבודה למתכונת של "שירותים מנוהלים". בדרך זו, הארגון יכול לקבל יותר חדשנות וה-IT יכול להתמקד בליבתו העסקית של הארגון ולא בתחזוקה.

תפיסת עולם השירותים בענן משחררת את המנמ"ר והנהלת הארגון מהעיסוק בכאב הראש, שנקרא בנייה ותחזוקת התשתיות, כי מישהו אחר עושה את העבודה במקומו. כך, המנמ"ר יכול לממש את ייעודו החשוב: להתמקד בפיתוח אפליקציות עסקיות ולייצר חדשנות טכנולוגית ועסקית.

אחד היתרונות המשמעותיים של שירותי מחשוב ותקשורת בענן הוא ביכולת להעניק מגוון שירותים סביב ה-Data Center של ספק הענן: הגנה מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרת (DDoS), אבטחה רשתית, איזון עומסים רשתי, ניהול פורטל עסקי, מגוון שירותים מנוהלים, ביניהם: Contact Center כשירות, IP Telephony כשירות, שרתים וירטואליים, פתרונות DR והמשכיות עסקית בענן, פתרונות שירותי גיבוי בענן מנוהלים, פתרונות למשרד מנוהל בענן, WiFi כשירות, SDN (ר"ת: רישות מוגדר תוכנה), מרכז לבקרה וניטור סייבר (SOC) ללקוחות עסקיים בארץ ובחו"ל ועוד.

עולם השירותים המנוהלים מוריד מאנשי ה-ICT בארגונים את התקורות ומוביל אותם קדימה, כי כל שכבת הניהול בענן מבוצעת במודל של תשלום לפי צריכה, עם מעטפת של אבטחת מידע במתכונת של פתרון מקצה לקצה.

 

  1. איך עוברים לשירותי התקשורת לעסקים בענן, לרבות מרכזיה בענן?

חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון.

כל התהליכים הללו מחייבים מנהלים ובעלי עסקים לשקול החלפה או שדרוג של רשתות התקשורת הפנימיות – LAN, או החיצוניות – WAN. אם אפשר, להחליף הכל בו זמנית וב"מכה אחת".

התשתיות הוותיקות בעסקים בישראל, ברוב המקרים, מבוססות על טכנולוגיות אנלוגיות וטכנולוגיות ISDN המכונות בישראל בשם PRI, או טכנולוגיות נל"ן ישנות אחרות (דוגמת SDH). גם חיבורי IP-PRI הם למעשה אמולציות של ISDN, ולא Pure IP קצה לקצה. כדי לקבל את כל היתרונות של עולם ה-IP והיכולות הקיימות בשירותי הענן, יש צורך, שמערכות ה-IP תהיינה Pure IP "קצה לקצה".

 המגמה היום היא, שהכול דיגיטלי, והגבולות הטכנולוגיים בין ה-LAN וה-WAN מיטשטשים. לכן, ספקי התקשורת המובילים בכל העולם מתקדמים ועוברים לטכנולוגיות וירטואליות, שנקראות בשם SD-WAN, שמשמעותן: מהענן הנמצא ב-Data Center אי שם בעולם ועד לפורט המחשב או הטלפוניה בתוך העסק בכל פינה של העסק, הכל אותו דבר, עם אותם פרוטוקולים, יכולות והגנות, "קצה לקצה".

אם עוברים לאתרנט קצה לקצה, ניתן לשלב ממש הכל "קצה לקצה" בתשתית אחודה כולל: תשתיות המחשוב, הטלפוניה, הווידיאו (למשל ממצלמות אבטחה), ה-WiFi, מערכות "עסק חכם", מערכות חיבור לסלולר, שירותי אינטרנט, אבטחת סייבר ועוד.

 מי שרוכש כיום מרכזיה מבוססת IP (ותקשורת SIP) מבטיח לעצמו תאימות מלאה למתגי התקשורת של ספק התקשורת שלו, לטלפוני ה-IP שלו ולכל המוצרים האחרים המתחברים למרכזיה. זאת, משום שכל מרכזייתIP , מקומית או בענן, דורשת חיבור לספק תקשורת לפחות אחד, כדי לצאת לרשתות התקשורת הוותיקות (הנייחות והניידות) בארץ ובעולם, בד"כ בחיבור מסוג SIP, שמאחד את כל המוצרים התומכים בתקן זה.

הלקוח העסקי אמור להחליט, בשלב ראשון של חיבור לענן, האם הוא יבצע את חיבור רשת תקשורת הנתונים שלו (כולל אינטרנט לעסקים וטלפוני מסוג IPT) ברשת קווית, או ברשת סלולרית (או בשתיהן גם יחד, לצרכי גיבוי הדדי ושרידות התקשורת).

לכן, יש חשיבות לבחירה נכונה של קווי תקשורת מחשבים, בין ישירות מהחברות מקבוצת בזק (בזק, בזק בינלאומי, פלאפון), ובין מכל הספקים הרוכבים על בזק (ולרוב זולים מבזק, כי מחירי בזק נמצאים תחת פיקוח רגולטורי) או המתחרים בקבוצת בזק (בעיקר: הוט, סלקום ופרטנר).

 

  1. מה המצב בתחום שירותי מחשוב ותקשורת בענן בישראל ומי הם המתחרים המרכזיים?

שירותי מרכזיות בענן בישראל מסופקים בד"כ באמצעות אינטגרטורים גדולים דוגמת: טלדור, בזק, בזק בינלאומי, מלם-תים, ווי-אנקור, פרטנר, הוט, סלקום, טריפל-סי, MedOne, בינת תקשורת, בינת עסקים, אומניטלקום, הלו-015 ועוד, שמפעילים את שירותיהם באמצעות שימוש בעננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, עננים, שמפעילים אותם אינטגרטורים גדולים ב-,Data Centers שבבעלותם ובתחזוקתם, או בתחזוקת עסקים המתמחים בבניה ובתחזוקה של Data Centers גדולים, דוגמת MedOne שיש לה, כמו בינת, פרטנר ובזק בינלאומי, כמה Data Centers ענקיים ברחבי הארץ.

למשל אצל MedOne זה מיושם על בסיס תשתית הענן של Dimension Data הגלובלית, חברת בת של NTT – חברת הטלקום הגדולה בעולם, בבינת זה בעיקר על בסיס תשתיות הענן של סיסקו.

סה"כ יש כבר בישראל כמה עשרות (מעל ל-45) מתקני ענן ציבוריים והיברידיים. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי הצומח במהירות. אין שום סיבה מדוע עסקים קטנים ובינוניים לא יצטרפו למהפכה הזו (שהחלה בעשור הקודם מהסטארטאפים ומהעסקים הקטנים עד הבינוניים בארה"ב).

בנוסף, יש שירותים מעננים ציבוריים והיברידיים של חברות ענק דוגמת: אמזון, מיקרוסופט, Alibaba Cloud וגוגל, שהעננים שלהן לא נמצאים פיזית בישראל, אבל ניתן לקבל את השירות שלהן בישראל ללא כל בעיה, בגלל שימוש במערכות מקומיות (המכונות בשם CDN או Proxy) המקושרות למתקנים הבינלאומיים של החברות הללו. למיקרוסופט יש אינטגרטורים המספקים את שירותי הענן שלה בישראל דוגמת טריפל-סי, (גם בזק בינלאומי) והוט. בקרוב, גם בזק עצמה תקים Data Centers חדשים משלה ותציע שירותים מתחרים.

יש גם עננים מקומיים לחברות נוספות המספקות פתרונות תקשורת וטלפוניה, דוגמת חברת ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים), חברת תדיראן טלקום, שיש לה, 2 עננים מקומיים בישראל (בנוסף לשירותי הענן הוותיקים שלה במערכות איוניקס, על תשתיות הענן של חברת אמזון – AWS) ולחברת אוויה (Avaya) יש ענן בינלאומי וגם ענן מקומי בישראל, על בסיס שירות בענן של אבנט.

כך, שהלקוח של שירותי המחשוב, התקשורת והטלפוניה של העולם החדש מאחד מהאינטגרטורים הגדולים (וגם הלא גדולים) הקיימים בשוק הישראלי והעולמי, מקבל שירות מלא –  End-to-End Solutionמאינטגרטור אחד ומתוך מתקני שירותי ענן הנמצאים בישראל (או בעולם) והעונים על כל הרגולציות הישראליות המחמירות ביותר בתחומי התקשורת, השרידות והגנת הסייבר.

 

  1. האם הפתרונות של מחושב תקשורת וטלפוניה, שמסופקים במלואם בענן, מעניינים גם עסקים קטנים ברמת ה-SMB וה-SME?

בהחלט. לעסקים קטנים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם.

במושג "שלוחות" נכללים גם המקרים בהם העסק מעוניין, ששלוחת טלפון בביתו של בעל תפקיד בעסק תהיה מחוברת למרכזיה הארגונית וכן בכל המקרים, שבהם יש רצון או עניין לחבר את הסמארטפונים של המנהלים והעובדים למרכזיה העסקית, כשהם נמצאים בכל מקום ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

 

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:
  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות ולמנוע גניבת שיחות וגניבת מידע.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד).
  • בעבר, בשירותי הטלפוניה האנלוגית, חיבור שלוחות וסניפים היה דבר יקר, שחייב התקנת מרכזיות קטנות בכל שלוחה \ סניף, מרכזיות קטנות המחוברות למרכזיה הראשית, בקווי תקשורת יקרים עם ציוד ייעודי (למשל קווי PRI). חיבור מכשירי סלולר למרכזיה חייב התקנת "מתאם סלולרי" על כל מרכזיה בעלות חודשית בלתי נשלטת. המעבר למרכזיות Pure IP פתר, בין היתר, את הבעיות הללו, מה שמאפשר חיבור של כל שלוחה, כל סניף, כל מכשיר קצה (כולל סלולר), בכל מקום בעולם, בחיבורים ברשתות IP ציבוריות או פרטיות, בצורה פשוטה ודי מהירה.
  • כל "כאב הראש" של: תחזוקה, רישיונות, שדרוגים, ביטוח, גיבויים, המשכיות עסקית, הגנת הפרטיות, תאימות לרגולציות חדשות (דוגמת GDPR ו"חוק 6 הדקות"), הקלטות, הגנת סייבר, שירותי ערך מוסף (דוגמת נתב שיחות עסקי), נמצא בידיים של ספק שירותי הענן, שיודע לספק פתרונות מקצועיים וטובים לנושאים הללו, מה שעסק קטן עד בינוני אינו יודע לספק ואינו מסוגל לספק.

 

  1. אילו עוד יתרונות יש לשירותי מחשוב ותקשורת עסקית בענן?

עסק, שמכין עצמו לעתיד, חייב לתמוך כיום בלפחות 6 מערכות לניהול האינטראקציות עם הלקוחות והשותפים שלו במקביל, תוך שמירה על הרצף הטיפולי ולכך יש להוסיף גישה לכ-2-3 מערכות של רשתות חברתיות. רק פתרון מחשוב, תקשורת וטלפוניה בענן מאפשר לעסק לעבוד עם מערכת אחת אחודה, לניהול כל הערוצים הדיגיטליים ובו-בזמן מקל על הלקוחות ליצור קשר עם שירות הלקוחות בכל זמן ומכל מקום.

בעידן הערוצים הדיגיטליים והרשתות החברתיות, אנשים רוצים לדבר עם עסקים וחברות באותה הדרך שהם מדברים עם משפחה וחברים. לכן, צריך לאפשר ללקוחות לפנות לארגונים ולעסקים בערוץ המועדף להם, ברשת התקשורת המועדפת אליהם (ולא לכפות עליהם חיוג טלפוני רגיל בשיטה הישנה) ולספק להם "מסע לקוח אחיד" ונוח, על פי עקרונות גישת ה-OmniChannel.

בשנתיים האחרונות ראינו התפתחות די מהירה בטכנולוגיות ובשיטת התפעול של מוקדי שירות הלקוחות, בעולם כמו גם בישראל. שנת 2018 הייתה "שנת מפנה דרמטית" (לפחות במדינות המערב וגם בישראל), בכל הקשור למוקדי שירות לקוחות. הסיבה די ברורה: הלקוחות פונים למוקדי השירות כמעט רק מהסמארטפונים. לכן, הם מבקשים רמת שירות המתאימה לסמארטפונים. הלקוחות משתמשים ברשתות חברתיות ומצפים לקבל שירות גם ברשתות חברתיות.

כיום, עסק קטן יכול ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים דוגמת תקשורת בענן, שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, שהשקיעו מעל 10,000$ לעמדת עבודה, בנוסף להשקעות ב-IVR, הכשרת מוקדנים, מערכות שליטה וניהול, עלויות תחזוקה, רישיונות על כל דבר שיש במערכת ועוד.

 

כפי שכבר הודגש על ידינו לא אחת, הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות, לא במחשוב, בתקשורת ובציוד מחשוב תקשורת וטלפוניה. לכן, את נושא התקשורת והטלפוניה אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי מחשוב ותקשורת בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק, כי בגלל התחרות הרחבה בשוק הזה, הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.

 

שורה תחתונה בתחום בחירת ספק שירותי מחשוב ותקשורת בענן:

 

בבחירת ספק שירותי מחשוב, תקשורת וטלפונית IP לעסק בענן, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. יש לקבל החלטה אם מעוניינים במערכת המופעלת ב"ענן מרובה" (Multi-Cloud – התצורה המומלצת כיום), או בתצורה אחרת המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

יודגש, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

בכל מקרה, מומלץ מאוד בטרם בחירת ספק שירות וחיבור העסק לענן, לבצע תיחור מקצועי בין ספקי השירות ולשקלל לא רק את המחיר, אלא גם את רמת התמיכה והשירות, ה-SLA המובטח ואת יכולת ההתאמה האישית והגמישות של ספק השירות מול כלל צרכי הלקוח העסקי, היום ומחר. 

 

נמאס לך לבזבז כל כך הרבה כסף וזמן על מערכות מחשוב ותקשורת ישנות ואתה שוקל ומחפש איך לעבור לשירותי מחשוב, תקשורת וטלפוניה בענן? – לחץ כאן.

 

לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי מחשוב מאובטחים לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן


 

 

 See What our Customers are Saying About Fortinet | Fortinet Customer Stories

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות