טלפוני IP חדשים: מה יגרום לך לבחור בטלפונים המתחברים ל-Zoom?

טלפוני IP חדשים: מה יגרום לך לבחור בטלפוני IP לעסקים ובענן המתחברים ל-Zoom?

טלפון IP Grandstream 3370

טלפוני IP חדשים

כל מה שכל גולש, מנהל ובעל עסק צריכים ורוצים לדעת על טלפוני IP חדשים והיכולת שלהם להשתלב בכלי העבודה החדשים, דוגמת Zoom.

 

✅ מה חשוב לעסקים לדעת טרם בחירת פתרון של טלפון IP למשרד?

 

✅ ממה יש להיזהר בבחירת טלפוני IP חדשים למשרד?

 

✅ אילו דגמי טלפוני IP מתאימים לעסק שלך?

 

עסקים רבים בישראל (בשונה מהעסקים ברחבי העולם המערבי וגם לא המערבי) עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות טלפוניה פיזיות המותקנות בעסק וטלפוניים פיזיים המוצבים על השולחנות בעסקים. האם זה הכרחי? מה מתאים למנהלים ועובדים הנמצאים במשרד מול אלה הנמצאים בתנועה ובדרכים? מה התחדש בתחום זה?

בנוסף, בגלל רגולציית תקשורת הקיימת בישראל, חברות התקשורת מציעות חיבורי IP-PRI, שאין להם כל קשר (אפילו לא מקרי) ל-PRI, משום שמדובר בקישור אינטרנטי לחלוטין, מבוסס פרוטוקול האיתותים SIP. זה למעשה חיבור SIP-Trunk רגיל.

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי IP-PRI. זה בדיוק אותו דבר. לכן, הם בוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון IP פיזית אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מרכזיות וירטואליות ובענן.

יתרה מכך, גם עסקים, שבחרו במרכזיה בענן או במרכזיה וירטואלית, לא מוכנים לעבור לשימוש ב-Softphones (טלפונים וירטואליים מבוססי תוכנה) ורוצים לראות טלפון IP פיזי על השולחן שלהם. כיום רוכשים טלפוני IP הנראים די דומה לטלפונים האנלוגיים הוותיקים והישנים (רק בתוספת של גימיקים. למשל, מסך קטן וצבעוני).

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל, אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם, שיש להם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון IP עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו.

לכן, בגלל הביקוש, שעדיין קיים לטלפונים עסקיים פיזיים על השולחן, חברה כמו ארגוקום (מקבוצת אבדור, ששוכנת בראשון לציון) מוכרת בשנה מעל ל-20 אלף טלפוני IP פיזיים מדגמים שונים (דרך רשת של מפיצים, חברות תקשורת, ספקי האינטרנט ואינטגרטורים), בגלל הדרישה הבלתי נגמרת הזו לטלפונים פיזיים על השולחן, בעסקים ובארגונים. מרכזיה פיזית מארגקום נמכרת במחיר של 1,500 ₪ ומעלה (תלוי בכמות השלוחות, התכונות והיכולות של המרכזיה ובשם המותג של המרכזיה. ארגוקום מקדמת מכירת מרכזיות בשם המותג YeaStar).

ארגוקום היא לא החברה היחידה בשוק הזה בישראל (של הפצה ומכירה של טלפונים עסקיים פיזיים ומרכזיות פיזיות), גם קבוצת גטר (שבין היתר, רכשה את קו המוצרים של פוקוס טלקום), מייבאת ומוכרת כמות דומה (ואולי אף גדולה יותר) של טלפונים פיזיים ומרכזיות פיזיות לעסקים בישראל. גטר-טק, מקבוצת גטר, מתמחה בקו המוצרים הטלפוניים של המותגים: Snom, Positron ו-Grandstream. יש עוד יבואנים רבים בתחום זה בישראל, אבל הם די קטנים (יחסית) וזניחים, מול גטר וארגוקום.

 

לקבלת הצעת מחיר עבור טלפוני IP חדשים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

טלפוני IP – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. מהם השינויים שעוברים עסקים וארגונים היום ומחר בתחומי התקשורת?

מגפת הקורונה הובילה לשינוי עולמי (כולל בישראל), בו חלק או אפילו כל העובדים והמנהלים עברו לעבוד מביתם.

הרעיון הזה של עבודה מהבית אינו חדש. אולם, עסק או ארגון, שלא היו ערוכים מבחינה טכנולוגית ומעשית כדי לאפשר לעובדים ולמנהלים לעבוד מביתם, עם כל הכלים שיש להם במשרד ובעסק הקבוע, נתקלו בקשיים מרובים במעבר הזה. ההוצאות לאינטגרציה של פתרון המאפשר "עבודה מרחוק" למערכת תקשורת ומחשוב ישנה הוא יקר ביותר ומעורר קשיי תחזוקה מרובים.

במצב הזה, היתרונות של מערכות תקשורת בענן הוכיחו את עצמם מכל הבחינות.

  1. מה התחדש בתחום טלפוני IP ובענן?

גם אחרי שנשכח לגמרי את "מגפת הקורונה" (לא ידוע מתי זה יקרה), עובדים, מנהלים, שותפים, ספקים וכל שרשרת הערך של כל ארגון ועסק, ימשיכו להשתמש בכלים של "עבודה מרחוק", "תמיכה מרחוק", למידה מרחוק", "הזמנה מרחוק" וכך הלאה. זאת, כי זה קל, יעיל, זול, זמין וחסכוני יותר מכל שיטת עבודה אחרת.

בתחום הזה יש כמה חידושים ונציג שניים מהם כאן:

א. טלפון IP Grandstream 3370 (משווק בישראל ע"י קבוצת גטר).

המפרט של המכשיר:

  • "טאבלט-פון" SIP Video בעל מסך מגע צבעוני 7" ענק.
  • מאפשר גלישה באינטרנט כטאבלט.
  • מערכת הפעלה Android. מתעדכנת מרחוק אוטומטית.
  • ניתן ליצור BLF ע"ג המסך.
  • מאפשר יישומי מולטימדיה, כאלבום תמונות, מוזיקה ועוד.
  • בעל מצלמת IP מובנית. צילום ברמת HD וידאו.
  • מתאים לביצוע שיחות וידאו ב-IP כולל חיבור קל ל-Zoom או למערכות עבודה מרחוק מקבילות.
  • בעל כניסת חיבור לאוזניות RJ-9, ובנוסף גם Bluetooth.
  • תומך עד 7 שיחות ועידה קוליות ועד 3 שיחות ועידה בווידאו.
  • אחריות: 24 חודשים ע"י היבואן הרשמי: גטר גרופ.

מחיר המכשיר: פחות מ-1,500 ₪ והוא יכול להיות מוצב בכל מקום, גם בבית, משום שהוא יכול לפעול דרך רשת האינטרנט הציבורית.

 

טלפון IP Grandstream 3370
טלפון IP Grandstream 3370

 

יצוין, שקבוצת גטר עברה אף היא לספק שירותי ענן ללקוחות המוצרים והשירותים שלה, בענן הנקרא Getter Tech Cloud – GTC.

החטיבה הזו בקבוצת גטר מציעה שירותים למעבר לענן, שירותי התאוששות מאסוןDR -, טלפוניה בענן, אבטחה, ניהול ויעוץ בתחום של רישוי תוכנה לעסקים ועוד.

הענן על כל שירותיו מבית גטר מסופק בגישת ה- SaaS נמצא כאן וכל לקוח יכול לבחור את השירותים, אותם הוא מעוניין לצרוך, ממגוון השירותים הרבים המוצעים בפורטל הענן.

הענן מבוסס בעיקר על פתרונות מבית מיקרוסופט, לרבות אופיס 365 ו- Microsoft Teams וניתן לחבר אליו ציוד קצה תואם (לרבות טלפוני IP קיימים), מכל חברה.

ב. נתב ביתי חכם (ללא צורך בטלפוני IP עסקיים, כי הכל מופעל מהסמארטפונים), שמאפשר להפעיל שירותי תקשורת ומרכזיה IP בענן מרחוק:

חברת אמדוקס מרעננה השיקה נתב חכם מבוסס מערכת הפעלה עצמאית, שהיא פיתחה, שלדבריה יחולל מהפכה בחוויית האינטרנט הביתית ובשירותי התקשורת, גם מהבתים.

בראש מערכת הפיתוח של המוצר עומד גיל רוזן, לשעבר סמנכ"ל שיווק וחדשנות בבזק, שניהל את פיתוח הנתב BE של החברה, שכבר חצה את רף ה-300 אלף יחידות. אמדוקס מתכוונת להתחרות בבזק בתחום הזה וגם למכור את הפתרון החדש הזה ברחבי העולם, מה שבזק אינה מבצעת. הפתרון הזה יהיה זמין בשוק הישראלי, דרך משווקים ואינטגרטורים.

הפיתוח של הנתב החכם הזה דווקא באמדוקס מקורו בכך, שעובדי ומנהלי אמדוקס עברו, כבר לפני המגפה, לעבוד יום אחד בשבוע מהבית. חברת אמדוקס הודיעה אז לאלפי עובדיה בארץ ובעולם, שהם יוכלו לעבוד יום אחד בשבוע מהבית. לדברי החברה, צעד זה ננקט כשלב בדרך לשיפור האיזון בין חיי העבודה והפנאי של העובדים. בחברה אמרו, שמחקרים גלובליים הוכיחו, שיום אחד בשבוע של עבודה מהבית יכול לשפר את חוויית העובדים ואת האיזון בין עבודה לפנאי. כתוצאה מכך, הפריון בעבודה עולה ואיכות החיים גבוהה יותר.

כך יצא, שברגע שהוטל סגר עקב מגפת הקורונה, זו לא הייתה הפתעה לעובדי אמדוקס לעבוד מהבית. הם היו מוכנים לכך, כי התנסו בכך והחברה הכינה במהלך מתוכנן ומאוד סדור, את כל הכלים הנדרשים לכך.

כעת, משלל הכלים, שהחברה ייצרה עבור העובדים לעבודה מהבית: נתב חכם, היא החליטה להוציא את הפתרון הזה לכל השוק העולמי.

הנתב הזה משתלב במערכות ענן נוספות, שאמדוקס פיתחה כבר בשנה שעברה דוגמת מערכת CRM בענן: Amdocs CRM 6, שהפך כבר ללהיט בחברות התקשורת אירופה.

כלי זה השתלב בכלים נוספים בענן דוגמת: Billing, מערכת הזמנות, מערכת ניהול תכנית ורווחים מתכנים (לרבות מערכת תכנים ו-VoD \ OTT חכם, מערכת לכל מסך ולכל מכשיר קצה בכל סדר גודל, מבוססת על חטיבת המדיה של אמדוקס, שמקורה ברכישת חברת (Vubiquity, מערכת לאספקת שירותים מכל סוג, והמערכת המובילה של אמדוקס בענן: amdocsONE.

כל המערכות של אמדוקס בענן הן מסוג Cloud-native, כלומר: נבנו לענן. זו לא הגירה לענן ולא "חיקוי של דמוי ענן" דוגמת פתרונות VPS.

לכן, כל המערכות הללו עונות על כל האפשרויות המתקדמות והמדהימות, שמתפתחות במהירות בשירותי הענן דוגמת: Serverless, קונטיינרים, Micro-services, Automation, AI (בינה מלאכותית) ו-ML (Machine Learning).

הנתב החדש הוא בדיוק באותה גישה של Cloud-Native ושמו doxi Router עם מערכת הפעלה חכמה המחוברת לענן בשם: doxi HomeOS.

המערכת הזו נשלטת מהסמארטפון, ו\או בקולו של המשתמש, אם יש כבר בבית \ במשרד מערכת אלכסה (Alexa של אמזון), שמתממשקת לנתב הזו (או שמתקינים בבית \ במשרד מערכת בשם Amdocs;Next. זו מערכת פרי פיתוח של יכולות לזיהוי קולי של אמדוקס המתחרה והמשלימה את המערכת של אלכסה וכוללת יכולות רבות נוספות, שמתאימות לעולם הטלקום, דוגמת eSIM).

המערכת הזו של נתב חכם היא גם מערכת "בית \ עסק חכם" ושולטת על כל הסנסורים והמכשירים החשמליים הנמצאים בבית \במשרד, שניתן להפוך אותם לחכמים, כולל מזגן, וילונות, תריסים, מערכת חימום מים, המקרר, מכונת הכביסה, התאורה וכך הלאה.

הנתב מבוסס AI, ומספק חוויה אחרת למשתמש בבית (או במשרד) בכל מקום בו המשתמש נמצא. המערכת כוללת הגנות סייבר מתקדמות מובנות (ללא צורך ברכישת שירותי סייבר נפרדים), יכולת שליטה על כל הטלוויזיות ועל כל המכשירים הנמצאים בבית דוגמת: סמארטפונים, מחשבים ניידים ונייחים, טאבלטים, קונסולות משחקים וכיו"ב.

המערכת הזו כוללת בתוכה מערכת שמירה מרחוק על תינוקות, ילדים, חולים וקשישים בשם doxi Smart Care. כך, ניתן להסיר דאגה של השגחה על מי שזקוק להשגחה, כי זה נעשה מרחוק עם זיהוי מצב מצוקה והפעלת התראות אוטומטיות.

  1. מהם היישומים לשירותי תקשורת וטלפוניה הנפוצים ביותר כיום בארץ ובעולם?

כתוצאה ממעבר מהיר לגישת ה"עבודה מרחוק", "למידה מרחוק" ו"תמיכה מרחוק", עלתה הפופולריות של 3 פלטפורמות, שמספקות שירותים בחינם (במגבלות שימוש שיש בכל מערכת), לפרטיים ולעסקים קטנים עד בינוניים:

  • מערכת Teams של מיקרוסופט, מספקת את כל השירותים האפשריים ומשתלבת היטב בכל מערכות מיקרוסופט האחרות במיוחד אופיס 365.
  • מערכת WebEx של סיסקו, מופעלת בענן של סיסקו ומספקת את כל השירותים. האפשריים ומתממשקת לכל מערכת אחרת (כולל למיקרוסופט).
  • מערכת Zoom (בשונה מ-2 המערכות הקודמות, אין לה גרסה בעברית, אם כי זה לא מהווה קושי מיוחד, כי רוב המשתמשים יודעים אנגלית). המערכת מספקת בעיקר שיחות ועידה לכל צורך, וטובה גם ללמידה מרחוק.

פתרונות מבוקשים נוספים הקיימים בשוק העסקי: Igloo, Workplace (של פייסבוק), ConnecTeam, Slack, G-Suite של גוגל – שקיבלה חיזוק ביישום חדש של גוגל בשם Google Meet, המתחרה "ראש בראש" ב-Zoom. לכולם יש גרסה חינמית במגבלות מסוימות, ששונות מאפליקציה לאפליקציה. סקירה על חלק מהאפליקציות הללו יש כאן. 

  1. מה מטריד כיום כל מנהל ועובד במגזר העסקי?

הבעיה המרכזית היא המעבר ל"עבודה מרחוק" ושיטות עבודה של "עבודה קבוצתית ושיתופית". מי שלא הכין את עצמו למצב הזה, עמד ועומד בפני קשיים ניכרים, שיכולים להוביל את העסק עד כדי פשיטת רגל. זו לא תחזית, זה קורה כאן ועכשיו.

חברות רבות בעולם כמו בישראל, קיבלו החלטה לשלב עבודה מהבית כחלק בלתי נפרד מתהליכי העבודה בחברות הללו. דוגמה בולטת מישראל: הנהלת מטריקס (שמעסיקה כ-10,000 עובדים) מסרה, כי היא בוחנת "שילוב של עבודה מהבית ומהמשרד גם בהמשך הדרך (לא רק בתקופת הקורונה), תוך צמצום בשטחי הנדל"ן וחסכון בעלויות תפעוליות" – אם זה קורה במטריקס זה יחלחל גם לחברות אחרות בכל המשק. מטריקס היא החברה הגדולה הראשונה שאומרת בפה מלא מה שחברות רבות חושבות ושוקלות לעשות, אבל עדיין לא הצהירו על כך – מעבר לעבודה מהבית.

סביבת עבודה דיגיטלית בכל עסק וארגון יכולה לתרום לשיפור של תהליכי עבודה ובעיקר לחיזוק ממשקים בין יחידות בארגון, במיוחד על רקע העלייה הדרמטית בדרישה לכלים ל"עבודה מרחוק" ומהבית.

אחד הפתרונות המידיים הוא המעבר לעבודה מרחוק בענן. בשירותי ענן ניתן לקבל כיום הכל. ממש הכל.

מה נדרש לבדוק טרם רכישת מרכזיה וטלפוני IP למשרד?

טרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:

  • לבדוק את צרכי העסק בתחום התקשורת והטלפוניה במבט של 5 שנים קדימה (לפחות).
  • השאלה הבסיסית הראשונה, שיש לשאול: האם בכלל יש צורך במרכזיה טלפונית (פיזית) בעסק והאם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית, שתהיה בענן?
  • להחליט אם העסק זקוק למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות (On Premise), או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן.
  • להחליט אם בעסק יהיה שימוש כעת או בקרוב במערכות טלפוניה חברתיות – עסקיות דוגמת "סקייפ לעסקים" המשולבות עם "אופיס 365" (או מערכות חברתיות מספקים מתחרים הקיימים בתחום הזה).
  • להחליט מהן התכונות הנדרשות מהמרכזייה ומהטלפונים הנלווים למרכזיה לצרכי העבודה ובמיוחד בתחום "העבודה הקבוצתית" ומעבר ל"תקשורת אחודה".

מה נדרש לבדוק ברכישת דגם מסוים של מרכזיה או טלפון IP למשרד?

  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל מרכזית IP ולכל טלפון IP מכל סוג.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים בישראל).
  • תאימות לסקייפ (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של כל חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה והגנה מלאה ומקיפה מובנית במרכזיה, או כשירות נלווה למרכזיה.
  • רמת שרידות והתאוששות מתקלות (או מאסון) מהירה.
  • יכולת הקלטת שיחות מובנית (דרישה רגולטורית, שכבר קיימת בתחומי פעילות עסקית רבים).
  • יכולות של Call Center בסיסיות עם ממשק CTI (נדרש בכל עסק המספק שירות ותמיכה טלפונית).
  • תמיכה ב"שיחות ועידה" מכל סוג לפי צרכי העסק.
  • יכולות של BI (ר"ת: Business Intelligence), כדי להפיק תועלת עסקית מהמרכזיה ויכולת ניתוח והסקת מסקנות מהתעבורה העוברת בה.
  • תאימות ומוכנות לטכנולוגיות טלפוניה חדשות (ובמיוחד טכנולוגית WebRTC).
  • חיבור לנתב שיחות (אם נתב השיחות אינו חלק מובנה במרכזיה).
  • חיבור קל ומהיר לשלוחות סלולריות בסמארטפון (וברשתות WiFi, היכן שיש).
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" (Unified Communication – UC), אפשרות לזיהוי קולי (ולניתוב שיחות קולי), אפשרות תמיכה מלאה ב"עבודה קבוצתית", אפשרות לניהול עצמי בפורטל אינטרנטי, כולל ניהול יכולות המתקדמות דוגמת: Fax2Mail, העברת הודעות תא קולי למייל, ניהול קל של המספרים והתאים הקוליים של כל העובדים, פורטל אישי לכל עובד בשליטתו המלאה, חיבור קל לשירותים נוספים ומקבילים ולמערכות מקבילות דוגמת: מערכות פיקוח כניסה, מצלמות אבטחה, מערכות אבטחה אלקטרוניות, מערכות כיבוי אש וגילוי עשן, מערכות כריזה ועוד.

האם אפשר לשרוד בלי המרכזיות העסקיות הפיזיות וטלפוני IP הללו במשרד?

התשובה הנחרצת היא: כן.

אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צ'טים, סקייפ (קול ואו וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

דהיינו: ככל המסתמן, העידן של הטלפון הפיזי השולחני – מת. יש לו כבר כיום חלופות טובות הרבה יותר. כך, גם העידן של המרכזיה הפיזית.

לפי המחקר של Frost & Sullivan, השוק העסקי והארגוני מתלבט (כלומר: המנהלים מתלבטים) בין פתרון מקומי – On Premise, שהוא כיום די יקר אבל נראה להם יותר מאובטח ותחת שליטה (מנקודת הראות של המנהלים, שאינם בקיאים בהתפתחויות עולם התקשורת והטלפוניה), לבין פתרון בענן ציבורי, שהוא הרבה יותר זול ומופעל במודלים כלכליים מאוד אטרקטיביים דוגמת SaaS (ר"ת: Software as a Service), שבו הלקוחות של השירות בענן משלמים רק עבור שימוש (כלומר: לפי מספר הפורטים, שנעשה בהם שימוש לצרכי תקשורת טלפוניה עסקית ב-IP) והם יודעים מראש כמה ישלמו כל חודש על הטלפוניה שלהם.

לכן, פתרונות, שמשלבים את שני העולמות (אם יש בעסק עדיין את "העולם הישן" הפיזי), הם "הפתרון המנצח", לדעת החוקרים. יש בכך גם שמירה על השקעות העבר ועל המערכות הישנות הנמצאות עדיין בעסק (דוגמת פקס, טלפונים אנלוגיים ו-IP פשוטים ומערכות ישנות אחרות), וגם קפיצת מדרגה קדימה ליתרונות הטמונים בענן הציבורי.

כיום, לעסקים קטנים ובינוניים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם, או שהמנהלים והעובדים (לפחות חלקם), מבצעים את עבודתם כשהם בתנועה (בארץ או בעולם), מחוץ לכותלי המשרדים שלהם.

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות כיום בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד). מיקרוסופט החלה לדחוף במהלך של 2018 את הפתרון של Microsoft Teams (מגיע גם בחבילת אופיס 365), שיחליף במהלך הדרגתי, שייקח כמה שנים, את הפתרונות האחרים של "עבודה קבוצתית" דוגמת Yammer וסקייפ לעסקים. מול אלה יש את הפתרון בשם Rainbow של ALE, שהוא חינמי לחלוטין לעסקים ברמת ה-SMB, עם יכולות מתקדמות ביותר, והפתרון של פייסבוק דוגמת Workplace הזוכה בשנה האחרונה להצלחה עצומה בקרב עסקים קטנים עד בינוניים בכל רחבי העולם. החלק החשוב ביותר בשירות Workplace של פייסבוק: השירות הזה, ברמה הבסיסית שלו, הוא חינמי לחלוטין. ניתן להתנסות 90 יום ללא עלות בשירותי הפרימיום, ולהחליט אם לקחת את חבילת הפרימיום, שמסופקת במחירים מצחיקים: 3 דולרים לחודש לכל משתמש קצה עד 1,000 משתמשים, 2 דולרים לחודש מ-1,000 משתמשים עד 10,000 משתמשים, ו-1 דולר לכל משתמש נוסף מעל ל-10,000 משתמשים. לרוב העסקים ברמת ה-SMB וה-SME, החבילה הבסיסית והחינמית מספקת, למעשה, כמעט את כל הצרכים שלהם ל"עבודה קבוצתית" ותקשורת עסקית.
  • יש גם פתרונות נוספים ופחות מוכרים ל"עבודה קבוצתית וחברתית" הקיימים בשוק העולמי והישראלי וחלקן פרי פיתוח ישראלי: Unison, TIBCO, Huddle, CotApp, ButN, MailBox, MeetTheBoss, Fastsee Zoho Social, Dapulse, Connecteam, PROCOMZO, (BroadSoft) Team-One, Trello (Altassian) ,Samsung DeX Sprinklr Memeni, Zoom, Veon,Unify Circuit, Fuze  MiTeam, Glip ,Redkix ,Avaya -Zang Space, Harmon.ie  ועוד. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי עם מחירים נוחים (שמייתרים את הצורך במרכזיות פיזיות ישנות ויקרות).
  • ניתן לשלב במרכזיות בענן מערכות עיבוד וניתוח נתונים חכמות (AI, BI) וניתן לשלב בקלות טכנולוגיות תקשורת וטלפוניה מתקדמות (שהן העתיד של הטלפוניה העסקית) דוגמת WebRTC.
  • אין הוצאות הכרוכות בניהול של מרכזיה פיזית בעסק ובכלל זה: הקצאת שטח למרכזיה, חשמל, מיזוג אוויר, כבלים, תחזוקה שוטפת, ביטוח, חלפים, רישיונות, שדרוגים, עלויות הקלטות, עלויות הגנה (גם פיזית וגם מפני סייבר והונאות) וכיו"ב. בקיצור: "בור בלי תחתית" של הוצאות בלתי נשלטות, לאורך זמן, למי שנשאר "בעולם הישן" של מרכזיות פיזיות בעסק.

כיום, עסק בכל סדר גודל יכול ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים דוגמת תקשורת בענן, שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, שהשקיעו מעל 10,000$ לעמדת עבודה, בנוסף להשקעות ב-IVR, הכשרת מוקדנים, מערכות שליטה וניהול, עלויות תחזוקה ורישיונות ועוד.

טלפוני IP חדשים מבית סנום (Snom):

 

קבוצת גטר מציגה לשוק הישראלי דגם חדש של טלפון IP בשם Snom D785, שנמכר בכמויות בודדות בפחות מ-300 דולרים ובכמויות ממש גדולות בפחות מ-200 דולרים. באמזון מחירו 164 דולרים, כולל משלוח חינם לישראל (כל עוד המבצע הזה באמזון נמשך), אבל בלי אחריות יצרן (או מפיץ) בישראל.

המאפיינים העיקריים של הטלפון הזה:

  • עיצוב אלגנטי חדשני הכולל מסך 4.3 אינץ' צבעוני.
  • מסך נפרד לתצוגה של עד 24 נוריות חיווי, עם עד 24 חיוגים מהירים בלחיצת כפתור אחת.
  • Bluetooth מובנה (לקישור לכל מוצר תומך בלוטוס' ובמיוחד לאוזניות).
  • עד 12 קווי SIP.
  • תומך ב-POE (ר"ת: Power Over Ethernet), מה שמשחרר את הצורך בשקע חשמלי למכשיר.
  • סוויצ' פנימי תומך Giga אתרנט.
  • חיבור USB לחיבור רכיבים נוספים (כולל אוזניה ורמקול או מיקרופון).
  • באיכות שמע ודיבור .H.D – תומך בכל סוגי ה-CODEC כולל G.729.
  • ממשק עברית מלא (מאוד חשוב למי שזקוק לממשק בעברית).
  • נמכר בצבעים של שחור או לבן.

 

דגמים נוספים הנלווים לפי הצורך של העסק למכשיר הזה: טלפון IP D735 זול יותר (למי שלא זקוק לטלפון המתקדם D785) במחיר של כ-150 דולרים, או טלפון הכי זול ופשוט מדגם D120 (בפחות מ-100 דולרים), טלפון אלחוטי – DECT מדגם M215SC, מערכת אודיו-קונפרנס (שיחות ועידה) מדגם 520C ועוד.

טלפוני IP מבית סנום מתאימים לכיס של כל עסק והם מתאימים לרוב הצרכים של עובדים בעסקים. מדובר במכשירים מעוצבים, עם קלות שימוש, ממשק בעברית מאוד ברור לתפעול וללא כל צורך בתחזוקה או קונפיגורציות מסובכות.

למי שמעוניין בטלפונים הרבה יותר מתקדמים ואיכותיים (מבוססי מסך מגע צבעוני ומערכת הפעלה אנדרואיד), יוכל לרכוש גם מכשירים כאלה מקבוצת גטר: טלפוני IP מסדרת Grandstream. מחירי המכשירים המתקדמים הללו הם מכ-350 דולרים ומעלה.

טלפוני ip חדשים סנום

 

טיפים נוספים בתחום רכישת טלפוני IP לעסק:

כמו בכל מערכת תקשורת, לניסיון ולהתמחות בתחום ספציפי יש יתרון, מאשר רכישה של עודפי ציוד מסוחר ממולח מהמזרח הרחוק, שמציע מבצעים אטרקטיביים ל"טלפונים מתקדמים" ו"מרכזיה חדשה" ונעלם מהר מאוד מהשטח כשמבקשים ממנו תמיכה ושירות.

כיום, לפני שרוכשים טלפוני IP עסקיים יש צורך לענות על השאלה: האם בכלל יש צורך במכשירים כאלה בעסק? התשובה לשאלה הזו לא תמיד פשוטה או ברורה לבעלי העסק.

ככלל, אין שום הבדלים בין טלפוני SIP בהתייחס לחיבור למרכזיית IP פיזית, וירטואלית או בענן. אולם, כשהמרכזייה נמצאת בענן, היכולת להשתמש בשירותי ענן לתקשורת מעל לכל מכשיר קצה (ובמיוחד הכוונה למכשירים ניידים – סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים ומסופונים) נעשית קלה יותר וזולה יותר. דהיינו: הצורך במכשירי טלפון IP שולחנייםיורד.

קל (יחסית) לשלב מכשירים ניידים (סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים חכמים ניידים אחרים דוגמת: מסופונים, שעונים וצמידים חכמים ועוד) במרכזיה בענן. למעשה, זו הדרך הטובה ביותר לספק שירותי מרכזיה בענן לכל העובדים, גם כשהם בתנועה בכל מקום בארץ וברחבי העולם.

מכאן, שיש צורך בבדיקה מקצועית של הצרכים העסקיים הרבה לפני שמוציאים כסף ורוכשים מרכזיה פיזית לעסק, וכמובן כשרוכשים טלפוניים פיזיים לשולחן.

 

שורה תחתונה בתחום טלפוני IP למשרד:

למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים (מנהלים ועובדים מכל סוג) עדיין זקוקים לטלפונים כדי לענות לשיחות טלפון ולקיים שיחות טלפון, רצוי בלי רעשי רקע. יש רמות שונות של מערכות טלפוניה חדישות בהתייחס למחיר, אמינות ונוחות.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת מערכת טלפוניה לעובדים ומנהלים בעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.

בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

חשוב לזכור שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חברת הייטק, חברת הובלות, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בקיום שיחות טלפוניות אצלך במשרד, שאתה מאמין, שתוכל לפתור בבחירת פתרון של "טלפוני IP חדשים חכמים"? 

אם אתה כבר משתמש בטלפוני IP, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו. 

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור בהתקנת "טלפוני IP חדשים", פתרון זול ומתקדם, פתרון המתאים בדיוק לצרכיך?

 

לקבלת הצעות מחיר עבור טלפוני IP חדשים חכמים מתקדמים לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

לקבלת הצעת מחיר עבור טלפוני IP חדשים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן


 

   New Snom D785 VoIP Desktop Phone 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים