מרכזייה וירטואלית בענן / מרכזיית טלפון IP: איזה פתרון מתאים❓

מרכזייה וירטואלית בענן או רכישת מרכזיית טלפון IP? מדריך רכש לעסקים

מרכזיות IP CENTREX לעסקיםמחירים

מרכזייה וירטואלית בענן

✅ מנהלים ובעלי עסקים רבים מתלבטים כיום בין רכישת מרכזיה פיזית בעסק לבין רכישת שירותי מרכזייה וירטואלית בענן. היות ומרכזיות פיזיות הולכות להיעלם מהשוק, הבחירה הנבונה היא בשירותי טלפוניה בענן.

 

✅ לכן נשאלת השאלה: איך נערכים למעבר לשירותי מרכזייה וירטואלית בענן?

 

כל מה שכל גולש, מנהל ובעל עסק צריכים ורוצים לדעת, על מרכזיות טלפוניה וירטואלית לעסקים ובענן:

 

סביבת העבודה שלנו נעשית יותר ויותר מתוחכמת וממוחשבת והמוצרים והשירותים הקיימים בשוק נעשים כל הזמן יותר מורכבים וממחושבים, והם כולם עוברים לענן.

המעבר לשירותי טלפוניה בענן אינו דבר פשוט, כמו שהוא נשמע. עסקים מעוניינים לשמור על האמינות, היציבות והשרידות של הטלפוניה שלהם, גם כשהיא בענן. חיבור אינטרנט רגיל (במודל של לקוח פרטי או עסק זעיר) אין בו אבטחת קצב ושרידות ולכן השיחות יכולות להישמע גרוע ולהיקטע.

מרכזייה וירטואלית בענן או רכישת מרכזיית טלפון IP?

לכן, בטרם עוברים לשירותי ענן יש צורך לבצע בדיקה והחלטות בתחומים של:
  • בדיקת מוכנות רשת התקשורת המקומית. רשת אתרנט ישנה של 100 מגה לא תספק. רצוי כיום להשתמש בכבלי אתרנט CAT 5 או אפילו CAT 6 ובחיבורי אתרנט מקומיים של 1 גיגה לפחות, לכל נקודת קצה אליה מחוברת שלוחת טלפון IP עסקי.
  • יש לבדוק את רמת העומס והרעש על רשת האתרנט המקומית ולנטרל כל מקור רעש היכול לפגוע באיכות הטלפוניה. למשל: מכשיר מיקרוגל (או אפילו מנורת פלורסנט), שנמצא בסמוך לכבל הרשת המקומית, יכול להכניס המון רעש לרשת המקומית. גם מחשבים ישנים ומוצרי רשת ישנים דוגמת מדפסת, יכולים להכניס רעש מיותר ומזיק לרשת.
  • יש לבחור את שיטת החיבור העסקי לאינטרנט הטובה ביותר לעסק, לצורך חיבור משולב, שכולל בתוכו גם את הטלפוניה העסקית המקושרת לענן. כיום, חיבורי IPVPN הם הטובים והמומלצים לעסק. כיום, שירות IPVPN עם פרוטוקול MPLS (המכונה לעיתים גם בשם (VPRN הוא השירות המועדף והמומלץ לעסקים בכל סדר גודל לחיבור תמסורת ל Data Centers- לשירותי ענן, לסניפים ולשותפים בשרשרת הערך, בגלל רמת האבטחה והשרידות של סוג החיבורים הזה, קלות הפעלתם והמחיר הנוח של החיבור.
  • יחד עם זאת, ניתן לשקול חלופות אחרות, למשל חיבור עסקי של 500 מגה בהוט.
  • בכל מקרה, חובה לקרא את כל "האותיות הקטנות" לפני שחותמים הסכם עם ספק תשתיות התקשורת, לפני שנופלים "למלכודת עכברים" עם קנסות דרקוניים.
  • יש לבחון מהם הצרכים המלאים של העסק, לרבות חיבור מערכות משיקות (דוגמת מצלמות אבטחה, שערים ודלתות, מערכות רישום ומעקב עובדים וכיו"ב), חיבור ליישומים של העסק, רמת האבטחה והשרידות הנדרשים בעסק וכל שירות, שיש בו צורך עסקי.

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזייה וירטואלית בענן – השאירו פרטים כאן

מרכזייה וירטואלית בענן

כל מי שמחזיק סמארטפון (או טאבלט סלולרי) בידיו פועל בענן, מזה שנים. הסמארטפון הוא דוגמה מצוינת להסביר את ההבדלים בין טלפוניית IP רגילה לבין תקשורת בענן (ומכאן נבין את ההבדלים בין מרכזיה מקומית ומרכזיה בענן).

מי שמחזיק בידיו סמארטפון, יכול לקיים שיחה רגילה, שהיא זהה לחלוטין (מבחינה טכנולוגית) לשיחה במרכזיה. בעבר הלא רחוק, דקות שיחות רגילות בכל ספקי התקשורת היו נספרות, אך כיום כמעט בכל הספקים הסלולריים והקוויים (למעט בזק), אין ספירת דקות והמחיר הוא קבוע – Flat Rate (במגבלות מסוימות של היקף שימוש חודשי). בכל מקרה, שיחות טלפוניות לחו"ל כן נספרות לפי דקות ומשלמים לפי דקות שיחה. בנוסף, יש שירותי שיחה שכן סופרים בהם דקות שיחה, למשל בשיחות ועידה.

אולם, אותו משתמש בסמארטפון יכול לקיים שיחות (כולל שיחות ועידה) בלי כל הגבלה ולכל העולם, באפליקציות שונות (בסקייפ, WhatsApp, Hangout, Messenger, Snapchat ו-WeChat).

המשתמש בסמארטפון באפליקציית שיחה (מכל סוג) יכול לראות אם הצד השני יענה לו לשיחה, לפי מצב "הנוכחות" (Presence) שלו באפליקציה. אין דבר כזה בחיוג טלפוני רגיל. בנוסף, המשתמש יכול לחבר בין יישומים ושימושים, למשל: לשלוח לצד השני קובץ Word או תמונה, תוך כדי השיחה, או אפילו לעבוד במשותף על מצגת, מה שבלתי אפשרי לביצוע בשיחה טלפונית רגילה.

כל היכולות המתקדמות הללו נולדו ומתבצעות מעל הסמארטפון, מפני שהאפליקציות הללו לתקשורת נמצאות בענן. בעתיד (מה שקיים כבר בעולם ועדיין לא בישראל), לא יהיו בסמארטפון 2 סוגי טלפוניה (טלפוניה רגילה וטלפוניה בענן). זאת, משום שספקי הסלולר, מטעמים של התייעלות וחיסכון במשאבי רשת, יעבירו את שירותי הטלפוניה הרגילים הקיימים אצלם, לשירותי טלפוניה וירטואליים בענן של ספק השירות הסלולרי.

כך גם ניתן להבין את ההבדלים בין טלפוניה במרכזיה מקומית לבין מרכזיה בענן. מרכזיה מקומית לעולם אינה יכולה לספק את השירותים של טלפוניה בענן.

בניגוד לסמארטפון, ש-2 סוגי השירותים הטלפוניים נמצאים כיום במכשיר אחד, בידיו של המשתמש (טלפוניה רגילה וטלפוניה מתקדמת בענן), במרכזיות אין דבר כזה וגם לא יהיה, כי ממילא כולם עוברים לענן. ספקי המרכזיות בכל רחבי העולם הפסיקו ומפסיקים לייצר מרכזיות מקומיות. כך, שאין צורך להפוך את המרכזיות המקומיות למרכזיות התומכות בענן, כי פשוט לא תהיינה מרכזיות מקומיות, אלא מסוחרי עודפים של סחורה משומשת מהמזרח הרחוק.

בנוסף, אם משתמשים בציוד ניתוב מתקדם (למשל בפתרונות של אודיוקודס ומיקרוסופט) ובמכשירי קצה תומכים, ניתן לקבל איכות קול HD בשירותי הענן, מה שאין במרכזיות IP מקומיות ובחיבורי PRI. שירותי הטלפוניה בענן מתקדמים כל הזמן בגלל התחרות העזה הקיימת בין ספקי שירותי תקשורת בענן.

מכאן, שיש צורך בהכנת "תכנית עסקית" מלאה לרבות "סקר סיכונים", לפני שעוברים לשירותי ענן, תכנית הבוחנת את כל הצרכים והאפשרויות, בוחנת את כל החלופות הקיימות בשוק, במהלך של השדרוג של העסק לשירותי ענן.  המעבר לענן לא מתאים לכל עסק, ולא לכל עסק היתרונות במעבר לענן כה משתלמים. ניתן לדעת זאת רק לאחר הכנת תכנית עסקית מסודרת, עם מבט ל-5 שנים קדימה.

 

תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. מה מטריד כיום כל מנהל ועובד במגזר העסקי?

הבעיה המרכזית היא המעבר ל"עבודה מרחוק" ושיטות עבודה של "עבודה קבוצתית ושיתופית". מי שלא הכין את עצמו למצב הזה, עמד ועומד בפני קשיים ניכרים, שיכולים להוביל את העסק עד כדי פשיטת רגל. זו לא תחזית, זה קורה כאן ועכשיו.

משבר הקורונה העולמי מעמיד אותנו כעסק וכארגון בפני שאלות קשות, איך ממשיכים לעבוד יחד כאשר חלק משמעותי מכוח העבודה שלנו נמצא בהסגר ביתי?  אלו פתרונות אנו יכולים להעמיד לרשות העובדים, שיאפשרו להם לתקשר בצורה טובה גם כאשר הם נמצאים בבידוד או נאלצים לעבוד מהבית?

סביבת עבודה דיגיטלית בכל עסק וארגון, יכולה לתרום לשיפור של תהליכי עבודה ובעיקר לחיזוק ממשקים בין יחידות בארגון, במיוחד על רקע העלייה הדרמטית בדרישה לכלים לעבודה מרחוק.

אחד הפתרונות המידיים הוא המעבר לעבודה מרחוק בענן. בשירותי ענן ניתן לקבל כיום הכל. ממש הכל.

 

  1. מהם פתרונות התוכנה המובילים ל"עבודה קבוצתית" ועבודה מרחוק כיום?

הפתרון המוביל כיום בעולם וגם בישראל הוא השירות של Microsoft Teams, גם בגלל שהוא מוצע בחינם, במגבלות מסוימות וגם בגלל שהוא מחובר לכל כלי אופיס של מיקרוסופט וקל לתפעל את המערכת הזו. פתרונות מבוקשים ופופולריים נוספים (וחינמיים, במגבלות מסוימות) הם: Zoom, G-Suite (של גוגל) ו-WebEx (של סיסקו).

פתרונות מבוקשים נוספים: Igloo, Workplace (של פייסבוק), ConnecTeam, Slack. לכולם יש גרסה חינמית במגבלות מסוימות, השונות מאפליקציה לאפליקציה.

 

  1. מה זה "שירותי ענן" ו/או מרכזיה וירטואלית בענן?

שירותי ענן הם בדיוק כמו כל שירותי המחשוב והטלפוניה המוכרים של העסק, אולם הם לא מתבצעים מקומית (על שרתים מקומיים), אלא אצל ספק שירות חיצוני.

יודגש, שאחת המטרות העיקריות, שהספקים של "שירותי תקשורת ומחשוב בענן" חרתו על דגלם, היא: לאפשר לכל לקוח עסקי שלהם, קטן כגדול, להתמקד בליבת העשייה שלו ולייצר לו שקט בעולם הטכנולוגי ובפלטפורמות השירותים. לכן, ההצלחה של שירותי ענן (מכל סוג), היא מדהימה ונמצאת בצמיחה מהירה ביותר.

בעלי עסקים צריכים לשאול את עצמם את השאלה החשובה הבאה: מה עוד אני יכול להוציא לענן? התשובה לשאלה הזו, במיוחד בעסקים קטנים עד בינוניים, היא: הכול.

אמנם, עסקים וארגונים זקוקים לשירותי מחשוב ותקשורת (לרבות טלפוניה) בכל פעילותם. אולם, מדובר בסעיפי הוצאה בלתי נשלטים. לכן, עסקים מוצפים כיום בשפע של פתרונות תקשורת ומחשוב מתקדמים, לרבות בענן. לשם כל השוק העסקי והארגוני הולך.

היום די ברור, שעסקים קטנים עד בינוניים לא צריכים לבנות את התשתיות שלהם על בסיס שרתים פיזיים ורכיבי רשת פיזיים. ספקי שירותי הענן יכולים לספק להם מהענן את כל מה שהם צריכים. הם יכולים לרכוש הכל במודל של השכרה, גם את שירותי הרשת. הספקים הללו מספקים להם על הענן את כל השירותים הקיימים והם כל הזמן מוסיפים עוד שירותים חדשים הנבנים מעל לענן.

למעשה, לא קיים אפילו יישום אחד, שנעשה בו כיום שימוש בעסק, שלא ניתן להפעיל אותו בענן. הכל ניתן להעברה לענן, אפילו מערכות כבדות דוגמת ERP, רכש והנהלת חשבונות.

צמצום CAPEX וה-OPEX של העסק במעבר לטכנולוגיות שירותי ענן הוא ברור וההחזר על ההשקעה – ROI נמדד בחודשים ספורים ולעיתים פחות. כיום, עסקים קטנים בכל העולם מעדיפים לרכוש חבילות מחשוב מענן במקום שירות יחיד של אפליקציה מקומית אצלם. הסיבות: רצון לגמישות, הקלה על ניהול שירותי המחשוב וחיסכון בהוצאות על רכישות ותחזוקה.

בנוסף, תחום ה-Mobile העסקי עובר לענן. יותר ויותר עסקים נסמכים על שירותים ניידים מבוססי ענן לביצוע מטלות יומיות. סנכרון מטלות, דוא"ל וקבצים בין שרתים למכשירי סלולר – סמארטפונים וגם טאבלטים, הפך למקובל כמעט בכל רבדי השוק. אנו נמצאים קצת מאחור בהשוואה לעולם המערבי, אבל זה מתפתח בדיוק בכיוון הזה גם בישראל.

 

  1. מה התחדש בתחום הטלפוניה העסקית בענן?

היות ומדובר בתחום המתפתח במהירות (כי אין חומרה פיזית אצל בעל העסק, הכל עבר להיות במערכות תוכנה ובשרתים וירטואליים הנמצאים אצל ספק שירותי הענן), ההתקדמות בתחום זה היא מהירה ביותר.

נציג כאן רק כמה חידושים מרכזיים:

  • תחום הסייבר (הגנת הסייבר) השתלב כחלק מובנה בתוך מערכות הטלפוניה, מה שהיה בעבר יקר עד בלתי אפשרי במערכות טלפוניה ומרכזיות מקומיות. התחום הזה מובל על ידי כמה חברות ענק ובראשן חברת פורטינט המרחיבה את פורטפוליו ה-FortiCloud של החברה ומתמקדת בתחום "האבטחה כשירות". פורטינט מספקת כלים, מכונה ווירטואלית, ענן מקומי ו-SaaS כחלק ממארג האבטחה של החברה.
  • יכולות של מדידת ביצועים, למשל, של מוקדנים, מזכירות, טכנאים, תומכים, משווקים, מוכרים וכיו"ב, שמשתמשים ברשת התקשורת העסקית מול הלקוחות של העסק. אחד הפערים המרכזיים, שיש בחברות ובארגונים עסקיים, זה הפער בהבנה ובמדידת מדדי ביצוע, או מה שנקרא בשפה המקצועית המקובלת: KPI (ר"ת: Key (Performance Indicators – מדדים על פיהם אומד העסק את רמת ביצועיו ביחוד בתחום המכירות והתמיכה. כיום יש כלי KPI בענן, מסופקים כשירות (SaaS) כמו כל שירות בענן. למה? כי בראש ובראשונה השימוש בכלי KPI מאפשר שיפור ביצועים, ייעול תהליכים וזיהוי מגמות, אבל גם בקרב נציגי המכירות זה מעורר עניין, מייצר תחרות בריאה, מאפשר להם לדעת איפה הם נמצא ביחס לצוות ולאחרים ולא פחות – זו נקודות הערכה עבור ביצועיהם. מדדי ה-KPI הם חלק בלתי נפרד מתכנית העבודה, תכנית המכירות. ארגון עסקי, שמוכר ושאינו עובד על פי מדדים ביצועיים, נמצא באפלה, חי בתחושות ולא בעובדות ומן הסתם יורה לעצמו ברגל. מדדי ה-KPI מסייעים ומאפשרים להציב יעדים ברורים למחלקת המכירות, למחלקת התמיכה ולצוותי המכירות והתמיכה, להיות בהירים וממוקדים מצד אחד ומצד שני גם לנטר ולבקר בכל עת.
  • שימוש בכלי מדיה חברתית לתקשורת פנים ארגונית וגם כלפי חוץ. התחום הזה מתפתח במהירות ואין כל סיבה שכל עסק יבחר לעצמו את הפלטפורמה החברתית המתאימה לו (שמשתלבת גם במערכות האחרות, לרבות מערכות התקשורת, מערכות כרטיסי אשראי, מערכות ניהול ועוד), פלטפורמות מאוד נוחות להפעלה, מספקים רבים. זה בדיוק כמו הפעלת ווטסאפ – WhatsApp פרטי על הסמארטפון. מיקרוסופט היא כרגע מובילת שוק בתחום זה, עם מערכת סקייפ לעסקים, שמוחלפת ממש כעת במערכת Microsoft Teams. יש מערכות רבות מתחרות וטובות בשוק בתחום הזה, ומומלץ להתייעץ בטרם קבלת החלטה על המערכת שתופעל בעסק. סקירה על הכלים החברתיים המובילים לעסקים בישראל (מלבד מיקרוסופט) יש כאן.

 

  1. מה מטריד מנהלים ובעלי עסקים בתחום הטלפוניה העסקית?

עסקים בישראל מוצפים בשנים האחרונות בהצעות לרכוש פתרונות של מרכזיה טלפונית לעסק שלהם, בשפע של פתרונות, שיכולים לבלבל כל בעל עסק ומנהל בעסק, שאמור להחליט על רכישת מערכת כזו, או שדרוג של מערכת הטלפוניה העסקית, משום שהיא התיישנה ולא מספקת את צרכי העסק של היום ומחר.

הגישה המובילה כיום וגם מחר: מרכזיית IP בענן. חשוב להבין: יש הבדלים עצומים בין סוגי המרכזיות ובמיוחד בסעיף ההוצאות לעסק. לדוגמה: מרכזיה בענן נמכרת במחיר של פורט לחודש ועל פי צריכה בפועל (מודל הנקרא SaaS), כיום במחירים של הרבה פחות מ-10 ₪ לפורט, כולל כמעט הכל, ומה שחסר עולה במחיר אפסי לחודש, והעסק שולט על ההוצאות בצורה מלאה וזו למעשה ההוצאה העיקרית בתחום התקשורת הטלפונית (לרבות "קול סנטר" ו"שיחות ועידה").

מבחינת עלות לעסק, זו השיטה הזולה ביותר המביאה את הערכים המוספים המרביים לעסק. אולם, טרם הטמעת הגישה הזו יש לדאוג להתאמת הרשת העסקית הפנימית והחיבורים החיצוניים לסוג כזה של מרכזיה.

מנהלים ובעלי עסקים מוצפים במונחים מאוד מבלבלים ובכללם: IP-Centrex, VPS, מרכזיה בענן, Hosted PBX, מרכזיה מקומית, מרכזיה וירטואלית, מרכזיה בקוד פתוח אסטריסק, מרכזיית סיסקו (או: אוויה, תדיראן טלקום וכך הלאה), חיבורי IP-PRI ועוד.

עסקים רבים בישראל (בשונה מהעסקים ברחבי העולם המערבי וגם לא המערבי) עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות טלפוניה פיזיות, שמותקנות בעסק וטלפוניים פיזיים המוצבים על השולחנות בעסקים. כיום, עסקים רוכשים רק טלפוני IP (ר"ת: Internet Protocol), לרבות בטכנולוגיית DECT (אלחוט), כדי לספק תאימות מרבית בין הטלפון על השולחן של העסק לבין המרכזיה של העסק.

קל ליפול בפח ול"חתונה קתולית" יקרה, כשיש שפע כזה של הצעות מתחרות בתחום המרכזיות לעסקים, הצעות, שרובן בכלל לא מתאים לצרכי העסקים של היום ומחר.

 

  1. ממה יש להיזהר טרם בחירת מרכזיה לעסק?

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי  IP-PRIלמרכזיות סנטרקס וירטואליות של בזק (או סלקום). תשומת לב, שמבחינה טכנולוגית – זה אותו דבר.

לכן, יש בעלי עסקים ומנהלים הבוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מרכזיות וירטואליות ובענן.

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל, אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם – הסמארטפון, שיש להם ולעובדיהם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו.

בנוסף, יש ספקים המציגים מרכזיות וירטואליות מסוג VPS כ"מרכזיות בענן", מה שאינו נכון. גם אין כל אפשרות טכנית קלה או מהירה להפוך "מרכזיית"VPS  ומרכזיית IP-Centrex ל"מרכזיה בענן", כי אלו 2 טכנולוגיות שונות, בדורות טכנולוגיים שונים.

בנוסף, בבחירת פתרון IP-Centrex, הלקוח העסקי נלכד ב"חתונה קתולית" עם ספק השירות. אי אפשר לעבור בין בזק לסלקום (או להיפך) בשירות .IP-Centrex גם אי אפשר לעבור משירות סנטרקס ישן או IP-Centrex היותר מתקדם, לשירות ענן חדיש. יש לזרוק הכל ולהתחיל מחדש, ממש מאפס, ולאבד את כל השקעות העבר בשירותי טלפוניה מסוג Centrex או IP-Centrex.

 

  1. מה נדרש לבדוק טרם רכישת מרכזית IP בענן למשרד?

טרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:

  • לבדוק את צרכי העסק בתחום התקשורת והטלפוניה במבט של 5 שנים קדימה (לפחות).
  • השאלה הבסיסית הראשונה, שיש לשאול: האם בכלל יש צורך במרכזיה טלפונית (פיזית) בעסק והאם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית, שתהיה בענן?
  • להחליט אם העסק זקוק למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות (On Premise), או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן.
  • להחליט אם בעסק יהיה שימוש כעת או בקרוב במערכות טלפוניה חברתיות – עסקיות דוגמת "סקייפ לעסקים" \ Microsoft Teams המשולבות עם "אופיס 365" שהיא המערכת המובילה בעולם (כאן) לתחום העבודה הקבוצתית והשיתופית (או מערכות חברתיות מספקים מתחרים הקיימים בתחום הזה). יש כיום התפתחויות מדהימות דוגמת הפתרון של חברת AI מקבוצת אודיוקודס (ויש עוד מתחרים במשבצת הזו).
  • להחליט מהן התכונות הנדרשות מהמרכזיה ומהטלפונים הנלווים למרכזיה לצרכי העבודה ובמיוחד בתחום "העבודה הקבוצתית" ומעבר ל"תקשורת אחודה".

 

  1. מה נדרש לבדוק ברכישת דגם מסוים של מרכזיה בענן למשרד?

  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל מרכזית IP ולכל טלפון IP.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים בישראל).
  • תאימות לסקייפ או Microsoft Teams (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 (או כל מערכת מתחרה) ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של כל חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה והגנה מלאה ומקיפה מובנית במרכזיה, או כשירות נלווה למרכזיה.
  • רמת שרידות והתאוששות מתקלות (או מאסון) מהירה.
  • יכולת הקלטת שיחות מובנית (דרישה רגולטורית, שכבר קיימת בתחומי פעילות עסקית רבים בישראל, במיוחד בעסקים נותני שירות) ועמידה ב"חוק 6 הדקות", למי שהרגולציה הספציפית הזו חלה על מוקדי השירות שלו.
  • יכולות של Call Center בסיסיות עם ממשק CTI (נדרש בכל עסק המספק שירות ותמיכה טלפונית).
  • תמיכה ב"שיחות ועידה" מכל סוג לפי צרכי העסק.
  • יכולות של BI (ר"ת: Business Intelligence), כדי להפיק תועלת עסקית מהמרכזיה ויכולת ניתוח והסקת מסקנות מהתעבורה העוברת בה ומהמגעים הטלפוניים והאחרים (דוגמת צ'ט, דוא"ל, רשת חברתית ועוד), עם הלקוחות, ספקים ושותפים של העסק.
  • תאימות ומוכנות לטכנולוגיות טלפוניה חדשות (ובמיוחד טכנולוגיית WebRTC – טלפוניה ישירות מהדפדפן).
  • חיבור לנתב שיחות (אם נתב השיחות אינו חלק מובנה במרכזיה).
  • חיבור קל ומהיר לשלוחות סלולריות בסמארטפון (וברשתות WiFi, היכן שיש).
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: הקלטות חכמות, Click-To-Talk, חיבור למערכת CRM ו\או ERP, אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook או מערכת דוא"ל עסקי לרבות ג'ימייל בגרסה העסקית, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" ( Unified Communication- UC), אפשרות לזיהוי קולי (ולניתוב שיחות קולי), אפשרות תמיכה מלאה ב"עבודה קבוצתית", אפשרות לניהול עצמי בפורטל אינטרנטי, כולל ניהול יכולות המתקדמות דוגמת: Fax2Mail, העברת הודעות תא קולי למייל, ניהול קל של המספרים והתאים הקוליים של כל העובדים, פורטל אישי לכל עובד בשליטתו המלאה, חיבור קל לשירותים נוספים ומקבילים ולמערכות מקבילות דוגמת: מערכות פיקוח ובקרת כניסה, מצלמות אבטחה, מערכות אבטחה אלקטרוניות, מערכות כיבוי אש וגילוי עשן, מערכות כריזה, מערכת בקרת כניסה ויציאה של עובדים, מערכת מעליות, מערכות שליטה של חדרי ישיבות, מערכת מולטימדיה עסקית, תמיכה בפורטל עסקי ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, סנסורים של מערכות "בית ועסק חכם" ועוד.

אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צ'טים, סקייפ (קול ו\או וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

 

טיפים נוספים בתחום רכישת מרכזיות IP בענן לעסק:

 

כמו בכל מערכת תקשורת, לניסיון ולהתמחות בתחום ספציפי יש יתרון, מאשר רכישה של עודפי ציוד בזול מהמזרח הרחוק.

כיום, לפני שרוכשים מרכזיה וטלפוני IP עסקיים, יש צורך לענות על השאלה: האם בכלל יש צורך במכשירים כאלה בעסק? התשובה לשאלה הזו לא תמיד פשוטה או ברורה לבעלי העסק. 

 בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA – "הסכם רמת שירות"), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

 

  1. מה הגישה המובילה כיום בתחום השרתים הווירטואליים?

הגישה המובילה כיום וגם מחר: שרתים וגם מרכזייה וירטואלית בענן.

מבחינת עלות לעסק, זו, כאמור, השיטה הזולה ביותר המביאה את הערכים המוספים המרביים לעסק. אולם, טרם הטמעת הגישה הזו יש לדאוג להתאמת הרשת העסקית הפנימית והחיבורים החיצוניים לסוג כזה של מרכזיה.

 קל ליפול בפח ול"חתונה קתולית" יקרה של שירותי VPS, כשיש שפע כזה של הצעות מתחרות בתחום שירותי המחושב והמרכזיות לעסקים, קל להתפתות להצעות, שמכנים אותן במקום VPS רק כדי להטעות – "שירותי ענן", וקל  ליפול בפח כשמציעים ללקוחות העסקיים שירותים, שרובם בכלל לא מתאים לצרכי העסקים הקטנים עד הבינוניים של היום ומחר.

 

  1. מרכזייה וירטואלית בענן –  מהם טווחי המחירים בשוק?

מחירי מרכזיה בענן מתחילים במחיר של כ-8.5 ₪ לשלוחה, כולל הכל. בכמות גדולה של קווים ניתן לקבל מחירים טובים יותר מזה. מעל למחיר הזה יש את עליות הדקות של השיחות (דקות בתוך הרשת הן בחינם), וכן עלויות נלוות לפי צרכים מיוחדים של העסק (למשל חיבור המרכזיה למערכת CRM או למערכת ERP וכיו"ב).

 

  1. מרכזייה וירטואלית בענן לעסקים – מהו הדור הבא לשנת 2020 והלאה?

הדור הבא הם שירותי תקשורת מבוססת אינטרנט – WebRTC, כלומר: לא צריך מרכזיה, הכל מתבצע מתוך הדפדפן. שירותים כאלו החלו כבר בכל העולם וגם בישראל.

האם זה פתרון המתאים לכל עסק? בעיקרון – כן. זאת, משום שכיום מנהלים ועובדים בכל מקום משתמשים במכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) והחיבור שלהם באופן שקוף ומאובטח למערכת הארגונית הוא צורך עסקי ותפעולי ממשי.

לכן, מומלץ "להתחיל בקטן" להתנסות בפתרון של מערכת WebRTC ליחידה אחת בארגון או לסניף אחד, או להחליף מרכזיה של עסק קטן בשירות WebRTC. מוצע לשקול להתנסות בכמה מערכות מתחרות ולקבל החלטה מושכלת איזו מערכת עונה בצורה מיטבית על צרכי העסק.

 

 

מרכזייה וירטואלית בענן – שורה תחתונה:

בתהליך של שדרוג עסק לשירותי תקשורת או מרכזייה וירטואלית בענן יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק ולקוחותיו, לאור בחינת מצב תשתיות התקשורת בעסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

בעת קבלת ההחלטה על רכישת מרכזייה וירטואלית בענן  או מרכזיית IP לעסק, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או משרד של רואי חשבון.

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזייה וירטואלית בענן בחינם לחץ כאן!

 

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזייה וירטואלית בענן – השאירו פרטים כאן

 

 

Introduction to Cloud Telephony 

מרכזייה וירטואלית בענן

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים