סנטריקס בזק - מרכזיות IP CENTREX ☎ מרכזיה וירטואלית לעסקים

סנטריקס בזק מרכזיות IP CENTREX? (מידע חדש וטיפים לעסקים)

מרכזיה לעסק קטן

סנטריקס בזק – חיסכון משמעותי בהוצאות על ידי תקשורת במיקור חוץ

✅ במידה ואתם מתלבטים האם להתחיל להשתמש בשירותי IP CENTREX מרכזיות סנטריקס בזק חשוב שתבדקו ראשית.

 

✅ האם שיטת המרכזיה במיקור חוץ היא המתאימה לכם ביותר.

 

 

כל מה שהגולש צריך ורוצה לדעת על מרכזיות וירטואליות מסוג סנטריקס בזק IP-Centrex:

 

  1. מה זה מרכזיות וירטואליות?

עסקים קטנים עד בינוניים, מוצפים בשנים האחרונות בהצעות לרכוש פתרונות של מרכזיה טלפונית לעסק שלהם, בשפע של פתרונות, שיכולים לבלבל כל בעל עסק ומנהל בעסק, שאמור להחליט על רכישת מערכת כזו, או שדרוג של מערכת הטלפוניה העסקית, משום שהיא התיישנה ולא מספקת את צרכי העסק של היום ומחר.

הגישה המובילה כיום וגם מחר: מרכזיית IP בענן. חשוב להבין: יש הבדלים עצומים בין סוגי המרכזיות ובמיוחד בסעיף ההוצאות לעסק. לדוגמה: מרכזיה בענן נמכרת במחיר של פורט לחודש ועל פי צריכה בפועל (מודל הנקרא SaaS), כיום במחירם של הרבה פחות מ-10 ₪ לפורט, כולל כמעט הכל, ומה שחסר עולה במחיר אפסי לחודש, והעסק שולט על ההוצאות בצורה מלאה וזו למעשה ההוצאה העיקרית בתחום התקשורת הטלפונית (לרבות "קול סנטר" ו"שיחות ועידה").

מבחינת עלות לעסק, זו השיטה הזולה ביותר המביאה את הערכים המוספים המרביים לעסק. אולם, טרם הטמעת הגישה הזו יש לדאוג להתאמת הרשת העסקית הפנימית והחיבורים החיצוניים לסוג כזה של מרכזיה.

מנהלים ובעלי עסקים מוצפים במונחים מאוד מבלבלים ובכללם: IP-Centrex, VPS, מרכזיה בענן, Hosted PBX, מרכזיה מקומית, מרכזיה וירטואלית, מרכזיה בקוד פתוח אסטריסק, מרכזיית סיסקו (או: אוויה, תדיראן טלקום וכך הלאה), חיבורי IP-PRI ועוד.

עסקים רבים בישראל (בשונה מהעסקים ברחבי העולם המערבי וגם לא המערבי) עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות טלפוניה פיזיות, שמותקנות בעסק וטלפוניים פיזיים המוצבים על השולחנות בעסקים. כיום, עסקים רוכשים רק טלפוני IP (ר"ת: Internet Protocol), לרבות בטכנולוגיית DECT (אלחוט), כדי לספק תאימות מרבית בין הטלפון על השולחן של העסק לבין המרכזיה של העסק.

קל ליפול בפח ול"חתונה קתולית" יקרה, כשיש שפע כזה של הצעות מתחרות בתחום המרכזיות לעסקים, הצעות, שרובן בכלל לא מתאים לצרכי העסקים הקטנים עד הבינוניים, של היום ומחר.

 

סנטריקס בזק | IP CENTREX

 

  1. איזה סוגי מרכזיות מוצעים לעסקים בישראל? מה זה IP Centrex?

המגוון והשונות של סוגי המרכזיות, שנמכרים בישראל לעסקים, הוא עצום. אולם, ניתן לחלק את התחום הזה ל-3 משפחות של מרכזיות:

א. מרכזיות פיזיות (כיום מקובל בצורה של שרת או מתג), שמותקנות פיזית ב"חצרי הלקוח" (מכונה בשם On-Premise), ומצויות במשרדים של העסק, למשל, בארון התקשורת, או מותקנות בין מחשבי העסק.

ב. מרכזיות וירטואליות. המרכזיות הנפוצות במשפחה הזו הן מרכזיות IP-Centrex, וכן מרכזיות וירטואליות מסוגים שונים דוגמת מרכזיות מסוג VPS. כך, המרכזיה היא במתגים של ספק התקשורת המספק את השירות הזה לעסק על גבי תשתית ייעודית. כלומר: המרכזיה הפיזית עברה מהעסק לספק תקשורת והוא מנהל את המרכזיה עבור כל לקוחותיו.

בעבר שירות זה נקרא רק Centrex, אך עם המעבר לטכנולוגיות IP (ר"ת: Internet Protocol), גם שירות זה החל להיות מסופק בטכנולוגיית IP, ולכן הפך להיות IP-Centrex. אולם, במהות זה היה ונשאר "שירות וירטואלי". דהיינו: שירות מרוחק של מרכזיה הנמצאת אצל ספק התקשורת. בישראל, היו בעבר כמה ספקי תקשורת, שסיפקו שירות כזה, אבל בשנים האחרונות זה הצטמצם ל-2 ספקים גדולים: בזק (מובילת שוק) וסלקום.

מרכזיה וירטואלית מסופקת במודל עסקי לעיתים די דומה לענן, אבל יש הוצאות נוספות (דוגמת: הקלטות, "קול סנטר", "שיחות ועידה", אבטחת מידע ושרידות, חיבור לסלולר, חיבור ל- CRM ועוד). כך, שהשליטה על ההוצאות היא די בעייתית.

ג. מרכזיות בענן. כאן אין בכלל מרכזיה פיזית, כמו ב-2 הסוגים הקודמים, אלא מערכת תוכנה ומתגים, הנמצאת ב-Data Center מרוחק, מתקן של מערכות מחשוב שיכול להיות בכל מקום בארץ או ברחבי העולם.

במרכזיה פיזית בעסק, בשונה ממרכזיה בענן, אין מושג כזה (SaaS). יש עלות רכישה, שיכולה להיות עלות רכישה חד פעמית, או השכרה במודלים שונים של השכרה (דוגמת ליסינג), ומעבר לזה יש עלויות שוטפות כגון: ביטוח, חשמל, תחזוקה, רישיונות, הגנות, גיבויים, שרידות, אינטגרציה למערכות נוספות או מקבילות ועוד. בקיצור: "בור ללא תחתית".

 

  1. ממה יש להיזהר טרם בחירת מרכזיה לעסק?

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי  IP-PRIלמרכזיות סנטרקס וירטואליות של בזק (או סלקום). תשומת לב, שמבחינה טכנולוגית – זה אותו דבר.

לכן, יש בעלי עסקים ומנהלים בוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מרכזיות וירטואליות ובענן.

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל, אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם – הסמארטפון, שיש להם ולעובדיהם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו.

בנוסף, יש ספקים המציגים מרכזיות וירטואליות מסוג VPS כ"מרכזיות בענן", מה שאינו נכון. גם אין כל אפשרות טכנית קלה או מהירה להפוך "מרכזיית"VPS  ומרכזיית IP-Centrex ל"מרכזיה בענן", כי אלו 2 טכנולוגיות שונות, בדורות טכנולוגיים שונים.

בנוסף, בבחירת פתרון IP-Centrex, הלקוח העסקי נלכד ב"חתונה קתולית" עם ספק השירות. אי אפשר לעבור בין בזק לסלקום (או להיפך) בשירות .IP-Centrex גם אי אפשר לעבור משירות סנטרקס לשירות ענן חדיש. יש לזרוק הכל ולהתחיל מחדש, ממש מאפס, ולאבד את כל השקעות העבר ב-IP-Centrex.

 

  1. IP Centrex בזק – מהן התכונות העיקריות ומהם מחירי השימוש בתכונות הללו?

כיום, רק בזק וסלקום מספקות שירותי IP-Centrex (הוט ופרטנר זנחו את התחום). השירותים די דומים כך גם המחירים.

המחירון של בזק לטלפוניה עסקית IP-Centrex גלוי, ובמבצעי קידום של בזק השירות מתחיל במחיר של 99 ₪ לחודש לעסק. המחירון של סלקום אינו גלוי, אבל המחירים די דומים. המחיר הזה לא כולל עלויות נוספות, שיש לעסק, דוגמת: התקנה, תמיכה ותחזוקה, ציוד קצה, ביטוח, גיבויים, אבטחה והגנת סייבר, מניעת הונאות טלפוניה, שרידות, חיבור לסלולר, חיבור לאפליקציות עסקיות (דוגמת אופיס, CRM, ERP ועוד), "קול סנטר", "שיחות ועדיה" וכיו"ב. כך, שהעסק מגלה די מהר, שמדובר לא רק ב"חתונה קתולית" אלא מדובר ב"בור הוצאות ללא תחתית, שעולה כל שנה – ללא שליטה".

 אודות שירות IP CENTREX  מרכזיות סנטריקס בזק

שירות טלפוניה בשיטת IP CENTREX  הוא למעשה שירות טלפוניה שהוא חיצוני לעסק שלכם. למעשה המרכזייה עצמה איננה מצויה בתוך העסק שלכם, אלא ניתנת לכם כשירות על ידי אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל ביניהן בזק, 012, נטוויזן 013 ועוד. בעבר שירותי ה CENTREX היו ניתנים ללקוחות העסקיים של ספקי התקשורת ללא IP. כיום השירות מבוסס על תוכנה בלבד המתוקנת בעסק (בעלת מתגים), אשר מאפשרת שירותי טלפוניה בעסק ללא צורך בהתקנת מרכזייה פיזית בעסק. כיום מרבית חברות התקשורת מחברות את לקוחותיה למרכזייה במיקור חוץ באמצעות חיבור TDM.

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיות סנטריקס בזק
IP CENTREX למייל – השאירו פרטים כאן

 

 

 תכונות IP CENTREX  / סנטריקס בזק

 

למעשה IP CENTREX מרכזיות סנטריקס בזק הן מרכזיות חכמות ונוחות לעסקים קטנים עד בינוניים. מרכזייה זו עושה שימוש בטכנולוגיית הIP ומהווה למעשה תחליף ראוי למרכזייה הכבדה והמגושמת שהיה עלינו להתקין בעסק שלנו ולרכוש או להשכיר תמורת סכומי כסף גבוהים. מרכזיית ה IP CENTREX של בזק מציעה לעסקים יעילות וחיסכון בהוצאות, אך לא פחות חשוב מזה להפוך לעסקים, שמשתמשים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, דבר  שחשוב גם עבור התדמית של העסק. מרכזיית ה IP CENTREX  של בזק מגיעה למעשה עם מגוון תכונות המתאים לעסק שלך, כמו שיחות פנים אירגוניות, ניהול מידע ממגוון תוכנות ומערכות, שיחות וידאו ועוד, וזאת בעלות חודשים קבועה וידועה מראש.

יתרונות IP CENTREX / סנטריקס בזק

אחד היתרונות הגדולים ביותר של IP CENTREX מרכזיות סנטריקס בזק הוא היכולת להתקין מרכזייה חכמה ומתקדמת בעסק שלך ללא עלויות התקנה או רכישת מרכזייה בפועל. למעשה תיהנו מיתרונות שירותי הטלפוניה בטכנולוגיית IP ללא השקעה בכלל. יתרון נוסף הוא המחיר הקבוע והידוע מראש. תשלמו לחברה המספקת לכם את שירותי המרכזייה, סכום קבוע ולמעשה כלל השיחות הפנים ארגוניות, ללא תלות בזמן או במרחק, יהיו ללא עלות. יתרון נוסף הוא נושא החבילות המוצעות. למעשה חברות התקשורת, ביניהן בזק, מציעות לכם להחליף את החבילות לפי הצורך וההתקדמות של העסק שלכם. יתרון נוסף הוא דווקא נושא השדרוגים. אם במרכזייה רגילה הייתם משלמים כסף רב על שדרוגי מערכת, הוספת פונקציות ותכונות, כאן התשלום בגין השדרוגים מבוצע על ידי ספקית התקשורת ואתם משלמים אך ורק עבור החיבור לחבילה שבחרתם.

מבצעים וחבילות סנטריקס בזק

בזק משיקה כיום מבצע בו היא מציעה ללקוחותיה חבילה של חמש שלוחות ומעלה ב 199 ש"ח בלבד. החבילה כוללת בין השאר את הטלפונים החכמים מבוססי IP, נתב שיחות עסקי, חיבור לפקס או אינטרקום, תכונות רבות ללא תשלום כמו פורטל קולי, אינטרנט לכל שלוחה ועוד וכמובן את התמיכה של בזק בכל שעות היממה.

 שירות לקוחות סנטריקס בזק

שירות הלקוחות של בזק ישמח לקבל את פניותיכם לטלפון 1800-800-800.
בשירות הלקוחות יוכלו לסייע לכם לבחור את החבילה המתאימה ביותר עבורכם ולהתאים לכם את מגוון התכונות הדרושות לעסק שלכם כדי להתפתח ולהתייעל ברמת התקשורת הפנים והחוץ אירגונית.

סנטריקס בזק – תשובות לשאלות נפוצות:

 

  1. מה נדרש לבדוק טרם רכישת מרכזית IP בענן למשרד?

טרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:

  • לבדוק את צרכי העסק בתחום התקשורת והטלפוניה במבט של 5 שנים קדימה (לפחות).
  • השאלה הבסיסית הראשונה, שיש לשאול: האם בכלל יש צורך במרכזיה טלפונית (פיזית) בעסק והאם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית, שתהיה בענן?
  • להחליט אם העסק זקוק למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות (On Premise), או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן.
  • להחליט אם בעסק יהיה שימוש כעת או בקרוב במערכות טלפוניה חברתיות – עסקיות דוגמת "סקייפ לעסקים" המשולבות עם "אופיס 365" (או מערכות חברתיות מספקים מתחרים הקיימים בתחום הזה). יש כיום התפתחויות מדהימות דוגמת הפתרון של חברת AI מקבוצת אודיוקודס (ויש עוד מתחרים במשבצת הזו).
  • להחליט מהן התכונות הנדרשות מהמרכזיה ומהטלפונים הנלווים למרכזיה לצרכי העבודה ובמיוחד בתחום "העבודה הקבוצתית" ומעבר ל"תקשורת אחודה".
  1. מה נדרש לבדוק ברכישת דגם מסוים של מרכזיה בענן למשרד?
  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל מרכזית IP ולכל טלפון IP.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים בישראל).
  • תאימות לסקייפ (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 (או כל מערכת מתחרה) ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של כל חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה והגנה מלאה ומקיפה מובנית במרכזיה, או כשירות נלווה למרכזיה.
  • רמת שרידות והתאוששות מתקלות (או מאסון) מהירה.
  • יכולת הקלטת שיחות מובנית (דרישה רגולטורית, שכבר קיימת בתחומי פעילות עסקית רבים בישראל, במיוחד בעסקים נותני שירות) ועמידה ב"חוק 6 הדקות", למי שהרגולציה הספציפית הזו חלה על מוקדי השירות שלו.
  • יכולות של Call Center בסיסיות עם ממשק CTI (נדרש בכל עסק המספק שירות ותמיכה טלפונית).
  • תמיכה ב"שיחות ועידה" מכל סוג לפי צרכי העסק.
  • יכולות של BI (ר"ת: Business Intelligence), כדי להפיק תועלת עסקית מהמרכזיה ויכולת ניתוח והסקת מסקנות מהתעבורה העוברת בה ומהמגעים הטלפוניים והאחרים (דוגמת צ'ט, דוא"ל, רשת חברתית ועוד), עם הלקוחות, ספקים ושותפים של העסק.
  • תאימות ומוכנות לטכנולוגיות טלפוניה חדשות (ובמיוחד טכנולוגית WebRTC – טלפוניה ישירות מהדפדפן).
  • חיבור לנתב שיחות (אם נתב השיחות אינו חלק מובנה במרכזיה).
  • חיבור קל ומהיר לשלוחות סלולריות בסמארטפון (וברשתות WiFi, היכן שיש).
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: הקלטות חכמות, Click-To-Talk, חיבור למערכת CRM ו\או ERP, אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook או מערכת דוא"ל עסקי לרבות ג'ימייל בגרסה העסקית, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" ( Unified Communication- UC), אפשרות לזיהוי קולי (ולניתוב שיחות קולי), אפשרות תמיכה מלאה ב"עבודה קבוצתית", אפשרות לניהול עצמי בפורטל אינטרנטי, כולל ניהול יכולות המתקדמות דוגמת: Fax2Mail, העברת הודעות תא קולי למייל, ניהול קל של המספרים והתאים הקוליים של כל העובדים, פורטל אישי לכל עובד בשליטתו המלאה, חיבור קל לשירותים נוספים ומקבילים ולמערכות מקבילות דוגמת: מערכות פיקוח ובקרת כניסה, מצלמות אבטחה, מערכות אבטחה אלקטרוניות, מערכות כיבוי אש וגילוי עשן, מערכות כריזה, מערכת בקרת כניסה ויציאה של עובדים, סנסורים של מערכות "בית ועסק חכם" ועוד.
  1. האם אפשר לשרוד בלי המרכזיות העסקיות הפיזיות וטלפוני IP הללו במשרד?

התשובה הנחרצת היא: כן. הכל עובר לשירותי ענן.

בישראל יש כבר מעל ל-45 מתקני ענן ציבוריים ועוד עשרות רבות של מתקני ענן פרטיים. זאת, בנוסף לעשרות שלוחות מקומיות של שירותי ענן בינלאומיים הגדולים והמובילים בעולם. מדובר בשוק תחרותי ביותר ואין כל סיבה להישאר מאחור עם הפתרונות של הדור הקודם, שאינם בענן. 

אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צ'טים, סקייפ (קול ו\או וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

 

  1. האם צריך תשתית נפרדת למחשוב ולטלפוניה?

לא. ספקי השירות הוותיקים מעוניינים להנציח את המצב, שבו לעסק יש לפחות 2 תשתיות (למחשוב ולטלפוניה).

ספק, שאינו מציע לעסק לעבור לתשתית אחת אחודה, אינו ראוי להיות הספק של העסק. זאת, כי טובת העסק כלל לא עומדת מול עיניו, מעניין אותו רק זרם ההכנסות, שהוא יכול להמשיך לקבל לנצח מהעסק.

 

  1. האם יש צורך בפתרון "קול סנטר" נפרד מהמרכזיה?

לא. זה אחד היתרונות בשירותי מרכזיה בענן. "הקול סנטר" אף הוא בענן.

השנה החולפת הייתה "שנת מפנה דרמטית" (במדינות המערב כמו גם בישראל), בכל הקשור לתחום מוקדי שירות לקוחות (Call Centers). הסיבה די ברורה: הלקוחות פונים למוקדי השירות כמעט רק מהסמארטפונים. לכן, הם מבקשים רמת שירות המתאימה לסמארטפונים. הלקוחות משתמשים ברשתות חברתיות ובכלים, שיש להן בסמארטפונים, ומצפים לקבל שירות גם ברשתות חברתיות ובכלים דומים. מול זה, הטכנולוגיות של תחום מוקדי השירות התפתחו במהירות והבשילו לפתרונות חדשים ומלהיבים.

כפי שכבר הודגש על ידינו לא אחת, הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות ללקוחותיהם, לא בעיסוק במחשוב, תקשורת ובציוד תקשורת וטלפוניה. לכן, את נושא התקשורת והטלפוניה לרבות ה"קול סנטר", אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, מה שמספק את הכל לעסק, כחלק בלתי נפרד מהשירות (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

 

טיפים נוספים בתחום רכישת מרכזיות IP בענן /  סנטריקס בזק לעסק:

 

כמו בכל מערכת תקשורת, לניסיון ולהתמחות בתחום ספציפי יש יתרון, מאשר רכישה של עודפי ציוד בזול מהמזרח הרחוק.

כיום, לפני שרוכשים מרכזיה וטלפוני IP עסקיים, יש צורך לענות על השאלה: האם בכלל יש צורך במכשירים כאלה בעסק? התשובה לשאלה הזו לא תמיד פשוטה או ברורה לבעלי העסק. 

 בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA – "הסכם רמת שירות"), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

בעת קבלת ההחלטה על רכישת מרכזיית IP לעסק, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או משרד של רואי חשבון. 

  1. מרכזיה בענן מול סנטריקס בזק IP Centrex האם זה אותו דבר?

יש סיבה ברורה לכך, שבעלי העסקים הקטנים עד הבינוניים לא מקבלים הצעות לעבור לשירותי ענן מהספקים הוותיקים שלהם: מחוסר ידע ואנשי מקצוע מתאימים בתוך העסק, בעלי העסקים הקטנים הם "טרף קל" עבור הספקים הוותיקים (דוגמת בזק וסלקום) שמציעים לעסקים שירותי IP Centrex במקום שירותי ענן. מחוזר ידע, העסקים הללו פשוט הפכו ל"פרה חולבת" נצחית לספקים הללו. לכן, היוועצות עם מומחים היא חובה.

המעבר של השוק העסקי היום ומחר היא לכיוון של Multi-Cloud (ריבוי עננים). מנהלים ובעלי עסקים חושבים, שזה דבר מאוד מסובך ולא מובן, בזמן שהם עצמם נמצאים כבר שנים (באופן אישי) ב-Multi-Cloud, ומתפעלים זאת בקלילות ובשקיפות ללא צורך בשום ידע טכני מעמיק או בכלל.

הכיצד? כל אחד מחזיק בידו סמארטפון. סמארטפון זו מערכת Multi-Cloud הכי נפוצה בעולם. אם אתה משתמש ב-Gmail אתה מחובר לענן של גוגל. במקביל אתה משתמש ב-WhatsApp ואז אתה מחובר לענן של פייסבוק. במקביל אתה משתמש באחת מהאפליקציות של אופיס, אז אתה מחובר לענן של מיקרוסופט. אתה מחובר ל-Waze  ואז אתה מחובר לענן שלהם. אנשי הקשר שלך שמורים בענן של סמסונג או אפל (תלוי אם יש לך מכשיר של סמסונג או של אפל). וכך הלאה. כל מחזיק סמארטפון מחובר לפחות ל-10 עננים בו זמנית. כל מחזיק סמארטפון כבר יודע, שאפשר להעביר תמונה או כל מידע אחר בקלות מ-WhatsApp ל-Gmail, למרות ש-2 היישומים הללו שוכנים ב-2 עננים שונים לגמרי, שמצויים במקומות רחוקים זה מזה בעולם. הכל בקלי קלות.

במגזר העסקי זה אותו דבר, רק צריך להשתמש בכלים המתאימים ליישומים העסקיים. הכלים העסקיים עדיין אינם כה פשוטים כמו כל מה שיש בסמארטפון, אבל זה בדרך. יש כבר מערכות לניהול Multi-Cloud עסקי מהסמארטפון, בדיוק כמו שמשתמשים בכל יישום אחר בסמארטפון.

הכיוון של ניהול רשתות תקשורת ותשתיות ענן עובר לקוד פתוח. כלומר: אין צורך ברישיונות ותשלום על רישיונות תוכנה. אתה משלם על השירות (בד"כ במודל SaaS – תשלום על פי צריכה בפועל), על האינטגרציה, התמיכה, הפיתוח של התאמות מקומיות ספציפיות לעסק שלך וכיו"ב.

הכיוון החדש של תקשורת מבוססת שרתים וירטואליים בענן קרויה בשם VNF (ר"ת: Virtual Network Functions) וזו תהייה הטכנולוגיה המובילה, על פי חברת המחקר IDC, בכל רחבי העולם. בישראל זה טרם נפוץ, אבל זה יגיע די מהר גם לשוק הישראלי. עד 2022, כל ספקי השירות בענן וספקי התקשורת, במיוחד ספקי רשתות סלולר 5G, יספקו שירותי תקשורת ושרתים וירטואליים מבוססי VNF.

יודגש, שמנקודת המבט עסקית, העולם העסקי בכל סוגי העסקים ובכל סדר גודל הולך לעננים היברידיים עם ריבוי עננים (Multi Clouds). זו המציאות, וכולם ילכו לשם, כי החברות, שהן מובילות שוק, הולכות לשם, כי זה הצורך והרצון שלהן.

כבר כיום, כמעט כל העסקים הקטנים והבינוניים (גם בישראל) עברו לשירותי ענן. לא להתבלבל: אלה שירותי ענן מבוססי שרתים וירטואליים, לא VPS. הסיבה די ברורה: נמאס להם לנהל בעצמם ולשפוך כסף בלי חשבון על שרתים מקומיים. לכן, הם עוברים לענן ומגלים, שיש להם יותר אפשרויות והרבה מרווח להתפתחות עסקית. בענן גם קל יותר לתפעל את הלינוקס. בעבר, כל מי שהשתמש ב-SQL, היה כבול לתשתיות של מיקרוסופט. היום, SQL רץ גם על לינוקס. בדיוק אותו דבר. עולם התוכנה נפתח ויש יותר אפשרויות חדשות לכל סוגי הצרכנים ולכל סוגי האפליקציות.

כדי לענות לדרישות עסקיות חדשות, ארגונים מחפשים פתרונות לעומסי עבודה חדשים, החל מבינה מלאכותית (AI) עד לאינטרנט של דברים (IoT), כדי ליצור ולקדם יתרונות תחרותיים בשווקים צפופים.

פריסות ענן היברידי וריבוי עננים הן עתה תקן תעשייה. IDC צופה, שב-2020 תהיה ליותר מ-90% מהארגונים הגלובליים אסטרטגיית ריבוי עננים. הפלטפורמה החדשה מפשטת פריסות ענן היברידי וריבוי עננים כדי להאיץ את האופן בו ארגונים מטמיעים יישומים חדשים, ומסייעת לארגונים להצליח ולבדל את עצמם בתוך מערך גדל מתמיד של שווקים תחרותיים.

 יש בשוק הישראלי בעלי עסקים ומנהלים רבים המחפשים להעביר את התוכנות העסקיות שלהם לענן ובפרט תוכנות דוגמת: מערכת Priority או SAP (ל-ERP), מערכת אופיס עסקי ושירותי תקשורת, לרבות שירותי הטלפוניה העסקית. אולם, ההחלטה על המערכת, שתבצע את ההגירה הזו, היא לא החלטה פשוטה. עסקים ברמת ה-SMB וה-SME (קטנים עד בינוניים), מוצפים בשנים האחרונות בהצעות לרכוש פתרונות של שירותי מחשוב וירטואליים לרבות מרכזיה טלפונית לעסק שלהם, בשפע של פתרונות, שיכולים לבלבל כל בעל עסק ומנהל בעסק, שאמור להחליט על רכישת מערכת כזו, או שדרוג של מערכת המחשוב והטלפוניה העסקית שלו, משום שהן התיישנו ולא מספקות את צרכי העסק של היום ומחר. יש חשיבות עליונה לא ליפול בפח.

  1. מה הבדלים בין שירות וירטואלי בענן לשירות וירטואלי מסוג VPS?

שרתים וירטואליים (VPS) אינם שירותי ענן וירטואליים. גם שירותי IP-Centrex המסופקים ע"י סנטריקס בזק וסלקום הם סוג של VPS.

ספקים רבים נוטים להטעות את הלקוחות העסקיים, שאין להם איש מקצוע בתוך העסק, ולטעון, ש-VPS זה שירות ענן. זה בדיוק כמו לטעון שמכונית פיאט 600 היא מרצדס 300. קוראים לזה "הטעיה צרכנית".

VPS וענן אלה 2 מושגים שונים לגמרי, שהתפתחו היסטורית זה אחר זה. שרתים וירטואליים נחוצים לצורך קיום שירותי ענן וירטואליים והם קדמו להם בעשור. כלומר: שירות ענן מכיל בתוכו VPS, אבל זה רק נדבך אחד ואפילו די שולי בשירות הענן. לא כל השירות.

שרתים וירטואליים קיימים מזה למעלה מ-3 עשורים, למעשה משנות ה-90 וקיבלו מקום בולט בשוק המחשוב עם ייסודה של VMware ב-1998, חברה, ששמה לה כמטרה לספק שרתים וירטואליים לכל בעלי העסקים והמחשבים העסקיים בעולם, מטרה, שהושגה על ידה במידה רבה, והיא מובילה עולמית וגם בישראל בתחום זה.

מאז, אפילו VMware זנחה (ומזמן) את תחום ה-VPS ומספקת רק שירותי ענן ופתרונות בענן, כשהלהיט של השנתיים האחרונות בעולם העסקי והארגוני ויהיה להיט גם בשנים הקרובות, אלה פתרונות מסוג של Multi-Cloud בעיקר עם היכולת לנוע באופן שקוף ומהיר בין עננים שונים. זאת, במטרה לחסוך בכסף, לעבוד יעיל יותר ולנצל טוב יותר את משאבי המחשוב הווירטואליים הקיימים בעננים השונים.

שירותי ענן במתכונת אותה אנו מכירים כיום: עננים פרטיים, ציבוריים, היברידיים (עננים מעורבים: חלק ענן פרטי וחלק ענן ציבורי, במקביל) ו"ריבוי עננים": Multi-Cloud (שימוש בכמה עננים מכמה סוגים בו זמנית), קיימים בעולם מעל ל-2 עשורים ובישראל רק קצת מעל לעשור. ההצלחה של שירותי ענן ציבוריים והיברידיים היא בת כ-15 שנים בלבד והגישה החדישה יותר של Multi-Cloud החלה להתפשט ולהיות שיטת השימוש בעננים הכי נפוצה בעולם כמו גם בישראל, רק ב-3-4 השנים האחרונות.

כאמור, VPS הם רק שרתים וירטואליים, השלב שהקדים את הענן. מכאן, זו הטכנולוגיה הקודמת, שברוב העולם כבר לא קיימת כי היא התיישנה. זה בדיוק כמו להשתמש במערכת הפעלה חלונות XP על מחשבים נייחים ישנים בעולם של חלונות 10, מערכת הפועלת גם על מכשירים ניידים חדישים. בישראל מוכרים ספקים רבים למנהלים במגזר העסקי והארגוני שירות VPS כאילו זה שירות ענן וחלק מהם לא מתבייש להטעות את הלקוחות ולכנות את שירות ה-VPS כשירות ענן, מה שזה לא.

אין גם שום דרך טכנולוגית קלה (או בכלל) לשדרג שירותי VPS לשירות ענן. כך, שמי שבוחר בשירותי VPS נלכד ב"חתונה קתולית", שלא ניתן להשתחרר ממנה. זה הטריק של הספקים המציעים ללקוחות שירותי VPS. מאוד פשוט: ללכוד את הלקוחות ב"מלכודת עכברים" ואחרי כן להעלות מחירים בלי הגבלה, ללקוח השבוי.

  1. מה הגישה המובילה כיום בתחום השרתים הווירטואליים?

הגישה המובילה כיום וגם מחר: שרתים וגם מרכזיות IP בענן.

חשוב להבין: יש הבדלים עצומים בין סוגי השרתים והמרכזיות ובמיוחד בסעיף ההוצאות לעסק. לדוגמה: מרכזיה בענן נמכרת במחיר של פורט לחודש ועל פי צריכה בפועל (מודל הנקרא SaaS), כיום במחירם של הרבה פחות מ-10 ₪ לפורט, כולל כמעט הכל, ומה שחסר עולה במחיר אפסי לחודש, והעסק שולט על ההוצאות בצורה מלאה וזו למעשה ההוצאה העיקרית בתחום התקשורת הטלפונית (לרבות "קול סנטר" ו"שיחות ועידה").

מבחינת עלות לעסק, זו השיטה הזולה ביותר המביאה את הערכים המוספים המרביים לעסק. אולם, טרם הטמעת הגישה הזו יש לדאוג להתאמת הרשת העסקית הפנימית והחיבורים החיצוניים לסוג כזה של מרכזיה.

 קל ליפול בפח ול"חתונה קתולית" יקרה של שירותי VPS, כשיש שפע כזה של הצעות מתחרות בתחום שירותי המחושב והמרכזיות לעסקים, קל להתפתות להצעות, שמכנים אותן במקום VPS רק כדי להטעות – "שירותי ענן", וקל  ליפול בפח כשמציעים ללקוחות העסקיים שירותים, שרובם בכלל לא מתאים לצרכי העסקים הקטנים עד הבינוניים של היום ומחר.

  1. מה בעל העסק מפסיד כשהוא בוחר ב-VPS ולא בוחר בשירות וירטואלי בענן?

א. הוא משלם יותר. הרבה יותר. כיום, שירותי ענן הם השירות הזול ביותר לעסקים הקיים בשוק התקשורת העולמי והמקומי.

ב. הוא מקבל שירות נחות מבחינה טכנולוגית ומבחינה פונקציונלית. מבחינת תצורת החיבור של התקשורת (SIP), השרידות והאבטחה, אין הבדלים כה גדולים בין VPS לענן.

שירותי ענן, בעצם היותם חדישים יותר, כמובן טובים יותר בכל הפרמטרים הטכניים הללו. אולם, בשירותי ענן, העבודה מכל מקום ומעל לכל מכשיר קצה, היא חלק בלתי נפרד מתכונות המערכת, מה שלא קיים ב-VPS, אלא אם מוספים ל-VPS תוכנות ייחודיים ויקרות. כיום, רוב המנהלים והעובדים (בעולם כמו גם בארץ) מעוניינים לעבוד בגישת ה-BYOD, מה שיחסית מאוד קשה ליישם בגישת ה-VPS.

המצב הזה קיים גם כשרוצים לחבר שירותי תקשורת מקבילים למרכזיה העסקית הווירטואלית (דוגמת: מצלמות אבטחה, Call Center, CRM, ERP, הקלטות וכיו"ב). אלה שירותים יקרים יחסית בגישת ה-VPS, כי הם תוספת ל-VPS ולא חלק מהיכולות המובנות של שירותי ה-VPS, בעוד שבענן מאוד קל (בקליק של עכבר) להוסיף או להוריד שירותים מכל סוג.

ג. העסקים נלכדים ב"מלכודת עכברים" או ב"חתונה קתולית" אצל ספק ה-VPS. מערכות התוכנה בשירותי ענן שונות ברובן לחלוטין מהתוכנות הפועלות ב-VPS גם בצד השרת וגם בצד ה-Client אצל משתמשי הקצה. דהיינו: מי שבחר ב-VPS נלכד בתוך מערכת סגורה, שאי אפשר להגר ממנה בקלות או בזול (או בכלל) לענן.

  1. האם ניתן להמליץ כיום על רכישת מרכזיה פיזית או בשירות VPS?

ברור כיום לחלוטין, שאין שום הגיון כלכלי לרכוש בשנת 2020 והלאה מרכזיה של ברזלים וחוטים. זה עולם, שנכחד מזמן. בנוסף, הרוכש נכנס, כאמור, ל"מלכודת עכברים" (או ל"חתונה קתולית") בכך, שברכישת המרכזיה הוא רוכש למעשה ברישיון הבסיסי רק מוצר בסיסי מאוד מצומצם. על כל דבר, שמוסיפים במרכזיה, על כל תכונה, תוכנה, חיבור, כרטיס, שלוחה, וכך הלאה, יש לשלם ברכישת רישיון נפרד. רשימת הרישיונות הנפרדים היא מתכון בטוח לחוסר יעילות כלכלית בשימוש במרכזיה כזו. כל תכונה מהתכונות של המרכזיה דורשת רישיון נפרד וכל שינוי (הרחבה או צמצום) דורש רישיון נפרד. השיטה של גביית תשלום ברישיונות על כל תכונה של המרכזיה עברה מן העולם מזמן. לכן, אין כל סיבה כלכלית להמשיך עם שיטה זו ב-2020.

בנוסף, העלות של רכישת המרכזיה נחשבת כהוצאה הונית, מה שפחות משתלם לעסק, מול תשלום חודשי לשירותי מרכזיה, שנחשב כהוצאה שוטפת. ה"חתונה הקתולית" כאן כוללת גם את נושא חוסר הגמישות לבצע התאמות מהירות במרכזיה לפי צרכי העסק ובשליטתו. יש כאן תלות מוחלטת בספק השירות והתחזוקה לרבות בתחום התיקונים.

כך קורה גם בבחירת ספק שירותי VPS. גם בשירות זה יש חוסר גמישות לבצע התאמות מהירות בשירותים לפי צרכי העסק ובשליטתו. יש כאן תלות מוחלטת בספק השירות והתחזוקה, לרבות בתחום התיקונים. רק בשירותי ענן יש את הגמישות התפעולית והשליטה המצויות בידי הלקוח העסקי. כיום, מערכות התוכנה של החברות המובילות (ובראשן VMware וגם מתחרותיה), מאפשרות לבעל העסק לבחור באיזה ענן ישכנו הנתונים שלו ואף מאפשרות לו את היכולת להעביר את המידע שלו מענן לענן, גם בין ספקים שונים לגמרי בארץ ובעולם, באופן שקוף וקל. מכאן, שאין שום סיבה כיום להמליץ על שירותי VPS  לעסקים.

  1. החלטה על בחירת ספק שרתים וירטואליים ושירותי תקשורת בענן – טיפ:

עסקים קטנים כגדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן ולזנוח את השרתים הוותיקים שלהם כמו גם את הטלפוניה האנלוגית או ההיברידית הישנה (אם עדיין קיימת אצלם) וכל פתרון אנלוגי אחר, לפני ששוקלים בכלל אם לרכוש שירותי תקשורת בענן. 

מומלץ להתנסות עם אחד מהפתרונות הקיימים כיום בשוק בתחום שירותי המחושב והטלפוניה בענן, שהם זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות Call Center, וידיאו חוזי, שילוב סלולר, הקלטות, ו-UC ("תקשורת אחודה") ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים יקרים וגם עונים על כל הרגולציות הכי מחמירות שיש.

ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים) או בקבוצת עובדים מוגדרת, ולבחון האם שירותי הענן מתאימים לעסק וצרכיו אם לאו. ניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת שירותי מחשוב ומרכזיה.

  1. האם פתרון סנטריקס בזק (IP-Centrex) של מרכזיה וירטואלית לעסקים – מתאים לצרכים של היום ומחר הקיימים והחזויים בעסקים בישראל?

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל, אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם – הסמארטפון, שיש להם ולעובדיהם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו. זה יכול להתבצע בצורה חלקה ופשוטה רק במרכזיה בענן.

 

כפי שכבר ציינו, יש ספקים המציגים מרכזיות וירטואליות מסוג VPS כ"מרכזיות בענן", מה שאינו נכון. גם אין כל אפשרות טכנית קלה או מהירה להפוך "מרכזיית"VPS  ומרכזיית IP-Centrex ל"מרכזיה בענן", כי אלו 2 טכנולוגיות שונות, בדורות טכנולוגיים שונים.

בנוסף, בבחירת פתרון IP-Centrex, הלקוח העסקי נלכד ב"חתונה קתולית" עם ספק השירות. אי אפשר לעבור בין בזק לסלקום (או להיפך) בשירות .IP-Centrex גם אי אפשר לעבור משירות סנטרקס לשירות ענן חדיש, אצל שום ספק אחר. יש לזרוק הכל ולהתחיל מחדש, ממש מאפס, ולאבד את כל השקעות העבר ב-IP-Centrex.  

 אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צ'טים, סקייפ (קול ו\או וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון IP בענן המתאימה לעסק שלך? – לחץ כאן וקבל ייעוץ, הצעת מחיר המותאמת לדרישות שלך, לאחר אפיון צרכים ודרישות תפעוליות ובונוס בחינם.

 

 

IP Centrex שירותי טלפוניה במיקור חוץ לעסקים

 

האם כדאי לעבור ל- סנטריקס בזק IP Centrex – מרכזיה וירטואלית לעסקים ?

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות סנטריקס בזק IP CENTREX בחינם לחץ כאן!

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיות סנטריקס IP CENTREX ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

לשיחה אישית ומידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים