IP Centrex בזק / סלקום – שירותי סנטריקס במיקור חוץ לעסקים

IP Centrex בזק / סלקום - שירותי סנטריקס במיקור חוץ לעסקים

 

IP Centrex בזק / סלקום – שירותי סנטריקס במיקור חוץ לעסקים

 

IP Centrex החל לצבור תאוצה בישראל, בתחרות עזה בין הספקים.

 

האם פתרון סנטריקס / IP CENTREX מתאים לעסקים?

 

מה זה IP CENTREX / מרכזית סנטריקס?

 

הגדרה בסיסית: IP-Centrex הוא שירות טלפוניה לעסק במיקור חוץ (Outsourcing), שמצוי שלא בתוך העסק. שירותים אלו ניתנים כיום בישראל ע"י בזק, 012-סמייל/אורנג' ונטוויז'ן-013/סלקום. שחקנים נוספים נמצאים בדרכם לשוק זה ונציג אותם כאן, כשהשירות המוצע אצלם יהיה רלוונטי.

מרכזיות טלפון | IP Centrex | centrix | סנטריקס בזק לעסקים


שירות סנטריקס IP-Centrex הוא השירות הבסיסי של טלפוניה מנוהלת מרחוק. מדובר בהתפתחות של שירותי ה- Centrex של ספקי התקשורת, שהיו בעבר ללא IP. כיום, מדובר בשירות מבוסס תוכנה עם מתגים קטנים עד בינוניים, שנותנים שירותי טלפוניה לעסקים (בניגוד ל- Hosted PBX, שנותנים שירותי IP כוללים לעסקים). רוב ספקי הסנטריקס עדיין מחברים את הלקוחות ב- TDM (בחיבורי PRI) ומעטים נותנים חיבורים על אתרנט וחיבורים של All-IP.

 

סנטריקס IP Centrex בזק / סלקום

לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי סנטריקס IP Centrex לעסקים – הירשמו כאן:


למי מתאים
IP Centrex בזק / סלקום?

כיום מקובל לחשוב, ששירותי IP-Centrex מתאימים לעסקים ברמת ה- SMB. אולם, גישה זו היא נחלת העבר. שירותי IP-Centrex מתאימים לכל עסק, בכל סדר גודל. בעסקים גדולים, שרוצים לשמר את המרכזייה הקיימת אצלם בעסק מטעמים שונים, ניתן לספק שירותי סנטריקס במיקור חוץ לשלוחות חיצוניות, לסניפים מרוחקים, ולשלב בין מרכזייה פנימית קיימת במטה הארגון ושירותי מיקור חוץ בסניפי הארגון ושלוחותיו בארץ ובעולם. היום, בפארקים עסקיים ותעשייתיים חדשים ובבניינים מרובים משרדים, הגישה המקובלת והמעודכנת היא לספק את שירותי הטלפוניה באמצעות IP-Centrex, תוך זניחת מרכזיות ה- TDM הוותיקות, עם תשתית המאפשרת לספק את מכלול השירותים בנקודת חיבור אחת.

IP Centrex שירותי סנטריקס

על פי מחקר, שפרסמה Ronin Corp., בעקבות סקר, שערכה בקרב 900 לקוחות במגזר ה- SMB בארה"ב ומערב אירופה, נמצא, ש- 50% מהעסקים החזיקו אצלם מרכזיות טלפוניה בנות 3 שנים ומעלה, ורק 40% מהעסקים התקינו שירות IP כלשהו אצלם (VoIP או שירות IP אחר כמו אינטרנט). מכאן, שהפוטנציאל המרכזי לחדירת IP-Centrex כיום הוא מגזר ה- SMB, משום התיישנות הציוד במגזר זה, היעדר מנהל IT או מנהל רשת, והיעדר שירותי IP (כולל שירותי WiFi ו- FMC), שיכולים למנף את יכולת התחרות של העסק. כמובן, שיש צורך בציוד קצה תקני (כיום יש הסכמה על SIP), כדי שהלקוח העסקי לא יהיה כבול לספק אחד, ויוכל לחבר לרשת התקשורתשלו ללא כלקושי ציוד קצה מיצרנים שונים. ברור, שיש צורך לבחון, לקבל ייעוץ ולנתח את כל החלופות שישבשוק, ולא ליפול למלכודת של "חתונה קתולית" עם ספק אחד, בשוק המצוי בתחרות, שהולכת וגוברת מידי יום.

IP Centrex בזק / סלקום -  שירותי סנטריקס במיקור חוץ לעסקים

מה כוללים שירותי ה- IP Centrex בזק / סלקום?

למעשה, מדובר במרכזייה חכמה ומתקדמת בטכנולוגיית IP, שמהווה תחליף מלא למרכזיות IP בעסק, שמקנה יעילות עסקית ברמות שלא היו בעבר. שירות IP-Centrex מבטיח, שהמרכזייה והשירותים הנלווים סביבה יהיו תמיד בקדמת הטכנולוגיה, עם מגוון תכונות המתאים לדרישות המתפתחות של העסק, בעלות חודשית קבועה וידועה מראש.

זמינות השירות תלויה, כמובן, בקווי התקשורת. לכן, בחירת ספק שירות מלווה בצורך לקבל ייעוץ מקצועי לגבי היכולות ורמת השרידות של רשתות התקשורת של הספק, וכן יכולות התמיכה הטכנית והמקצוענות של הספק נותן השירות.

ציוד הקצה בעסק יכול לכלול:

א. טלפונים אנלוגיים רגילים (הטלפונים הפשוטים), שבחיבור החדש הופכים משלוחה רגילה לשלוחה חכמה.

ב. טלפוני IP (בפרוטוקול SIP): מגוון טלפונים שעונים על תקן SIP. היתרונות: יכולת שליטה טובה בממשק משתמש עם מסך הפעלה וחיווי על גבי הטלפון עצמו.

ג. טלפוני תוכנה (Software Phone): על גבי מחשב נייח, נייד או מחשב כף יד ואף מכשירי סלולר מתקדמים, שמתחברים לרשת ומקבלים את מגוון התכונות של טלפון IP רגיל בפרוטוקול SIP.

ד. טלפונים משולבי מצלמת וידיאו: לשיחות ועידה.

ה. מוצרי רשת ייעודיים לפי צרכי העסק: שלוחות, מתאמים סלולאריים, עמדות מוקד טלפוני, שרתים שונים, מתגים, נתבים, ספקי כוח, חומת-אש ומערכת אבטחה, אל-פסק, מוצרי אלחוט המשלבים טלפוניה כמו WiFi ובעתיד WiMAX, ועוד.

את המרכזייה עצמה הלקוח העסקי לא רואה. היא מצויה במרכזייה של ספק התקשורת, אי שם ברשת של ספק התקשורת. מדובר בציוד תקשורת ממיטב היצרנים המובילים בעולם, ברמת Telco Grade. הלקוח יכול לקבל גישה למרכזייה הזו דרך ממשק Web, לבצע שינויים ברמת השירותים, בהרכב השירותים, לשנות שלוחות או לשנות פרמטרים, שהוא מוצא לנכון לשנות בעצמו מרחוק.

יש הבדלים משמעותיים בין הספקים מבחינת המחירים. לא ניתן להציג בטבלה אחת השוואה של מחירים, שכן יש ספקים הנותנים למשל זיכוי על דקות נכנסות, ספקים שמעודדים שיחות פנים ארגוניות בקידומת של הספק, ספקים שמעודדים העברת שיחות לסלולר וכיו"ב. כל אלו מרכיבי תחשיב כלכלי, שדורשים ניתוח מקצועי מקיף כדי להשוות נכון בין ההצעות השונות. הערכת ה- TCO של המעבר של עסק ל- IP-Centrex, כוללת עלויות התקנה ועלויות נסתרות (כגון שדרוגי רשת, תוספת מרכיבי רשת, התאמות רשת, תוספת מרכיבי אבטחה ושרידות, ועוד). לכן, יש צורך בניתוח מקצועי ומקיף של כל העלויות, הגלויות והנסתרות.

סיכום  IP Centrex בזק / סלקום?

תחום ה- IP-Centrex הוא תחום חדש ודי מורכב, הדורש הבנה, ניסיון וידע. לכן מומלץ להיעזר במומחים ולקבל ייעוץ לאורך כל התהליך: מבחירת האסטרטגיה של המעבר ל- IP-Centrex, דרך בחירת ספק השירותים המתאים ביותר לצרכי הארגון וכלה במעקב שוטף אחרי הוצאות התקשורת ורמת השירות של הספק.

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות סנטריקס במיקור חוץ IP Centrex בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 

לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי סנטריקס IP Centrex לעסקים – הירשמו כאן:

סקירת וידאו: IP CENTREX בזק

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות