מרכזיית ענן. חייגו 077-8123111


מרכזיות IP בענן 

אין להתבלבל בין שירותי הענן לשירותי "מיקור חוץ" לטלפוניה Hosted PBX , IP Centrex. שירותי "מיקור חוץ" לטלפוניה הם העולם הישן. הם אינם שירותי ענן.

מדוע נוצר הבלבול בין סוגי שירותי "מיקור החוץ" הללו למרכזיה?

 

מרכזיות IP בענן היא מרכזית טלפון לכל דבר אבל בהבדל חשוב אחד: המרכזייה אינה נמצא באתר הלקוח. למעשה, הלקוח אינו רואה את המרכזייה בכלל, אך מקבל את כל שירותיה ושירותי ערך מוסף נוספים, שמקורם בענן. למעשה, הלקוח ניגש למרכזית הטלפון עם דפדפן בממשק Web, עם מערכת ניהול עצמית.

 

מרכזיות IP בענן

מרכזיות IP בענן


שירותי מרכזיות IP בענן הם שירותים וירטואליים במיקור חוץ לעסקים, שאינם נמצאים במקום פיזי אחד ומוגדר, היות והמשאבים מוקצים ללקוח העסקי לפי הצרכים והצריכה בפועל של השירותים על ידי הלקוח. בשירותי ענן המשאבים והיישומים מוקצים "על פי דרישה", העלויות הן אך ורק על פי שימוש בפועל.
יש שני סוגי שירותי מרכזיות IP בענן: ענן פרטי המותקן בחצרי הלקוח, וענן ציבורי שהגישה אליו היא דרך רשת האינטרנט.

ספקים של שירותי מרכזיות IP בענן יכולים להתקין את השרתים הווירטואליים בענן פרטי או היברידי (משולב ציבורי ופרטי), בין בחצרי הלקוח ובין בענן פרטי או היברידי של ספק השירות, כך שההבדלים בין סוגי המרכזיות מטשטשים גם מהכיוון הזה. דוגמה בולטת: תדיראן טלקום, שמספקת שירותי טלפוניה בענן על בסיס Lync של מיקרוסופט, מאפשרת ללקוח לבחור: ענן ציבורי של מיקרוסופט (ענן מבוזר ברחבי העולם), ענן פרטי או היברידי של תדיראן טלקום כאן בארץ ב- Data Center של החברה, או בענן פרטי או היברידי ב- Data Center של העסק.

רק בשירותי ענן מקבלים את ההוזלה המשמעותית, המידית והברורה ביותר בהוצאות התקשורת. מדובר בהוזלה של כ- 30% עד 40% מול החלופות האחרות ל מיקור חוץ (Hosted PBX ו- IP Centrex). החיסכון בהוצאות התקשורת הוא מרכיב חיוני בקבלת ההחלטות של כל עסקי ואין להתעלם מנקודה מרכזית זו. בנוסף, אם התשלום הוא רק על פי צריכה ושימוש בפועל ובמודל ה- SaaS, זה שירות ענן טהור. אם יש תוספות (רישיונות שונים ומשונים שאינם עפ"י צריכה, בתוספת עלויות תחזוקה, תמיכה, שדרוגים, וכיו"ב), זה לא שירות ענן טהור. בנוסף, רק בשירותי ענן מקבלים את האינטגרציה המלאה ליישומי IP אחרים של העסק, יכולים לשלב כל יישום ארגוני מכל סוג ובכל מקום ועל כל מכשיר קצה, וניתן לשלב בקלות תקשורת ניידת (אלחוטית וסלולרית) באופן שקוף בכל מקום בעולם. זאת, עם שירותי 'נוכחות' (Presence), שהם מרכיב חיוני ביעילות עסקית ותקשורת מהירה במערכת העסקית.

מרכזיות IP בענן – יתרונות

  • חיסכון כספי בעלויות השקעה ותפעול שוטף.
  • חיסכון בהוצאות השיחות היוצאות
  • חיסכון בעלויות השיחות הפנים ארגוניות.
  • גמישות תפעולית לגידול וקיטון בכמות השלוחות.
  • דוחות ניהוליים עד רמת השלוחה
  • תכנות מתקדמות בתקשורת.

 

מרכזיות IP בענן – שורה תחתונה:

בבחירת מרכזיות IP בענן יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

נמאס לך לחפש מרכזיות IP בענן מתאימה לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

אם הקו תפוס, תתקשרו שוב או השאירו הודעה ואחזור אליכם בהקדם.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
מרכזיית ענן. חייגו 077-8123111, 9.0 out of 10 based on 1 rating