תשתיות תקשורת וטלפוניה וניהול רשתות וירטואליות מקצה לקצה

הקמת תשתית תקשורת / רשתות תקשורת

תשתיות תקשורת וטלפוניה וניהול רשתות וירטואליות מקצה לקצה

 

 

עסקים רבים (בישראל כמו גם בעולם) עוברים להשתמש בשירותי הענן ובתשתיות ענן. אולם, תחום ניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה נשאר בעסקים רבים מאחור, בכלים ובמוצרים המופעלים ידנית בתוך העסק. זה יקר, מסורבל, איטי ולא יעיל.

 

מה התחדש בתחום הזה?

 

מה בינת תקשורת מציעה לעסקים?

 

 

בינת תקשורת (בעצמה או באמצעות בינת עסקים והשותפים העסקיים) מציעה לעסקים ולארגונים בכל סדר גודל, לעבור לגישה חדשה של רכישת שירותי תקשורת, תשתיות וטלפוניה, היישר מהענן. לצורך כך בינת תקשורת (וגם בינת עסקים) הקימו פורטל שהוא Marketplace ("שוק") לרכישת מוצרים ושירותים, ישירות מהפורטל.

הפורטל של בינת תקשורת נקרא Bynet Cloud Marketplace וניתן לרכוש בו מגוון רחב של פתרונות, בדיוק כמו שרוכשים כל מוצר באינטרנט. בפורטל ניתן לראות את הזמינות של כל שירות, האם היו בו תקלות לאחרונה, אילו מוצרים משלימים ניתן להוסיף לשירות ואפשרות לרכישה בפורטל של כל שירות נוסף לפי הצרכים המתפתחים של העסק (דוגמת שירותי אופיס 365, שירותי גיבוי, שירותי אחסון, שירותי וידיאו ושיחות ועידה, שירותי סייבר, שירותי עבודה קבוצתית וסנכרון קבצים ועוד).

אחד המוצרים החדשים הוא vCPE (ר"ת: virtual Customer Premises Equipment), כלומר: ציוד קצה לעסק, שהוא וירטואלי. פירוט הפתרון הזה בהמשך. ציוד כזה משנה את כל תשתיות המחשוב והתקשורת (כולל טלפוניה) של העסק, כי הוא מאפשר להפוך את הכל לווירטואלי. פתרון vCPE של בינת תקשורת עולה 40 דולרים לחודש והוא נרכש בחנות המקוונת. הציוד מסופק לבית העסק ישירות, כולל התקנה.

התקשורת בין מוצר הקצה הזה, שמותקן בעסק, לבין הענן, נעשה על תשתית וירטואלית, שנקראת SD-WAN, עם מערכת ניהול של שירותים ואפליקציות שנקראת NFV, תקשורת, שניתן לרכוש מבינת עסקים ישירות, שכן לבינת עסקים יש "רישיון אחוד" ממשרד התקשורת, רישיון המאפשר לה לספק כל שירות קווי, לרבות נס"ר וחיוג בינ"ל, או לרכוש את החיבור הזה לענן דרך חברת הבת בקבוצה: אינטרנט בינת, שיש לה רישיון ISP (ספק אינטרנט) ותשתיות עצמאיות משלה. אינטרנט בינת מציעה לעסקים חיבורי SD-WAN ותשתיות אינטרנט נוספות דוגמת IPVPN ו-MPLS.

החיבור לענן במקרה של בינת תקשורת הוא לאחד מעננים של קבוצת בינת בישראל. העננים המרכזיים והגדולים ביותר שלה הם בירושלים בהר-החוצבים וברמת-החייל בת"א. הענן המרכזי בירושלים נבנה לפי המפרטים של ענן ציבורי של סיסקו ומשם מסופקים השירותים החדשים שמפורטים כאן בהמשך.

הדרך המסורתית של אספקת שירותים לעסקים מגבילה את היכולת של ספקי שירותי תקשורת ושל העסקים עצמם להשיק במהירות שירותים חדשים, לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות. כמעט כל סוג של שירות רשת ומחשוב עסקי, בין אם מדובר במיתוג MPLS, מרכזיה במיקור חוץ, או: קישוריות אתרנט, VPN, רשת אבטחה, ועוד ועוד, דורש מהספק להתקין התקן פיזי ייעודי באתר הלקוח.

עד היום, פריסת כל שירות חדש, אפילו עבור לקוח עסקי קיים, דורשת מספק התקשורת אינטגרטור לשלוח טכנאים מנוסים לאתר הלקוח, כדי להתקין ולהפעיל יחידה חדשה של ציוד ולחבר אותה למערכת החדשה, לעיתים על תשתיות חיבור חדשות, תהליך שיכול להימשך שבועות או חודשים. ביצוע שינויים בשירותים קיימים דורש לעיתים קרובות מהספקים אינטגרטורים לשלוח את הטכנאים שלהם בחזרה לאתר, כדי לבצע תצורה מחדש של ציוד קישוריות, לפי הצרכים המשתנים של הלקוח העסקי. התהליך הזה אינו יעיל, אינו זול ואינו גמיש, מה שמונע מכל הצדדים להשיג את התשואה המרבית להשקעה בשוק השירותים העסקיים. כל זה נעלם, כשעוברים לגישת ה-vCPE עם NFV ו-SD-WAN.

 

 

מה כולל פתרון vCPE של בינת תקשורת לתשתיות תקשורת וניהול רשתות וירטואליות מקצה לקצה בענן שלה?

הפתרון של vCPE הוא מתג תקשורת חדיש, שמותקן בעסק, עם חיבור לענן, שמספק חיבוריות בגישת ה-SD-WAN ומערכת הניהול בגישת ה-NFV, מה שמוביל להתייעלות, חיסכון במשאבים (שכן לא צריך יותר תחזוקה ואנשי תחזוקה לרשת ולציוד התקשורת והמחשוב של העסק, כי הכל מנוהל מרחוק בענן) וקבלת יכולות, שקודם היו נחלת ארגונים גדולים מאוד ובעלי כיסים עמוקים. כאן מקבלים הכל ב-40 דולרים לחודש.

השירות עצמו, שמוטמע במתג, הוא מבית רד ושמו: RADcloud vCPE as a Service, שמספק אוטומטית שירותים מכל סוג ויכולת להריץ אפליקציות מכל סוג, כי הכל הופך לווירטואלי.

ניתן לבחור מספר חבילות שירות לפי הצרכים של העסק ואלו החבילות:

  • Firewall + Router + IT + IP-PBX + SD-WAN
  • Firewall + Router + IP-PBX + SD-WAN
  • Firewall + Router + LB + SD-WAN
  • Router + IP-PBX + WiFi Controller
  • LB + DDoS + SD-WAN
  • IP-PBX + IT + Sniffer
  • LB + SBC + SD-WAN

לחילופין, ניתן לבחור חבילה בשם Multi-Tenant Package, שכוללת: Firewall ,Router WiFi Controller, SBC ,WAF.

יש קטלוג רחב של שירותים וירטואליים עם ציוד חומרה אותם מקבלים לאחר בחירה בחבילה המתאימה, או שניתן להוסיף ולרכוש בנפרד ולהפעיל ציוד זה בשירות vCPE מחברות רבות התומכות ב-vCPE. את מוצרי הקצה הנוספים (אם צריך) יש לרכוש בנפרד, לאחר שמחליטים איזה ספק ציוד יתאים לצרכים של העסק ולאחר שבוחרים את חבילת ה-vCPE המתאימה לצרכי העסק.

לדוגמה, מי שבוחר את החבילה הראשונה ברשימה: Firewall + Router + IT + IP-PBX + SD-WAN ויש לו צורך ב-SBC (מערכת הגנה על הטלפוניה העסקית ושליטה מלאה על תעבורת הקול והווידיאו ברשת של העסק), שירות שלא נמצא בחבילה הזו, אבל לעסק יש צורך ממשי בהגנה ובשליטה ברמה גבוהה על הטלפוניה העסקית שלו, שכן יש בחבילה הראשונה הזו שירות של IP-PBX, הוא יכול לרכוש מבינת מערכת SBC של אודיוקודס, או של אורקל, מערכת תוכנה בענן המתממשקת בתאימות מלאה ובשקיפות ל-vCPE בחבילה שנבחרה.

לעסק, שאין לו מומחי תקשורת ורשת כדי לבחור את הפתרון המתאים, וכל המונחים הטכניים, שהוזכרו לעיל, לא אומרים דבר, מומלץ להיעזר במומחים, שמבינים בנושא וכמובן להתייעץ במוקד השירות של בינת תקשורת ורד תקשורת ובמידע הקיים באתרים של החברות הללו.

מה היתרונות של תשתיות תקשורת וניהול רשתות וירטואליות בגישת ה-vCPE?

מהפכת ה- NFV וה-SDN משנה לאיטה ובצורה דרמטית את שוק התקשורת העולמי והישראלי. רשתות התקשורת של מחר צריכות להיות יעילות יותר, זריזות יותר בהקמת שירותים חדשים ומתוזמרות (Orchestrate) היטב.

כדי לעמוד בדרישות אלו, יש צורך לשנות את המודל העסקי, לשפר את חוויית המשתמש ולשנות את ארכיטקטורת הרשת, כדי להקדים את קצב השינוי ולהתכונן להזדמנויות עתידיות. שינוי זה יכול לעזור להשיק במהירות שירותים חדשים וליצור אפיקי הכנסה נוספים, תוך הוזלת עלויות התפעול.

ה-vCPE הוא גישה חדשה לציוד בחצר הלקוח, שלפיה לפחות חלק מהפונקציות של הרשת, שמשויכות ללקוח העסקי, יכולות להיות וירטואליות. מה שהיה פעם אוסף של רכיבים פיזיים בעלי ייעוד ספציפי ומבוססי חומרה (כגון: Router, FW, Load Balancer וכד') השתנה במודל ה-vCPE. במודל זה, כוח המחשוב ב vCPE-מאפשר העברת פונקציות מעומק הרשת לחצר הלקוח, וניתן להוסיף או להוריד פונקציות באופן דינמי ולפי צורך.

חברת רד, מקבוצת רד בינת, הקימה יחידה עסקית חדשה בשם ,RadCloud שעוסקת במתן שירותים מנוהלים בענן. שירות RadCloud מאפשר לכם, כלקוחות עסקיים, לאמץ את היתרונות של הענן המנוהל ללא השקעה או סיכון של שירות לא מוצלח.

 

שירות RadCloud (המסופק דרך בינת) מאפשר בשלב זה שני שירותים עיקריים:

  • שירות מנוהל מרחוק על בסיס טכנולוגיית יישומים רשתיים וירטואליים (NFV) על גבי vCPE.
  • שירות מנוהל מרחוק של בדיקה וניטור ביצועי רשת, שמאפשר נראות תמידית של איכות השירותים ,(SLA) שאותם מקבלים לקוחות עסקיים ממפעיל התקשורת.

כחלק ממתן השירות, מומחים של ,RadCloud שיושבים במרכז הבקרה, ידאגו להתקנה מרחוק של היישומים השונים, לאינטגרציה ולשרשור היישומים ולתפעול יומיומי של היישומים, כולל תחזוקה שוטפת והוצאת דו"חות ביצועי השירות תחת הבטחה (SLA) של חוזה שירות מנוהל.

פתרון RadCloud מתאים כיום בישראל במיוחד ללקוחות העסקיים הבינוניים (SME) ואף ללקוחות ברמת ה-SMB שיש להם סניפים מרוחקים. בארה"ב, ספקים גדולים של שירותים לעסקים דוגמת AT&T, מכוונים את הפתרון של SD-WAN עם NFV ו-vCPE דווקא ללקוחות ה-SMB, שכן לטענת AT&T, הצורך הגדול ביותר של עסקים קטנים ובינוניים הוא לצמצם הוצאות ולעמוד בתחרות מול האתגרים החדשים (לדוגמה: בארה"ב קניוני ענק נסגרים ורשתות קמעונאיות גדולות נסגרות, כי אנשים עוברים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרנט).

לדברי AT&T, לארגונים גדולים יש קושי לנוע מהר קדימה, אבל עסקים ברמת ה-SMB וה-SME יכולים בקלות ובמהירות לזנוח את כל התשתיות הישנות והיקרות הנמצאות אצלם, ולעבור לתשתיות וירטואליות, מתקדמות, מאובטחות, גמישות וזולות ביותר, שכן הן מסופקות בענן במודל ה-SaaS.

התקנת הפתרון החדש מהסוג הזה מקלה על תחזוקת תשתיות התקשורת, אבטחת המידע והשרתים באתרי הלקוח ובסניפים מרוחקים, ומאפשרת ללקוח העסקי להתרכז במה שהוא טוב בו, ולתעל את משאבי הארגון לעסקי הליבה שלו. ניתן לממש למעשה כל אפליקציית רשת וכל שירות רשת (קיים ועתידי) שיש בעולם, על גבי RadCloud.

המודל העסקי של RadCloud בשת"פ בינת הוא מודל של "שירות מנוהל", שעבורו נגבה תשלום חודשי כפונקציה של כמות השירותים והיישומים המופעלים ללקוח העסקי.

השירות החדש נמכר בתצורת  RadCloud vCPE as a Service בדיוק במודל של SaaS (ר"ת: Software as a Service). הלקוח יודע במדויק כמה הוא משלם כל חודש והתשלום הזה כולל הכל. אין סעיפי הוצאה נסתרים והפתעות.

אמנם, מהפכת ה- NFVו-SDN משנה את שוק התקשורת בעולם, אך עדיין קיים אתגר לא קטן עבור לקוחות עסקיים המעוניינים להשתמש ביתרונות הטכנולוגיה וליהנות מהם, בעיקר כאשר התקציב והמשאבים דלים. באמצעות RadCloud הלקוח עסקי יכול לדלג על התהליך הארוך והיקר של תכנון ורכש של יישומים ברשת הפנים ארגונית והיציאה לרשת החיצונית ולאינטרנט. במקום זאת, הוא יכול לקבל מיד יישומים חדשניים ושירותי ערך מוסף, ע"י אימוץ פלטפורמת RadCloud.

באמצעות השירות של RadCloud אפשר לרכוש מגוון יישומים מעולמות התקשורת, אבטחת המידע וה IT-ללקוח העסקי, מהספקים המובילים בעולם, כמו: Router, Firewall NAS, WiFi Controller, Sniffer, Cyber Security, Application Awareness, DDOS, WAN Optimization, VoIP, IT Services..

 

חבילת השירות הבסיסית ללקוח, שנרכשת בפורטל של בינת כוללת את השירותים הבאים:

  1. ניטור 24/7 מחדר בקרה (NOC) מרכזי;
  2. vCPE המותקן בחצר הלקוח;
  3. אפליקציות שתותקנה על גבי ה vCPE-עפ"י צורכי הלקוח;
  4. ניהול Control Plan בענן וקבלת שליטה על מחזור החיים (Lifecycle) של השירות מקצה לקצה.

 

היתרונות של השירות החדש ללקוח:

  • הפעלה מהירה של יישומים חדשים, אימוץ של טכנולוגיות ושירותים חדשניים והטמעתם בחצר הלקוח בזמן מהיר;
  • Best of Breed: הפעלה של מכונות וירטואליות על גבי ה vCPE-מהיצרנים המובילים בתחומם;
  • אופטימיזציה של המודל העסקי: אין צורך להשקיע ברכש של ציוד, תוכנה, ובניית תשתית ה-IT הפנים ארגונית. RadCloud מאפשר מודל של מעבר מהוצאות רכש ציוד (CAPEX) להוצאות תפעוליות זולות משמעותית, שמשולמות במודל תשלום חודשי ((OPEX ;
  • סיכון כלכלי נמוך במודל של Pay as you Growופשטות תפעול עבור הלקוח;
  • אינטגרציה מינימלית קצרה וזולה של השירות, שאינה מצריכה השקעה בכוח האדם בצד הלקוח;
  • שירות מאובטח: השירות מאובטח לכל אורכו, כולל החיבוריות לענן המנהל, כאשר תעבורת הלקוח עצמה אינה מועברת לענן (אם אין רצונו בכך).

לקוחות עסקיים מצפים לקבל את איכות השירות הטובה ביותר (QoE) עבור השירותים שלהם. פעולות בתשתיות קריטיות מסתמכות על תקשורת, שהיא .Always on כולן מחייבות ראייה (visibility) עמוקה של הרשת וכלים מתוחכמים כדי לפקח על ביצועי השירות (SLA) בכל עת. לא כל הלקוחות העסקיים, לעומת זאת, יכולים להרשות לעצמם את היכולת ואת כוח האדם המנוסה כדי להקים ולהפעיל פתרונות מתאימים.

הצעת השירות של רד בינת בשת"פ בינת כוללת גם כלי תוכנה עוצמתיים של ניטור ביצועים – ,PM (Performance Monitoring) שדואגים לנטר ולנתח את הנתונים המדווחים, וכן את תשתית ה PM-מבוססת הענן, עבור גישה קלה ומהירה לפרמטרים של SLA ו-.KPIs כלי זה מאפשר ללקוחות להפיק ערך מרבי במאמץ מינימלי, ע"י הבנת המקור של כל בעיה או ע"י חיזוי הצרכים וצווארי בקבוק של הלקוח. את השירות הזה ניתן לרוכש כתוספת לשירות המרכזי של ה-vCPE.

 

באמצעות שירות RadCloud לניטור ביצועים (RadCloud PM as a Service), אפשר לרכוש מגוון יישומים לפי צרכי הלקוח (מסופקים כחלק מחבילת השירות) וחבילת השירות ללקוח כוללת את השירותים הבאים:

  1. ניטור 24/7 מחדר בקרה (NOC) מרכזי;
  2. Probs & PM collector , שיותקנו בחצר הלקוח;
  3. ניתוח ביצועי השירות, כולל ניתוח של הביצועים בפועל למול  ;SLA
  4. דו"חות אוטומטיים ועפ"י דרישה מפורטל PM מבוסס ענן;
  5. ניהול Control Plan בענן וקבלת שליטה על מחזור החיים (Lifecycle) של השירות מקצה לקצה.

 

היתרונות של שירות ניטור הביצועים (RadCloud PM as a Service) ללקוח העסקי:

  • ניטור רציף ניטור ביצועי הרשת ברמה הגבוהה ביותר ללא מגע יד אדם;
  • הגברת שביעות הרצון באמצעות זיהוי בעיות ביצועים באופן מיידי, ויכולת לבצע הרחבות לפני תלונות מצד משתמשי הקצה;
  • סיכון כלכלי נמוך: מודל של Pay as you Grow ופשטות תפעול עבור הלקוח;
  • אינטגרציה מינימלית קצרה וזולה של השירות, שאינה מצריכה השקעה בכוח אדם בצד הלקוח;
  • שירות מאובטח השירות מאובטח לכל אורכו, כולל החיבוריות לענן המנהל, כאשר תעבורת הלקוח עצמה אינה מועברת לענן.

שיחות קול ווידיאו

האם יש מתחרים לשירות vCPE של בינת בשת"פ רד?

בהחלט. חברת VMware מספקת מזה שנים שירותי וירטואליזציה למערכות מחשוב ובשנים האחרונות נכנסה לאספקת פתרונות בתחום הסייבר והתקשורת. אחד הפתרונות היחסית חדשים של VMware הוא שירות NFV (ר"ת: Network Function Virtualization), שמיועד לספקי תקשורת ולארגונים גדולים.

ספקי תקשורת ואינטגרטורים יכולים לספק את שירותי ה-NFV לכולם (לכל סוגי העסקים), על בסיס הפתרון של VMware, על ידי כך, שהם מתקינים את הפתרון הזה ב-Data Center שבו הם מספקים שירותי מחשוב ותקשורת ללקוחות הקצה העסקיים.

בישראל, פרטנר ו-VMware בחרו בחברת האינטגרציה לשירותי ענן Cloudify (שהמטה שלה יושב בהרצליה), כחברה, שתתקין ותתחזק את הפתרון הזה בענן הציבורי של פרטנר (השוכן בראש-העין), עם תשתיות SD-WAN, שהן תשתיות וירטואליות בתקשורת של פרטנר.

הפתרון הזה מאפשר לנהל שירותי מחשוב ותקשורת מכל סוג (שירותים שהופכים להיות וירטואליים), עם מוצרי קצה המותקנים בעסקים, שנקראים vCPE, ומחוברים על התשתיות הווירטואליות (SD-WAN) הללו לענן הציבורי של פרטנר.

מהענן של פרטנר ניתן להניע אפליקציות ומידע לענן של אמזון-AWS, בקליק של עכבר, לעסק הזקוק לשירות הזה (למשל עסקים שיש להם שלוחות בעולם, או עסקים שיש להם תנודות חריפות בביקושים למשאבי מחשוב, אחסון ורשת), באמצעות הכלים של VMware ו-Cloudify.

היתרון הגדול של השירות החדש (שמכונה בשם V-Net בפרטנר) הוא, ששירות הניהול הווירטואלי (NFV) של כל השירותים הקיימים, פותח על בסיס קוד פתוח בשם TOSCA, שהמשמעות המעשית שלו היא: ניתן לפתח פתרונות ושירותים חדשים מהר, ע"י מפתחים עצמאיים, לפי הצרכים הספציפיים של כל עסק, מבלי צורך לשלם על רישיונות, בגלל שמדובר בקוד פתוח.

המערכות החדשות, שקיימות ושמפותחות בכלי ה-NFV של VMware, הן אוטומטיות, לא דורשות התערבות יד אדם (בשונה משירותי תשתית ותקשורת מסורתיים) ומספקות במהירות כל צורך בכל עומס נדרש.

כך, ניתן להשיק שירות חדש בכל עסק, במהירות של דקות, על כל סוג של תשתית תקשורת, בעוד שבתהליכים הישנים זה היה נמשך בין 12 עד 18 חודשים. המערכת החדשה מנהלת כל שירות ישן או חדש ומנהלת את "מחזור החיים" של כל שירות. המערכת מתממשקת לכל מערכת אחרת קיימת (לרבות מערכות בילינג, ERP, CRM וכיו"ב), ומספקת הגנות סייבר חדשות מובנות בתוכה (בנוסף להגנות, שהעסק מעוניין בהם לפי ניתוח סיכונים ספציפי של העסק).

הפלטפורמה החדשה מאפשרת חיסכון משאבים משמעותי ושמירה על רצף פעילות עסקי באמצעות שילוב תשתיות ה- LTE (סלולר), האינטרנט הקווי והסיבים האופטיים של פרטנר

בשירות זה, שהוא ראשון מסוגו בישראל. בכך, פרטנר מצטרפת לקבוצה מצומצמת של חברות תקשורת מובילות בעולם המציעות ניהול שירותים על גבי רשתות וירטואליות בענן.

במערכת החדשה, עסקים יוכלו להישאר עם אצבע על הדופק ולנהל בכל רגע נתון את כל אחד מן הסניפים, בסביבה היברידית יעילה ביותר המותאמת לצרכיו הייחודיים של כל עסק.

השירות הנ"ל מיועד ומתאים כרגע לארגונים בינוניים עד גדולים, בעלי שלושה סניפים לפחות, הזקוקים לרשת מנוהלת ומאובטחת לתקשורת פנים ארגונית וחוץ ארגונית, והשירות הזה משמש בעיקר את בעלי תפקידי המחשוב בארגון – מנהלי מערכות מידע ראשיים (מנמ"רים), אנשי מחשוב, ואנשי טכנולוגיית מידע  (IT).

בעתיד (בשנה הקרובה), VMware ביחד עם שותפותיה דוגמת Cloudify, תרחבנה את הפתרון. כך, שיתאים גם לעסקים קטנים עד בינוניים (עסקים שיש להם פחות מ-3 סניפים).

בניגוד לטענת פרטנר, שהיא היחידה בשוק הישראלי המספקת שירותי ניהול רשת קצה לקצה בענן, יש כמה ספקים נוספים המספקים פתרונות דומים ומתחרים דוגמת: בזק בינלאומי (ביצעו כבר עשרות התקנות SDN-NFV בעסקים וארגונים בישראל), טלדור, וי-אנקור, מלם-תים, MedOne וקבוצת בינת. בנוסף, חברות ישראליות דוגמת: אודיוקודס ו-Telco System (חברת בת של BATM מיוקנעם), מציעות פתרונות vCPE מבוססי  SDN/NFV באמצעות מפיצי מוצרי החברות הללו בארץ ובעולם. מה שנכון הוא, שפרטנר היא הראשונה והיחידה (בינתיים) המספקת פתרון כזה בישראל על בסיס הפתרון המתקדם, שפותח ע"י חברת Cloudify ביחד עם VMware.

 

שורה תחתונה בתחום תשתיות תקשורת וניהול רשתות וירטואליות מקצה לקצה:

רכישת מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה הווירטואליות קצה לקצה בענן לעסק, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חברת הייטק, סוכני ביטוח, או של משרד רואי חשבון.

לכן, לכל בעל עסק מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה וירטואליות בענן, ומומלץ לבצע תיחור, בגלל התחרות  הקיימת בשוק הזה. מומלץ, שהמערכת הזו תהיה במסגרת שירותי ענן הכוללים של אותו ספק שירות.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה המרכזית, שיש לך בעסק בתחום מערכות המחשוב והתקשורת, שאתה סבור, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לתשתיות תקשורת וניהול רשתות וירטואליות מקצה לקצה בענן?

 האם אתה יודע על ההבדלים בין מערכת תשתיות תקשורת בהתקנה מקומית בעסק שלך לבין מערכת המסופקת כשירות בענן?

אם יש לך כבר מערכת לתשתיות וירטואליות בענן – ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו!

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בבחירה של ספק תשתיות תקשורת וניהול רשתות וירטואליות מקצה לקצה בענן לעסק שלך?

 

ליצירת קשר עם מהנדס תקשורת מומחה לקבלת יעוץ טלפוני ראשוני בחינם

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 vCPE Deployment Best Practices by RAD 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות