אינטרנט לעסקים: תשתית + ספק במבצעים מדהימים (השוואה) | Telecom Experts

קו אינטרנט לעסקים: תשתית + ספק במבצעים מדהימים (השוואת מחירים)

קו אינטרנט לעסקים: תשתית + ספק

קו אינטרנט לעסקים: תשתית + ספק במבצעים מדהימים (השוואת מחירים)

  

תקציר:

 

  • מבולבלים במה לבחור בחיבור קו אינטרנט לעסקים?

     

  • שבויים ב"חוזה דרקוני" ויקר של חיבור קו אינטרנט לעסקים ?

     

  • הכוח בידכם, כי השוק השתנה לשוק תחרותי. אין שום סיבה שתמשיכו להיות פראיירים!

     

  • כל השאלות והתשובות לשאלות המטרידות אתכם בתחום בחירת ספק חיבור קו אינטרנט לעסקים.

שוק התקשורת העסקית בישראל, בדיוק כמו מה שמתרחש בכל העולם, משנה את פניו במהירות ועסקים רבים, במיוחד ברמת ה-SMB וה-SME, קולטים את הכיוון העולמי, שלפיו אין צורך בכלל במרכזיה או בחדר מחשבים, כי בכלל אין צורך במוצרי חומרה כאלה בעסק (או בכלל).

רשת האינטרנט הפכה להיות רשת התקשורת, הטלפוניה והמחשוב המרכזית של העסק.

החומרה של העבר נמצאת אי שם בחוות שרתים (Data Center) של ספק שירותים המתמחה בתחום ה-Data Centers ומספק שירותי ענן לכל צורך, בכל עת, לכל מטרה, לכל עסק, לכל מכשיר קצה, בכל מקום, לכל אפליקציה, לכל שירות ולכל צורך קיים או עתידי.

בשוק של החיבורים לאינטרנט החלה תחרות (די פרועה) המשחקת לטובתכם. רבים תקועים בחוזי עבר דרקוניים עם קנסות יציאה ושאר פטנטים כדי לקיים אתכם "חתונה קתולית" במחירים העולים במקום לרדת, ולעיתים אף מטעים אתכם, שהאינטרנט של המתחרים הוא שירות, שיש להיזהר ממנו.

 

קו אינטרנט לעסקים: תשתית + ספק

 

לקבלת הצעות מחיר עבור קו אינטרנט לעסקים כולל בדיקת תשתית סיבים אופטיים – הירשמו כאן!

מושגים בסיסיים בחיבורים לאינטרנט לעסקים ברמת ה- SMB וה-SME:

לעסקים קטנים ובינוניים בד"כ אין מנמ"ר (מנהל מערכות מידע ראשי) או מנהל תקשורת, שהתמחה בתחום תשתיות האינטרנט. לכן ,קל "לעבוד בעיניים" על העסקים הקטנים ולספק להם חיבורי אינטרנט יקרים ולא נחוצים לצרכים שלהם.

הכרת המושגים הבסיסיים היא הכרחית כדי להבין איך מקבלים החלטה נבונה לגבי מי ספק האינטרנט המתאים לעסק שלי ומה להזמין ממנו:

 

  1. תשתית אינטרנט:

    מדובר בספק בעל תשתית פיזית המגיעה לעסק. התשתית הזו יכולה להיות קווית, או אלחוטית, או וירטואלית.

א. תשתית קווית: זו יכולה להיות תשתית בחוטים פיזיים מכל הסוגים: נחושת, קואקס, סיבים אופטיים.

בתחום הזה יש מעט (יחסית) ספקים מתחרים: בזק, הוט, סלקום (לרבות אנלימיטד, שנרכשה ע"י סלקום) ופרטנר.

ב. תשתית אלחוטית: זו יכולה להיות תשתית ב-2 צורות עיקריות:

1) סלולרית. כאן יש 3 ספקים עיקריים: פלאפון, סלקום, פרטנר-הוט-מובייל. יש עוד ספקי משנה, ש"רוכבים על הרשתות הללו": We4G, גולן טלקום (שניהם על רשת סלקום), טלזר-019 (על רשת פרטנר-הוט-מובייל), ועוד כמה ספקים מאוד קטנים דוגמת סלקט ורמי לוי תקשורת (שניהם על רשת פלאפון). יש עוד כמה חברות, שהן ,למעשה, רק מותגים של החברות הגדולות ולא חברות נפרדות דוגמת: 012-מובייל (מותג של פרטנר), Pmobile (מותג של פלאפון) ו-NEXT Mobile (מותג של הוט-מובייל).

2) אלחוטית בכמה טכנולוגיות, החל מ-WiFi, דרך לייזר, וכלה בלהיט האחרון ,שכנראה יזכה להצלחה בשנים הבאות: חיבורי גלים מילימטריים. יש כאן כמות די יפה של מתחרים בכל תחום של חיבור. למשל, בתחום חיבורי הגלים המילימטריים, שמתחיל להתפשט בשוק, יש כבר כמה ספקים: SMBIT, גטר-טק, ORIL תשתיות רדיו ועוד.

ג. תשתית וירטואלית. זו תשתית ה"רוכבת" על כל אחת מהתשתיות האחרות (בתלות איזו תשתית פיזית או אלחוטית מגיעה לעסק) ומחברת את העסק באופן שקוף ישירות לענן באינטרנט, בו הוא מקבל את כל השירותים, שהוא זקוק להם (לרבות טלפוניה, מחשוב, אפליקציות, עבודה שיתופית וכיו"ב).

הפתרון הזה נקרא SD-WAN או בשמות אחרים דומים ומיושם בענן ויש כבר כמה ספקים המציעים את השירות הזה בישראל: פרטנר, קבוצת בינת, בזק בינלאומי ועוד. השירות הזה נמצא כעת בצמיחה מאוד מהירה והוא העתיד של חיבורי אינטרנט לעסקים.

 

כיום יש הרבה ספקים המספקים את הכיוון הזה (של שירותי ענן) ונגמרה התקופה, שבה מנהלים שאלו:

האם כדאי לעבור לעבודה שיתופית בענן (ואיזה ענן)?

  1. ספקי אינטרנט.

    מכונים גם בשם ISP (ר"ת: Internet Service Provider). מתחלקים ל-2 סוגים:

א. ISP בתחום הקווי ובתחום האלחוטי (שאינו סלולרי). בשוק הפרטי והעסקי הקטן, בגלל הרגולציה, ה-ISP חייב להיות נפרד מספק התשתית.

יש כאן כמה ספקים גדולים: בזק בינלאומי (כמחצית מהשוק), הוט-נט, פרטנר (012-סמייל), סלקום (נטוויז'ן-013), אקספון-018, טריפל-סי, אינטרנט בינת ועוד ספקים רבים די קטנים, כשמדובר בעשרות חברות, שחלקן מתמחות בפלחי שוק ספציפיים (למשל המגזר הדתי, עסקים בתחומים מסוימים, שירותי ענן וכיו"ב).

ב. ISP בתחום הסלולרי. כאן ה-ISP הוא גם ספק התשתית. לדוגמה: פלאפון מספקת גם את התשתית הסלולרית ללקוח וגם את החיבור לאינטרנט כ-ISP. כאן אין הפרדה רגולטורית בין ספק התשתית לספק האינטרנט.

בתחום חיבורי הסיבים לבתים ולעסקים החלה שיטה דומה לשיטה הקיימת בסלולר: ספק התשתית הוא גם ספק האינטרנט. זה כבר קיים בחיבורי הסיבים של סלקום (לא של אנלימיטד) ושל פרטנר. היות והרגולציה בתחום זה טרם התייצבה, טרם ברור אם זה יהיה המודל הסופי, כמו בסלולר, או שגם כאן (בחיבורי סיבים), תידרש הפרדה בין ספק תשתית לספק אינטרנט. כרגע מסתמן, על פי הלך הרוח בגופים הרגולטוריים, שכנראה תידרש הפרדה.

בעתיד הקרוב ובעשור הבא התחרות בתחום חיבורי האינטרנט תהיה בין חיבורים פיזיים בסיבים המגיעים לעסק, חיבורים אלחוטיים (מכל הסוגים, במיוחד סלולר 5G וחיבורי גלים מילימטריים) וחיבורים וירטואליים. לא יהיה מנצח אחד בתחרות הזו, כי תחרות זה דבר טוב לעסקים ולשוק התקשורת לאינטרנט. מכאן, שאסור להתחייב לספק מסוים ליותר משנה, כי השוק הזה נע מהר קדימה, משתכלל והמחירים רק יורדים.   

תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. איך בוחרים קו אינטרנט לעסקים?

הבחירה חייבת להיעשות בכמה שלבים, ומומלץ לא לדלג על שום שלב:

א. לנתח מה צרכי העסק בתחום חיבורי העסק לטווח זמן של 2-3 שנים קדימה. אם למנהלי או בעלי העסק אין יכולת או ידע לבצע את התכנון הזה, מוטב שישקיעו ביועץ, שזו המומחיות שלו.

ב. לבדוק אם התשתיות הפנימיות של העסק מתאימות לחיבור לאינטרנט ולהעברת כל השירותים (לרבות טלפוניה ומחשוב) על הרשת הזו. אם למנהלי או בעלי העסק אין יכולת או ידע לבצע את התכנון הזה, מוטב שישקיעו ביועץ, שזו המומחיות שלו.

בשלב הזה יש לתכנן "איחוד תשתיות", כי בעסקים רבים יש כמה תשתיות במקביל. זה בזבוז כספי מוחלט של רשתות מקבילות דוגמת: חוטי נחושת, חוטי קואקס, חוטי רשת אתרנט, תשתית מתח נמוך (למשל ל: מערכת אזעקה, אינטרקום, מצלמות אבטחה, מערכת גלאי עשן ואש וכיו"ב).

ג. יש לקבל החלטה לגבי רשתות אינטרנט נוספות, האם הן נחוצות לעסק ובכלל זה:

1) רשת WiFi פנימית של העסק לצרכים שונים, ובעיקר לגלישה במכשירים ניידים מכל הסוגים ולחיבור למצלמות אבטחה ועוד.

2) רשת "בית ועסק חכם".

3) רשת סלולרית. רשת זו יכולה להיות הרשת העיקרית של חיבור העסק לאינטרנט או כרשת גיבוי של העסק במקרה והחיבור הקווי נופל מכל סיבה שהיא.

אם למנהלי או בעלי העסק אין יכולת או ידע לבצע את התכנון וקבלת ההחלטות הללו, מוטב שישקיעו ביועץ, שזו המומחיות שלו. 

ד. לבדוק איזו תשתית מגיעה לעסק או ניתן לקבל אותה מהספק בטווח זמן סביר וקצר.

בגלל התחרות העזה הקיימת בשוק, יהיו ספקים, שישמחו לחבר כל עסק לתשתית שלהם, במיוחד אם מספר עסקים במיקום גיאוגרפי מסוים מתאגדים ביחד ומבקשים חיבור מספק חדש ותחרותי, שמעוניין להתרחב ולהצליח בשוק התחרותי הזה.

לעיתים, לבעלי עסקים בשכירות או במתחמי \ מגדלי עסקים אין יכולת בחירה כזו, כי מי, שביצע את ההתקשרות עם ספק שירותי האינטרנט, הוא בעל הבית של המבנה, או בעלי הקניון, או מתחם העסקים בו הם נמצאים. לכן, אם לעסק מסוים בתוך אותו מתחם יש רצון להתנתק מההסכם של בעל הבית ולקבל שירות מספק טוב יותר ו\או זול יותר לטעמו, עליו לבדוק זאת היטב גם מבחינה משפטית בטרם ההתנתקות והמעבר לספק אחר.

ה. לבצע תיחור בין הספקים.

אין לקבל הצעה רק מספק אחד. מומלץ לתחר (לקיים תחרות, מעין מכרז סגור) בין 3 ספקים שונים לפחות. זו מומחיות הדורשת אף היא היעזרות במי שמנוסה ובקי בתיחור כזה.

בתיחור יש לבדוק מפרטים של ההצעות ולהשוות ביניהן (לא להשוות רק את המחיר) והכי חשוב לוודא, שהספק מציע SLA (הסכם רמת שירות).

ו. לחתום על ההסכם, לאחר מו"מ. אין לקבל את ההסכם של הספק כ"תורה מסיני". חשוב לבדוק את כל האותיות הקטנות. ככלל אסור להתחייב ליותר משנה. אסור להסכים לקנסות יציאה דרקוניים ושאר תרגילי "כבילת הלקוח" לספק אחד לעולמים.

חובה לבדוק בזמן המו"מ מה מערכת השירות של הספק, האם הוא מספק תמיכה טכנית 24X7, האם הספק עצמו מוגן מפני נפילות והתקפות, האם יש לו מערך טכנאי תחזוקה ותיקונים, שיכולים להגיע לעסק בזמן סביר ומהיר (שיש צורך להגדירו בהסכם ה-SLA), איך ומתי מותר להעלות את המחיר, מה העלויות של שירותים נלווים ובכלל זה: IP קבוע, שירותי דומיינים, שירותי אבטחה, גיבויים ושרידות, שירותי דוא"ל, שירותי "עבודה קבוצתית", שירותי Office, ועוד, לאור ניתוח צרכי העסק להיום ולעתיד.

ז. להחליט על מערכות ההגנה, השרידות והגיבוי של החיבור לאינטרנט. בעת התקנת החיבור יש ליישם גם את המערכות הללו, או להחליט על רמת סיכונים ללא גיבויים והגנות. מי שלוקח על עצמו סיכונים כאלה, סביר להניח, שיותקף והעסק ייפול במוקדם או במאוחר.

 

  1. מי מספק את החיבורים לאינטרנט לעסקים במחירים הכי אטרקטיביים?

רבים נוטים לקחת את החיבור של בזק (או בזק בינלאומי, שמשתמשת בתשתיות של בזק), גם בגלל השם והאמינות וגם בגלל שהמחירון של בזק הוא גלוי (כאן) ואין כמעט יכולת לנהל מו"מ על המחיר (יש הנחות מסוימות לגודל החיבור, ובמיוחד למי שמזמין הרבה חיבורים מבזק, אבל אלו הנחות די קטנות ולא משמעותיות).

בכל החברות האחרות המחירונים נמצאים באתר, או נשלחים לעסק לפי בקשה, ולא תמיד הם ברורים ולרוב ניתן לנהל מו"מ על המחיר.

 

  1. האם לקחת חיבור אינטרנט פרטי או עסקי?

החיבור הפרטי, שמקובל היום בתחום שמכונה "שוק סיטונאי", הוא מאוד זול, סביב ה-100 ₪ של תשתית + ISP לחודש.

אולם, חיבורי שוק סיטונאי לא מתאימים לעסקיים ברמת ה SMB-וה-SME. הם מתאימים (אולי) לעסקים ברמת ה-SoHo – עסקיים זעירים ביותר הממוקמים בעיקר בבתים ובמשרדים קטנטנים. לעסקים יותר גדולים מ-SoHo, מומלץ לא לבחור בחיבורי "שוק סיטונאי", כי הקצבים לא יציבים, החיבורים לא מובטחים (אין SLA) ואלו מערכות לא מאובטחות מפני שום התקפה וללא כל שרידות, אלא אם משלמים בנפרד על אבטחה ושרידות.

כיום, חיבורי אינטרנט פרטיים, שאינם דווקא בשוק הסיטונאי, מתאימים גם לעסקים קטנים במחירים טובים מאוד.

כמה דוגמאות:

  • חיבור 200 מגה בהוט (תשתית + ISP) ב-90 ₪ לחודש.
  • חיבור 500 מגה בהוט (תשתית + ISP) ב-144 ₪ לחודש.
  • חיבור 500 מגה בסלקום פייבר (תשתית + ISP) ב-99 ₪ לחודש.
  • חיבור 1000 מגה בסלקום פייבר (תשתית + ISP) ב-109 ₪ לחודש.
  • חיבור 500 מגה בפרטנר פייבר (תשתית + ISP) ב-100 ₪ לחודש.
  • חיבור 1000 מגה בפרטנר פייבר (תשתית + ISP) ב-110 ₪ לחודש.

עסקים, שחשובות להם האמינות, השרידות וההגנה על חיבורי האינטרנט שלהם, מומלץ שישקלו חיבורי: חיבורי MPLS IPVPN ו-SD-WAN לאינטרנט. רוב הספקים הגדולים בשוק משלבים בין הטכנולוגיות הללו לפי צרכי הלקוחות. אין צורך להבין במונחים הללו, כי ממילא מומלץ להיעזר במומחה המבין בתחומים הללו.

 

  1. האם לבחור בחבילת אינטרנט משולבת (דאבל, טריפל או קוואטרו)?

בהחלט מומלץ. זה תלוי בניתוח הצרכים של העסק (כמוזכר בסעיף 1 למעלה). בחבילות משולבות מקבלים הנחה על כל רכיב (2 שירותים – דאבל, 3 שירותי – טריפל, 4 שירותים -קוואטרו). כיום, שירותי טריפל יש מכמה ספקים: הוט, בזק בינלאומי, פרטנר, סלקום. שירות קוואטרו יש כרגע מספק אחד – סלקום. בקרוב יהיו שירותים כאלה גם בהוט ובפרטנר. מומלץ לעקוב אחרי המבצעים השונים של כל הספקים באתר השוואות המחירים דוגמת: "כמה זה?", או באתרים מתחרים שצצו ברשת האינטרנט דוגמת: "משתלם לי", "הבוררת", SellZoll ו-SmartCut.

יש כיום שפע של חבילות דאבל, טריפל וקוואטרו, ומומלץ לתחר בין ספקי החבילות הללו, אם העסק בוחר ללכת במסלול של חבילות שירותים.

 דוגמאות למחירים: טריפל בפרטנר פייבר: 169 ₪ לחודש ל-1000 מגה, טריפל בסלקום פייבר: 199 ₪ לחודש. קוואטרו בסלקום פייבר ל-1000 מגה עם 2 קווי סלולר: 249 ₪ לחודש, טריפל הוט עסקים: 199 ₪ לחודש ל-100 מגה, דאבל בהוט עסקים: 125 ₪ לחודש ל-200 מגה.

בעתיד הקרוב יהיו יותר ספקים עם חבילות מרובות שירותים, אפילו עד 7 שירותים בחבילה אחת), חבילה המשתלמת ללקוח של אותה חבילה. לכן, אין להתחייב לספק מסוים יותר משנה, כי ייתכן שבשנה הבא דווקא למתחרה שלו תהיה חבילת שירותים יותר אטרקטיבית לעסק.

 

  1. האם מומלץ לעבור ל"תקשורת אחודה" עם "עבודה קבוצתית?

בהחלט. עסקים רבים גילו את היתרונות של "תקשורת אחודה" ו"עבודה קבוצתית" תוך שימוש בכלים דוגמת סקייפ ו-WhatsApp. יש גרסאות של הכלים הללו המתואמים לעסקים, במחירים מאוד אטרקטיביים וחלקם אף בחינם לעסקים קטנים. לבעל עסק, שלא בקי בגרסאות העסקיות של הכלים הללו, מומלץ להיעזר ביועץ המנוסה בכלים הללו.

בעבר, מערכות "תקשורת אחודה" – UC ו"עבודה קבוצתית" היו מיועדות לארגונים גדולים, ולכן גם תומחרו בעלויות גבוהות. כל זה נחלת העבר. ה-UC, כמו כלים ארגוניים ועסקיים רבים, וגם בגלל מהפכת הענן והווירטואליזציה, התאים את עצמו לדרישות ולצרכים של עסקים ברמת ה-SMB וה-SME.

כפי שכבר הודגש על ידינו לא אחת, הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות, לא בתקשורת ובציוד תקשורת וטלפוניה. לכן, את נושא התקשורת והטלפוניה אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

 

קו אינטרנט לעסקים: תשתית + ספק

 

  1. האם צריך תשתית נפרדת למחשוב ולטלפוניה?

לא. ספקי השירות הוותיקים מעוניינים להנציח את המצב, שבו לעסק יש לפחות 2 תשתיות (למחשוב וטלפוניה).

כך, העסק ממשיך להיות "פרה חלבת" עבור הספקים הללו.

ספק, שאינו מציע לעסק לעבור לתשתית אחת אחודה, אינו ראוי להיות הספק של העסק. זאת, כי טובת העסק כלל לא עומדת מול עיניו. מעניין אותו רק זרם ההכנסות, שהוא יכול להמשיך לקבל לנצח מהעסק.

 

  1. מהם היתרונות של "תשתית אחודה"?

מעבר לחיסכון הכלכלי הברור, ניתן לקבל שירותים חדשים ויכולות חדשות בתשתית אחודה. דוגמה הכי פשוטה: ניתן לעבוד על מסמך ולחייג לעובד אחר כדי לשאול אותו שאלת הבהרה, תוך כדי העבודה במסמך, מבלי שיש צורך לצאת ממסך העריכה של המסמך. דוגמה נוספת: ניתן לשלוט מכל סמארטפון על מצלמת האבטחה הקיימת בעסק.

בכל מקרה, תשתיות אחודות חדשות תעלינה פחות מ-2 תשתיות ישנות, שיש בהן כל הזמן תקלות. העלויות של תשתיות אחודות חדשות תלויות בתצורה של המבנה הפיזי, שבו העסק נמצא, תלויות בטכנולוגיה הנבחרת ותלויות באורך הכבילה הנדרשת.

בחירה ב"תשתיות אחודות" דורשת בחירה בספק תשתיות אמין וגם בחירה נכונה בסוג התשתיות, כדי שתספקנה מענה לעסק כמה שנים טובות קדימה. תשתיות בעסק לא מחליפים כל שנה וגם לא כל 10 שנים. "תשתיות אחודות" אמורות לשרת את צרכי העסק ליותר מ-10 שנים קדימה.

 

  1. האם לבחור בקו אינטרנט סימטרי או א-סימטרי?

כמעט לכל העסקים הקטנים עד הבינוניים מתאים קו א-סימטרי, שבו הערוץ היורד גדול יותר מהערוץ העולה. זה הקו הזול והנפוץ בשוק. מעט מאוד עסקים יזדקקו לקו סימטרי, בעיקר עסקים בעלי תעבורת אינטרנט יוצאת מהעסק בקצב גבוה.

אולם, כיום, עם המעבר לעבודה בענן, הצורך בקו סימטרי ירד, כי ספק שירותי הענן מספק ללקוחות הקצה של העסק ושירותיו כל קצב, שהם צריכים.

 

  1. במה כדאי לבחור (מבין ספקי הטריפל והקוואטרו)?

כרגע, בגלל שהשוק עתיד לקבל מפנה דרמטי לאור רכישת אנלימיטד ע"י סלקום, המעבר של שוק הסלולר ל-5G  בשנה הבאה והתכניות החדשות של בזק בפריסת הסיבים, מומלץ לשקול ולהמתין עם ההחלטה, עד שהשוק יתייצב עם השירותים החדשים של כל המתחרים.

למי ש"בוער לו" לבחור חבילה משולבת של טריפל כבר כרגע, החבילה האטרקטיבית ביותר כרגע היא הטריפל של פרטנר מהסיבות הבאות:

א. הזולה ביותר.

ב. היחידה הפועלת גם על התשתית של בזק, גם על התשתית של הוט וגם על תשתית סיבים עצמאיים של פרטנר.

ג. מגוון התכנים בטלוויזיה המגוון ביותר מכלל המתחרים בשירותי הטריפל.

יחד עם זאת, יש לשקול את כל הפרמטרים, דוגמת: רמת שירות לקוחות, עלויות הציוד לאורך זמן, איכות התשתית (שירותי הטלוויזיה על האינטרנט מאוד רגישים לאיכות החיבור לאינטרנט ורוחב הפס הממשי הקיים), הצרכים של שירותי הטלפוניה הקווית (300 דקות שיחה בפרטנר, זה מעט מאוד, אם מדברים הרבה בטלפון קווי, אבל זה הרבה ומספיק אם בעיקר מדברים בסלולר ואין כל כך צורך בטלפון קווי).

 

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק, כי הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.

 

 שורה תחתונה בתחום בחירת ספק קו אינטרנט לעסקים:

ישנם פתרונות רבים בשוק הישראלי לחיבורי תשתית וספק אינטרנט. הבחירה ביניהם היא משימה לא פשוטה. מומלץ, שהתהליך ייעשה בצורה סדורה עם בחינת כל הפתרונות החדשים הקיימים כיום בשוק. תשומת לב, שרכישת פתרונות מתקדמים לתחום זה, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לחיבורי אינטרנט. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית". אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

מומלץ, שבעלי ומנהלי ארגונים, יבחנו כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס ענן ויוותרו בכלל על כל אופציה אחרת. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי ומעבר לשירותי ענן.

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

 

בעת בחירה ספק קו לאינטרנט, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהו האתגר הכי משמעותי בשירותי המחשוב והתקשורת של העסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לספק אינטרנט המתאים לצרכי העסק שלך?
 
אם יש לך פתרון של קו מתקדם לאינטרנט, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.
 
איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את פתרון קו תקשורת ושירותי אינטרנט המתאימים בדיוק לצרכיך?

 

 

לקבלת הצעות מחיר עבור קו אינטרנט לעסקים כולל בדיקת תשתית סיבים אופטיים – הירשמו כאן!

 איך לחבר שקע בזק | קו אינטרנט לעסקים תשתית + ספק

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים