איך הפך סקייפ לעסקים לכלי יותר תחרותי שמביא ערך ממשי למשתמשים בו?

איך הפך סקייפ לעסקים לכלי יותר תחרותי
שמביא ערך ממשי למשתמשים בו?

 

התפתחות התחרות בשוק הטלפוניה העסקית (גם מצד שחקני ענק חדשים דוגמת אמזון – AWS), דחף את חברת מיקרוסופט לשדרג את היכולות של שירותי סקייפ לעסקים. כך, שיספקו יתרונות תחרותיים למשתמשים בשירות זה. מה התחדש?

 

שוק הפתרונות לעסקים בתחום הטלפוניה (בדגש על תחומי "העבודה הקבוצתית", "תקשורת אחודה" – UC, גישת שירות של OmniChannel – "כל ערוצי" ושירות לקוחות המחובר ל-CRM), עובר בשנה האחרונה טלטלה עזה מלווה בהחרפת התחרות. אם תתממש התכנית של רכישת Slack ע"י אמזון-AWS, ייווצר בשוק כוח חדש ובעל עוצמה המאתגר את כל המתחרים.

לכן, חברת מיקרוסופט, שעיקר החוזק שלה במגזר העסקי מגיע משירותי הענן ובמרכזם שירות אופיס 365, שילבה את מערכת סקייפ לעסקים (וכלים נוספים) כחלק אינטגרלי והדוק מפתרון הענן של אופיס 365. מיקרוסופט הוסיפה סביב הסקייפ לעסקים ואופיס 365 עוד 3 כלים חזקים לתקשורת פנים ארגונית, לעבודה קבוצתית ולמסרים מידיים, כלים המסייעים בתהליכי העבודה וקבלת ההחלטות:

  • Yammer שמספק בעיקר יכולות של עבודה קבוצתית ותקשורת יעילה פנים ארגונית. למעשה, מערכת Yammer היא פלטפורמה של רשת חברתית פרטית ומאובטחת לעסקים, וכל עסק יכול להתאים את הפלטפורמה לצרכיו.
  • Microsoft Teams – זו מערכת המספקת בעיקר יכולת צ'אטים ובניית צ'אטבוטים מותאמים לכל עסק לפי צרכיו ולקוחותיו.
  • Skype Room Systems – זו מערכת All-In-One המספקת שליטה וניהול של חדרי ישיבות בענן באמצעות טאבלט, עם יכולת לחבר לדיון בקול או בווידיאו, כל מחזיק בכל מכשיר קצה המחובר לאינטרנט, שנמצא בכל מקום בעולם.

הכיוון החדש, שמיקרוסופט מקדמת אותו בגרסה החדשה של סקייפ לעסקים, הוא תחום המסרים המידיים (Messaging). זאת, משום שהלקוחות, שרגילים כיום להשתמש ב-WhatsApp ובשאר הכלים החברתיים למסרים מידיים דוגמת הכלים הקיימים בפייסבוק (לרבות Messenger) וטוויטר, מצפים, שגם העסקים ידברו איתם באותה דרך ובאותה גישה.

בניגוד לשירות ,Microsoft Teams שהוא שירות ענן ציבורי ויכול לפעול רק בענן הציבורי, שירות סקייפ לעסקים יכול לפעול בענן ציבורי, בענן פרטי, בענן היברידי או בהתקנה מקומית (On-Premise) ללא ענן.

למה סקייפ לעסקים הופך להיות יותר רלבנטי לעסקים הרוצים להתחרות בהצלחה?

על פי המחקרים, שמיקרוסופט עשתה בקרב לקוחותיה הקיימים והפוטנציאליים, תחום המסרים (Messaging) הוא התחום החשוב ביותר כדי לשמור על קשר עם לקוחות, לצמצם נטישה ולשמור על נאמנות לקוחות לאורך זמן.

הלקוחות כבר נמצאים בפייסבוק, לינקדאין, טוויטר, ווטסאפ, Snapchat ועוד, אז למה שהעסקים לא יהיו שם עבורם עם אותם כלים?

לכן, מיקרוסופט לא יכלה להרשות לעצמה להישאר מאחור ולהשאיר את סקייפ לעסקים עם יכולות של מסרים מידיים הנופלים באיכותם וביכולותיהם מהאפליקציות הפופולריות הללו בשוק.

מה התחדש בסקייפ לעסקים, שהופך אותו ליותר תחרותי?

  • קודם כל, הגרסה של סקייפ ללקוחות פרטיים שודרגה ושופרה, במיוחד בתחום שיחות הקול ושיחות הווידיאו. זאת, כי הלקוחות הפרטיים, שפונים לעסקים והם אינם חלק ממארג השותפויות של אותם עסקים, משתמשים בגרסה הפרטית (והחינמית בעיקרה) של סקייפ על הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייח או הנייד שלהם.
  • נושא הצ'אט הפך לחלק אינטגרלי בסקייפ הפרטי וסקייפ לעסקים. כך, כל מי שבעסק, שבמסגרת תפקידו עומד בקשר חיצוני עם לקוחות ושותפים, יכול לתקשור איתם בקלות ובמהירות, בכל היכולות שמערכת הצ'אט החדשה מאפשרת.
  • עסק, שהחליט להשתמש במערכת Microsoft Teams המופעלת בענן, המנוע של Team זהה למנוע של סקייפ. כך, שאפשר לבצע צ'אטים בין 2 הפלטפורמות באופן שקוף. כלומר, אפשר לבצע צ'אט ממערכת ,Team שמופעלת ע"י עובד בעסק, מול לקוח של העסק או שותף של העסק המשתמש בסקייפ פרטי או עסקי, באופן שקוף לחלוטין.
  • למערכת סקייפ לעסקים נוספו כלים קטנים לשיפור התפקוד העסקי דוגמת: הדבקת הערות לשיחת וידיאו, שיתוף וידיאו, הדבקת תוויות וכותרות לשיחות וידיאו.
  • שיפור חשוב ביותר בסקייפ לעסקים הוא יכולת האינטגרציה הקלה של צ'אט-בוטים (שבעיקר בונים אותם כיום ובכמויות, בכלים של פייסבוק – מסנג'ר), לתוך סקייפ.
  • שיפור של גרסאות סקייפ לאנדרואיד, iOS ול-Mack (הפלטפורמות של אפל).
  • שיפור יכולות האינטגרציה של סקייפ לעסקים עם מרכזיות – PBX קיימות מכל הסוגים, טלפוני HD חדשים וגם ותיקים ומערכות שירות לקוחות קיימות.
  • החיבור לעולם הישן של הטלפוניה שופר בכלי הנקרא PSTN Calling וכלי נוסף הנקרא PSTN Conferencing לשיחות ועידה. יש מדינות, שבהן מיקרוסופט היא גם ספק שירותי התקשורת לעסקים (היא למעשה מעין MVNO על רשת של ספקי תקשורת גדולים ברחבי העולם). השירות הזה פועל כבר במעל ל-90 מדינות (לא בישראל, בגלל בעיות רגולציה). השירות הזה מגיע מובנה כבר בתוך חבילות: .Office 365 Enterprise E1, E3, E5.
  • Skype for Business Online Call Analytics – כלי חדש בסקייפ לעסקים, שנועד לספק יכולות BI למנהלים המקבלים ב-Dashboard אחד ובמבט אחד נתונים בחתכים מכל סוג ובהתאמה אישית, נתונים וניתוחים המתאימים לתחומי ההתעניינות של כל מנהל, או כל בעל תפקיד המשתמש בכלי הזה. זה גם מסייע למנהלי ה-IT לנתח טוב יותר את איכות התקשורת של סקייפ לעסקים.

טיפ בתחום השימוש בשירותי סקייפ לעסקים

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות", "איכות שיחה" ו"איכות עבודה" בפתרונות מחשוב ומרכזיה בענן ציבורי דוגמת Azure של מיקרוסופט או כל ענן אחר (שאינו מקומי), שעליו מופעלת מערכת סקייפ לעסקים, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה לענן (דוגמת IPVPN), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט).

שורה תחתונה בתחום מערכת סקייפ לעסקים מבית מיקרוסופט:

רכישת פתרונות דוגמת סקייפ לעסקים בענן, כמו כל רכישה בעסק, דורשת בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

הפתרון של סקייפ לעסקים בענן זוכה כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שמספקת יתרונות עסקיים ברורים. יש בשוק מגוון רחב של ספקים המבצעים התקנה ואינטגרציה של סקייפ לעסקים (למרות שעסק, שיש לו בתוכו עובדים בעלי ידע בתחום, יכול להתקין את המערכת הזו לבד).

אם בוחרים בספק חיצוני (ספק תקשורת או אינטגרטור) כדי להתקין מערכת סקייפ לעסקים, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית". מומלץ לרכוש רק מוצרים העונים לתקנים העולמיים והישראליים (במידה ויש).

יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהן הבעיות הכי חמורות בעסק שלך, שאתה מעוניין לפתור באמצעות המעבר למערכת סקייפ לעסקים? 

אם אתה כבר משתמש במערכת סקייפ לעסקים, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בבחירת מערכת סקייפ לעסקים והמערכות הנלוות אליה, מערכת המתאימה לצרכיך?
שאל מהנדס מומחה בתחום מרכזיות IP לעסקים 🙂
 

Move all your communications to Skype for Business Online

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
איך הפך סקייפ לעסקים לכלי יותר תחרותי שמביא ערך ממשי למשתמשים בו?, 7.0 out of 10 based on 1 rating
פורסם בקטגוריה שירותי ענן לעסקים, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *