מערכת CRM מומלצת לעסקים קטנים עד בינוניים – סקירת פתרונות חדשים בשוק

מערכת CRM מומלצת לעסקים קטנים עד בינוניים –
סקירת פתרונות חדשים בשוק

 

השוק מוצף כיום במערכותCRM  במחירים מגוונים וביכולות שונות.

איך בוחרים מערכת CRM לעסקים קטנים עד בינוניים, כולל לעסקים, שיש להם מוקד שירות לקוחות במיקור חוץ? מהם החידושים בשוק הזה?

האם הפתרון של Frontask CRM מתאים לעסקים ברמת ה-SMB?

 

חברת Bewise software solutions מכפר-סבא, מציעה לשוק העסקי מערכת CRM מתקדמת (עם היכולת הפעלה בענן) בשם Frontask CRM. מדובר במוצר "תוצרת כחול לבן" ודובר עברית (כמופיע בתצלום) המשמש מאות בתי עסקים קטנים עד גדולים.

לטענת המפתחים, ניתן לשפר את רווחיות העסק של לקוחות כל עסק ברמת ה-SMB וה-SME בעשרות אחוזים באמצעות שימוש שוטף במערכת Frontask CRM. ניתן להיכנס אל מערכת ההדגמה באתר של המפתחים ולהתרשם ללא התחייבות כיצד היא פועלת (ניתן ללחוץ כאן).

 

מערכת CRM מומלצת לעסקים קטנים עד בינוניים

 

מהן התכונות העיקריות של מערכת Frontask CRM?

לדברי החברה, עם Frontask CRM, מעקב וניהול משימות השיווק, המכירות והטיפול בלקוחות יהיו פשוטים, קלים ומובנים.

המדובר במערכת ה-CRM חכמה, שמציגה רשימה מפורטת של כל המשימות הממתינות לביצוע ע"י כל אחד מהעובדים, עבור ניהול לקוחות, ספקים או פרויקטים, בחלוקה לפי סטטוסים או תאריכי יעד. עזב אתכם עובד? אל דאגה. תוכלו להעביר בקלות את כל המשימות הממתינות עבורו אל אחד מהעובדים האחרים, כדי שרצף העבודה וניהול הלקוחות בעסק שלכם לא יפגע.

כמערכת CRM מתקדמת עבור ניהול קשרי לקוחות, Frontask CRM מציגה גישה חדשנית ויעילה עבור ניהול קשרי לקוחות בענן, ומאפשרת לטפל בלקוחות, בשותפים עסקיים ובספקים – באופן מלא ורב מימדי. זאת, החל מקבלת הפניות (לידים), תיעוד השיחות, קביעת פגישות, שליחת מיילים ו-SMS, מעקבים ותזכורות, הצעות מחיר, חשבוניות מס וקבלות, וכל זאת במערכת CRM אינטרנטית ב"ענן", שמאפשרת גישה מכל מחשב, או סמארטפון.

מערכת Frontask CRM מאפשרת גמישות עבור ניהול לקוחות ובהתאמה אישית אל העסק, בתהליכי עבודה, בניהול משימות, בתבניות מסוגים שונים, בהפקות מסמכים מותאמים אישית, בהתאמת המבנה הארגוני, ובעוד תכונות רבות, שהופכות אותה למערכת CRM עדכנית ומתקדמת בתחומה, לניהול הפעילות העסקית מול לקוחות, ספקים, וכל אנשי הקשר שלכם.

Frontask CRM מבינה את העסק שלך בצורה מיוחדת: בנוסף למיילים מותאמים לכל לקוח עפ"י תחומי העניין, ניתן גם לפלח כל לקוח עפ"י תחומי העניין. ניתן גם לזמן אותו לפגישות, כנסים, ימי עיון או קורסים, לשלוח ברכות לימי הולדת, הצעות מיוחדות ומותאמות אישית עבור כל לקוח ולקוח, והכל בכמה לחיצות כפתור בתוכנת CRM, או אפילו באופן אוטומטי לחלוטין. כדי לשמר ולבצע ניהול לקוחות נכון לאורך זמן, Frontask CRM מסייעת לבצע ניהול פניות של לקוחות קיימים ב"מועדון לקוחות", מהאינטרנט או מרשתות חברתיות, ולטפל בכל פניה כחלק בלתי נפרד מהפעילות של "מועדון לקוחות" פעיל ומצליח.

המערכת מבצעת סנכרון אוטומטי עם יומני גוגל ואאוטלוק (של מיקרוסופט), כוללת בתוכה ממשק מתקדם לכל סוגי הסמארטפונים ושולחת תזכורות SMS באופן אוטומטי. הכל במערכת קלה להטמעה, זמינה וידידותית עם עברית מלאה ושירות מקיף בעברית. זאת, בהפעלה מעל שרתי ענן מנוהלים ומאובטחים ברמה הגבוהה ביותר הקיימים בשוק. את סיכום כלל היכולות של מערכת Frontask CRM ניתן לראות כאן, למתעניינים.

 

מערכת CRM מומלצת לעסקים

למה בכלל צריך מערכת כזו מתקדמת ל"ניהול קשרי לקוחות" (CRM) לעסקים קטנים?

מנהלי ובעלי עסקים ברמת ה-SMB, מבינים כיום את הצורך במערכת CRM לעסק שלהם, במיוחד כשהמחירים של שימוש במערכות כאלו "נפלו לרצפה", גם בגלל התחרות החזקה בשוק וגם בגלל שהשירות הזה עבר לשירות בענן במודל של "תשלום על פי צריכה ושימוש" (SaaS).

בעבר, מערכות CRM היו מיועדות לארגונים גדולים, ולכן גם תומחרו בעלויות גבוהות. כל זה נחלת העבר. ה-CRM, כמו כלים ארגוניים רבים, גם בגלל מהפכת הענן והווירטואליזציה, התאים את עצמו לדרישות ולצרכים של עסקים ברמת ה-SMB.

במעבר לענן, גם עסקים קטנים מקבלים יכולות של Data Mining (כלומר: יכולות ניתוח מתקדמות של מידע הקיים בעסק) ו-BI (ר"ת: Business Intelligence – "בינה מלאכותית"). אלו יכולות, שכבר אינן עולות הון עתק ומסופקות כחלק מפתרון ,CRM שמשווק במחירים המתאימים לעסקים קטנים.

אחסון מערכת CRM ברשת האינטרנט (בענן) אינו מצריך שרתים או התקנות במחשבי העסק עצמו, ומאפשר גמישות מקסימלית בשימוש למשתמשים השונים, עם רמת אבטחה גבוהה ויכולות מתקדמות, במחירים שמתאימים גם לעסקים קטנים.

 

האם יש ל-Frontask CRM מתחרים במערכות ה-CRM?

בהחלט, יש כיום תחרות עצומה בתחום.

מובאות כאן, לצורך ההדגמה, 3 פלטפורמות CRM, כאשר הניתוח, שמעניין מבחינת נקודת המבט של עסק ברמת ה-,SMB נעשה על בסיס: המחיר, קלות השימוש, יכולת הגידול (והקיטון) וההתאמה לצרכים המתפתחים של עסקים קטנים.

א. Capsule CRM: מערכת המתאימה לעסקים קטנים, שמתחילים בפעם הראשונה להשתמש במערכת CRM. החוזק של המערכת הוא בניתוח ההזדמנויות בתחום המכירות (זיהוי לידים ובניית הצעות המותאמות לסוגי הלקוחות השונים).

המידע על הלקוחות קל להזנה והיא נוחה ביותר למשתמשים לא מקצועיים. למי שמשתמש במערכת של גוגל דוגמת G Suite, המערכת הזו מותאמת באופן מלא לשילוב הכלים של גוגל בתוכה. ניתן להשתמש במערכת בסמארטפונים ומכל מכשיר קצה בכל מקום (בגלל שניתן להתקין אותה בענן). המודל העסקי של הפתרון הזה מאפשר לעסק קטן עם עד 250 לקוחות להשתמש במערכת בחינם וללא כל התחייבות או מגבלה בזמן. מעל ל-250 לקוחות, עלות השימוש במערכת היא 12 דולרים לחודש לעמדה בעסק.

ב. Pipedrive. מערכת, שדי דומה למערכת הראשונה, אבל החוזק המרכזי שלה הוא בתחום ה"עבודה הקבוצתית", תחום הנמצא בעלייה בעסקים רבים. זה מאפשר לספק פתרונות ושירותים בצורה יעילה ביותר ללקוחות של העסק מצד העובדים של העסק, שנמצאים במערכת של "עבודה קבוצתית". הניהול של צוותי מכירות והיכולת לבצע ניתוח אנליטי של הלקוחות והמכירות ללקוחות הללו מספקים כלי חזק גם עבור המנהלים והבעלים של העסק.

המערכת משלבת בתוכה כלים מגוונים ל"עבודה קבוצתית" וניהול קמפיינים חכמים דוגמת: Slack ,MailChimp ,Zapier ,Mixmax (זו המערכת הפופולרית ביותר בתחום "העבודה הקבוצתית"). ניתן להתנסות במערכת בחינם לתקופה מוגבלת ואח"כ העלות היא בין 10 דולרים לחודש לעמדה לעסקים ממש קטנים, 24 דולרים לחודש לעמדה לעסקים בינוניים ו-63 דולרים לחודש לעמדה לעסקים יותר גדולים. המערכת הזו מתאימה בעיקר לעסקים קטנים עד בינוניים, שיש להם צוותי מכירות ומנהל מכירות.

ג. HubSpot. לחברה יש כמה קווי מוצרים, שהבסיס שלהם היא מערכת CRM. מערכת ה-CRM  היא חינמית לחלוטין, ללא הגבלת זמן, ללא התחייבויות וללא מגבלה של כמות לקוחות (המערכת מסוגלת לקלוט עד מיליון רשומות…). מי שרוצה להרחיב את המערכת למערכות משלימות דוגמת: ניהול צוותי מכירה, ניהול שיווק, יכול לבחור בין כמה חבילות במחירים די אטרקטיביים. המערכת מתחברת לכל מערכת קיימת בעסק ולכל מערכת דוא"ל קיימת.

לשירות החינמי הזה יש כבר מעל ל-34 אלף לקוחות עסקיים בכ-90 מדינות, מספר לקוחות הנמצא בצמיחה מטורפת.

לעסקים קטנים, שמעוניינים להתחיל בשימוש ב-CRM, המערכת החינמית הזו מאפשרת להם להתנסות וליישם CRM  בלי עלות ובלי הגבלה. כך, שמדובר בהצעה מאוד מושכת.

בכל מקרה, כל בחירה במערכת CRM חייבת היום לקחת בחשבון את נושא האינטגרציה של המערכת הזו עם "מערכות חברתיות". הסיבה: הלקוחות של היום רוצים, שהעסק ייצור עמם קשר בפייסבוק, טוויטר, ווטסאפ, סקייפ, צ'ט \ צ'טבוטים, דוא"ל וכיו"ב. את האינטגרציה הזו אפשר להשיג ע"י השקעה באינטגרטור, שיבצע את החיבוריות הזו, או במעבר לשירותי ענן, שבהם קל לבצע אינטגרציה בין שירותים, שכבר נמצאים בענן. כ"כ, יש לקחת בחשבון את נושא השפה. יש עסקים, שנושא העברית הוא מאוד חיוני עבורם.

מערכת CRM לעסקים קטנים

למה לעבור לענן בשירותי CRM?

כיום, יותר מ-90% מפרויקטי ה-CRM בעולם המערבי הם פתרונות בענן (בישראל נגיע לזה כנראה תוך כשנה). הסיבה העיקרית: לאורך שנים, חל שינוי ביחסים, שבין ארגונים ולקוחות ולהיפך. אם בעבר מנהלי עסקים ציירו תמונה של '360 מעלות', משמע, הארגון אמר ללקוח: 'יש לי את הכל, קח ממני את מה שאני רוצה לתת' – הרי כיום "מסע הלקוח" הוא שונה. כיום, ללקוח יש חיים מחוץ לארגון, במיוחד ברשתות חברתיות ובמערכות המופעלות בסמארטפון שלו. הוא חי את חייו ואינו מעוניין להגיע לארגון, אלא בחוסר ברירה, והוא מצפה, שהמגע הזה יהיה חווייתי עבורו, אחרת הוא ייטוש את העסק.

לכן, ארגונים צריכים לזהות מה הלקוח רוצה, למה הוא זקוק, ולזהות את הערך, שבהצעה כשמתקשרים אליו (או כשהוא מתקשר). הערך יבוטא פעמיים: גם במגע עצמו וגם ב"חוויית לקוח" טובה, אותה הוא ישתף עם הסובבים אותו וברשתות חברתיות. בעסק, זה יימדד מיידית ברמה העסקית. חוויית שירות טובה מגדילה את המכירות ומורידה עלויות. אין כיום כבר ספיקות בעניין זה.

ארגונים הבינו מזמן, שחוויית הלקוח היא מרכיב בסיסי בהצלחה שלהם. ארגונים נדרשים לפלח את הלקוחות: יש דור של אנשים, למשל בני 40+, שאינם רוצים שיטרידו אותם בהצעות, כי הם עובדים קשה. לעומתם, הצעירים יותר רוצים לקבל הצעות באופן מיידי ולאו דווקא בשיחת טלפון. לכן, ארגונים צריכים להתאים עצמם ללקוחות, כל הזמן. זה לא דבר סטטי חד פעמי, אלא מסע מתמשך וקשה.

עולם התקשורת נע קדימה לכיוון הענן ולעולם הניידות, כי הלקוחות מעוניינים בכך וכולם מחזיקים סמארטפונים ביד. גם העובדים והמנהלים בתוך העסקים עברו להשתמש בסמארטפונים (המחוברים בכל האפליקציות, שיש בהן, לשירותי ענן מסוגים שונים). כדי לספק שירות מקצועי ללקוחות, שנעשו יותר מתוחכמים ומצפים לקבל רמת שירות טובה, יש צורך בצד נותן השירות לספק מענה מתאים ומלא לצרכים של הלקוחות הללו. לכן, הם זקוקים למערכת CRM. די ברור, שלא ניתן כיום להסתמך על הזיכרון, או על פתקים, או על כרטיסיות של לקוחות, כדי לדעת מהם הצרכים וההעדפות של כל לקוח.

אפילו בעסק הקטן ביותר, שמספק שירותים לכמות לקוחות מצומצמת, יש חשיבות למתן שירות מקצועי ללקוחות הללו וזה בלתי אפשרי ללא מערכת CRM. בלי זה, הלקוח יצטרך לנהל "דו-שיח של חרשים" עם מוקד השירות של העסק (או עם עובדי העסק ישירות, אם אין לעסק מוקד שירות פנימי או חיצוני), כל פעם מחדש, מי הוא, מה הצרכים שלו, מה הקשר שלו לעסק, מה הוא רכש בעבר מהעסק וכך הלאה.

לכן, תיעוד ההיסטוריה והפרטים המלאים על הלקוח, חיוני לתקשורת יעילה של מוקד השירות מול הלקוח גם בעסק הכי קטן. בדיוק לעניין הזה פותחו מערכות  CRM והעבירו אותם לענן. נגמרו הימים בהם הנתונים על הלקוחות נמצאים בכרטיסיה ידנית של קרטונים המסודרים לפי א'-ב', או בערימה של כרטיסי ביקור במגירה.

מערכת בקרת כניסה IP ממוחשבת –

מהן מערכות ה-CRM הנפוצות האחרות הקיימות בעולם העסקי לתחום ה-SMB?

ללקוחות בשוק העסקי בישראל עומדת הברירה לבחור בין מערכת CRM ישראלית (תוצרת "כחול לבן") לבין מערכת מחברות ה-CRM העולמיות. אם בוחרים במערכת הנפוצה בעולם, נשאלת השאלה: האם המערכת הזו מספקת תמיכה בעברית (כלומר: עברה "גיור" מבחינת התפריטים והכלים הנמצאים בה) והאם היא עברה התאמה לשוק הישראלי מבחינת הצרכים המקומיים המתאימים לשוק המקומי.

בגלל התחרות הגדולה הקיימת בתחום, רוב ספקיות ה-CRM הגדולות בעולם אכן ביצעו "גיור" למערכות שלהן והתאימו אותן לשוק הישראלי. תשומת לב, שמדובר בשוק מאוד דינמי והמערכות הללו עוברות שינויים מאוד מהירים. כך לדוגמה, שייתכן שמה שיהיה נכון ל-2018 לא יהיה תקף כבר ב-2019. הסיבה העיקרית לכך היא המעבר המהיר ממערכות מקומיות למערכות בענן. זה משנה לא רק את שיטת הפעולה וההפעלה, אלא גם את מבנה ההוצאות על המערכת, שכן עוברים מגישת התשלום על המערכת עפ"י רישיונות (בתוספת עלויות של תחזוקה, ביטוח ותמיכה), לגישת ה-SaaS (כלומר: תשלום רק על פי צריכה) בענן.

סביר להניח, שתוך שנה – שנתיים, כל הרכישות של מערכות CRM חדשות, גם בישראל, בדומה למה שקורה בעולם, תהיינה רק של מערכות המופעלות מהענן.

 

איך אני בוחר את מערכת ה-CRM לעסק שלי?

לעסקים קטנים עד בינוניים יש 2 אפשרויות עיקריות לבחירה ושילוב CRM אצלם בעסק:

 

  1. מעבר לשירותי תקשורת וטלפוניה בענן. כמעט כל הספקים של שירותי מרכזיה בענן (בארץ כמו גם בעולם) מספקים מערכת CRM כחלק מהפתרון בענן, לעיתים קרובות כמערכת מובנית בתוך מרכזיה בענן, ללא כל עלות נוספת ולעיתים כמערכת נלווית בתוספת מחיר אפסי. בתחום זה יש תחרות רבה בין כל ספקי התקשורת והטלפוניה בענן והכוח הוא בידי הלקוח. לכן ניתן לקבל מערכת CRM אצל ספקים רבים ללא כל תוספת עלות, מעל לעלות המרכזיה שבענן.

 

  1. בחירת מערכת CRM מאחד מספקי ה-CRM הקיימים בשוק, ואחר כך ביצוע אינטגרציה בין המערכת הזו למרכזיה הקיימת כבר בעסק (הפיזית, הווירטואלית, או זו שבענן). בתחום זה יש קונסולידציה מהירה של השחקנים והשוק הספציפי הזה נשלט ע"י מספר לא קטן של ספקים גדולים מהעולם ובראשם: Salesforce – מובילת שוק עולמית (שהמערכת שלה מותאמת לכל סוגי המרכזיות הנפוצות הקיימים בשוק, מערכת, שעברה "גיור" לעברית), PIVOTAL ,SAP, NetSuite (כיום חלק מאורקל), Microsoft ,Oracle Dynamics 365, Zoho ועוד, החברות הישראליות הבולטות: Unifreight, אמדוקס, ITC Tech , במבי, פריוריטי (Priority), סיטיקונקט Ctconnect , FollowUp CRM ועוד.

 

בנוסף, יש מגון רחב ביותר של חברות קטנות עד בינוניות לשירות CRM מגוונים מהארץ ומרחבי העולם. במקביל, יש בשוק מגוון רחב של אינטגרטורים המתקינים ומתחזקים מערכות CRM בעסקים ובכלל זה ניתן למנות את: אמן, אדוונטק, בינת, One1, SIT, אלעד מערכות, מלם-תים, טלדור, נס, ווי-אנקור, Reut One ועוד.

 

טיפים בתחום בחירת מערכת CRM לעסקים קטנים

תשומת לב, שבמרכזיות IP-Centrex אין שירות CRM, לא מובנה ולא בכלל (לא ב"בזק עסקים" ולא אצל מתחרותיה בשירות זה דוגמת פרטנר וסלקום). דהיינו: כדי להפעיל מערכת CRM (מכל סוג ומכל יצרן) ביחד עם מרכזיה IP-Centrex, יש צורך בביצוע אינטגרציה בין המערכות, מה שמייקר ומסבך את הפתרון וגם משאיר את הלקוח העסקי תלוי ב-2 ספקים (אחד לטלפוניה והשני ל-CRM), ספקים, שלעיתים קרובות לא מסונכרנים ביניהם ויכולים להטיל את האשמה במקרה של תקלות אחד על הצד השני.

בנוסף, תשומת לב, שכמעט כל הספקים (במיוחד הקטנים) טוענים, שהם בענן. אולם, חלק מהפתרונות הוא פתרונות של Hosted (כלומר: "מיקור חוץ" וירטואלי ומרחוק, אצל ספק השירות) בגישת ה-VPS (ר"ת: Virtual Private Server). זו הגישה, שקדמה לענן ואינה ענן (ולא ניתנת לשדרוג לענן). לכן, ייעוץ מקצועי נדרש כאן לפני בחירת הפתרון, כי קל ליפול בפח מהסיסמאות של אנשי שיווק ממולחים, שהופכים בהבל פה "שירות מרוחק" – Hosted או VPS, ל"שירות ענן".

 

מרכזיות טלפון IP לעסקים

שורה תחתונה בתחום בחירת מערכת CRM לעסקים קטנים:

יש רמות שונות של פתרונות, שתלויות בהחלטה על בחירת הפתרון (האם כחלק מהמרכזיה או כשירות העומד בפני עצמו? האם בענן או בהתקנה מקומית?), מה שמוביל לשונות רבה ברמת מחיר, האמינות וחוויית השימוש של עובדי המוקד מול הלקוחות של העסק.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת מערכת CRM בעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מכאן, שבעל העסק הקטן אמור לשאול את עצמו כמה שאלות בטרם רכישת מערכת CRM:

מה הבעיה הגדולה ביותר בעסק בהתנהלותו מול לקוחותיו והאם מערכת CRM היא הפתרון המתאים לכך?

 אם יש לך כבר פתרון CRM בענן, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתפו אותנו.

 כיצד אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בבחירת פתרון CRM המתאים לעסק שלך?

 

השוואת מערכות CRM לעסקים – מה מתאים לעסק שלי? איך לא ליפול בפח?

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

Frontask CRM – קמפיינים – הפצת קמפיין מקובץ אקסל 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
מערכת CRM מומלצת לעסקים קטנים עד בינוניים – סקירת פתרונות חדשים בשוק, 9.0 out of 10 based on 1 rating
פורסם בקטגוריה שירותי מחשוב לעסקים קטנים, שירותי ענן לעסקים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *