המעבר ל- Microsoft Lync 2010

.

OCS 2007 מפנה את מקומו ל- Microsoft Lync 2010, מערכת זולה יותר,

שרידה יותר ובעלת יכולות מתקדמות הרבה יותר.

בסוף 2010 השיקה מיקרוסופט את מערכת ה- VoIP החדשה שלה המכוונת למגזר העסקי והארגוני: Lync 2010. Lync 2010 הוא פתרון המרכזיה (IP-PBX) של מיקרוסופט לשוק העסקי והארגוני. מדובר בפתרון הכולל Unified Communications, פתרונות מתקדמים ל- IP PBX, שיחות ועידה הכוללות Voice And Video, פתרונות Call Center ועוד. הפתרון הזה משתלב בשלל פתרונות הענן ותפיסת הענן של מיקרוסופט. הוא כולל שילוב ב- Office 365, שירות חדש בענן לעסקים [במחירים מאוד נמוכים וברמת שירות גבוהה], שהוכרז לאחרונה ע"י מיקרוסופט ושממוצב כשירות ענן המתחרה ב- Google Apps עבור עסקים קטנים וארגונים ברמת ה- SME. שירות Office 365 משלים את Office Web (החינמי), שהושק ביוני 2010 והמתחרה ב- Google Docs, בכך שהוא מכיל יכולות רחבות ומגוונות לעסקים, לרבות בניית אתרים, אחסון, עריכת מסמכים והגנה עליהם, אפליקציות, מסרים מכל סוג וכמובן חיבור שקוף ומלא ל- Lync 2010. בארגונים קטנים עד 25 עמדות קצה, המחיר של השימוש ב- Office 356 הוא 6 דולרים לחודש למשתמש, מחיר סביר בהחלט לשירותי ענן ליישומי Office.

ספקי אינטרנט - השוואת מחירים

Microsoft Lync 2010

Microsoft Lync 2010

לא ברור מדוע בחרה Microsoft לנטוש את המערכת הוותיקה שלה לטלפוניה עסקית:OCS 2007 (Office Communications Server) ולא להמשיך בפיתוח ובהצגת OCS 2010. אולי משום שגרסת OCS 2007 לא התאימה לתפיסה החדשה של מיקרוסופט של: שירותים מבוזרים ובענן, עם שילוב ניידות וסלולר, ממשק משתמש חלק יותר והורדת ה- TCO. ייתכן ומיקרוסופט גם לא הייתה מרוצה מקצב חדירת ה- OCS 2007 לשוק העסקי, במיוחד לאור התחרות העזה שהתלקחה בשוק זה, מול פתרונות בקוד פתוח (דוגמת Asterisk) ופתרונות קנייניים (דוגמת אלו של סיסקו ואוויה). בכל מקרה, הרווח הוא כולו של העסקים והארגונים, שקיבלו מערכת חדישה, שרידה וזולה יותר.

Microsoft Lync 2010 – יכולות ומחירים

לדברי מיקרוסופט, לראשונה מוצעת מרכזיה ארגונית (IP-PBX) עם יכולות שרידות ופתרונות מתקדמים לארגונים מבוזרים. יכולות אלה גם מתחברות אל ממשק אחד פשוט ואינטואיטיבי, בו יכולים לתקשר במגוון דרכים בצורה פשוטה ומכל מקום. בכך, מאפשרים לכל משתמש בארגון (בלי קשר לתפקידו) לתקשר במגוון דרכים בעלות נמוכה. אם רוצים לאפשר לארגון לבצע שיחות וידיאו – אין יותר קל מזה. ניתן להציג מצגת בזמן שיחת וידיאו בקלי קלות. ניתן להעביר מסרים מידיים בתקשורת פנים ארגונית מכל מקום ומעל כל תווך. אם רוצים לתת לכל אחד את האפשרות לזמן שיחת ועידה מתוך ה- Outlook באופן קל ואינטואיטיבי כמו לזמן פגישה – זה פשוט מהיר וקל. לדברי מיקרוסופט, שיתוף מידע ועבודה משותפת מעולם לא היו קלים יותר. Lync 2010 מאפשר לכל אחד בארגון לעבוד ולשתף מידע מכל מקום בצורה מאובטחת. כל מה שצריך זה אינטרנט. זה הכול.

מחירים [על פי המחירון המומלץ של מיקרוסופט]: Lync Server 2010 Standard Edition מחירו 699 דולרים, וגרסת ה- Enterprise מחירה: 3,999 דולרים. מחיר תוכנת ה- Client לכל עמדת משתמש (CAL), הגרסה הבסיסית – 31 דולרים לכל משתמש, ובארגונים – 107 דולרים לכל משתמש. עבור מי שרוצה להמשיך להריץ בעמדות הקצה את OCS 2007 R2 המחיר לעמדה הוא 31 דולרים. מנהלים צריכים לשים לב, שנכון להיום, Lync 2010 תואם לאחור ל- OCS 2007, ולכן Client של OCS 2007 יכול לעבוד מול שרת של Lync 2010. אבל אין תאימות הפוכה בין המערכות. דהיינו: Client שלLybc 2010  לא יוכל לפעול מול שרת של OCS 2007.

Microsoft Lync 2010 – שורה תחתונה:

עסקים ברמת ה- SMB וה- SME יכולים כיום לשקול התקנת שירותי מרכזיה ו- UM  בפתרון של Microsoft הקרוי Lync 2010, מול חלופות דומות אך פחות מתקדמות  דוגמת ה- IP-Centrex. בנוסף, פתרון Lync 2010 משתלב היטב בשירותי Office בענן של מיקרוסופט, כשניתן לבחור כאן בין השירות הוותיק Office Web הבסיסי והחינמי לבין השירות החדש והמלא Office 365 הנמכר במחיר סביר.

לקבלת הצעות מחיר מספקי Microsoft Lync 2010 בחינם לחץ כאן!

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.5/10 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
המעבר ל- Microsoft Lync 2010, 8.5 out of 10 based on 6 ratings