שירות מרכזיית IP-Centrex של סלקום. האם זו עסקה כדאית?

מבצע חודש ראשון במתנה (בחינם) למצטרפים לשירות מרכזיית IP-Centrex של סלקום. האם זו עסקה כדאית לעסקים ולארגונים?

 

חברת סלקום דוחפת מבצע שיווקי של חודש ראשון במתנה למצטרפים חדשים לשירותי המרכזיה מסוג IP-Centrex אצלה.

 

האם המבצע הזה אטרקטיבי?

 

בניגוד לכל מתחרותיה בתחום המרכזיות הווירטואליות (בזק, בזק בינלאומי, הוט ופרטנר), סלקום (שכוללת בתוכה את נטוויז'ן-013) החליטה לשדרג את מערכת ה-IP-Centrex שלה, שמבוססת על מתגי חברת ברודסופט (BroadSoft) לגרסה 19. בזק למשל נתקעה בגרסה 17. גרסה 19 היא גרסה אולי אחרונה בעולם ה-IP-Centrex, לפני שהמרכזיות הווירטואליות הופכות להיות מרכזיות בענן.

המרכזיה מנוהלת באמצעות פורטל WEB בעברית ומהווה תחליף מלא למרכזיה ה"פיסית" המסורתית. המרכזיה מושתתת על מודל תשלום חודשי קבוע הכולל את קווי הטלפון, המרכזיה, השלוחות ומגוון תכונות ושירותים מתקדמים.

למעשה, גרסה 19 כבר מספקת כלים (כשבמרכזם הכלי UC-One של ברודסופט) להגירת המרכזיה לענן. אולם, סלקום מציעה ללקוחות חדשים רק את גרסה 19, במבצע של חודש ראשון חינם. אין ספק, שמדובר בגרסה מאוד מתקדמת של IP-Centrex וטובה יותר ממה שיש אצל מתחרותיה של סלקום.

שירות מרכזיית IP-Centrex של סלקום. האם זו עסקה כדאית?

אולם, חודש ראשון בחינם, זו אינה הטבה בעלת משמעות כלכלית. לקוח חדש, שבוחר ב-IP-,Centrex חשוב שיידע, שמדובר ב"חתונה קתולית".

אין דרך לקפוץ בקלות, בזול או בכלל, מ-IP-Centrex למרכזיה בענן. אלו שתי תפיסות עולם וטכנולוגיות שונות לחלוטין. כך, שהעברת מרכזיה ל-IP-Centrex היא בחירה לכ-10 שנים קדימה ולרוב הרבה יותר מכך.

חודש ראשון בחינם לא יכול לפצות על כך, שעלויות שירותי IP-Centrex  גבוהות מעלויות שירותי ענן, לאותם צרכים עסקיים. מענה להורדת עלויות בתקשורת הטלפונית מתרחש כיום רק במעבר לשירותי ענן מלאים ומעבר למודל של "תשלום לפי צריכה בפועל – SaaS", מה שלא קיים ב-IP-Centrex.

בנוסף, כדי לקבל את מלוא היכולות בשירות המרכזיה מסוג IP-Centrex, למשל: הקלטות, CRM ומוקד שירות לקוחות מלא, BI, שילוב BYOD, שרידות, אבטחה והצפנות, שו"ב ועבודה קבוצתית ב-UC (Unified Communication), יש להוסיף מודולים של תוכנה מצד ג' למערכת ה-IP-Centrex ולבצע אינטגרציה בין המערכות השונות (ובתשלום נפרד לכל מערכת). בשירותי הענן, היכולות הללו ניתנות לרוב כחלק מהמערכת בענן, ללא צורך באינטגרציה נוספת בין מערכות.

כדי שהמערכת הקיימת כיום בסלקום תהפוך לשירות בענן, על סלקום לבצע אחד משני המהלכים הבאים (או את שניהם ביחד):

א. לבחור ולהתקין את מערכת UC-One של ברודסופט, שזו המערכת המספקת את כל השירותים של מתג ברודסופט בענן, על בסיס המתג הקיים אצלה מגרסה 19.

ב. לעבור לאספקת כל השירותים בענן, שברודסופט הקימה (באירופה), ענן הנקרא BroadCloud.

שירות מרכזיית IP-Centrex של סלקום – שורה תחתונה

 

היות וסלקום טרם החליטה על המהלכים הללו (ולא ברור אם בכלל תחליט להתקדם בכיוון הזה), שירותיה אמנם מתקדמים הרבה יותר מאלה של מתחרותיה, אבל הם אינם בענן.

יש לסלקום שירותי ענן, כולל שירות בתחום הטלפוניה בשם: Easy Phone. אך סלקום משום מה אינה מקדמת שירות זה, מול הקידום של שירות IP-Centrex.

מכאן, שהפתרון החדש של סלקום יכול לתת יכולות מתקדמות ללקוחות הקיימים של סלקום, כדי לשמר אותם בסלקום. אולם, הם לא זכאים לחודש המבצע בחינם.

לכן, הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים לצרכי העסק, ושהמרכזיה תעלה הכי פחות כסף (TCO) עם שרידות מיטבית. זאת, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קנייניות ב"חתונה קתולית". זו לא החלטה פשוטה, קלה או מהירה. לכן, מומלץ לא להיחפז, להתייעץ במומחים המכירים את תנאי השוק בישראל בתחום זה, בטרם קבלת החלטה איזו מערכת מרכזיה לבחור.

 

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון IP מתאימה לעסק?

השאר תגובה

פוסטים נוספים