שירותי ענן לעסקים קטנים עד בינוניים – במה לבחור? (מידע חדש וטיפים)

שירותי ענן לעסקים קטנים

 

תקציר

  • עסקים ומשרדים רבים ברמת ה-SMB וה-SME משתמשים בשירותי אינטרנט מגוונים לרבות בשירותי ענן, לרבות אחסון של מידע וקבצים בענן.

  • מהם סוגי הפתרונות לשירותי ענן לעסקים המובילים בישראל?

  • מי מוביל שוק בתחום הזה? לאן התחום הזה מתפתח?

 

בעלי ומנהלי עסקים רבים נרתעים משום מה מהמעבר לשימוש בשירות ענן, בזמן שהם משתמשים בסמארטפון שלהם ככלי עבודה והם משתמשים מידי יום בסמארטפון הזה בכמה וכמה שירותי ענן מקבילים, בקלות ובשקיפות, בלי שירגישו בכך. כל סמארטפון מחובר מרגע הפעלתו לפחות ל-3 עננים שונים. למשל: לענן של גוגל לצרכי דוא"ל – Gmail, לענן של Waze לצרכי ניווט ולענן של WhatsApp (שהוא חלק מהענן של פייסבוק) לצרכי מסרים מידיים עם חברים ועמיתים.

רוב הסמארטפונים, שבידי הציבור, מחוברים ל-5 עננים ויותר במקביל. זה חלק טבעי מההתנהלות של הציבור המחזיק בסמארטפונים בכל העולם וגם בישראל.

אין כל סיבה למה זה לא יקרה גם בתשתיות המחשוב והטלפוניה של העסק.

בעולם המערבי, מעל ל-60% עד 80% מהעסקים (תלוי במדינה) עברו כבר באופן מלא לשירותי ענן. בישראל, ההתפתחות הזו החלה מעט מאוחר. אולם, היא תופסת תאוצה, שתלך ותגבר בשנים הקרובות.

אך באפריל 2019, רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה סיימה תהליך הערכה ומיפוי כהערכות להעברת שירותי הממשלה לענן. המעבר של המערכות הממשלתיות (שכבר חלקן הגדול בענן) וגופי הסמך הממשלתיים לשירותי ענן מלאים יהיה מהיר מאוד ומפורט כאן. זה ישפיע על כל הגופים העושים עסקים עם הממשלה או מושפעים משירותי הממשלה.

יש תחומים ושווקים (דומת שוק חברות הייטק, שוק חברות ההזנק ועוד), שבהם כמעט 100% מהעסקים והארגונים בישראל כבר נמצאים בעולם שירותי הענן. המעבר לשימוש בשירותי ענן סוחף את כל תחומי המחשוב והתקשורת העסקית, מה שמאפשר להתייעל ולשנות הרגלי עבודה ישנים.

ישנן סיבות רבות מדוע בעלי עסקים ומנהלים בוחרים לעבור לשירותי ענן. אולם, אין ספק, שחיסכון בהוצאות ,ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב, הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון. לכן, שירותי ענן ואחסון מידע בענן – הם ההווה והעתיד של התשתיות העסקיות, גם בישראל.

לקוחות פרטיים ועסקים קטנים ברמת ה-SoHo, יכולים להשתמש בפתרונות חינמיים או חצי חינמיים, דוגמת אלה המובנים בכל דואר אלקטרוני ומתוצרת ספקי שירותי מערכות הפעלה ותוכנות, דוגמת שירותי אחסון בענן של: גוגל (Google Drive), מיקרוסופט (OneDrive), אפל (iCloud), סמסונג (Samsung Cloud Drive), שירותי המייל של וואלה!, ג'ימייל (של גוגל), שירותי אופיס של מיקרוסופט, או השירותים של פורטלים מוכרים בתחום הזה ופתרונות גיבוי בענן דוגמת: JamboMail, Filemail, We Transfer, Yousendit, Dropsend, שירותי FTP (ר"ת: File Transfer Protocol) ועוד. אפשר להעביר כיום קבצים אפילו ב-WhatsApp.

בנוסף, יש לא מעט ספקי אחסון מידע וקבצים חינמי או במחיר סמלי בענן דוגמת: ,Tresorit DropBox (מובילת שוק), SugarSync, Syncplicity, Degoo, Box, Mozy, MEGAsync, Copy, pCloud ועוד. ספקי האחסון הללו בענן מתאימים בעיקר ללקוחות ביתיים ו-SoHo.

טיפ: ניתן ומומלץ להשתמש בכמה עננים במקביל ולאחסן מידע במקביל בכמה ספקי שירותי אחסון בענן, שכל אחד שייך לחברה אחרת וממוקם במתקן Data Center שונה ברחבי העולם. זאת, כי רובם חינמיים, קלים מאוד להפעלה ומגיעים עם נפחי אחסון די גדולים, שנוחים לשימושים עסקיים שונים. השימוש בכמה עננים במקביל גם מסייע להפרדה בין סוגי מידע (למשל הפרדה בין המידע של הנהלת חשבונות, למידע של שיווק ומכירות, למידע הנצבר בסמארטפונים של המנהלים והעובדים). זאת, עם הרשאות גישה שונות לבעלי התפקידים בעסק. העיקר: כדי למנוע נפילה ואבדן מידע דרסטי לעסק, אם שירות ענן אחד אינו זמין או נפגע מכל סיבה שהיא (דבר נדיר ביותר, אבל אפשרי). כך, שמומלץ שלא כל המידע של העסק יהיה מרוכז במתקן אחסון מידע של ספק אחסון אחד בלבד – בענן.

לקבלת הצעת מחיר לשירותי ענן לעסקים קטנים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

אולם, רוב השירותים החינמיים הללו סובלים מכמה בעיות חמורות:

  • רמת אבטחת מידע והגנה על הקבצים – אפס.
  • שרידות והתאוששות מתקלה או אסון – אפס.
  • תאימות לרגולציות – אפס.
  • יכולת העברת כמה קבצים במקביל, או העברת הרבה קבצים במקביל – לא קיימת.
  • יכולת להאצת ההעברה והאצת ביצועים – לא קיימת.
  • יכולת הניהול של המידע המאוחסן בענן – נמוכה עד אפסית ותלויה בכלים שספק השירות בענן נותן למשתמשים. לכן, גם ההגנה מפני גניבת מידע, שינוי מידע ופגיעה בפרטיות – היא מאוד נמוכה בשירותים החינמיים.
  • אין יכולת להעביר ולאחסן קבצים גדולים מאוד ובמיוחד קובצי מולטימדיה וקבצי ווידיאו באיכות גבוהה: כיום – 4K ובקרוב8K  וגם לא העברות קבצים, שהחלו של AR, VR מהסוג של "מציאות מדומה" ו"מציאות רבודה" והעברת קבצים של D3 – תלת ממד, כולם קבצי ענק בנפחים של עשרות עד מאות גיגות כל אחד.

 

כלומר, הצרכים של היום ומחר של עסקים, שמבקשים להעביר ולאחסן קבצי מולטימדיה כבדים (כיום תחום הווידיאו הוא הנפוץ ביותר בשימוש), עסקים המחפשים פתרון מאובטח, שריד ושעונה על הרגולציות המחמירות הקיימות כיום בעולם העסקי, לא מקבלים מענה בפתרונות המיועדים למשתמשים פרטיים ולעסקים ברמת ה-SoHo, שמעבירים מפעם לפעם קובץ אחד או שניים ולא כבדים במיוחד.

יש בישראל פתרונות רבים המיועדים לעסקים קצת יותר גדולים דוגמת: Actifile, Asigra, Signiant, CTERA, MedOne, One1, U-BTech, OwnBackup, Terrasafe, בינת עסקים, IBM, Rainbow Cloud, Alibaba Cloud, סלקום, ווי-אנקור, טלדור, נס, מטריקס, תים, הוט ועוד.

שוק התקשורת העסקית בישראל, בדיוק כמו מה שמתרחש בכל העולם, משנה את פניו במהירות ועסקים רבים, במיוחד ברמת ה-SMB וה-SME, קולטים את הכיוון העולמי, שלפיו אין צורך בכלל במרכזיה עסקית בתוך העסק, או בחדר מחשבים, כי בכלל אין צורך במוצרי חומרה כאלה בעסק (או בכלל).

רשת האינטרנט הפכה להיות רשת התקשורת, הטלפוניה והמחשוב המרכזית של העסק.

החומרה של העבר נמצאת אי שם בחוות שרתים (Data Center) של ספק שירותים המתמחה בתחום ה-Data Centers ומספק שירותי ענן לכל צורך, בכל עת, לכל מטרה, לכל עסק, לכל מכשיר קצה, בכל מקום, לכל אפליקציה, לכל שירות ולכל צורך קיים או עתידי.

בשוק של שירותי התקשורת ובמרכזם החיבורים לאינטרנט, החלה תחרות (די פרועה) המשחקת לטובתכם. עסקים רבים תקועים בחוזי עבר דרקוניים עם קנסות יציאה ושאר פטנטים, כדי לקיים אתכם "חתונה קתולית" במחירים העולים – במקום לרדת, ולעיתים אף מטעים אתכם, שהאינטרנט של המתחרים הוא שירות, שיש להיזהר ממנו.

בעתיד הקרוב ובעשור הבא התחרות בתחום חיבורי האינטרנט תהיה בין חיבורים פיזיים בסיבים המגיעים לעסק, חיבורים אלחוטיים (מכל הסוגים, במיוחד סלולר 5G וחיבורי גלים מילימטריים) וחיבורים וירטואליים. לא יהיה מנצח אחד בתחרות הזו, כי תחרות זה דבר טוב לעסקים ולשוק התקשורת לאינטרנט. מכאן, שאסור להתחייב לספק מסוים ליותר משנה, כי השוק הזה נע מהר קדימה, משתכלל והמחירים רק יורדים. 

עסקים ברמת ה-SMB וה-SME (קטנים עד בינוניים), מוצפים בשנים האחרונות בהצעות לרכוש פתרונות של שירותי מחשוב וירטואליים לרבות מרכזיה טלפונית לעסק שלהם, בשפע של פתרונות, שיכולים לבלבל כל בעל עסק ומנהל בעסק, שאמור להחליט על רכישת מערכת כזו, או שדרוג של מערכת המחשוב והטלפוניה העסקית שלו, משום שהן התיישנו ולא מספקות את צרכי העסק של היום ומחר.

יש בשוק הישראלי בעלי עסקים ומנהלים רבים המחפשים להעביר את תוכנות העסקיות שלהם לענן ובפרט את תוכנות דוגמת: מערכת Priority או SAP ל-ERP, מערכת אופיס עסקי ושירותי תקשורת עסקיים, לרבות שירותי הטלפוניה העסקית.

מנהלים ובעלי עסקים מוצפים במונחים מאוד מבלבלים ובכללם: IP-Centrex, VPS, שירותי ענן, מרכזיה בענן, Hosted PBX, מרכזיה מקומית, מרכזיה וירטואלית, מרכזיה בקוד פתוח אסטריסק, מרכזיית סיסקו (או: אוויה, תדיראן טלקום וכך הלאה), חיבורי IP-PRI ועוד.

עסקים רבים בישראל (בשונה מהעסקים ברחבי העולם המערבי וגם לא המערבי) עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות טלפוניה פיזיות, שמותקנות בעסק וטלפוניים פיזיים המוצבים על השולחנות בעסקים. כיום, עסקים רוכשים רק טלפוני IP (ר"ת: Internet Protocol), לרבות בטכנולוגיית DECT (אלחוט), כדי לספק תאימות מרבית בין הטלפון על השולחן של העסק לבין המרכזיה והמחשבים של העסק.

קל ליפול בפח ול"חתונה קתולית" יקרה, כשיש שפע כזה של הצעות מתחרות בתחום המרכזיות לעסקים, הצעות, שרובן בכלל לא מתאים לצרכי העסקים הקטנים עד הבינוניים, של היום ומחר.

 

שירותי ענן לעסקים קטנים

שירותי ענן לעסקים קטנים – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

  1. מיהם ספקי שירותי ענן לעסקים המובילים בישראל?

בשוק הישראלי יש ספקי אחסון רבים של בענן לעסקים, נציין רק את המובילים:

  1. אמזון – AWS (מובילת שוק עולמי וגם בישראל).
  2. גוגל – Google Cloud.
  3. מיקרוסופט – Azure.
  4. טריפל – סי (Triple-C).
  5. בזק – החברה הודיעה, שתקים בקרוב מתקני שירות חדשים בענן במתקני אחסון חדשים. מומלץ לעקוב אחרי הפתרונות הללו ברגע שיצאו לשוק.
  6. בזק בינלאומי – מציעה מגוון של שירותי ענן ושירותי אחסון בענן. השירות הכי חדיש ופופולרי: BI-Cloud, מבוסס תשתיות של VMware.
  7. פרטנר – מציעה כמה פתרונות בענן. השירות הכי פופולרי כיום הוא CloudUp360.

בישראל יש כיום מעל ל-45 מתקני ענן ציבוריים המפוזרים ברחבי הארץ, חלקם הגדול הוא מתקנים גדולים ותת-קרקעיים כדי לספק מקסימום הגנה מפני כל צרה.

 

זאת, בנוסף לעשרות שלוחות של עננים בינלאומיים של הספקים הגדולים (דוגמת אמזון, מיקרוסופט, גוגל, סיסקו ועוד), שלוחות הנמצאות אצל ספקי ענן וספקי תקשורת ישראליים. הספק הישראלי מקבל "הסמכה" מספק הענן העולמי כדי להחזיק ולנהל אצלו שלוחה עבור הלקוחות הישראליים, כדי שהתעבורה לענן העולמי תהיה מקומית ומהירה יותר.

כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי והכוח נמצא בידי הצרכן העסקי.

לכן, רצוי ומומלץ להיעזר ביועץ מומחה, שיודע מה השיגו עסקים מקבילים עם צרכים דומים, אצל אותו ספק שירות ענן. אפשר גם להתעניין בפורומים ובלוגים מקצועיים, כמה שילמו עסקים אחרים על אותם שירותים. חשוב לזכור את המוטו: "אל תהיה פראייר".

 

  1. מה מניע את התחום הזה?

הצורך להניע ולאחסן קבצים בסדרי גדול הולכים וגדלים. למשל: תמונות וסרטונים של מוצרים והדגמות שימוש במוצרים.

בנוסף, יש כיום צורך להגן על המידע כדי למנוע גניבתו, שינוי המידע, או שיבושו.

זאת, בנוסף לרגולציות החדשות, למשל, בתחום ההגנה על הפרטיות (דוגמת GDPR) ורגולציות חדשות לגבי מיקומם של קבצים בתעשיות רבות (למשל: יש צורך, שהקבצים יימצאו ויאוחסנו באותה מדינה. זה קורה בתחומים רבים כמו בתעשייה הפיננסית ובתעשיית הבריאות).

  1. מהם השיקולים לבחירת מערכת לשירות עסקי בענן?

  • אבטחת מידע והגנת סייבר היא בראש הרשימה.
  • אמינות, שרידות.
  • מהירות ההעברה של הקבצים בתלות ברוחבי הפס של החיבור לרשת האינטרנט (או לרשת תקשורת פרטית, או רשת תקשורת אלחוטית או סלולרית).
  • קלות השימוש.
  • האם יש תמיכה בעברית (בתפריטים ובכלים)?
  • יכולת האצת ביצועים, במקרה של צורך להעברה מהירה של קובץ ליעד מסוים.
  • יכולת מעקב ובקרה אחרי ההעברות והאחסון.
  • קבלת דו"חות ונתונים בצורה ברורה ומהירה.
  • אי תלות בספק אחסון מידע אחד (מניעת תופעת "החתונה הקתולית").
  • ככל הניתן: תשלום על השירות רק על פי שימוש במודל SaaS (ר"ת: Software as a Service) וכיום מקובל שהתשלום יהיה על פי שימוש שעתי (יש ספקים שעברו לתשלום לפי שימוש לפי דקות). אין צורך לשלם על שירות, שלא נעשה בו שימוש, ולכן יש לדרוש, שהתשלום על אחסון בענן יהיה רק על פי שימוש בפועל, שנמדד ומוצג למשתמש באופן ברור. חברת RightScale האמריקאית חקרה ובדקה (בארה"ב) ומצאה, שנכון למחצית שנייה 2018, עסקים הפסידו כ-35% מחשבון שירותי הענן שלהם, בגלל התנהלות לא מקצועית כלפי ספק שירותי הענן.
  • יכולת התאמה לצרכים ספציפיים של עסק ספציפי.
  • יכולת העברה קלה של קבצי מידע בין עננים שונים. כיום זה צורך אקוטי, בגלל השימוש במספר עננים, מה שמכונה – Multi-Cloud. הנתונים, שנאספו ע"י חברת RightScale בארה"ב, מצביעים על כך, שכ-81% (!) מהארגונים, שהשתתפו בסקר, דיווח ושהם משתמשים ב-Multi-Cloud (כמה עננים בו זמנית, לצרכים שונים בכל ענן). כך שגישה זו היא הגישה המובילה כיום ובעתיד בשימוש בשירותי הענן.
  • תאימות לתקנים וסטנדרטים בינלאומיים ומקומיים.

הנתונים של תכניות השימוש בשירותי ענן של עסקים ברמת ה-SMB (בארה"ב) לשנה הקרובה, לפי סוג השירות בענן, מצביע על כך בברור שהשירות המועדף ע"י בעלי ומנהלי עסקים הוא של Multi-Cloud כמופיע בתרשים הבא:

שירותי ענן לעסקים

  1. מהם הבדלים בין שירות וירטואלי בענן לשירות וירטואלי מסוג VPS?

שרתים וירטואליים (VPS) אינם שירותי ענן וירטואליים. גם שירותי IP-Centrex המסופקים ע"י בזק וסלקום הם סוג של VPS.

ספקים רבים נוטים להטעות את הלקוחות העסקיים, שאין להם איש מקצוע בתוך העסק, ולטעון, ש-VPS זה שירות ענן. זה בדיוק כמו לטעון, שמכונית פיאט 600 היא מרצדס 300. קוראים לזה "הטעיה צרכנית".

VPS וענן אלה 2 מושגים שונים לגמרי, שהתפתחו היסטורית זה אחר זה. שרתים וירטואליים נחוצים לצורך קיום שירותי ענן וירטואליים והם קדמו להם בעשור. כלומר: שירות ענן מכיל בתוכו VPS, אבל זה רק נדבך אחד ואפילו די שולי בשירות הענן, זה ממש לא כל השירות ולא עיקר השירות.

שרתים וירטואליים (VPS) קיימים מזה למעלה מ-3 עשורים, למעשה משנות ה-90 וקיבלו מקום בולט בשוק המחשוב, עם ייסודה של VMware ב-1998, חברה, ששמה לה כמטרה לספק שרתים וירטואליים לכל בעלי העסקים והמחשבים העסקיים בעולם, מטרה, שהושגה על ידה במידה רבה, והיא מובילה עולמית וגם בישראל בתחום זה.

מאז, אפילו VMware זנחה (ומזמן) את תחום ה-VPS ומספקת רק שירותי ענן ופתרונות בענן, כשהלהיט של השנתיים האחרונות בעולם העסקי והארגוני, שיהיה להיט גם בשנים הקרובות, אלה פתרונות מסוג של Multi-Cloud, בעיקר עם היכולת לנוע באופן שקוף ומהיר בין עננים שונים. זאת, במטרה לחסוך בכסף, לעבוד יעיל יותר ולנצל טוב יותר את משאבי המחשוב הווירטואליים המצויים בעננים השונים.

שירותי ענן במתכונת אותה אנו מכירים כיום: עננים פרטיים, ציבוריים, היברידיים (עננים מעורבים: חלק ענן פרטי וחלק ענן ציבורי, במקביל) ו"ריבוי עננים" – Multi-Cloud (שימוש בכמה עננים מכמה סוגים בו זמנית), קיימים בעולם מעל ל-2 עשורים ובישראל רק קצת מעל לעשור. ההצלחה של שירותי ענן ציבוריים והיברידיים היא בת כ-15 שנים בלבד והגישה החדישה יותר של Multi-Cloud החלה להתפשט ולהיות שיטת השימוש בעננים הכי נפוצה בעולם כמו גם בישראל רק ב-3-4 השנים האחרונות.

כאמור, VPS הם רק שרתים וירטואליים, השלב שהקדים את הענן. מכאן, זו הטכנולוגיה הקודמת, שברוב העולם כבר לא קיימת כי היא התיישנה. זה בדיוק כמו להשתמש במערכת הפעלה חלונות XP על מחשבים נייחים ישנים בעולם של חלונות 10, מערכת הפועלת גם על מכשירים ניידים חדישים. בישראל מוכרים ספקים רבים למנהלים במגזר העסקי והארגוני שירות VPS כאילו זה שירות ענן וחלק מהם לא מתבייש להטעות את הלקוחות ולכנות את שירות ה-VPS כשירות ענן, מה שזה לא.

אין גם שום דרך טכנולוגית קלה (או בכלל) לשדרג שירותי VPS לשירות ענן. כך, שמי שבוחר בשירותי VPS נלכד ב"חתונה קתולית" שלא ניתן להשתחרר ממנה. זה הטריק של הספקים, שמציעים ללקוחות שירותי VPS. מאוד פשוט: ללכוד את הלקוחות ב"מלכודת עכברים" ואחרי כן להעלות מחירים בלי הגבלה ללקוח השבוי.

שירותי ענן לעסקים קטנים

  1. איך מודדים ביצועים של הענן הציבורי?

ניתן להיעזר בשירותים של ThousandEyes, או של מי מהמתחרות הגדולות שלה דוגמת CloudSpector, WhatMatrix,RightScale , או אחד מספקי מדידת הביצועים הקיימים בישראל דוגמת "בינת אלקטרוניקה" או KeySight. אגב, לגוגל יש כלי חינמי לחלוטין לבדיקת ביצועי ענן ציבורי ומומלץ לשימוש ללקוחות שירותי גוגל.

עסקים קטנים ומשתמשים פרטיים יכולים להשתמש בכלי הבדיקות החינמי WireShark.

  1. איך מבצעים את הבחירה בספק שירותי ענן?

יש כיום רשימה עצומה של ספקי שירותי ענן, בארץ ובעולם. יש כבר בישראל לא פחות מ-45 מתקני ענן גדולים ומתחרים.

מכאן, שהבחירה אינה פשוטה: האם להסתמך על ספק שירותי ענן זול הנמצא בחו"ל, שלא ברור אם הקשר אליו יישמר בכל מצב (ומה זמן התגובה שלו לתקלות בשירות הנמצא מעבר לים, שלא לדבר על בעיית העברית והלוקליזציה של השירותים), או להסתמך על ספק מקומי הנמצא כאן דוגמת Triple C, או בזק, בזק בינלאומי, פרטנר, סלקום, הוט, Med-One ועוד. או לחילופין לבחור ספק שירותי ענן בינלאומי גדול, שיש לו נציגות מקומית, דוגמת שירותי העננים של: IBM, מיקרוסופט, VMware, SAP, סיסקו, HP ארגונים, אורקל, סאפ, סיילספורס, דל-EMC, אמזון – AWS, תדיראן-טלקום, ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) ועוד, שירותים המסופקים בעיקר ע"י האינטגרטורים הגדולים (דוגמת בינת, טלדור, One1, נס, מלם-תים, ועוד), וספקי התקשורת המובילים בישראל (יש כיום 16 ספקים בעלי "רישיון כללי אחוד" ממשרד התקשורת, שמספקים שירותי ענן בתחומים מגוונים ויכולים לענות על כל צורך קיים או עתידי).

לכן, הבחירה בספק שירות ענן צריכה להתבצע רק אחרי ניתוח הצרכים של העסק.

לאחר ניתוח צרכי העסק, יש לשקול בבחירה בין ענן פרטי, ענן ציבורי, או ענן היברידי, או בגישת ה-Multi-Cloud, שהיא הגישה המומלצת, למי שצופה פני עתיד.

אנו עומדים לרשותכם לביצוע את תהליכי הניתוח הללו, שאמורים לתת תשובה ייחודית לכל עסק, לפי היקף ורמת הצרכים שלו, מול החיסכון בעלויות שישיג והיכולת שלו להשתנות, כדי לעבור לשירותי ענן.

היום די ברור, שעסקים קטנים עד בינוניים לא צריכים לבנות את התשתיות שלהם על בסיס שרתים פיזיים ורכיבי רשת פיזיים. ספקי שירותי הענן יכולים לספק להם מהענן את כל מה שהם צריכים. הם יכולים לרכוש הכל במודל של השכרה, גם את שירותי הרשת. הספקים הללו מספקים להם על הענן את כל השירותים הקיימים והם כל הזמן מוסיפים עוד שירותים חדשים הנבנים מעל לענן.

למעשה, לא קיים אפילו יישום אחד, שנעשה בו כיום שימוש בעסק, שלא ניתן להפעיל אותו בענן. הכל ניתן להעברה לענן, אפילו מערכות כבדות דוגמת ERP, רכש והנהלת חשבונות.

צמצום CAPEX וה-OPEX של העסק במעבר לטכנולוגיות שירותי ענן הוא ברור וההחזר על ההשקעה – ROI נמדד בחודשים ספורים ולעיתים פחות. כיום, עסקים קטנים בכל העולם מעדיפים לרכוש חבילות מחשוב מענן במקום שירות יחיד של אפליקציה מקומית אצלם. הסיבות: רצון לגמישות, הקלה על ניהול שירותי המחשוב וחיסכון בהוצאות על רכישות ותחזוקה.

בנוסף, תחום ה-Mobile העסקי עובר לענן. יותר ויותר עסקים נסמכים על שירותים ניידים מבוססי ענן לביצוע מטלות יומיות. סנכרון מטלות, דוא"ל וקבצים בין שרתים למכשירי סלולר – סמארטפונים וגם טאבלטים, הפך למקובל כמעט בכל רבדי השוק. אנו נמצאים קצת מאחור בהשוואה לעולם המערבי, אבל זה מתפתח בדיוק בכיוון הזה גם בישראל.

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי ענן לעסקים:

למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים עדיין לא מכירים מספיק את היתרונות בשימוש בשירותי ענן לעסקים, לרבות השימוש בשירותי CDN ו-Proxy, לצורך מתן שירותים מהירים יותר על רשת האינטרנט.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק שירותי ענן לעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.

בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

חשוב לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חנות רהיטים, חברת הייטק, רשות מקומית, חברת הובלות, משרד מומחי ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

לקבלת ייעוץ טלפוני חינם בנושא "שירותי ענן" כמענה לצרכים של העסק שלך – הירשם כאן.

 

לקבלת הצעת מחיר לשירותי ענן לעסקים שירות למייל – השאירו פרטים כאן

 How to Create a Multi-Cloud Strategy

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות