מרכזיות טלפון – מדריך אפיון דרישות לעסקים

שוק מרכזיות טלפון לעסקים משנה את פניו עם כניסת הקוד הפתוח בתקשורת,

שמוזיל עלויות ומספק יכולות מתקדמות.

בחירת מרכזיות טלפון הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כולן מיוצרות בסין). טעמו המתוק של המחיר הנמוך נמוג הרבה לפני שמגלים את האיכות הנמוכה והמחיר היקר לאורך זמן של רכישה כזו. לא רק שהלקוח נלכד עם מרכזיה קניינית, טכנולוגיות ישנות ואיכויות שמע גרועות, אלא, בד"כ מרכזיה זו תתקלקל תוך כמה חודשים, מה שיגביר את התלות של הרוכש בחבר המוכרת. די ברור היום, שיש לעבור לטכנולוגיות VoIP, אבל לא ברור איך, אצל מי, כמה זה יעלה ולמה.

ספקי אינטרנט - השוואת מחירים

מרכזיות טלפון

איך בוחרים מרכזיות טלפון?

ארגונים גדולים שוכרים יועצים או חברת ייעוץ תקשורת כדי לקבל מענה לשאלה זו. יש ארגונים הנוקטים בכלל הוותיק, שהיה נפוץ בתעשייה לפני כמה עשורים: "עוד לא פיטרו את המנהל שבחר ב-IBM ". אזי, הם בוחרים במרכזיה של סיסקו, תדיראן טלקום או אוויה, ובזה מסתיים תהליך קבלת ההחלטות. עסקים קטנים עד בינוניים בוחרים במרכזיה פנסוניק או LG, וגם כן נמנעים מלבדוק חלופות. אם רוצים לבזבז את הכסף, זו בדיוק הדרך הבטוחה ללכת בה. בזאת ניתן להסתפק, בלי לקרא את ההמשך של מאמר זה.

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית".

הצעדים המומלצים לבחירת מרכזיות טלפון:

א. הדבר הראשוני שצריך כל בעל עסק לשאול הוא די פשוט: האם בכלל יש צורך במרכזיה? התשובה, ברוב במקרים היא פשוטה: לאו מוחלט. אם ההבנה של תשובה זו טרם ברורה, מוצע לקרוא את המאמרים המתארים את שירותי הענן בטלפוניה. שאלה נוספת: האם העסק צריך שירותי Call Center בנוסף למרכזיה. גם כאן, התשובה פשוטה: בענן ניתן לקבל הכל, גם Call Center. קיצורו של עניין: הצורך של העסק או הארגון הוא לשוחח (לקבל ולהוציא שיחות). לצורך כך צריך טלפונים, בין פיזיים על השולחן, ובין וירטואליים על המחשב הנייח או הנייד או על מכשיר הסלולר החכם. לא צריך מרכזיה לצורך כך. המרכזיה יכולה להיות בענן, בכל מקום בעולם. אין מה לדאוג לשרידות, אבטחה וכיו"ב. אלו נושאים שפתרו אותם מזמן. צריך כמובן לוודא שכל ההגנות וה- SLA קיימים ומתקיימים בהסכם השירות. זה הפתרון הזול ביותר, בעיקר בגלל שמשלמים על טלפוניה לפי צריכה. ללא דמי שימוש קבועים, רישיונות ושאר הוצאות תחזוקה ותמיכה מיותרות.

ב. חלופה לשירותי הענן הן שירותי מרכזיה וירטואלית במיקור חוץ אצל ספק התקשורת. מה שמוכנה IP-Centrex. זו חלופה פחות מועדפת ויותר יקרה משירותי הענן. אולם, היא נפוצה, מוכרת ומספקת שקט נפשי לעסק (כי השירות ניתן ע"י ספק תקשורת מוכר, גדול ורציני). סביר להניח שבטווח הזמן של שנה עד שנתיים ספקי התקשורת בישראל, בדומה לעמיתיהם מהעולם, יעברו משירותי IP-Centrex לשירותי ענן, אבל אין עדיין מועד ברור למעבר שכשזה.

ג. למי שמתעקש לראות מרכזיה פיזית אצלו בעסק בארגון, ואינו מוכן לשמוע על החלופות של ענן, מיקור חוץ ווירטואליזציה, מומלץ לבחור במרכזיה בקוד פתוח – Asterisk. יש לבחור מרכזיה כזו רק מספק שיש לו תמיכה 24X7, ויש לו מערך התקנה ותמיכה מסודר, מוכר ויציב. רצוי מאוד לקבל המלצות מעסקים שכבר רכשו והתקינו מרכזיות מאותו ספק. היתרון במרכזיה בקוד פתוח: אין רישיונות. ההפרשים בעלויות בין מרכזיה בקוד פתוח למרכזיה קניינית הם לעיתים ניכרים. אולם, חשוב להחליט מי מספק את התמיכה למרכזיה, משום שאין מרכזיה פיזית בעולם שאינה זקוקה לתמיכה. נקודה חשובה: ישנם ספקי מרכזיות בקוד פתוח Asterisk, שמספקים את השירות במודל הווירטואלי ואו בענן, דהיינו: ללא מרכזיה פיזית בעסק. גישה זו מוזילה בצורה משמעותית את הפתרון של מרכזיה בקוד פתוח. בנוסף, רוב ספקי הפתרונות בקוד פתוח, שיש בשוק, מספקים בנוסף למרכזיה גם פתרונות Call Center ו- UC) Unified Communications) בקוד פתוח, שמבוססים על המרכזיה בקוד פתוח, כך שמדובר בחיסכון כספי מאוד משמעותי לעסק. מערכת של UC המבוססת על קוד פתוח – Asterisk חוסכת לארגון יותר מ- 60% מהוצאות ההשקעה בתקשורת וכ- 80% מה- TCO, לעומת פתרונותIP  קנייניים. לכן, מומלץ לחפש ספקים, שיש אצלם את כל האפשרויות הללו, כך שניתן לבחור בין כמה חלופות של פתרון בקוד פתוח.

ד. חלופה מומלצת נוספת למי שמעוניין במרכזיה פיזית אך מבוססת תוכנה ובמחיר אטרקטיבי עם יכולות מתקדמות: לבחון את Microsoft Lync 2010. פתרון המתואר בהרחבה כאן.

ה. עסקים קטנים מאוד (SoHo) יכולים לבחור בפתרון VoB Voice over Broadband)) מספקי התקשורת (אקספון-018, 012 סמייל, 013 נטוויז'ן, בזק בינלאומי, בקרוב – הוט-מירס, ועוד), אצלם עסקים יכולים לחסוך בשילוב של תקשורת קווית לאינטרנט וטלפוניה. פתרון שבו ניתן להעביר עד 3 קווים על חיבור פס רחב רגיל, כשרשת האיתותים היא כמובן SIP. דהיינו: על חיבור פס רחב במחיר ללקוח פרטי, ניתן לקבל עד 3 שלוחות קווי טלפון למרכזיית IP קטנה.

מי השחקנים בשוק המקומי בתחום מרכזיות טלפון לעסקים?

כאמור, את המרכזיות הפיזית, הקנייניות והיקרות לא צריך לחפש. אנשי השיווק והמכירות שלהם מגיעים לעסקים בכל השוק ומנסים למכור את תוצרתם: סיסקו, אוויה, תדיראן טלקום, פנסוניק, LG, טלרד-קונג'י (וויזקום) ועוד. כמות המשווקים והמפיצים שלהם גדולה ומפוזרת בכל פינה.

השחקנים המוכרים בתחום מרכזיות טלפון בחלופות האחרות:

  • ספקי IP-Centrex: בזק (ובזק בינלאומי), נטוויז'ן סלקום וסמייל פרטנר.
  • ספקי מרכזיות בקוד פתוח: טיקל-רשתות, קסורקום, מידיקום, גטר-טק, בינת-סמך, קבוצת שטרודל, פוקוס-טלקום, יורוטק תקשורת, איזירן (לפתרונות Call Centers), מקשרון, אקספון-018, נס"ר להתיישבות (מסייעים לקיבוצים), ברידג'-טוק (לפתרונות שיחות ועידה), בזקום (לשיחות בינלאומיות), VoiceSpin, Voicenter, Voipli, PCS, The Flat Planet Phone, Kiwinet, IP Tech, AllegroNet, VoIP Store, Codefidence, SmartBase ועוד.
  • ספקי מרכזיות בענן: The Flat Planet Phone, VoiceSpin, IsraelNumber, תדיראן טלקום, Voicenter, בינת סמך ועוד. בקרוב גם TripleC.

מרכזיות טלפון לעסקים – שורה תחתונה:

עסקים וארגונים יכולים להיכנס בשקט לבחינת פתרונות בקוד פתוח בתקשורת, במיוחד בענן. הפתרונות, שיש כיום בשוק, זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות Call Canter ו- UC, ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים.

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות טלפון לעסקים בחינם לחץ כאן!

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

סקירת ווידאו- הסבר על מרכזיות טלפונים לעסקים?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.7/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
מרכזיות טלפון – מדריך אפיון דרישות לעסקים, 6.7 out of 10 based on 3 ratings