פתרונות תקשורת קוויים מתחרים בבזק? מי מכסה כבר מעל ל-250 אלף לקוחות פוטנציאליים בסיבים אופטיים? (מידע חדש וטיפים)

פתרונות תקשורת קוויים

פתרונות תקשורת קוויים מתחרים בבזק? מי מכסה כבר מעל ל-250 אלף לקוחות פוטנציאליים בסיבים אופטיים?

 

תקציר:

 

  • לא רק לעסקים ולארגונים גדולים יש צרכי תקשורת וטלפוניה מגוונים ומתקדמים. גם לעסקים קטנים ובינוניים יש צרכים ורצון לחסוך בהוצאות, מבלי להתפשר על רמת הביצועים והיכולות העסקיות שלהם.

     

  • איך בוחרים את פתרון שירותי התקשורת המתאימים לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME מבלי לפשוט את הרגל?

     

  • האם הפתרונות החדשים של פרטנר מתאימים לעסק שלי?

 

השוק העסקי מוצף כיום בהצעות מספקים שונים ובמבצעים שונים, שיכולים לבלבל כל מנהל ובעל עסק. גם בזק, שהיא "מובילת שוק", נמצאת ב"מתקפת מבצעים" נמשכת, גם בגלל התגברות התחרות בשוק.

תשומת לב מה מציעים במבצעים הללו: לרוב אלה פתרונות ישנים. לחברות הללו יש פתרונות חדשים יותר (למשל פתרונות מלאים בענן), והמבצעים הללו די מרמזים, שפשוט החברות הללו מעוניינות להיפטר ממלאים ישנים ומציוד ישן, שהביקוש להם הולך ופוחת בעולם, והן מחפשות בישראל את הלקוחות הפראיירים, שיתפתו לרכוש פתרונות ושירותים מדורות קודמים וכך להיפטר מהמלאים הישנים הללו.

בנוסף, יש לזכור ש"אין מתנות בחינם". זו רק אשליה שיווקית.

 

לאן מתפתח תחום החיבורים הקווים העסקיים, גם בישראל?

בעולם, עברו מזמן העסקים והארגונים לשירותי מחשוב, תקשורת וטלפוניה בענן ולחיבורי סיבים אופטיים לתשתיות האינטרנט הללו. קרוב ל-90% מכל ההתקנות החדשות של תשתיות תקשורת וטלפוניה בעסקים בארה"ב וברוב מדינות העולם המערבי הן בענן (ענן פרטי, ציבורי או היברידי, כשבשנה האחרונה עולה חשיבותו ותפוצתו של שירות הענן ההיברידי).

החברה עם הכי הרבה התקנות חדשות בארה"ב (ובמדינות רבות בעולם) היא Microsoft Skype for Business, שמוכרת היטב בישראל. המחירים בארה"ב לעסקים ברמת ה-SMB בארה"ב מתחילים ב-19.99 דולרים לחודש. מחירי סקייפ של מיקרוסופט זולים יותר (נעים בין 5 דולרים ל-12.5 דולרים לחודש, כולל אופיס 365 בענן והשירות המחליף העתידי לסקייפ: Microsoft Teams, ללא עלות נוספת).

ההתקדמות המהירה של מערכות המחשוב והתקשורת לתצורות של רשתות שירותי ענן, יוצרת קושי בעסקים ובארגונים רבים, שלא ברור להם כיצד ניתן לשדרג את תשתיות התקשורת הוותיקות לתשתיות IP מלאות – "קצה לקצה" ולפעול בגישת "התקשורת האחודה". המהפכה בתחום שירותי המחשוב והטלפוניה הפכה לעובדה קיימת גם בישראל.

המציאות היא, שבעסקים רבים בישראל יש עדיין 2 רשתות קוויות (בד"כ רשת תקשורת קווית על בסיס אתרנט ורשת טלפוניה של חוטי הטלפון של בזק, או לעיתים על חוטי הקואקס של הוט).

לעיתים קרובות יש בעסק 3 רשתות ואף 4 רשתות נוספות, סה"כ עד 8 רשתות במקביל, כשהרשתות הנוספות הן: רשת החשמל, רשת מתח נמוך, רשת קואקס, רשת הסלולר, רשת סנסורים (ל"בית ועסק חכם". זאת, בתקנים דוגמת: בלוטוס', ZigBee, NFC, או Z-Wave, מה שמכונה IoT) ורשת .WiFi

לא צריך להיות מומחה להנהלת חשבונות וכספים, כדי להבין, שריבוי רשתות הוא גם ריבוי הוצאות. המדובר בהוצאות ההופכות להיות בלתי נשלטות עם הזמן, עם תלות הולכת וגוברת באינטגרטורים וספקי תחזוקה רבים.

לכן, ככל שתשתיות התקשורת מסוגלות לספק יותר שירותים על תשתית אחת, כך החיסכון בהוצאות גדל והיעילות של הפעלת הרשת הזו גוברת.

יצוין, שתחום תשתיות התקשורת לעסקים נמצא כיום במהלך של מהפכה מאוד מהירה. מצד אחד מבוצע מעבר לתשתיות מבוססות סיבים עם פתרונות חדשים, דוגמת פתרונות מתקדמים המכונים בשם המקצועי SD-WAN (ר"ת: Software Defines WAN), שמסופקים, למשל, ע"י בינת עסקים, בזק בינ"ל ופרטנר, ומצד שני, פתרונות אלחוטיים, שכוללים פתרונות סלולר רחב פס, פתרונות של רשתות אלחוט WiFi ולאחרונה הלהיט בשוק הישראלי – חיבורים אלחוטיים בגלים מילימטריים (בתחום ה-60 – 70 גיגהרץ), עם רוחבי פס באוויר עד ל-10 גיגה ויותר, ולמרחקים של מאות מטרים עד כמה קילומטרים.

לאחרונה, חברת הענק הבינלאומית VMware דיווחה, שיש לה בישראל כבר מעל ל-250 לקוחות בחיבורי SD-WAN (חלקם הגדול חוברו לרשת באינטגרציה ע"י פרטנר). זאת, תוך פחות משנתיים מאז שהחלה להציע את השירות הקווי החדש הזה בשוק הישראלי. בהחלט התפתחות מהירה ביותר של חיבורים קווים חלופיים לעסקים, שמתחרים "ראש בראש" בפתרונות של קבוצת בזק.

המעבר של השוק לכיוון SD-WAN מביא טכנולוגיה חדשה, שמשנה את כל מה שהכרנו עד היום בתחום התקשורת. הפיכת הרשתות לווירטואליות גם בתחום ה-WAN (הרשת המרחבית שמחוץ לעסק) – זו מהפכה של ממש. אין יותר צורך בחיבורי ה-WAN היקרים מאוד והמסורבלים של העבר.

היתרון במעבר ל-SD-WAN הוא לא רק במהירות החיבור, קלות הפריסה והוזלה משמעותית של עלויות התקשורת, אלא בכך, שהכול הופך לווירטואלי, גם ה-WAN. הכל מבוסס תוכנה. בכך, "עוקפים בסיבוב" את ספקי החומרה ובזק, ששלטו עד היום ובמשך שנים רבות בתחום ה-WAN.

ב-2019 או לכל המאוחר ב-2020 נתחיל להכיר את חיבורי הסלולר רחב הפס ב-5G, שכבר קיים ברחבי העולם, ברוחבי פס מצוינים (עד 10 גיגה), לבתים ולעסקים קטנים עד בינוניים. יצוין, שרשתות SD-WAN תוכננו לפעול גם על רשתות 5G של עולם הסלולר.

במקביל, נכיר את התפתחות שירותי הרשת של אנלימיטד (Unlimited, שם המותג של חברת IBC), הפעם בבעלות חדשה של קבוצת סלקום עם שותפים (השותף החדש זו חברת ההשקעות IFF) ואחזקות מיעוט של חברת החשמל. ייתכן, שעוד ספקיות תקשורת דוגמת פרטנר ו-We4G תצטרפנה בקרוב לשירותי אנלימיטד. המדובר בשירותי רשת בסיבים עד הבית, המשרד והעסק, לרבות שירותים עסקיים מגוונים, שכולם מבוססים על חיבורים סימטריים יציבים, שרידים ומאובטחים, ברוחבי פס של 1 גיגה עד 10 גיגה.

כרגע, המתחרה הגדולה בבזק בחיבורים קוויים היא פרטנר. בדיווח האחרון שלה לסיכום רבעון 3 של 2018, פרטנר דיווחה, שהיא הגיעה לכיסוי (Home Pass) של מעל ל-250 בתי אב בישראל עם סיבים. בהחלט הישג נאה ומהיר.

אגב, לקבוצת סלקום יש כיום תשתית סיבים לכ-120 אלף בתי אב והתכנית שלה להגיע עד לכ-500 אלף בתי אב, תוך כ-3 עד 5 שנים, ביחד עם אנלימיטד ושותפיה האחרים. מתחרה נוספת לבזק היא כמובן HOT, שפריסת הסיבים שלה ברחבי הארץ נעצרה לפני כ-5 שנים ועדיין לא חודשה.

 

פתרונות תקשורת קוויים

 

 

מה מציעה פרטנר למגזר העסקי בישראל והאם זו העת לבחור בפתרונות העסקיים מבית קבוצת פרטנר?

 

קבוצת פרטנר מציעה מגוון רחב ביותר של פתרונות לעסקים בכל סדר גודל ושלל ההצעות שלה מתחלק על פני כמה סוגים, במסגרת הרעיון, שניתן לקבל את כל השירותים הנחוצים לכל עסק וארגון תחת קורת גג אחת ותחת חשבונית אחת, מה שאין, למשל, בבזק, בגלל "ההפרדה המבנית", שהרגולציה הטילה עליה. זה כולל, בין היתר:

  • פתרונות סלולר מגוונים, כולל מענה לכל הצרכים העדכניים ביותר דוגמת שירותי IoT. זה כולל, בין היתר: משרד ועסק חכם, בקרת טפטפות, קריאת מוני חשמל, בקרת תצרוכת חשמל, בקרת רכב, קריאת שעוני מים ועוד.
  • פרטנר נערכת כיום למעבר ל-5G, והיא הספקית היחידה בישראל המציעה ללקוחותיה שירותי VoLTE ו-VoWiFi (קרוי בפרטנר בשם: WiFi Calling), בהיקף מלא בכל רחבי הרשת ובכל הארץ, כמובן בתלות ביכולות של מכשירי הקצה הנמצא בידי הלקוחות.
  • פתרונות חיבורי אינטרנט לכל צורך ובכל רוחב פס נדרש. זאת, כולל כל השירותים הנלווים (דוגמת: איזון עומסים, CDN, IP Roaming, Hosting, קישוריות מבוססת IP, קישוריות אלחוטית מאובטחת ועוד).
  • פתרונות עסקיים במגוון רחב של תצורות. הלהיט הטרי ביותר: חיבורי SD-WAN עם NFV (ניהול וירטואלי של היישומים בענן, יישומים ואפליקציות של שירותי התקשורת). זאת, בשת"פ הדוק של פרטנר עם חברת הענק VMware ביחד עם חברת ההזנק Cloudify הישראלית.
  • פתרונות טלפוניה קווית במגוון רחב של תצורות, החל ממרכזיות פיזיות בעסק וכלה במרכזיות בענן.
  • תקשורת בינלאומית במגוון שירותים, מבוססת תשתיות סיבים אופטיים המחוברים לאירופה (ומשם לכל העולם). לפרטנר יש מעל ל-800 קווי חיבור בינלאומיים עם תשתית של 2 כבלים ימיים.
  • פתרונות טלוויזיה ושירותי וידיאו לכל צורך, גם לעסקים וארגונים. כיום (Q3 2018) יש לפרטנר 118 אלף לקוחות OTT (שירותי טלוויזיה על רשת האינטרנט).
  • פתרונות חיבורי תשתית בסיבים, כשהלהיט הטרי והמבוקש ביותר כיום: חיבורים בסיבים ברוחב פס של 1 גיגה (חיבור א-סימטרי) בשירות בשם Partner Fiber, במחירים מאוד אטרקטיביים (בין 100 ₪ ל-110 ₪ לחודש, ספק תשתית + אינטרנט ביחד). כאמור לעיל, נכון להיום (Q3 2018), פרטנר מכסה מעל לרבע מיליון בתי אב.
  • שירותי ערך מוסף לכל צורך ובראשם שירותים מאוד מבוקשים דוגמת סייבר, גיבוי בענן (קרוי בפרטנר: CloudUp360), אירוח שרתים ואתרים ועוד.
  • שירותי אינטגרציה, תכנון, הקמה, תפעול, תחזוקה, ניטור, שליטה ובקרה ועוד. הפתרון החדיש ביותר קרוי: V-Net – לניהול תשתיות התקשורת בענן.
  • שירותי תמיכה ושירות לרבות באתר הלקוח 24X התחייבות (SLA) ל-4 שעות לטיפול בתקלה מרגע הדיווח על התקלה.

רשת Partner Fiber כוללת אלפי ק"מ של סיבים אופטיים הפרוסים ברחבי הארץ, ובאופן בלעדי לחברה, כוללת גם פריסה בכבל תת ימי לאורך מישור החוף. הסיבים עוברים בצירים מרכזיים לאורך ולרוחב המדינה עם נוכחות במרכזים הכלכליים הבולטים ופריסה בעשרות שכונות ביישובים רבים ברחבי הארץ, בהם אור יהודה, ירושלים, כפר סבא, תל אביב, ראשון לציון, באר שבע, הוד השרון, פתח תקווה, רמת גן וראש העין. פרטנר כבר החלה בפריסה של הרשת ביישובים נוספים, בהם גבעתיים, באר יעקב, גבעת שמואל, גני תקווה, הרצליה, חדרה, חולון, יבנה, נתניה ורמת השרון.

הפריסה של פרטנר מתבצעת בתשתית פסיבית עצמאית של פרטנר באזורי בנייה חדשה, ובאמצעות השחלת הסיבים של פרטנר בתשתית פסיבית קיימת (בעיקר של בזק, הוט, או של הרשות המקומית), שמאפשרת פריסה מהירה ללא צורך בחפירות מיותרות במקביל לתעלות קיימות. תכנית הסיבים האופטיים של פרטנר מגיעה עד לבית (בניגוד לבזק המגיעה עד ליד הבית), בחיבור באמצעות טכנולוגיות שונות, תוך התאמה לבניין ולגובה הבית, כדי לאפשר גלישה במהירות של מאות מגה בייט ועד 1 גיגה בייט לכל לקוח.

יחד עם זאת, יש לזכור את העובדות בעת בדיקת הספק המועדף על העסק: פרטנר מנהלת כעת מו"מ עם סלקום כדי להיכנס בשותפות עמה על תשתית אנלימיטד. אם המו"מ הזה ייעלה יפה, ב-2019 אנלימיטד תציע ללקוחות השוק הפרטי וגם העסקי מגוון רחב וחדש של הצעות, במחירון, שטרם ידוע. כך, שבהחלט יש צורך לשקול, אם כדאי להמתין עד שאנלימיטד תצא לשוק עם ההצעות החדשות שלה, לפני שבוחרים בפתרון קיים, שהוא אולי יותר ישן ויותר ויקר, מפרטנר או מכל ספק מתחרה אחר.

בכל מקרה, מומלץ מאוד בטרם בחירת ספק שירות לבצע תיחור מקצועי בין ספקי השירות ולשקלל לא רק את המחיר, אלא גם את רמת השירות, ה-SLA המובטח ואת יכולת ההתאמה האישית והגמישות של ספק השירות מול צרכי הלקוח.

איך עוברים לשירותי התקשורת לעסקים בענן?

חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון.

כל התהליכים הללו מחייבים מנהלים ובעלי עסקים לשקול החלפה או שדרוג של רשתות התקשורת הפנימיות – LAN, או החיצוניות – WAN. אם אפשר, להחליף הכל בו זמנית וב"מכה אחת".

התשתיות הוותיקות בעסקים בישראל, ברוב המקרים, מבוססות על טכנולוגיות אנלוגיות וטכנולוגיות ISDN המכונות בישראל בשם PRI, או טכנולוגיות נל"ן ישנות אחרות (דוגמת SDH). גם חיבורי IP-PRI הם למעשה אמולציות של ISDN, ולא Pure IP קצה לקצה. כדי לקבל את כל היתרונות של עולם ה-IP והיכולות הקיימות בשירותי הענן, יש צורך, שמערכות ה-IP תהיינה Pure IP "קצה לקצה".

 המגמה היום היא, שהכול דיגיטלי, והגבולות הטכנולוגיים בין ה-LAN וה-WAN מיטשטשים. לכן, ספקי התקשורת המובילים בכל העולם מתקדמים ועוברים לטכנולוגיות וירטואליות, שנקראות בשם SD-WAN, שמשמעותן: מהענן הנמצא ב-Data Center אי שם בעולם ועד לפורט המחשב או הטלפוניה בתוך העסק בכל פינה של העסק, הכל אותו דבר, עם אותם פרוטוקולים, יכולות והגנות, "קצה לקצה".

המעבר לשיטת SD-WAN מייתר את כל שיטות החיבור הקודמות ובכללן את חיבורי ה-MPLS וה-IP-VPN היקרים למינם. זה ייקח זמן עד שהשיטה הזו תתפשט בכל רשתות התקשורת בישראל. אולם, המהפכה כבר החלה ומומלץ לכל עסק לבחון כבר היום הצטרפות למהפכה הזו, שמובילה לצד חיסכון אדיר בהוצאות, גם לשיפור משמעותי ביכולות של הרשת העסקית.

אם עוברים לאתרנט קצה לקצה, ניתן לשלב ממש הכל "קצה לקצה" בתשתית אחודה כולל: תשתיות המחשוב, הטלפוניה, הווידיאו (למשל ממצלמות אבטחה), ה-WiFi, מערכות "עסק חכם", מערכות חיבור לסלולר, שירותי אינטרנט, אבטחת סייבר ועוד.

 מי שרוכש כיום מרכזיה מבוססת IP (ותקשורת SIP) מבטיח לעצמו תאימות מלאה למתגי התקשורת של ספק התקשורת שלו, לטלפוני ה-IP שלו ולכל המוצרים האחרים המתחברים למרכזיה. זאת, משום שכל מרכזייתIP , מקומית או בענן, דורשת חיבור לספק תקשורת לפחות אחד, כדי לצאת לרשתות התקשורת הוותיקות (הנייחות והניידות) בארץ ובעולם, בד"כ בחיבור מסוג SIP, שמאחד את כל המוצרים התומכים בתקן זה.

שירותי מרכזיות בענן בישראל מסופקים בד"כ באמצעות אינטגרטורים גדולים דוגמת: טלדור, בזק, בזק-בינלאומי, מלם-תים, ווי-אנקור, פרטנר, הוט, סלקום, טריפל-סי, MedOne, בינת עסקים ועוד, שמפעילים את שירותיהם באמצעות שימוש בעננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, עננים, שמפעילים אותם אינטגרטורים גדולים ב-,Data Centers שבבעלותם ובתחזוקתם, או בתחזוקת עסקים המתמחים בבניה ובתחזוקה של Data Centers גדולים (דוגמת MedOne שיש לה, כמו בינת, פרטנר ובזק בינלאומי, כמה Data Centers ענקיים ברחבי הארץ, על בסיס תשתית הענן של Dimension Data הגלובלית, חברת בת של NTT – חברת הטלקום הגדולה בעולם).

סה"כ יש כבר בישראל כמה עשרות רבות של מתקני ענן ציבוריים והיברידיים. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי הצומח במהירות. אין שום סיבה מדוע עסקים קטנים ובינוניים לא יצטרפו למהפכה הזו (שהחלה בעשור הקודם מהסטארטאפים ומהעסקים הקטנים עד הבינוניים בארה"ב).

בנוסף, יש שירותים מעננים ציבוריים והיברידיים של חברות ענק לשירותי ענן מובילות דוגמת: אמזון, מיקרוסופט, Alibaba Cloud וגוגל, שהעננים שלהן לא נמצאים פיזית בישראל, אבל ניתן לקבל את השירות שלהן בישראל ללא כל בעיה, בגלל שימוש במערכות מקומיות (המכונות בשם CDN) המקושרות למתקנים הבינלאומיים של החברות הללו. למיקרוסופט יש אינטגרטורים המספקים את שירותי הענן שלה בישראל דוגמת טריפל-סי, בזק בינלאומי והוט. בקרוב יהיה גם ענן מקומי לחברת ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) ולתדיראן טלקום כבר יש ענן מקומי בישראל (בנוסף לשירותי הענן שלה על תשתיות הענן של אמזון – AWS).

כך, שהלקוח של שירותי התקשורת והטלפוניה של העולם החדש, מאחד מהאינטגרטורים הגדולים (וגם הלא גדולים) הקיימים בשוק, מקבל שירות מלא –  End-to-end Solution מאינטגרטור אחד ומתוך מתקני שירותי ענן הנמצאים בישראל (או בעולם) והעונים על כל הרגולציות הישראליות המחמירות ביותר בתחומי התקשורת, השרידות והגנת הסייבר.

 

אילו תשתיות צריך להכין מי שמעוניין לעבור לשירותי תקשורת עסקית בענן?

הכיוון של השוק הוא: Unified Infrastructure, "תשתית אחודה" לכל צורך. מכנים זאת בשם: xTTx, "תשתית לכל", החל ממתח נמוך דרך האינטרנט, כולל הזנת חשמל. כל מי שדורש להעביר ביטים של מידע לכל צורך ולכל מקום, יכול העביר את הביטים הללו על כבל יחיד ללא הצורך, שהיה עד היום, לסלול לכל מערכת רשת נפרדת של תשתיות חיווט וכבלים בעסקים. זה נגמר.

"שיטוח" הרשת הפנימית בפתרון אתרנט "קצה לקצה" מוביל ליתרונות נוספים: כך, מבטלים את הצורך לרשתות נפרדות והיררכיה של רשתות לשימושים השונים. כל הרשת נעשית "שטוחה" באמצעות מתג בטכנולוגיית Campus Fabric (מתג רשת). כך, כל הרשת מנוהלת במערכת אחת וקל לבצע בה שינויים והתאמות לפי הצרכים המתפתחים בעסק ללא צורך בטכנאי ומהנדסי רשת לכל שינוי. ה-TCO (עלות הבעלות הכוללת) של הרשת מוזל בעד 75% במעבר ל"רשת שטוחה".

כדי שהרשת תוכל לספק אתרנט "קצה לקצה" יש צורך במעבר לכבלי תקשורת מתקדמים. כבלי תקשורת ברמת Cat6 ו-Cat 6A הפכו לחובה וכעת נכנסים לשוק במהירות כבלי Cat7 ו-Cat7A עד 1,200 מגהרץ. הפתרונות של כבלי התקשורת החדשים הללו מתאימים לשימושים החדשים של רשתות התקשורת המתקדמות, שיש בהם רוחבי פס עצומים משולבים עם מולטימדיה.

כבלי Cat7A הם הכבלים בעלי הביצועים הגבוהים ביותר הקיימים כרגע בשוק הישראלי וכבלי Cat8 גם הם נכנסים כבר לשוק הישראלי. Cat8 אלה כבלים המיועדים לרשתות של 25 גיגה ו-40 גיגה. בהתקנה חדשה של רשת משרדית מומלץ לבחור Cat7 ומעלה (אם בוחרים בתשתית נחושת ולא בתשתית סיבים המועדפת, אך היותר יקרה). יחד עם זאת, הכבל הנמכר ביותר כיום בישראל הוא מסוג Cat6A.

יש כיום, במיוחד בעסקים קטנים, מעבר לתקן של 5 גיגה על כבלי רשת אתרנט הקיימים בתקני Cat6 ואף על חוטים בתקנים ישנים יותר, מה שחוסך את המעבר לסיבים. אפשר כיום לקבל כבלי אתרנט בתקן Cat6 לרשת של 5 גיגה. זאת, בתקן הנקרא ,NBASE-T שמתחיל להיות מבוקש בשוק, ולדחות ע"י כך את המעבר ל-Cat7 או לסיבים, שהם כבלים הרבה יותר מורכבים להתקנה. ארגון התקינה ל-NBASE-T תומך כיום בתקן שלו בחיבורים של רוחבי פס של עד 40 גיגה, מעל ומעבר לצרכים הקיימים והעתידיים של כל עסק קטן עד בינוני. כבלי CAT5e, שמבוססים על תקן NBASE-T, מספקים חיבורים של עד 2.5 גיגה, שזה מספק את הצרכים של עסקים קטנים עם צרכים לא גדולים בתחום רוחבי הפס הפנימיים.

פתרונות SD-WAN (שהם פתרונות מבוססי תוכנה) ניתנים למימוש בצורה המיטבית על חיבורים מבוססי אתרנט קצה לקצה (כלומר: גם ב-LAN וגם ב-WAN). פתרונות החיבור הישנים, שמבוססים על פרוטוקולים דוגמת MPLS, מוחלפים בפתרון מהיר יותר, גמיש יותר וזול הרבה יותר. ניתן גם לקבל "שרידות" ו"המשכיות עסקית" טוב יותר כשמחברים את תשתיות ה-SD-WAN בתקשורת הקווית עם חיבורי אלחוטיים ו \ או סלולריים. כך, שאם החיבור הקווי נופל, התקשורת עוברת אוטומטית לרשת הסלולרית או האלחוטית.

פתרונות תקשורת קוויים

 

האם הפתרונות של תקשורת וטלפוניה, שמסופקים במלואם בענן, מעניינים גם עסקים ברמת ה-SMB וה-SME?

בהחלט. לעסקים קטנים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם.

במושג "שלוחות" נכללים גם המקרים בהם העסק מעוניין, ששלוחת טלפון בביתו של בעל תפקיד בעסק תהיה מחוברת למרכזיה הארגונית וכן בכל המקרים, שבהם יש רצון או עניין לחבר את הסמארטפונים של המנהלים והעובדים למרכזיה העסקית, כשהם נמצאים בכל מקום ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות ולמנוע גניבת שיחות וגניבת מידע.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד).
  • בעבר, בשירותי הטלפוניה האנלוגית, חיבור שלוחות וסניפים היה דבר יקר, שחייב התקנת מרכזיות קטנות בכל שלוחה \ סניף, מרכזיות קטנות המחוברות למרכזיה הראשית, בקווי תקשורת יקרים עם ציוד ייעודי (למשל קווי PRI). חיבור מכשירי סלולר למרכזיה חייב התקנת "מתאם סלולרי" על כל מרכזיה בעלות חודשית בלתי נשלטת. המעבר למרכזיות Pure IP פתר, בין היתר, את הבעיות הללו, מה שמאפשר חיבור של כל שלוחה, כל סניף, כל מכשיר קצה (כולל סלולר), בכל מקום בעולם, בחיבורים ברשתות IP ציבוריות או פרטיות, בצורה פשוטה ודי מהירה.
  • כל "כאב הראש" של: תחזוקה, רישיונות, שדרוגים, ביטוח, גיבויים, המשכיות עסקית, הגנת הפרטיות, תאימות לרגולציות חדשות (דוגמת GDPR), הקלטות, הגנת סייבר, שירותי ערך מוסף (דוגמת נתב שיחות עסקי), נמצא בידיים של ספק שירותי הענן, שיודע לספק פתרונות מקצועיים וטובים לנושאים הללו, מה שעסק קטן עד בינוני אינו יודע לספק ואינו מסוגל לספק.

יודגש, ששירותי IP Centrex הנפוצים בעסקים רבים בישראל, הם שירותי Hosted, בדיוק כמו שירותי VPS, הדור שקדם לענן, ואין שום דרך, לא מעשית ולא טכנולוגית, לשדרג את שירותי ה-IP Centrex לשירותי ענן, כדי לספק ללקוחות את היתרונות הייחודיים הקיימים בשירותי ענן (ואין בשירותי IP Centrex), מבחינת עלויות, שליטה בהוצאות ותכונות המתאימות לצרכי העסק המשתנים. המחיר החודשי לשלוחות הטלפוניה ב-IP Centrex הוא פי 2 עד פי 8 (לפחות) יותר יקר ממחירי הטלפוניה בענן.

 

אילו עוד יתרונות יש לשירותי תקשורת עסקית וטלפוניה בענן?

ארגון, שמכין עצמו לעתיד, חייב לתמוך כיום בלפחות 6 מערכות לניהול האינטראקציות עם הלקוחות והשותפים שלו במקביל, תוך שמירה על הרצף הטיפולי ולכך יש להוסיף גישה לכ-2-3 מערכות של רשתות חברתיות. רק תקשורת וטלפוניה בענן מאפשרת לעסק לעבוד עם מערכת אחת אחודה, לניהול כל הערוצים הדיגיטליים ובו-בזמן מקל על הלקוחות ליצור קשר עם שירות הלקוחות בכל זמן ומכל מקום.

בעידן הערוצים הדיגיטליים והרשתות החברתיות, אנשים רוצים לדבר עם ארגונים וחברות באותה הדרך שהם מדברים עם משפחה וחברים. לכן, צריך לאפשר ללקוחות לפנות לארגונים ולעסקים בערוץ המועדף להם, ברשת התקשורת המועדפת אליהם (ולא לכפות עליהם חיוג טלפוני רגיל בשיטה הישנה) ולספק להם "מסע לקוח אחיד" ונוח, על פי עקרונות גישת ה-OmniChannel.

בשנתיים האחרונות ראינו התפתחות די מהירה בטכנולוגיות ובשיטת התפעול של מוקדי שירות הלקוחות, בעולם כמו גם בישראל. שנת 2018 הייתה "שנת מפנה דרמטית" (לפחות במדינות המערב וגם בישראל), בכל הקשור למוקדי שירות לקוחות. הסיבה די ברורה: הלקוחות פונים למוקדי השירות כמעט רק מהסמארטפונים. לכן, הם מבקשים רמת שירות המתאימה לסמארטפונים. הלקוחות משתמשים ברשתות חברתיות ומצפים לקבל שירות גם ברשתות חברתיות.

כיום, עסק קטן יכול ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים דוגמת תקשורת בענן, שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, שהשקיעו מעל 10,000$ לעמדת עבודה, בנוסף להשקעות ב-IVR, הכשרת מוקדנים, מערכות שליטה וניהול, עלויות תחזוקה ורישיונות ועוד.

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק, כי בגלל התחרות הרחבה בשוק הזה, הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.

 

שורה תחתונה בתחום בחירת ספק שירותי תקשורת קווית ושירותי תקשורת בענן:

בבחירת ספק שירותי תקשורת וטלפונית IP לעסק בענן, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. יש לקבל החלטה אם מעוניינים במערכת המופעלת בענן (התצורה המומלצת כיום), או בתצורה אחרת המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, משרד סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בתחום שירותי התקשורת והטלפוניה בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות חיבור העסק שלך בסיבים לענן?

 אם יש לך כבר פתרון של תקשורת וטלפוניה בסיבים המחוברים לענן, ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את מערכת התקשורת והטלפוניה העסקית בענן וספק השירות הקווי המתאים בדיוק לצרכיך?

פרטנר פייבר – זאת באמת מהפכה!

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים